امروز09 فروردین 1403

بهترین مارک رنگ مو ایرانی و خارجی با قیمت مناسب

بهترین مارک رنگ مو
4.2/5 - (6 امتیاز)

داشتن موهای جذاب یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانم‌ها است. اغلب ساده‌ترین راه برای زیباتر جلوه دادن موها رنگ کردن آن‌ها است. اما باید این نکته را بدانید که انتخاب یک رنگ مو مناسب در این روند بسیار موثر است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی بهترین مارک رنگ مو از مرغوبترین برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین مارک های رنگ موی ایرانی پرفروش

رنگ مو مارال سری طبیعی مدل قهوه ای روشن شماره 5.0

رنگ موی مارال به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب آن محبوبیت زیادی دارد. این رنگ مو حاوی روغن‌هایی از جمله روغن آرگان و روغن هسته‌ی انگور است. وجود این روغن‌ها سبب می‌شود پس از استفاده از آن موهایی نرم و درخشان داشته باشید.

ویتامین‌های موجود در این رنگ مو از موخوره شدن موهای شما جلوگیری می‌کند. این رنگ مو همچنین پوشانندگی بالایی دارد و برای موهای خاکستری هم بسیار موثر است. رنگ موی مارال بسیار مقاوم است و پس از چند بار شستشو از روی موهای شما پاک نمی‌شود.

مشاهده رنگ بندی کامل رنگ مو مارال

رنگ مو والانسی سری شنی مدل بلوند شنی متوسط شماره S7

به خاطر داشته باشید که رنگ موهای حاوی کراتین از مرغوب‌ترین رنگ موها هستند. رنگ موی والانسی هم جزو این دسته است. این برند ایرانی طیف رنگی بسیار گسترده‌ای دارد و از ماندگاری بالایی برخوردار است.

رنگ موی والانسی حاوی ویتامین سی و روغن‌های بادام و آرگان است که باعث نرمی و درخشش موهای شما می‌شوند.

مشاهده رنگ بندی کامل رنگ مو والانسی

رنگ موی بیول سری Matt مدل بلوند زیتونی متوسط شماره 7.7

رنگ موی بیول محصول کشور ایران با فرمولاسیون آلمانی خود توانسته است مشتریان زیادی در بازار به دست آورد. رنگ موی بیول بر پایه‌ی مواد طبیعی بالاترین میزان درخشندگی و سلامت را به موهای شما می‌بخشد.

طیف رنگی محصولات بیول بسیار خاص است زیرا این رنگ‌ها توسط چند روانشناس، نقاش، و گریمور بزرگ انتخاب شده می‌شوند.

مشاهده رنگ بندی کامل رنگ مو بیول

رنگ موی دوماسی سری کافی شاپ شماره ۸.۱۷

رنگ موی دوماسی محصولی ایرانی و بسیار باکیفیت و پر طرفدار است. این محصول حاوی ویتامین C است و به راحتی از آسیب‌دیدگی موها جلوگیری می‌کند. دوماسی حاوی مواد نرم‌کننده است که بلافاصله پس از استفاده تاثیر آن را بر روی موهای خود احساس می‌کنید.

از دیگر ویژگی‌های این رنگ مو می‌توان به دارا بودن عصاره آلوئه‌ورا، ماندگاری بالای رنگ، پوشانندگی کامل موهای سفید و دارا بودن روغن کنجد و زیتون اشاره کرد.

مشاهده رنگ بندی کامل رنگ مو دوماسی


معرفی بهترین مارک های رنگ موی خارجی پرفروش

رنگ مو لورآل مدل Excellence شماره 6.1 رنگ قهوه ای دودی

اولین رنگ موی خارجی که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم از برند محبوب فرانسوی لورآل است. این رنگ مو از محبوبیت بالایی در میان مصرف‌کنندگان برخوردار است.

رنگ موی لورآل به صورت کیت و به همراه محصولات مراقبتی مو به بازار ارائه شده است. این محصولات شامل سرم محافظت کننده‌ی قبل از رنگ و یک نرم‌کننده برای بعد از رنگ مو می‌شود.

ترکیب این دو سرم و نرم‌کننده به‌راحتی باعث تقویت موهای شما می‌شود و از خشک‌شدن و شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. به‌علاوه موهای شما را در برابر باد سشوار مقاوم می‌سازد.

مشاهده رنگ بندی کامل رنگ موی لورال

کیت رنگ مو فیتو مدل PHYTO COLOR شماره 9

رنگ موی فرانسوی فیتو به علت دارا بودن پایه‌ی گیاهی برای خانم‌های باردار یا افرادی که بیماری‌های خاص دارند مناسب است. این محصول حاوی ویتامین سی است که درخشندگی خاصی به موهای شما می‌بخشد و موهایی ابریشم‌گونه برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

کیت این رنگ مو با یک تثبیت‌کننده‌ی رنگ همراه است که باعث می‌شود رنگ ماندگاری بالاتری روی موهای شما داشته باشد. فیتو همچنین تمام موهای خاکستری شما را به راحتی می‌پوشاند.

مشاهده رنگ بندی کامل رنگ موی فیتو

کیت رنگ موی گارنیه شماره ۶.۴۲

رنگ موی گارنیه با دارا بودن کمترین میزان آمونیاک، آسیب‌های وارد شده به مو را به حداقل می‌رساند. این محصول حاوی روغن‌های مغذی زیتون، شی باتر و آووکادو است و با عصاره‌ی مروارید غنی شده است.

مواد تشکیل دهنده‌ی این رنگ مو باعث می‌شود که پس از استفاده از آن موهای‌تان درخشندگی و نرمی بسیار زیادی پیدا کند. این رنگ مو به راحتی تمام موهای خاکستری شما را می‌پوشاند و ماندگاری بالایی دارد.

مشاهده رنگ بندی کامل رنگ موی گارنیه


چرا رنگ مو؟

رنگ کردن موها یکی از بهترین راه‌ها برای زیباتر شدن موها است؛ اما این در صورتی است که بدانید چگونه و با چه نوع رنگ مویی موهای خود را رنگ کنید. اول از همه بهتر است بدانید رنگ موهای تیره سن شما را پایین‌تر و رنگ‌های روشن سن شما را بالا‌تر نشان می‌دهند. پس در انتخاب رنگ مو به این نکته توجه داشته باشید.

تناسب رنگ مو و رنگ‌ پوست

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب رنگ مو، تناسب رنگ مو با رنگ پوست شما است. احتمالا بارها برای‌تان پیش آمده که پس از دیدن رنگ موی یکی از دوستان‌تان به آن رنگ علاقه‌مند شده باشید اما وقتی همان رنگ مو را روی موهای‌تان امتحان می‌کنید، از نتیجه‌ی آن راضی نیستید.

دلیل این نارضایتی این است که آن رنگ مو متناسب با رنگ پوست شما نیست. پس در انتخاب رنگ مو حتما اول به رنگ پوست خود دقت کنید و رنگی را انتخاب کنید که چهره‌ی شما را بازتر و جوان‌تر نشان بدهد.

هم‌خوانی رنگ مو با رنگ پوست بحث بسیار گسترده‌ای است و نکات بسیار مهمی دارد. اما می‌توانیم به طور خلاصه به آن اشاره کنیم. اگر شما پوستی بسیار سفید و به اصطلاح سرد دارید بهترین رنگ مو برای شما رنگی است که تناژ کاراملی، عسلی و طلایی دارد.

اگر شما پوستی تیره و گرم دارید رنگ‌هایی که تناژ بلوطی و یا شکلاتی تیره دارند بهترین انتخاب برای شما هستند. این رنگ ها باعث جذابیت دو چندان چهره‌ی شما و جوان‌تر شدن آن می‌شوند.

یک باور غلط که در مورد رنگ مو وجود دارد این است که حتما باید از رنگ موهای خارجی استفاده کنیم تا به موهای خوش‌رنگ و خوش‌حالت دست پیدا کنیم. این باور درستی نیست. بهتر است بدانید که پایه‌ی رنگ موهای خانم‌های ایرانی قرمزی دارد و با پایه‌ی رنگ موی خانم‌های اروپایی بسیار متفاوت است.

پس به خاطر داشته باشید که رنگ موهای خارجی برای پایه‌ی موهای روشن و رنگ موهای ایرانی برای پایه‌های قرمز مناسب است. پس نمی‌توان گفت برای داشتن رنگ مویی مرغوب حتما باید از برندهای خارجی استفاده کنیم.

نحوه رنگ کردن مو در خانه

پس از انتخاب رنگ مو اولین قدم برای رنگ کردن مو‌ها در منزل شانه کردن آن‌ها است. گره‌ی موهای خود را به طور کامل باز کنید، موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کنید و از پایین سر شروع به رنگ کردن موهای‌تان کنید. دقت کنید که حتما تمام قسمت‌های سر رنگ گرفته باشد. سپس اجازه دهید رنگ به مدت ۴۵ دقیقه روی موهای‌تان بماند و بعد آبکشی کنید.

البته یک نکته را در نظر بگیرید که موهای رنگ شده همیشه نیاز به مراقبت دارد. چرا که پس از رنگ کردن موهای شما بسیار شکننده و ضعیف خواهند شد. برای داشتن موی سالم حتماً از شامپو موهای رنگ شده استفاده کنید. همچنین اگر موهای شما دکلره شده است برای نرمی بیشتر می‌توانید هفته‌ای یک الی دو بار از نرم کننده مو و ماسک برای موهای رنگ شده استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا موهای خیس رنگ می‌گیرد؟

آب اثر رنگ مو را ضعیف می‌کند. پس هرچه مو خیس‌تر باشد اثر رنگ کمتر می‌شود. بهترین زمان رنگ کردن موها وقتی است که موها کاملا خشک باشند.

رنگ مو چند دقیقه باید روی سر بماند؟

معمولا ۴۵ دقیقه زمان مناسب برای رنگ گرفتن مو است. اما این زمان ممکن است بسته به نوع مو کم و زیاد شود.

نسبت مقدار اکسیدان در رنگ مو چه اندازه‌ای باید باشد؟

بعضی از رنگ‌های موجود در بازار میزان مورد نیاز اکسیدان را کنار تیوپ رنگ خود دارند. اما در صورتی‌که رنگ شما فاقد اکسیدان بود باید بدانید که معمولا نسبت اکسیدان به رنگ مو یک به یک است؛ یعنی در ازای هر مقدار رنگ همان مقدار اکسیدان نیاز است. اما لازم به ذکر است که این میزان با توجه به نوع رنگ متغیر است و ممکن است کمی زیاد یا کم بشود.

جمع بندی:

در آخر نتیجه می‌گیریم که تنها رنگ کردن موها برای زیبا شدن آن‌ها کافی نیست؛ بلکه باید از رنگ مویی مناسب مو و رنگ پوست‌مان استفاده کنیم. پس به خاطر داشته باشید که رنگ مویی را انتخاب کنید که با رنگ پوست‌تان هارمونی داشته باشد و موهای شما را براق، سرحال، شاداب و جوان نشان دهد.

امروزه در بازار رنگ موهای متنوعی از برندهای ایرانی و خارجی وجود دارند که به راحتی تمام نیازهای مشتریان را برآورده می‌سازند. یک رنگ موی مناسب می‌تواند به چهره‌ی شما جوانی و شادابی زیادی ببخشد. پس همین حالا دست به کار شوید، رنگ موی خود را انتخاب کنید و با کمترین هزینه تغییری بزرگ در چهره‌ی خود ایجاد کنید.

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
2 نظر