امروز01 اردیبهشت 1403

9 چادر مسافرتی محبوب و باکیفیت در بازار + راهنمای خرید

راهنمای خرید چادر مسافرتی
3.7/5 - (3 امتیاز)

با تهیه چادر مسافرتی شما می‌توانید با خیال راحت به گشت و گذار و ماجراجویی خود در سفرهایتان چه مسافرت های معمولی چه کوهنوردی و طبیعت گردی بروید و بدون داشتن نگرانی از سرپناه و محل استراحت شبانه هر جایی را که به نظرتان زیبا آمد، برای ماندن انتخاب کنید. اگر شما قصد گشت و گذار در شهرهای ایران و یا و کوهنوردی را دارید به هزینه کردن بسیار برای اقامت در هتل، می‌توانید از چادر برای اقامت خود استفاده کنید.

در این مقاله 9 مدل از بهترین و پرفروشترین چادرها در عین حال قیمت مناسب را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین در قسمت راهنمای خرید  ۵ نکته مفید در خصوص خرید چادر مسافرتی را برای شما بیان می‌کنیم که می‌توانید به کمک آن بهترین انتخاب را داشته باشید.

۸ نفره

چادر مسافرتی مارک F.I.T مدل Double Rooft T22

چادر ۸ نفره اف آی تی یک چادر مسافرتی ضخیم و باکیفیت است که یک انتخاب مناسب برای سفرهای دسته جمعی و خانوادگی به شمار می‌رود. این چادر ۸ نفره بسیار کم حجم بوده و در برابر باد و باران بسیار مقاوم است. ابعاد ایت چادر ۱۵*۱۶*۶۸ سانتی متر و وزن ۵۰۰۰ گرم است که می‌توان برای کمپینگ و طبیعت گردی بسیار مناسب است.

جنس پارچه‌ی محصول پلی استر آکسفورد با روکش پلی اورتان است و در برابر باران و نفوذ آب مقاومت بالایی دارد. چادر مسافرتی اف آی تی از ساختار دوپوش استفاده می‌کند و پایه‌هایی از جنس پلاستیک فایبرگلاس دارد که در مدت زمان بسیار کوتاهی قابل نصب و راه اندازی خواهد بود.

پایه های فایبرگلاس چادر در برابر برخورد آب، نور و گرمای آفتاب بسیار مقاوم است و انعطاف مناسب آن مانع شکسته شدن می‌شود. درزهای با کیفیت این چادر در ضد آب بودن و جلوگیری از نفوذ آب به بدنه کم تاثیر نیست.

بدنه این چادر از پنجره و یک درب بزرگ به همراه پشه بند که توسط زیپ باز و بسته می‌شود، تشکیل شده است. سقف بلند این چادر، به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی می‌توان در آن ایستاد.

۸ نفره

چادر مسافرتی اتوماتیک F.I.T

اگر دنبال یک چادر مسافرتی اتوماتیک با کیفیت هستید این محصول مناسب شماست. جنس این محصول از پلی استر ضخیم و با کیفیت است. تمامی درزهای چادر مسافرتی اتوماتیک، آپارات شده‌اند و روی درزهای دوخت یک لایه پرس شده دیده می‌شود تا از نفوذ آب از آن قسمتها به داخل آن جلوگیری کند.

به طور کلی چادرهای مسافرتی اتوماتیک به چادری گفته می‌شود که عملکردی مانند چتر داشته و دارای چهار پایه در هر گوشه از محصول باشد. این چادر مسافرتی با ابعاد ۲۴۰* ۲۴۰ * ۱۹۵ سانت و وزنی معادل با ۸۳۰۰ گرم مناسب کمپینگ و طبیعت گردی است. این محصول ۸ نفره است و در برابر شرایط جوی مختلف و آب مقاومت بالایی دارد.

ستونهای این چادر ساختار فلزی و سبکی دارند. این چادر به شکل دوپوش طراحی شده است. این محصول دارای ۳ پنجره و یک درب بزرگ با پشه بند توری و روکش شمعی بوده و از پوشش اضافی در سقف خود به شکل مجزا استفاده می‌کند.

۶ نفره

چادر 6 نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof AT4

چادر مسافرتی اف ای تی مدل double roof AT4 دارای ابعاد ۱۴۵* ۲۲۰* ۲۲۰ سانتی متر است. جنس رویه آن ۱۰۰% پلی استر آکسفورد با روکش پلی اورتان است که در برابر نفوذ آب و باران به اندازه ۱۰۰۰ میلیمتر مقاومت دارد.

این محصول ۲ درب و ۳ پنجره با پارچه توری و ۱ هواکش دارد، بنابراین تهویه و گردش هوا به درستی در آن انجام می‌پذیرد. پایه‌های این چادر از جنس فایبرگلاس است که وزن کمی برای حمل و انعطاف‌پذیری خوبی در راه اندازی چادر دارد.

این چادر همچنین از ارتفاع خوبی برخوردار است و با ساختار دوپوش برای استراحت، دارای فضای کافی است. این محصول دارای دو محفظه داخلی برای قرار دادن لوازم شخصی است . البته ناگفته نماند که این چادر به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شود تعداد گیره‌های آن ۱۴ عدد است.

۶ نفره

چادر مسافرتی مارک آ.اپکس

این مدل دارای ابعاد ۱۵*۷۰*۷۰ سانتی متر و وزن معادل با ۸۲۹۰ گرم است، که برای کمپینگ و گردش در طبیعت بسیار مناسب است.

این محصول از ۳ پنجره و ۱ درب ورودی و خروجی استفاده می‌کند. توری‌های به کار رفته در آن برای جلوگیری از ورود حشرات و تهویه هوا استفاده می‌شود. ستون بندی این چادر آلومینیومی است و در برابر فشار و همچنین آب مقاومت دارد و فرسوده نخواهد شد.

جنس بدنه این چادر پلی استر است که در مقابل نفوذ رطوبت آب و پرتو ماوراء بنفش مقاومت بیشتری دارد. در ضمن باید یادآوری کرد که جنس پلی استر نسبت به سایر پارچه ها طول عمر بیشتری دارد. این محصول دارای قلاب است که از آن می‌توانید برای آویزان کردن لامپ و یا فانوس استفاده کنید.

۶ نفره

چادر مسافرتی اف آی تی تنت مدل Double Roof AT3

ابعاد این چادر معادل ۱۹* ۱۹۵* ۷۷ سانتی متر است و برای ۴ تا ۶ نفر گنجایش دارد. وجه تمایز این چادر اسکلت دوپوش آن است. به عبارت دیگر بدنه اصلی چادر از پارچه شبکه‌ایی تولید شده است که به تنهایی نمی توان آنها را مورد استفاده قرار داد.

جهت پوشاندن این قسمت از یک پوشش دیگر از جنس پلی استر آکسفورد استفاده شده است که باعث می‌شود تا در مقابل نفوذ رطوبت و آب و همچنین پرتو ماورابنفش مقاومت بیشتری داشته باشد .

مکانیسم دوپوش همچنین باعث تهویه و جریان هوای بهتر داخل چادر نیز می‌شود، این محصول دارای ۳ پنجره و ۱ درب ورودی خروجی، پشه بند و همچنین یک عدد هواکش است. وجود سایه بان در این محصول باعث شده است که در مناطق گرمسیر بتوانید به راحتی از آن استفاده کرده و نگران تابش مستقیم نور خورشید به داخل آن نباشید.

یکی دیگر از مزایای این چادر داشتن ۲ عدد محفظه داخلی است که می توانید از آنها برای قرار دادن لوازم شخصی خود استفاده کنید.

۴ نفره

چادر مسافرتی ۴ نفره کلمن مدل Instant Cabin

چادر instant cabin باعث می‌شود که در سریع ترین زمان به راحتی پناهگاه خود را برپا کنید. این چادر دارای قطب‌های از پیش متصل شده است، که راه اندازی چادر را به آسانی و به طور ایمن انجام می دهد.

شما می‌توانید در یک دقیقه چادر را جمع کنید و به ماجراجویی و گردش خود ادامه دهید. این چادر کمپینگ با سیستم weather Tec طراحی شده است و دارای کفی‌های جوش داده شده و درزهای آب بندی شده است، که از نفوذ آب و یا باران به راحتی جلوگیری کند.

این محصول ۴ نفره از پارچه دو لایه ضخیم Polyguard 2X استفاده کرده است که در مقابل سایش و پارگی مقاومت بالایی دارد. این چادر فضای کافی برای ۴ نفر دارد و از دو محفظه داخلی برای ذخیره‌سازی لوازم شخصی استفاده می‌کند.

این محصول دارای ۲پنجره، ۱ درب ورودی و خروجی و ۱عدد هواکش و پشه بند است که به راحتی امکان تهویه هوا را برای چادر فراهم می‌کند. قاب و یا پایه های چادر که در ثابت ماندن و استواری پارچه آن نقش دارند از جنس فلز است که در مقابل فشار از مقاومت بالایی برخوردار است.

۴ نفره

چادر مسافرتی 4 نفره کچوا مدل آرپناز

این چادر دارای ابعاد ۵۸* ۲۶* ۲۸ سانتی متر و وزن ۱۰۰۰۰ گرم برای کمپینگ بسیار مناسب است. گنجایش این محصول ۷ نفر و در حالت خوابیده ۴ نفر است.

این محصول دارای ۲ پنجره و ۱ درب ورودی خروجی و ۱عدد هواکش و پشه بند است، که به راحتی مانع ورود حشرات و تهویه هوای داخل چادر می‌شود.

ستون بندی این محصول فایبرگلاس است. فایبرگلاس وزن کمی برای حمل و انعطاف‌پذیر خوبی در راه اندازی چادر دارد. جنس بدنه پارچه چادر از پلی استر است و از مقاومت بالایی در برابر باران و یا طوفان دارد.

۴ نفره

چادر مسافرتی پکینیو مدل C3001

چادر مسافرتی پکینیو مدل C3001 با ابعاد ۲۵* ۲۰* ۸ و وزنی معادل با ۲۰۰۰ گرم برای کمپینگ، طبیعت گردی و کوهنوردی است. گنجایش این محصول ۱ تا ۲ نفر است.

ارتفاع این چادر کم است و در صورت استفاده در ارتفاعات، کمتر در معرض باد قرار می‌گیرد. جنس بدنه این چادر پلی استر آکسفورد و یک روکش پلی اورتان است، که در صورت هوای بارانی با وجود درزهای آب بندی شده، آب به داخل چادر را نفوذ نخواهد کرد.

پایه‌های چادر از جنس فایبرگلاس است که به دلیل وزن کمی که دارد مشکلی در حمل و نقل آن پیدا نمی‌کند. تعداد گرایی این چادر ۱۲ عدد است و از چهار طرف بر روی زمین متصل می‌شود.

این محصول هواکش و پنجره ندارد و برای ورود و خروج از یک درب توری استفاده می‌شود، تا هم گردش هوا در آن وجود داشته باشد و هم از ورود حشرات و گرد و غبار به داخل جلوگیری کند.

2 نفره

چادر مسافرتی کینگ کمپ مدل Modena 2

این محصول دارای ابعاد ۵* ۶۰* ۶۰ سانتی متر و‌ وزن ۱۴۰۰ گرم است، که برای کمپینگ و طبیعت گردی بسیار مناسب است. جنس بدنه این محصول پلی استر است و در شرایط هوای بارانی از پوشش اضافی به روی هواکش سقفی استفاده می‌کند تا از نفوذ آب به داخل چادر جلوگیری کند.

جنس رویه از پلی استر به همراه روکش ضد آب از جنس پلی آمید است و کفی آن از جنس آکسفورد، به همراه روکش ضد آب از جنس پلی اورتان است.

کیسه حمل دایره این چادر نیز ضدآب است و برای کوهنوردی و مسیرهای طولانی و سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چادر فنری است و نیاز به نصب و راه اندازی دشوار و پیچیده‌ای ندارد.

محصول مورد نظر دارای ۱ پنجره، ۱عدد درب ورودی و خروجی پشه بند و ۱ عدد هواکش است، که برای تهویه هوای داخل چادر بسیار مناسب است. ستون بندی فایبرگلاس ۶ میلیمتری این چادر قابلیت حمل و انعطاف چادر را آسان کرده است.

این چادر همچنین از ۲ محفظه ی داخلی برای ذخیره سازی لوازم شخصی استفاده می‌کند، و دارای ساختار فنری بدون نیاز به سرهم بندی است.


راهنمای خرید

چادر یکی از تجهیزات سفر به شمار می‌آید که به همراه داشتن آن برای مسافرت بسیار ضروری است. هنگام خرید چادر یکسری نکات را باید در نظر بگیرید. اگر آنلاین خرید می‌کنید; به دلیل اینکه محصول را از نزدیک نمی‌بینید حتما باید به این موارد دقت کنید. این موارد شامل:

1- سایز و اندازه

اولین فاکتوری که در خصوص خرید یک چادر برای مسافرت و طبیعت گردی باید مد نظر قرار دهید، اندازه و سایز چادر است. منظور از اندازه این است که محاسبه کنید که چه تعداد نفر در آنجا می‌شوند و یا ابعاد آن برای جایگیری وسایل شما چقدر است. اگر مقصد شما بیابان یا جاهای خلوت است، ممکن است بخواهید از چادرهای مسافرتی با تجهیزات بیشتر برای پخت و پز استفاده کنید.

قاعده کلی خرید چادرهای مسافرتی این است که همیشه به اندازه یک نفر بیشتر سایز آن را انتخاب و خریداری کنید. انواع و سبک‌های متفاوتی از چادرها وجود دارد، اما معمولا چادرهای کوله گردی یا مدل‌های ژئودزیکی و یا گنبدی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این حال چادرهای تونلی عموماً ابعاد کمتری دارند، به این معنا که ایستادن در آنها باعث به هم خوردن تعادل آن می‌شود. یک چادر مسافرتی مجهز می‌تواند از قابلیت‌های محفظه‌های داخلی، ضد آب، پوشش ضد باران، سایه‌بان و عوامل دیگر پشتیبانی کند. اما در هر صورت، با وجود انواع و اشکال متفاوت چادرهای مسافرتی باید در خصوص نوع فعالیت خود و مکانی که قصد نصب چادر را در آن دارید، برنامه‌ریزی کنید.

2- وزن

در کنار اندازه‌ی چادر، شما باید به وزن آن نیز توجه کنید. حمل چادر مسافرتی برای مسافت‌های طولانی بسیار مهم است. به طور کلی چادرهای کوله گردی بسیار سبک وزن طراحی شدند، اما با این حال برخی از آن‌ها سنگین‌تر از سایر چادرها هستند.

معمولاً چادر مسافرتی ارزان قیمت سنگین‌تر است. بنابراین فراموش نکنید که اگر با چادر سفر می‌کنید، باید از نوع کیسه خواب و تشک‌دار مخصوص آن استفاده کنید.

البته ممکن است این دو مورد کمی به وزن چادر در هنگام حمل اضافه کند. ناگفته نماند که،چادرهای مسافرتی سبک معمولاً از کیسه خواب های کوچک‌تری استفاده می‌کنند.

3- در نظر گرفتن آب و هوا

نکته سوم در خرید چادرهای کوله گردی مربوط به مکان‌هایی است که شما به آن مسافرت و یا اردو می‌کنید. مقاومت در برابر آب و هوا در شرایط هوای خشک و مرطوب یکی از نکات مهم در خرید چادرهای مسافرتی است.

مجدداً به یاد داشته باشید که هر چه جنس چادر ضخیم‌تر و محکم‌تر باشد، وزن آن نیز سنگین‌تر خواهد شد. اگر فکر می‌کنید شرایط نامساعدی از هوا در طول سفر برای شما وجود دارد، از استفاده‌ی مدل‌هایی که سطوح مسطح دارند و آب زیادی را به خود جذب می‌کند خودداری کنید.

عموماً چادرهای ژئودزیکی و یا گنبدی در شرایط جوی بد، از دوام بالایی برخوردار هستند، زیرا می‌توانند در برابر بادهای شدید مقاومت کنند و سقف قوس دار آنها باعث ریزش باران از روی آنها می‌شود و آب را به روی سقف خود نگه نمی‌دارد.

چادرهایی که از طناب و میله‌های بیشتری برای نصب بر روی زمین استفاده می‌کنند، به دلیل استحکام و ساختار مقاوم تر بیشتر توصیه می‌شود. البته چادرهای گنبدی، فضای داخلی بیشتری را نیز فراهم می‌کند. شما در کنار این موارد، همچنین باید به طبقه بندی فصلی چادرها نیز توجه کنید.

چادرهای تابستانی و یا دو فصلی

چادرهای دو فصلی، برای آب و هوای شرجی و مناطق گرمسیری مناسب هستند، زیرا توری به کار رفته در این چادرها باعث جریان هوا و جلوگیری از ورود حشرات به داخل چادر می‌شود. اکثر چادرهای کوله گردی سبک وزن، در گروه چادر های دو فصلی اقرار می‌گیرند.

چادرهای سه فصلی

چادرهای سه فصلی، کمی طراحی مقاوم‌تری دارند. این چادرها اکثراً در زمان تابستان و همچنین در اوایل بهار و یا اواخر پاییز که امکان بارش ملایم وجود دارد، استفاده می‌شود.

در طراحی این چادرها سعی شده است تا در میان قابلیت تهویه هوا، مقاومت در برابر عوامل محیطی و حفظ گرما توازن ایجاد شود. اکثر چادرهای موجود در بازار جزیی از چادرهای ۳ فصلی هستند و دامنه بیشتری را برای انتخاب چادر در اختیار شما قرار می‌دهند.

چادرهای چهار فصلی

چادرهای چهار فصل و یا زمستانی نیز، بسیار ضخیم‌تر و با دوام‌تر هستند و برای آب و هوای مناطق معتدل سرد و ارتفاعات سرد و کولاکی طراحی شده‌اند. با توجه به وزن سنگین آنها ممکن است تعداد افراد محدودی از آنها استفاده کنند.

4- نحوه بستن و برپایی چادر مسافرتی

نکته چهارم در هنگام خرید چادر کوله گردی مربوط به مونتاژ و نحوه نصب چادر است. با توجه به این موضوع، نحوه نصب چادرها به دو قسمت اصلی مستقل و وابسته تقسیم می‌شود.

چادرهای گنبدی از نوع چادرهای مستقل هستند، به این معنا که برای قائم ایستادن نیازی به بند و بست ندارند. چادرهای گنبدی اغلب سبک وزن هستند و ممکن است در برابر بادهای شدید پایداری مورد نظر خود را از دست بدهند، که در این صورت شما میتوانید با قرار دادن وسایل سنگین و بیشتر در آن از تکان خوردن و حرکت آن جلوگیری کنید.

چادرهای مستقل سریعتر جمع می‌شوند. اتکا نکردن به میخ و میله‌هایی که برای برافراشتن چادر به روی زمین سخت و خشک استفاده می‌شود یکی دیگر از نکات مفید و کاربردی استفاده از چادرهای مستقل است.

چادرهای وابسته به طور کلی مدل‌های تونلی و یا چادر های سه گوش و یا V شکل، برای حفظ پایداری خود باید با طناب هایی به میخ و یا میله هایی که به روی زمین کوبیده شده است، متصل شوند.

شما حتی اگر با زمینی سخت مواجه شدید و نتوانستید میله و یا میخی را به روی زمین بکوبانید، می‌توانید طناب چادر را به درختان و یا اشیای دیگر متصل کنید اما به هر حال زحمت بسیاری ممکن است برای شما داشته باشد. چادرهای وابسته به دلیل دارا بودن قطب‌های کمتر، سبک‌وزن‌تر هستند.

5- قابلیت‌ها

نکته آخری که در هنگام خرید یک چادر باید به آن توجه کنید قابلیت‌های یک چادر مسافرتی است. عناصر مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود یک چادر مسافرتی کاربردی تر به نظر برسد:

دارا بودن محفظه داخلی برای قرار گیری لوازم شخصی، به کارگیری پنجره و یا هواکش در جریان هوا ، تعداد درب های ورودی و خروجی، توری و پشه بند برای جلوگیری از نفوذ حشرات و گرد و غبار به داخل چادر، جنس بدنه ی چادر و … از عواملی هستند که در هنگام خرید باید مد نظر قرار دهید.

جنس و نوع دوخت چادر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پارچه‌ های ضخیم‌تر، مقاومت بیشتری دارند. معمولاً چادرهای دوپوش از یک لایه پارچه نخی جهت جریان هوای داخل چادر و یک پوشش بیرونی ضد آب استفاده می‌کنند.

چادرهای موجود در بازار دوپوش هستند و ممکن است نسبت به برخی از مدل‌های موجود کمی سنگین تر به نظر برسند. یکی دیگر از مزیتهای چادرهای دوپوش در آب و هوای گرم این است که شما به راحتی می‌توانید قسمت درپوش سقف آن را باز کنید و از هوا و منظره آسمان لذت ببرید.

محفظه‌های داخلی چادر برای ذخیره‌سازی لوازم شخصی بسیار مفید و کاربردی است و امکان دسترسی به لوازم را آسان‌تر می‌کند. حلقه‌های سقفی موجود در برخی از چادرهای مسافرتی یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که به شما امکان آویز کردن لامپ برای روشن کردن فضای داخلی چادر را می‌دهد. این قابلیت در مشاهده و پیدا کردن لوازم شخصی خود در تاریکی بسیار مفید و کاربردی است.

همچنان به یاد داشته باشید که قبل از مسافرت حتماً چادر خود را در خانه بررسی و تنظیم کنید، و از نحوه جمع کردن و نصب آن اطمینان حاصل کنید. این موضوع به خصوص در خرید آنلاین بسیار مهم است که در صورت مشاهده هرگونه عیب و یا مشکل می‌توانید آن را به فروشنده خود بازگردانید.

سخن آخر

بجز چادر مسافرتی برای سفر به یکسری وسایل دیگر همچون کوله پشتی مسافرتی، چراغ پیشانی، زیرانداز و ... نیاز پیدا خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنم به بخش لوازم سفر ما مراجعه کرده و این لیست کامل از وسایل سفر را مشاهده و مطالعه کنید.

 

9 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
9 نظر