امروز09 فروردین 1403

راهنمای جامع خرید دستگاه لیزر خانگی برای رفع دائمی موهای زائد

خرید بهترین دستگاه لیزر خانگی با قیمت مناسب
5/5 - (4 امتیاز)

پیشنهاد خرید بهترین مارک دستگاه لیزر خانگی

به جز روش‌های موقتی همچون اپیلیدی و اپیلاسیون با موم برای رفع موهای زائد مو، این روزها رفع دائمی موها با انواع دستگاه لیزر خانگی و کلینیکی طرفداران زیادی پیدا کرده است. دستگاه‌های غول پیکر لیزر کلینیکی یکی از مطمئن‌ترین راه‌های رفع دائمی موهای زائد بدن هستند. اما به دلایلی خیلی از بانوان و آقایان رفع موهای بدن را با روش‌های مدرن و در خانه ترجیح می‌دهند!

هزینه بالاتر دستگاه‌های لیزر کلینیکی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که اکثر افراد را به خرید لیزر خانگی ترغیب کرد. به علاوه خیلی از افراد دسترسی کامل به مراکز معتبر و مجهز لیزر ندارند. با این اوصاف تکنولوژی آی پی ال در لیزر خانگی مهم‌ترین تحولی بود که می‌توانست در تولید محصولات زیبایی پوست و مو ایجاد شود.

همه ما به دنبال خلاص شدن از شر ریشه‌های موهای زائد به صورت دائمی هستیم. اگرچه لیزر خانگی بهترین راهکار برای لیزر پوست در منزل و در هر زمان است اما خرید آن کار ساده‌ای نیست. پاسخ به تمام سوالاتی که پیرامون خرید و انتخاب دستگاه لیزر در خانه دارید را در نقد و بررسی امروز به نظر خواهید یافت. همراه ما بمانید.

مدل پر فروش

دستگاه خانگی لیزر موهای زائد تریا مدل 4X

نقاط قوت
  • منبع تغذیه برق خانگی (با سیم)
  • فناوری برتر دایود
  • سبک و قابل شارژ
  • پالس نامحدود در صورت استفاده‌ی شخصی
  • دارای سنسور تشخیص رنگ پوست
نقاط ضعف
  • در حالت اتصال به شارژر کار نمی‌کند

تکنولوژی لیزر تریا دایود بوده که باعث گرم‌شدن رنگ‌دانه‌های درون مو شده و فولیکول مو را غیرفعال می‌کند. لیزر به‌کاررفته در Tria 4X دارای قفل هوشمند است و یک صفحه نمایش برای مشاهده تعداد پالس‌ها دارد.

برای کسب نتایج بهتر می‌تواند شدت تابش را روی 5 سطح مختلف تنظیم کنید.

دستگاه لیزر موهای زائد دس مدل GP591

نقاط قوت
  • شات نامحدود
  • خنک‌کننده
  • بدون درد
  • شات اتوماتیک
  • کم‌صدا

دستگاه لیزر موهای زائد دس مدل GP59 یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصولات این شرکت است که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. از ویژگی‌های خوب این دستگاه می‌توان به سیستم خنک‌کننده آن اشاره کرد. این سیستم موجب می‌شود شما هنگام استفاده از لیزر دردی را احساس نکنید.

این محصول دارای سه سری مختلف برای رفع موهای زائد، جوانسازی پوست و رفع آکنه و لک است. همچنین از تکنولوژی RF بهره می‌برد که از شل شدن پوست جلوگیری کرده و چین و چروک‌های سطحی پوست را رفع می‌کند. داشتن چنین دستگاهی شما را از مراجعه دائم به کلینیک و هزینه‌های گزاف آن رها می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های خوب این محصول می‌توان به سرعت و قدرت بالای آن اشاره کرد. این دستگاه قادر است در هر ۰/۹ ثانیه یک شات بزند. بنابراین برای لیزر کردن کل بدن تنها ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

سری HR این محصول قادر است سطح وسیعی از پوست ر پوشش دهد. بزرگ بودن این سری موجب می‌شود زمان کمتری برای لیزر صرف کنید. سری‌های این دستگاه نور UV را فیلتر می‌کنند و در نتیجه از آسیب رسیدن به پوست‌تان جلوگیری خواهند کرد. سطح انرژی تابیده شده را می‌توانید در ۵ وضعیت مختلف تنظیم کنید.

این مدل دستگاه لیزر مجهز به سیستم SmartSkin است. این سیستم تنظیم شدت لیزر را برای کاربر ساده می‌سازد. به این صورت که به صورت خودکار طیف رنگ پوست را تشخیص می‌دهد و بهترین حالت شدت تابش لیزر را انتخاب می‌کند. سطح انرژی را می‌توانید به صورت دستی هم انتخاب کنید.

هم خانم‌ها هم آقایان می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. طراحی دستگاه هم زیبا بوده هم اصول ارگونومیک در آن رعایت شده است. بنابراین دکمه شات دقیقا متناسب با محل قرارگیری انگشتان دست قرار گرفته است. در قسمت بالایی دستگاه دکمه‌های مربوط به تنظیمات قرار دارند. به این ترتیب هنگام کار با دستگاه به طور تصادفی دستتان به دکمه تنظیمات برخورد نمی‌کند. روی دستگاه یک صفحه نمایشگر هم تعبیه شده که نوع سری، سطح انرژی، تعداد شات‌های زده شده، میزان گرمایش و نشانگر کولینگ را بر روی آن می‌توانید ببینید.

لیزر موهای زائد دس مدل GP590

نقاط قوت
  • سبک
  • خوش‌دست
  • کیفیت و کارایی خوب
  • شات نامحدود
  • قدرت بالا
  • سرعت شارژ بالا
  • شات اتوماتیک

دستگاه لیزر موهای زائد دس مدل GP590 یکی دیگر از محصولات جدید و باکیفیت این شرکت است. این دستگاه با دارا بودن سیستم خنک‌کننده موجب می‌شود بدون احساس درد و به سرعت عمل لیزر را انجام دهید. این دستگاه دارای سه سری مختلف است که هرکدام را برای انجام یک کار می‌توانید استفاده کنید. یک سری برای رفع موهای زائد، یک سری برای جوانسازی پوست و یک سری برای رفع آکنه و لک به کار می‌روند. با خرید این دستگاه می‌توانید امکانات یک کلینیک را در منزل خود داشته باشید بدون آنکه هزینه گزافی را متحمل شوید.

این دستگاه همچنین سرعت و قدرت بالایی دارد و در کمتر از یک ثانیه شات می‌زند. شما برای لیزر کردن تمام بدن تنها به ۱۰ دقیقه نیاز دارید. سری HR این دستگاه لیزر در هر شات سطح بزرگی از پوست شما را پوشش می‌دهد و به این ترتیب زمان کمتری برای از بین بردن موهای زائد صرف خواهید کرد.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به فیلتر کردن نور UV توسط سری‌ها اشاره کرد. این ویژگی‌ موجب می‌شود از آسیب رسیدن به پوست شما جلوگیری شود. در این مدل تنظیم شدت لیزر برای کاربر بسیار ساده است. سیستم SmartSkin این دستگاه قادر است طیف رنگ پوست را به طور خودکار تشخیص داده و بهترین حالت شدت تابش را برای طیف پوست مورد نظر انتخاب می‌کند. البته شما می‌توانید به‌صورت دستی هم سطح انرژی را مشخص کنید.

این دستگاه لیزر را هم خانم‌ها هم آقایان می‌توانند استفاده کنند. مبانی ارگونومیک در طراحی این دستگاه به‌خوبی رعایت شده و دکمه شات دقیقا متناسب با محل قرارگیری انگشتان شما قرار می‌گیرند. دکمه‌های تنظیمات هم در قسمت بالایی دستگاه تعبیه شده تا از لمس کردن آن‌ها به صورت تصادفی جلوگیری شود.

صفحه نمایشگر LCD این دستگاه اطلاعات زیادی مربوط به عملکرد آن را به شما نشان می‌دهد. سطح انرژی، تعداد شات‌های زده شده، میزان گرمایش دستگاه، شات اتوماتیک و نشانگر کولینگ از جمله این اطلاعات هستند. پایه نگهدارنده از دیگر ویژگی‌های این محصول به‌شمار می‌رود.

لیزر موهای زائد مرکوری مدل GP

نقاط قوت
  • اثربخشی بالا
  • سیستم کولینگ قوی
  • سرعت بالا
  • شات اتوماتیک
  • شات نامحدود
  • مناسب برای پوست‌های تیره

یکی از دستگاه‌های نسل جدید لیزر موهای زائد، دستگاه لیزر مرکوری مدل GP نام دارد. افزایش قدرت و سرعت این محصول را از دیگر نمونه‌های مشابه متمایز می‌سازد. این لیزر خانگی را می‌توانید حتی برای پوست‌های تیره‌تر هم استفاده کنید. آنچه این دستگاه را از نمونه‌های قدیمی‌تر متمایز می‌سازد این است که این محصول مشابه لیزرهای پیشرفته کلینیکی عمل می‌کند.

این دستگاه لیزر در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد و می‌توان آن را یکی از بهترین لیزرهای خانگی دانست. یکی از ویژگی‌های خوب این دستگاه سیستم خنک‌کننده قوی (Cooling Ice) است. این سیستم موجب می‌شود هنگام استفاده از لیزر دیگر دردی را احساس نکنید. این دستگاه از تکنولوژی لیزری بسیار قوی و سریعی بهره برده است. در حقیقت این محصول سریع‌ترین دستگاه لیزر خانگی به‌شمار می‌رود. شما تنها در عرض چند دقیقه می‌توانید کل بدن خود را لیزر کنید.

دستگاه لیزر مرکوری سه کاره است و سری‌های مختلفی دارد. از این سری‌ها می‌توانید برای رفع موهای زائد، جوانسازی پوست و رفع آکنه و لک استفاده کنید. هرکدام از این سری‌ها دارای فیلتر UV هستند. این فیلترها از آسیب رسیدن به پوست شما هنگام لیزر جلوگیری می‌کنند.

هنگام استفاده از دستگاه می‌توانید انرژی آن را در ۵ سطح تنظیم کنید. وجود سیستم Super Smart Skin در این محصول درمانی ایمن و راحت را برای شما فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به شات‌زن اتوماتیک اشاره کرد. این ویژگی کار با دستگاه لیزر را تا حد زیادی راحت‌تر می‌سازد.

این محصول همچنین دارای نمایشگر ال سی دی بوده و تنظیمات آن به‌صورت دستی است. بر روی نمایشگر این دستگاه می‌توانید تعداد شات، نوع عملکرد، سطح انرژی، کولینگ و حالت اتومات را مشاهده کنید.

لیزر بدن رمینگتون مدل IPL6500

نقاط قوت
  • عمر بالای لامپ
  • سنسور تشخیص رنگ پوست
  • دارای سری مخصوص صورت و بدن

لیزر بدن رمینگتون مدل IPL6500 با حرارت دادن به فولیکول‌های مو و متمرکز کردن نور بر روی ریشه مو بر روی رویش آن تاثیر می‌گذارد. در حقیقت با این سیستم چرخ رشد مو را کاملا متوقف می‌کند. ملانین مو انرژی نور را جذب کرده و با متوقف کردن فولیکول‌ها از رشد مو جلوگیری می‌کنند.

این دستگاه لیزر دارای سری‌هایی مخصوص صورت و بدن است. سری‌های مخصوص بدن دارای مساحت ۳ سانتی‌متر هستند و در هر ۳ ثانیه یک فلش می‌زنند. سری‌های مخصوص صورت دارای مساحت ۲ سانتی‌متر هستند و در هر ۴ ثانیه یک فلش می‌زنند. این دستگاه از فناوری تابش نور با پالس شدید بهره می‌برد. سطح تابش نور در این محصول قابل تنظیم بوده و مجهز به سنسور تشخیص رنگ پوست است.

البته باید توجه داشته باشید که اگر زیر ۱۸ سال دارید یا دچار بیماری دیابت هستید، نباید از این دستگاه لیزر استفاده کنید. همچنین افرادی که دارای بیماری‌های پوستی یا عفونی هستند، نباید برای رفع موهای زائد از این دستگاه استفاده کنند. استفاده از این محصول برای موهای ضخیم صورت آقایان، موهای ریز اطراف چشم، نقاط حساس و روی پوست تیره یا آسیب‌دیده ممنوع است.


مکانیسم رفع موهای زائد با دستگاه لیزر خانگی

همه ما بارها نام دستگاه لیزر خانگی  را شنیده‌ایم؛ اما چه قدر با مکانیسم عمل و تاثیر آن روی موهای زائد آشنایی داریم؟

این محصول که در دسته لوازم اصلاح مو قرار می‌گیرد روش کار آن به اینگونه است که آی پی ال یا تابش‌های شدید پالسی به عنوان تکنولوژی پایه در انواع دستگاه لیزر خانگی شناخته می‌شود. بنابراین آن چه که ریشه موهای شما را از بین می‌برد نه یک تابش خطرناک، بلکه تابش نور با موج مشخص است. این تابش به سادگی از زیر پوست به ریشه موها می‌رسد و با حرارت آن را تخریب می‌کند.

دستگاه لیزر خانگی همان دستگاه‌های لیزر کلینیکی هستند که در سایز کوچک‌تری تولید می‌شوند. قدرت دستگاه‌های خانگی کم‌تر و تابش آن‌ها نسبت به دستگاه‌های غول پیکر خفیف‌تر است. اما برای مصارف انفرادی و در منزل دستگاه لیزر خانگی ایده آل و کافی خواهد بود.

اگرچه لیزر مو هیچ نوع آسیبی به پوست نمی‌رساند اما بر حسب نوع پوست احتمال ایجاد سرخی و التهاب وجود دارد. در دستگاه‌های کلینیکی به صورت مستقیم روی موضع عمل باد سرد اعمال می‌‌شود. اما در دستگاه لیزر خانگی این مکانیسم متفاوت است و ممکن است از انواع ژل یا کرم‌های ضد التهاب برای رفع سرخی استفاده شود.

دستگاه لیزر خانگی برای چه کسانی مناسب است؟

دستگاه لیزر خانگی برای تمام افراد و جهت رفع موهای زائد مناسب است. اما هیچ دستگاهی به صورت 100 درصد و قطعی تمام موهای شما را از بین نمی‌برد!

هر کسی با هر نوع ویژگی پوستی می‌تواند از دستگاه لیزر خانگی استفاده کند. با این حال طیف اثرگذاری تابش پالسی لیزر روی موها بر اساس رنگ پوست متفاوت است.

تجربه ثابت کرده لیزر برای افراد سفید پوست و کسانی که موهای ضخیم و تیره‌ای دارند بهتر جواب می‌دهد. با این حال هر کسی با هر درجه از روشنی و تیرگی رنگ پوست می‌تواند از دستگاه لیزر خانگی استفاده کند. فقط کافی است به درجه دستگاه و نیاز پوست خود توجه کند.

دستگاه لیزر خانگی به اندازه لیزر کلینیکی مفید است؟

همان طور که گفته شد دستگاه لیزر خانگی با همان طراحی و مکانیسم عمل دستگاه‌های غول پیکر تولید می‌شوند. با این حال اندازه کوچک‌تر این دستگاه‌ها باعث می‌شود تا سطح تابش ضعیف‌تری اعمال کنند. این موضوع هم برای کاربران مبتدی که هرگز تجربه لیزر نداشتند منطقی به نظر می‌رسد. چون تابش بیش از حد و شدید لیزر می‌تواند التهاب پوستی و سوختگی به دنبال داشته باشد.

نکاتی که قبل از خرید دستگاه لیزر خانگی باید در نظر داشته باشید

این روزها دستگاه لیزر خانگی در اکثر فروشگاه‌ها موجود است. اگرچه قیمت دستگاه لیزر خانگی نسبت به لیزر کلینیکی کم‌تر است اما خرید یک محصول ایده آل برای رفع موی زائد نوعی سرمایه گذاری است. پس اگر با ویژگی‌های یک دستگاه لیزر خانگی آشنا نیستید حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید:

بررسی تعداد شات لیزر در هر بار تابش

شات لیزر توسط یک صفحه مستطیلی از دستگاه خارج و به پوست شما تابیده می‌شود. پس شات‌های لیزر همان باریکه‌های نوری هستند که باید به ریشه مو برسند.

خیلی از انواع دستگاه لیزر خانگی امروزی شات نامحدود دارند و نیازی به شارژ ندارند. با این حال حتما به شات محصولی که خریداری می‌کنید دقت داشته باشید. در صورتی که شات محصول محدود باشد باید بعد از مدتی شارژ شود که این موضوع مستلزم صرف هزینه‌های جانبی برای شما خواهد بود.

منبع تغذیه و مقاومت در برابر آب محصول

بهترین نوع منبع تغذیه برای یک دستگاه لیزر خانگی از نوع AC یا با استفاده از سیم شارژر است. چرا که دستگاه لیزر خانگی به توان زیادی دارد و ممکن است نگهداری و شارژ دستگاه‌های باتری خور دشوار باشد.

قابلیت بعدی دستگاه لیزر خانگی امکان شستشو آن است. شاید هرگز به شستشو دستگاه هنگام خرید دقت نکنید اما بعد از استفاده طولانی مدت ممکن است شستشو بخش‌های مختلف اهمیت یابد.

اقلام همراه با دستگاه لیزر خانگی

انواع دستگاه‌های خانگی اقلامی مثل سری متنوع، استند یا پایه نگهداری و عینک محافظت کننده چشم دارند. برخی از این اقلام نظیر سری دستگاه ممکن است خیلی قابل استفاده نباشند. به علاوه با افزایش امکانات جانبی دستگاه قیمت آن افزایش می‌یابد.

سخن آخر

نوع منبع تغذیه، تعداد شات و امکانات جانبی مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در خرید دستگاه لیزر خانگی باید در نظر بگیرید. انواع لیزر خانگی عملکرد مشابه دستگاه‌های کلینیکی را دارند. با این تفاوت که تعداد شات و قدرت تابش این دستگاه‌ها ملایم‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر