امروز10 فروردین 1403

بررسی مدل های ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ
5/5 - (2 امتیاز)

گلکسی واچ سامسونگ یک انتخاب عالی برای مشکل پسند‌ها

این روزها که نفسمان نه به اکسیژن هوا، بلکه به دنیای تکنولوژی و گجت‌های دیجیتالی اطرافمان بند است اسمارت واچ بهترین وسیله‌ای است که ما را هر لحظه از وضعیت سلامتیمان آگاه می‌کند. البته کاربرد این همراهان هوشمند به همین جا ختم نمی‌شود. ساعت‌های هوشمند نمونه کوچکی و جمع و جور گوشی‌های هوشمند روی نبض دستتان هستند که حسابی روی مچ  خودنمایی می‌کنند.

در میان مدل‌های متنوع بازار و برندهای معتبر جهان، انواع ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ بهترین محصولاتی هستند که از هر نظر مورد استقبال کاربران قرار گرفتند. قیمت اقتصادی‌تر ساعت‌های هوشمند سامسونگ در کنار طراحی بی نظیر و کلاسیک، سخت افزار قدرتمند و عمر بالای باتری از نقاط مثبتی هستند که محصولات این برند را متمایز می‌کنند.

دوران ساعت‌های آنالوگ با وجود اسمارت واچ‌های همه کاره و با کیفیت سامسونگ به سر رسیده است. هر گوشی هوشمند به دستیار کوچک‌تری نظیر یک ساعت هوشمند نیاز دارد تا همزمان وضعیت سلامتی شما را پایش کند. در راهنمای خرید امروز به‌نظر بهترین اسمارت واچ‌های سامسونگ را زیر ذره بین قرار داده‌ایم و از دیدگاه تخصصی بررسی کرده‌ایم. همراه ما بمانید.

معرفی ۷ مدل برتر ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ

پیشنهاد ما

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch SM-R800

مشخصات محصول

  • ابعاد قاب: 13 × 46 × 49 میلی‌متر
  • بدنه فلزی و بند لاستیکی
  • نوع کاربری: ورزشی , روزمره
نقاط قوت
  • باتری با شارژدهی تا 7 روز

رزولوشن صفحه‌نمایش ساعت Galaxy Watch SM-R800 بالا و 360 × 360 پیکسل است. این ساعت صفحه نمایش 1.3 اینچی شفاف و باکیفیت دارد که علاوه بر برخورداری از سنسور شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجشگر نور محیط و شمارشگر ضربان قلب ساعات روزتان را برنامه ریزی می‌کند. فقط کافی است حالت My Day را فعال کرده باشید تا این اسمارت واچ تا 10 ساعت آینده برنامه شما را یادآوری کند.

یکی از نقاط قوت این مدل فیس واچ‌های متعدد داخلی و قابلیت نگهداری بالای شارژ است.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch Active2 44mm Leatherband Smart

مشخصات محصول

  • ابعاد قاب: 44 × 44 × 10.9 میلی‌متر
  • بدنه فلزی و بند چرم
  • نوع کاربری: ورزشی , رسمی , روزمره
نقاط قوت
  • رابط کاربری Rotating bezel

ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو از جدیدترین مدل‌های بازار است که با بدنه فلزی و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. یکی از نقاط قوت این مدل رابط کاربری کاملا دیجیتالی داخلی یا Rotating bezel است. به این شکل که برای مدیریت صفحات و انتخاب منوها فقط کافی است قالب چرخشی دور صفحه را حرکت دهید. بند این مدل چرمی است و با توجه به طراحی خاصی که دارد برای موقعیت‌های رسمی نیز پیشنهاد می‌شود.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch SM-R810

مشخصات محصول

  • ابعاد قاب: 12.7 × 41.9 × 45.7 میلی‌متر
  • بدنه فلزی و بند لاستیکی
  • نوع کاربری: ورزشی , رسمی , روزمره
نقاط قوت
  • طراحی زیبا و چشم نواز بدنه

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch SM-R810 اولین بار همزمان با نوت 9 و مجهز به AMOLED در بازار عرضه شد. تمام حسگرهای کاربردی شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و شمارشگر ضربان قلب در این مدل نیز به کار رفته است.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این مدل طراحی خاص و زیبا بند و قاب ساعت بوده که به تکنولوژی بدنه ضد آب مجهز شده است. در حالت آماده باش باتری این محصول تا 120 ساعت ماندگار خواهد بود.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch Active2 44mm

مشخصات محصول

  • ابعاد قاب: 44 × 44 × 10.9 میلی‌متر
  • بدنه آلومینیومی و بند فلورو الاستومر (FKM)
  • نوع کاربری: ورزشی , رسمی
نقاط قوت
  • رابط کاربری Rotating bezel

ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو طراحی مینیمالیستی، اسپرت و عامه پسند دارد. این مدل بدنه فلزی و بند لاستیکی دارد و از هشت فوتودیود به همراه سنسورهای مختلف دیگر در سخت افزار آن استفاده شده است.

در این مدل کنترل تمام بخش‌ها به وسیله رابط کاربری Rotating bezel صورت می‌گیرد که به صورت ساعت گرد یا پاد ساعت گرد چرخش می‌کند. این ساعت زیبا، سبک و خوش ساخت در رنگ‌های مختلفی تولید شده و می‌توانید از آن به صورت مستقیم جهت مکالمه استفاده کنید.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 SM-R840 45mm

مشخصات محصول

  • ابعاد قاب: 45 نانومتر
  • بدنه فولادی و بند چرم
  • نوع کاربری: روزمره , رسمی
نقاط قوت
  • نشانگر حداکثر اکسیژن مصرفی

Galaxy Watch 3 یکی از جدیدترین مدل‌های ساعت هوشمند سامسونگ است که با صفحه نمایش بزرگ‌تر و 45 نانومتری طراحی می‌شود. در این مدل حسگرهای متنوع‌تری همچون شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجشگر نور محیط، شمارشگر ضربان قلب، فشارسنج، نوار قلب (Electrocardiogram) و حجم‌سنج نوری (PPG) قرار گرفته است.

جدیدترین سنسور به کار گرفته شده در اسمارت واچ سامسونگ VO2 max است که غلظت اکسیژن خون را نشان می‌دهد. این سنجش سلامتی در بیماری‌های ویروسی و پاندمی فعلی کاربردی خواهد بود. ویژگی رصد و پایش خواب نیز در این مدل ارتقا یافته است.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 SM-R850 41mm

مشخصات محصول

  • ابعاد قاب: 41 نانومتر
  • بدنه فولادی و بند چرم
  • نوع کاربری: روزمره , رسمی
نقاط قوت
  • نشانگر حداکثر اکسیژن مصرفی

Galaxy Watch 3 مدل SM-R850 جدیدترین مدل سامسونگ است که با صفحه نمایشگر کوچک‌تر و 41 نانومتری طراحی شده می‌شود. سنسورهای کاربردی در این مدل گسترده‌تر شده و سنسور پایش خواب نیز ارتقا یافته است. نظیر مدل‌های دیگر گلکسی اسمارت واچ 3 در این مدل نیز نشانگر حداکثر اکسیژن خون تعبیه شده است.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch Active2 40mm Leatherband Smart

مشخصات محصول

  • ابعاد قاب: 40 × 40 × 10.9 میلی‌متر
  • بدنه فلز و بند چرم
  • نوع کاربری: ورزشی , رسمی , روزمره
نقاط قوت
  • نشانگر حداکثر اکسیژن مصرفی
  • رابط کاربر Rotating bezel

Galaxy Watch Active 2 ابعاد کوچک‌تری نسبت به مدل‌های مشابه 44 نانومتری دارد. در بخش نرم افزاری این محصول بی نهایت فیس واچ تعبیه شده و بدنه خوش ساخت آن تجربه کاربری بهتری برای کاربران رقم می‌زند.

در این مدل کنترل بخش‌های مختلف و اینترفیس ساعت با  Rotating bezel یا قالب چرخشی فلزی دور قاب صورت می‌گیرد. بنابراین برای تنظیم و گشت و گذار نیازی به لمس مستقیم نمایشگر ندارید.

نقاط قوت اسمارت واچ‌های سامسونگ در یک نگاه

شاید قبل از این که بخواهید بخش‌های مختلف اسمارت واچ‌های برند سامسونگ را به تفضیل مطالعه کنید لازم باشد به طور خلاصه با نقاط قوت این محصولات پرفروش آشنا شوید. بدین منظور با نگاهی جامع بر اکثر مدل‌های پرطرفدار اسمارت واچ سامسونگ قابلیت‌های کلیدی مدل‌های مختلف را طبقه بندی کرده‌ایم:

  • صفحه نمایش بزرگ و خوانا: اکثر اسمارت واچ‌های سامسونگ به صفحه نمایش 42 تا 46 نانومتری مجهز هستند و این ابعاد برای کسانی که به بزرگی ساعت اهمیت می‌دهند بهینه و کاربردی خواهد بود.
  • پشتیبانی از Spotify و ذخیره سازی موسیقی: اسمارت واچ‌های سامسونگ طوری طراحی شده‌اند که از هر نوع پخش کننده موزیک دیگر شما را بی‌نیاز می‌کند. به طور متوسط 4 گیگابایت حافظه داخلی در اسمارت واچ‌های این برند خوشنام تعبیه شده که برای ذخیره سازی لیست موزیک‌های محبوبتان کفایت می‌کند.
  • ماندگاری بالای باتری: باتری ساعت هوشمند و ماندگاری آن به اندازه عمر باتری گوشی هوشمند اهمیت دارد. اکثر اسمارت واچ‌های سامسونگ باتری قدرتمندی دارند که بین 2 تا 3 روز دوام می‌آورند؛ البته به شرط آن که حالت روشنایی دائم (Always On) صفحه را غیرفعال کرده باشید.
  • حسگرهای کامل و کاربردی: در اکثر مدل‌های سامسونگ شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و حسگر شمارش ضربان قلب تعبیه شده است. این حسگرها کاربردی و کامل هستند. برخی از مدل‌های جدیدتر قابلیت پایش خواب نیز دارند و برنامه‌های داخلی را می‌توانید بر اساس نوع فعالیت ورزشی که در حال انجام هستید تنظیم کنید.

نمایشگر و طراحی ظاهری اسمارت واچ‌ سامسونگ

طراحی ظاهری ساعت‌های هوشمند سامسونگ نظیر طراحی جدیدترین اسمارت فون‌ها زیبا و دلپسند است. صفحه نمایش شارپ با کیفیت AMOLED که رنگ‌های ترکیبی را به بهترین شکل و کاملا واقعی نمایان می‌کند از نقاط قوت مدل‌های مختلف سامسونگ است. ضمن این که در تمام مدل‌ها از محافظ گوریلا گلس استفاده شده و اغلب حدود 60 گرم وزن دارند.

بدنه مدل‌های مختلف سامسونگ از استیل ضد زنگ طراحی شده و ضخامت مدل‌های مختلف در حد یکی دو میلی متر با یکدیگر تفاوت دارد. بخشی دیگر که مربوط به طراحی ظاهری است اما کاربرد آن را در قابلیت‌های کنترلی بررسی می‌کنیم عملکرد Rotating bezel یا قالب چرخشی اسمارت واچ‌های سامسونگ است.

بدنه گلکسی واچ ضد آب است و طبق ادعای سازنده به مدت 10 دقیقه تا عمق 50 متری زیر آب آسیب نمی‌بیند. بنابراین می‌توانید از ساعت حتی در فعالیت‌های ورزشی نظیر شنا و تفریحات آبی استفاده کنید.

رابط کاربری و بخش‌های کنترلی اسمارت واچ سامسونگ

یکی از قابلیت‌های ساعت‌های سامسونگ که با الهام از مدل‌های عقربه‌ای طراحی شده Rotating bezel یا قالب چرخشی است. این بخش یک حلقه فلزی است که دور صفحه نمایش 42 تا 46 میلیمتری ساعت مشاهده می‌کنید.

Rotating bezel ابزار کنترلی اصلی و پرکاربرد ساعت‌های سامسونگ است. این ابزار به دو جهت ساعتگرد و پادساعتگرد چرخش دارد. با چرخش قالب به سمت چپ می‌توانید تمام اعلان‌های قدیمی و گذشته را روی ساعت مشاهده کنید. چرخش به راست نیز امکان دسترسی به تمام ویجت‌های کاربردی را فراهم می‌کند.

ویجت‌ها و قابلیت‌های نرم افزاری سامسونگ گلکسی واچ

تمام انتظاراتی که ممکن است از یک ساعت هوشمند با اتصال دائمی به گوشی هوشمندتان داشته باشید در قلب گلکسی سامسونگ واچ تحقق می‌یابد.

در نرم افزار گلکسی واچ بیش از 39 حرکت و فعالیت ورزشی برنامه ریزی شده که لازم است قبل از هر حرکت ورزشی ساعت را روی آن‌ها تنظیم کنید. این برنامه ریزی توام با سنسور ضربان قلب اسمارت واچ صورت می‌گیرد و فقط کافی است ساعت را روی حالت auto-tracking. تنظیم کرده باشید. به محض شروع حرکات ورزشی ساعت ریتم قلب شما را زیر نظر گرفته و ثبت می‌کند. بنابراین هر نوع آریتمی و الگوهای نامنظم و مشکوک قابل ارزیابی و مرور است.

سنسورهای متنوعی در گلکسی واچ تعبیه شده است. شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و شمارشگر ضربان قلب از حسگرهای کاربردی این ساعت‌ها هستند. با استفاده از سنسور GPS که در گلکسی اسمارت واچ به کار برده شده می‌توانید گام‌ها و مسافت طی شده را ثبت کنید. بنابراین میزان کالری سوزی و فعالیتی که دارید همیشه جلو چشمانتان و قابل ارزیابی است!

ردیابی اطلاعات ثبت شده در اپلیکیشن Samsung Health

بخشی از حافظه داخلی اسمارت واچ سامسونگ برای ذخیره سازی اطلاعات صرف می‌شود؛ اما داده‌های اصلی را برای آنالیز ترکیبی باید در اپلیکیشن Samsung Health دنبال کنید. در این برنامه فاکتورهای مختلفی مثل کیفیت خوابتان را هم می‌توانید مشاهده کنید.

قابلیت بعدی نشانگر حداکثر اکسیژن مصرفی است که در مدل‌های جدیدتر بازار می‌بینیم. این اطلاعات در کنار هم قرار می‌گیرند و با کمک اپلیکیشن بهتر تفسیر می‌شوند.

سخن آخر

با خرید انواع ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ قلب دنیای تکنولوژی این بار روی نبض دستان شما می‌تپد. اکثر مدل‌های ساعت هوشمند سامسونگ اسپرت و برای استفاده آقایان و بانوان مناسب هستند. ابعاد قاب مدل‌های مختلف نیز در حدود 42 تا 46 میلی متر است. سامسونگ با طراحی خلاقانه محصولاتش تمام سلیقه‌ها را پوشش داده و محصولاتش را با بند فلزی و چرمی برای موقعیت‌های مختلف رسمی، ورزش و روزمره طراحی می‌کند. شما طرفدار کدام نسل از اسمارت واچ‌های این برند کره‌ای محبوب هستید؟

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر