امروز30 فروردین 1403

7 مدل از بهترین های پلوپز پارس خزر با قیمت مناسب

خرید پلوپز پارس خزر
4.9/5 - (8 امتیاز)

قیمت پلوپز پارس خزر و مدل های محبوب این برند در بازار

پلوپز پارس خزر یکی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین لوازم آشپزخانه و برقی ایرانی است که به خاطر راحتی استفاده خیلی از کدبانو‌ها خرید آن ار توصیه می‌کنند. چرا پارس خزر؟ این برند یک برند قدیمی و خوشنام ایرانی است که نه فقط پلوپز بلکه در تولید سایر محصولات برقی همچون ساندویچ ساز، بخارشوی و ... بسیار قوی است.

اگر دنبال یک پلوپز قیمت مناسب هستید به جای اینکه پول زیادی بابت مدل‌های خارجی بدهید می‌توانید از نمونه‌های ایرانی که البته بسیار هم با کیفیت هستند استفاده کنید. ما 5 مدل از بهترین پلوپز پارس خزر با قیمت مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. با ما همراه باشید.

دو نفره

پلوپز پارس خزر مدل RC-61 Tyan

پلو پز مدل RC-61 Tyan یکی از محصولات ساخته شده توسط شرکت بزرگ پارس خزر است. این محصول کاربردی و زیبا نیاز هر آشپزخانه می‌باشد، تا در زمان اندک پختی عالی را برای خانم‌های خانه دار به ارمغان بیاورد.

این پلوپز پارس خزر با توان مصرفی ۳۵۰ وات و گنجایش پخت برای ۳ نفر و دیگ آلومینیومی با پوشش نچسب تفلون، مناسب پخت برنج با ته دیگ خوشرنگ و هماهنگ با ذائقه ایرانی است. این محصول دارای طراحی زیبا با بدنه فلزی با پوشش رنگ اپوکسی نسوز و مقاوم در برابر حرارت است.

استفاده از درب شیشه‌ای پیرکس و سوپاپ دار جهت خروج بخار و همچنین استفاده از تایمر حالت‌های پخت یکی از نقاط قوت این پلوپز به شمار می‌رود. دستگیره پلوپز پارس خزر دارای کیفیت بالا در مقابل حرارت است و حمل آن را آسان می‌کند.

به روی بدنه دستگاه از یک چراغ راهنمای پخت که زمان دم کشیدن برنج را به شما نشان می‌دهد، استفاده شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این پلوپز قابلیت گرم نگه داشتن، پس از دم کشیدن برنج است، که از سرد شدن برنج در دیگ جلوگیری می‌کند. دیگ این محصول قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد و شستشوی آن را آسان و بدون دردسر کرده است.

دو نفره

پلوپز پارس خزر مدل RC-61TS

این محصول برای مصارف خانگی با تعداد اعضای دو نفر گزینه ی بسیار مطلوبی است. پلوپز پارس خزر قادر است هنگام پخت برنج، ته دیگ را نیز مطابق با سلیقه و ذائقه مصرف کننده ایرانی در آورد.

ظرف مخصوص پخت برنج این محصول از تفلون نچسب بهداشتی و مقاوم در برابر حرارت ساخته شده است. پارس خزر در تولید محصولات خود علاوه بر کیفیت، زیبایی را نیز در نظر گرفته است.

در این محصول ویژگی تنظیمات درجات ته دیگ به کار رفته است که با استفاده از آن می‌توانید ته دیگ‌هایی با درجات مختلف طلایی و یا معمولی را درست کنید.

طراحی زیبای با بدنه فلزی و پوشش رنگ اپوکسی نسوز و مقاوم در برابر حرارت این محصول می‌تواند، نظر هر مصرف‌کننده‌ایی را به خود جلب کند. درب شیشه‌ای پلوپز از سوپاپ جداگانه‌ای برای خروج بخار استفاده می‌کند.

ظرف تفلون این محصول قابلیت جدا شدن از بدنه را دارد و می‌تواند برای شستشو به راحتی در داخل ماشین ظرفشویی قرار بگیرد. امکان استفاده از تایمر نیز می‌تواند در کنترل مدت زمان پخت بسیار مفید باشد.

با استفاده از دستگیره پلوپز می‌توانید به راحتی آن را حمل کنید. موتور این پلوپز با توان ۳۵۰ وات، المنت گرمایشی دستگاه را داغ می‌کند و این گرما را به دیگ پلوپز انتقال می‌دهد.

چهار نفره

پلوپز پارس خزر مدل RC-101 TYAN

پلوپز پارس خزر مدل RC-101 Tyan یک دستگاه زیبا و کارآمد است که از امکانات معقولی برای پخت استفاده می‌کند. بدنه دستگاه پلاستیک است و از قطعات فلزی در آن استفاده شده است، برای حمل راحت دستگاه، دو دستگیره برای آن طراحی و روی آن نصب شده است.

این دستگاه از توان ۵۰۰ وات و گنجایش پخت ۴ نفر استفاده می‌کند. این محصول دارای ظرف پخت فلزی با روکش نچسب است که تهیه برنج و ته دیگ را  برای مصرف کنندگان راحت کرده است.

این پلوپز از تایمر و ترموستات با دقت و کیفیت بالا جهت تنظیم حالت‌های مختلف پخت مواد غذایی و مصرف بهینه انرژی استفاده می‌کند. سیم‌های نسوز پلوپز می‌تواند به راحتی در داخل محفظه سیم جمع کن آن جمع شود و زمان سنج پخت خودکار برای پخت ته دیگ دلخواه به کار گرفته شده است.

هشت نفره

پلوپز پارس خزر مدل RCW181

این محصول ظرفیت متوسطی تا ۸ نفر دارد و در نتیجه برای تهیه پلو در حجم متوسط و روزانه نیاز به مصرف انرژی کمتری دارد. وجود تایمر روی دستگاه که توسط آن می‌توانید رنگ ته دیگ را مشخص کنید، از دیگر امکانات این محصول می‌باشد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و ذائقه خود آن را تنظیم کنید.

در حالت‌های مذکور این پلوپز، قابلیت گرم نگه داشتن غذا، یکی دیگر از ویژگی‌های آن است. این دستگاه از بدنه پلاستیک و ضد حرارت بهره می‌برد که با رنگ زیبای سفید و نسوز پوشیده شده است.

تفلون نچسب و همچنین برخورداری از درب استیل علاوه بر استحکام، دوام ظاهری زیبا و جذابی به آن بخشیده است. جهت شستشوی قابلمه و جلوگیری از خط و خش دار شدن پوشش داخلی آن توصیه می‌شود از اسفنج نرم ارائه شده همراه با دستگاه استفاده کنید.

همچنین دستگیره های عایق حرارتی، این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید با اطمینان و بدون آسیب دیدگی‌ به وسیله ، آن را جابجا کنید.

هشت نفره

پلوپز پارس خزر مدل RC181TSP Candoj

پلوپز پارس‌خزر مدل RC181TSP Candoj  یک دستگاه با تنظیمات ساده و کاربرد است. برای تنظیمات کافی است دکمه آنرا بچرخانید. این محصول دارای زمان‌سنج پخت خودکار با رنگ ته‌دیگ دلخواه است. این محصول ترموستات دارد که باعث می‌شود مصرف برق شما بهینه شود. درب آن شیشه‌ای و از جنس پیرکس و سوپاپدار است که خروج بخار را از بالا به خوبی انجام می‌دهد.

در ساخت این محصول از مواد پلیمری مقاوم دربرابر حرارت و ضربه استفاده شده است که با گرید بهداشتی کیفیت ساخت این محصول را بالا برده است. جنس ظرف اصلی از تفلون نچسب بوده که مانع از چسبیدن برنج به ظرف و سوختن می‌شود.

قیمت پلوپز پارس خزر 8 نفره که معرفی کردیم نیز مناسب و برای خانواده‌های با جمعیت متوسط بسیار مناسب است. نکته مثبتی که در مورد این محصول وجود دارد قابلیت جداشدن دیگ آن است که به راحتی می توانید آنرا بشویید.

شانزده نفره

پلوپز پارس خزر مدل RCW181

پلوپز برقی برای افرادی که شاغل هستند و فرصتی برای تهیه غذا ندارند بسیار مناسب است. اگر شما نیز جزو این افراد هستید، می‌توانید با خرید پلوپز خیال خود را از این بابت راحت کنید. پلو پز پارس خزر یک محصول پر کاربرد با گنجایش پخت ۱۶ نفر است.

این محصول ظاهری گرد دارد و دارای بدنه‌ای از جنس پلاستیک با کیفیت به همراه روکشی از جنس استیل است، که علاوه بر زیبایی مقاومت بالایی را به دنبال دارد.

از این پلوپز می‌توان برای پخت انواع برنج و ته دیگ، حلیم و سوپ نیز استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه قابلیت گرم کردن مجدد، کابل برق جدا از بدنه ،ایمنی بالا، بدنه خنک دستگاه در هنگام کار و همچنین وجود دستگیره به روی بدنه‌ی آن اشاره کرد.

این محصول از توان مصرفی ۱۲۰۰ وات برای پخت انواع برنج استفاده می‌کند. ویژگی گرم نگهدارنده‌ایی که در این پلوپز تعبیه شده است، باعث می‌شود تا بتوانید غذای خود را نیز گرم نگه دارید.

این محصول همچنین از ۴ نوع عملکرد پخت و چراغ نمایشگر برای زمان پخت استفاده می‌کند. به همراه پلوپز یک پیمانه اندازه گیری و یک اسفنج ضد خش برای شستشوی محصول عرضه می‌شود.

4 نفره

پلوپز پارس خزر مدل RC-101TSP

پلوپز پارس خزر مدل مدل RC-101TSP از یک ترموستات برای مصرف بهینه برق و قابلیت پخت خودکار طی یک ساعت و نیم بهره می‌برد. دیگ این محصول قابلیت جدا شدن و شستشوی آسان دارد؛ اما دستگاه نمایشگر برنامه پخت ندارد.


چرا پلوپز پارس خزر؟

پلوپزها از خیلی جهات بین لوازم پخت و پز بسیار کاربردی هستند. به این معنا که بدون حضور در منزل، شما می‌توانید عملیات پخت برنج و ته دیگ را به آنها بسپارید و بدون نگرانی به کارهای بیرون از منزل خود بپردازید. و البته خوردن ته دیگ و برنج در بین ایرانیان طرفدار بسیاری دارد. شاید با قابلمه معمولی درست کردنیک ته دیگ خوشمزه کار راحتی باشد. در حالی که با پلوپز این کار اتوماتیک انجام می‌شود.

قیمت پلوپز پارس خزر و مقرون به صرفه بودنآن در مقابل مدل‌های خارجی با توجه به کارایی بالایی که دارد، دلیل قانع کننده‌ای است که این محصول را با خیال راحت خریداری کنیم.

انواع پلوپز پارس خزر و انتخاب سایز مناسب برای شما

پلوپزها از خیلی جهات بین لوازم پخت و پز بسیار کاربردی هستند. به این معنا که بدون حضور در منزل، شما می‌توانید عملیات پخت برنج و ته دیگ را به آنها بسپارید و بدون نگرانی به کارهای دیگر خود بپردازید. و البته خوردن ته دیگ و برنج در بین ایرانیان طرفدار بسیاری دارد. شاید با قابلمه معمولی درست کردن یک ته دیگ خوشمزه کار راحتی باشد. در حالی که با پلوپز این کار اتوماتیک انجام می‌شود.

اولین قدم در خرید پلوپز پارس خزر انتخاب حجم مناسب شما و خانواده است. حجمی که برای در طراحی هر پلوپز در نظر گرفته می‌شود مشابه با حجم سرویس قابلمه استیل است که در آشپزخانه استفاده می‌کنید. یعنی به همان میزان پیمانه برنجی که برای پخت در قابلمه در نظر می‌گیرید باید حجم پلوپز را تخمین بزنید.

همه مدل‌های پلوپز پارس خزر با یک پیمانه مدرج عرضه می‌شوند. این پیمانه‌ها به صورت استاندارد برای یک نفر کافی هستند و بر اساس آن یک خانواده چهار نفری به 4 تا 8 پیمانه برنج برای دو وعده غذایی نیاز خواهد داشت. اما همچنان یک مشکل بزرگ وجود دارد؛ پلوپزها بر اساس واحد حجم یعنی لیتر عرضه می‌شوند و شما باید هر فنجان را با لیتر پلوپز بسنجید.

به طور کلی هر ده تا دوازده فنجان پلوپز پارس خزر را معادل دو لیتر پلوپز در نظر می‌گیرند. بنابراین یک پلوپز سه و نیم لیتری ظرفیت پذیرایی از 16 تا 20 نفر را دارد. اگر شما یک خانواده چهارنفره هستید، با در نظر گرفتن حداکثر تعداد مهمان‌ها می‌توانید حتی از ظرفیت‌های پایین‌تر پلوپز پارس خزر استفاده و در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

ناگفته نماند که اکنون حجم پلوپزها برای راحتی مشتریان به صورت تعداد نفر بیان می‌شود. بنابراین می‌توانید یک پلوپز را طبق راهنما و برچسب محصول هم برای خانواده خود خریداری کنید. مثلا برند پارس خزر پلوپز هایی از دو نفره تا شانزده نفر دارد و حجم ظرف داخلی آن‌ها متفاوت است.

جنس ظرف انواع پلوپز پارس خزر و تاثیر آن بر طعم

اکثر طرفداران و مصرف کنندگان پلوپزها معتقدند جنس ظرف داخلی پلوپز تاثیر مستقیمی روی مزه پلو و هر غذایی که قرار است با آن درست شود دارد. انواع مدل‌های بازار ظرف داخلی را از جنس استیل ضد زنگ و آلومینیوم تولید می‌کنند که با روکش نچسبی پوشیده باشد.

انواع مدل‌های پلوپز پارس خزر نیز از تفلون نچسب تولید می‌شوند. این تفلون با جلوگیری از چسبیدن غذا با سطح باعث می‌شود تا تغییر محسوسی در طعم آن ایجاد نشود.

زمان پخت و قابلیت گرم کردن در انواع پلوپز پارس خزر

امروزه جدیدترین مدل‌های پلوپز پارس خزر به یک مانیتور شفاف مجهز هستند که برنامه پخت و میزان پیشرفت آن را نشان می‌دهد. برند پارس خزر سعی کرده منوهای موجود برای کاربران در هر سطحی ساده باشد و در نتیجه استفاده از پلوپز برای همه امکان پذیر باشد.

زمان پخت برنج در پلوپزها به عوامل مختلفی بستگی دارد. به جز موتور و توان آن، بعضی برنج‌ها معمولا زود پخت هستند. اگر از برنج ایرانی و تازه استفاده می‌کنید توصیه می‌کنیم زمان پخت را نسبت به بقیه برنج‌ها کمتر در نظر بگیرید.

توان مصرفی انواع پلوپز پارس خزر حدود 350 تا 400 وات است. این توان طوری برنامه ریزی شده تا پخت برنج با درجات مختلف رنگ ته دیگ مطابق با سلیقه و ذائقه مشتریان ایرانی صورت گیرد. بنابراین می‌توانید توزیع توان دستگاه را برای زمان مشخص تعیین کنید تا ته دیگ همان طور که دوست دارید از آب درآید!

طرز استفاده از پلوپز پارس خزر

طرز استفاده از همه پلوپزها تقریبا یکسان است. بستگی دارد شما چه نوع پلوپزی دارید دیجیتالی یا آنالوگ. در نوع دیجیتال معمولا یک پنل وجود دارد که می توانید نوع برنامه را مشخص کنید و زمان را به صورت لمس صفحه تنظیم کنید. اما در نوع کلاسیک یا آنالوگ باید دکمه بزرگی که برای تنظیمات است را بچرخانید و زمان پخت را مشخص کنید.

قابلیت‌های جانبی

قیمت پلوپز پارس خزر و قیمت اقتصادی آن در مقابل مدل‌های خارجی با توجه به کارایی بالایی که دارد باعث بهبود ارزش خرید این محصول می‌شود.

امروزه پلوپزهای بازار همانند غذاساز فقط با یک قابلیت واحد تولید نمی‌شوند. اکنون یک پلوپز می‌تواند به عنوان بخارپز برای بخارپز کردن انواع سبزیجات استفاده شود. ضمن این که دستگاه می‌تواند این کاربرد را به صورت همزمان داشته باشد و از با بخار ناشی از پخت برنج این کار را انجام دهد.

در صورتی که می‌خواهید علاوه بر یک پلوپز بخارپز نیز داشته باشید حتما به سینی یا ظرف متخلخل انواع مدل پلوپز پارس خزر توجه کنید. این ظروف معمولا ارتفاع بدنه کم‌تری نسبت به  ظرف اصلی پلوپز دارند و کف آن‌ها برای عبور بخار برنج و رسیدن به سبزیجات متخلخل است.

زمان پخت در همه‌ی پلوپزها یکی است؟

خیر زمان پخت بستگی به نوع برنج دارد. بعضی برنج‌ها معمولا زود پخت هستند مخصوصاً اگر از برنج ایرانی و تازه استفاده می‌کنید توصیه می‌کنم زمان پخت را نسبت به بقیه برنج‌ها کمتر در نظر بگیرید.

سخن آخر

انواع  پلوپز پارس خزر موجود در بازار بازه قیمتی حدود یک تا یک و نیم میلیون تومانی دارند. پلوپزهایی که قابلیت بخارپز و آرام پز دارند نسبت به مدل‌های دیگر گران قیمت‌تر هستند. ضمن این که مانیتور و تایمر هم باعث می‌شود قیمت محصول بالاتر از مدل‌های دیگر باشد.

ظرفیت پخت و جنس ظرف دو فاکتور مهم پیش از انتخاب مدل پلوپز پارس خزر هستند. تنوع محصولات این برند به اندازه کافی بالا است و تمام مشتریان با هر درجه از نیاز و سلیقه می‌توانند گزینه ایده آل را خود را انتخاب کنند.

2 نظر

  1. امیر پاسخ

    سلام میخواستم بدونم میشه بدنه ی پلوپز و تعویض کنم ..آخه بدنه پلوپز در مقابل حرارت سوخته ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
2 نظر