امروز31 فروردین 1403

خرید بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی به پیشنهاد به‌نظر

خرید بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی
5/5 - (2 امتیاز)

هیچکس دوست ندارد موهای چرب و کثیف داشته باشد. اما گاهی اوقات استفاده از شامپوهایی که در بازار وجود دارد به موها آسیب جدی وارد می‌کند. سولفات ترکیبی  است که به طور معمول در فرمول اکثر شامپوها دیده می‌شود. این ماده می‌تواند به راحتی چربی و آلودگی را از روی موها پاک کند. اما این روزها تولیدکنندگان محصولات بهداشتی شامپو بدون سولفات را روانه بازار کرده اند

شامپو سولفاته ممکن است چربی طبیعی موها را نیز همراه با چربی‌های دیگر پاک کند. این امر باعث خشک شدن موها و یا پوست کف سر می‌شود. شامپوی فاقد سولفات یک جایگزین عالی برای شست و شوی موها است. شامپوهایی که ترکیبات مضر مثل سولفات را ندارند بدون آسیب رساندن به موها و از بین بردن چربی طبیعی، موها را تمیز و درخشان می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی را معرفی کنیم. اگر دوست دارید موهایی درخشان، نرم و زیبا داشته باشید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه

شامپو تغذیه کننده گارنیه سری Ultra Doux مدل Avocado

شامپو آووکادو گارنیه محصولی منحصر به فرد برای مراقبت و شست و شوی موها است. این شامپو بدون سولفات محصول کشور فرانسه بوده و مناسب برای ترمیم موهای خشک و آسیب دیده است.

این شامپو حجمی معادل 250 میلی دارد که برای استفاده روزانه مناسب است. عصاره شی باتر و آووکادو موجود در این شامپو علاوه بر افزایش لطافت مو، تارهای مو را تقویت کرده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند.

نقاط قوت

این محصول لطافت نرمی مو را افزایش داده و غلظت بالایی دارد.

پیشنهاد ویژه

شامپو بدون سولفات مخصوص مو های کراتینه

شامپو بدون سولفات مناسب موهای کراتین شده، آسیب دیده و رنگ شده است. مناسب حفظ رنگ و کاهش اثرات دکلره و رنگ مو می باشد. معمولا شامپو های فاقد سولفات دارای کف کمتر و شویندگی بیشتر می باشند.

برای مطالعه و بررسی و موارد بیشتر میتوانید مقاله خوب سایت مامان لیست را درباره نحوه انتخاب را نیز مطالعه نمایید.

شامپو مو کراستاس مدل دیسیپلین حجم 250 میلی لیتر

شامپو بدون سولفات کراستاس مدل دیسیپلین محصولی با کیفیت فوق‌العاده برای شست و شوی موها است. این محصول حاوی پروتئین کراتین، پروتئین اصلی مو، می‌باشد. این پروتئین لطافت، درخشندگی و نرمی موها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

شامپو کراستاس با تامین مواد مورد نیاز فولیکول‌ها، استحکام تارهای مو را بیشتر کرده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. این محصول علاوه بر کراتین، حاوی پروتئین گندم و سرامید است. این مواد، یک لایه محافظ بر روی تار مو ایجاد کرده و باعث حفظ رطوبت در تارهای مو می‌شوند.

نقاط قوت

این شامپو با ایجاد یک لایه محافظ بر روی تارهای مو، رطوبت را حفظ می‌کند.

شامپو بدون سولفات مو گلیس مدل Ultimate Hair Repair

شامپو بدون سولفات گلیس حاوی کراتین مایع است. این ماده با اثر بر روی فولیکول‌ها، لطافت و درخشندگی را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد. شامپو گلیس درخشندگی تارهای مو را افزایش داده و موهای خشک و آسیب دیده را به خوبی ترمیم می‌کند.

نقاط قوت

این شامپو با حفظ رطوبت، از بروز موخوره جلوگیری کرده و موها را لطیف و شاداب می‌کند.

شامپو بدون سولفات فیتو محصولی ملایم برای شست و شوی پوست سر حساس و موهای خشک است. این محصول نرمی و لطافت را به موهای شما بازمی‌گرداند. جوجوبای موجود در شامپو بافت مو را تقویت کرده و از چربی طبیعی موها محافظت می‌کند.

نقاط قوت

شامپو جوجوبا فیتو بافت مو را آبرسانی کرده و لطافت و شادابی را به موهای شما بازمی‌گرداند.

شامپو بدون سولفات لاکمه مخصوص موی کراتینه شده مدل Gentle Balance

شامپو بدون سولفات لاکمه مناسب برای افرادی است که موهای خود را کراتینه کرده‌اند. این محصول حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است و از موها در برابر عوامل مخرب محیطی جلوگیری می‌کند. این محصول آب و رطوبت مورد نیاز موها را تامین کرده، خشکی و زبری موها را از بین می‌برد.

نقاط قوت

شامپو لاکمه تارهای مو را تقویت کرده و با تامین رطوبت مورد نیاز فولیکول‌ها، از خشکی موها جلوگیری می‌کند.

شامپو بدون سولفات باکو

شامپو باکو محصول کشور ایتالیا محصولی منحصر به فرد برای تقویت و افزایش لطافت موها است. این شامپو بدون سولفات بدون از بین بردن چربی طبیعی، آلودگی و چربی را از روی موها پاک می‌کند. شامپو باکو رطوبت و آب مورد نیاز موها را تامین کرده و خشکی و زبری مو را برطرف می‌کند.

شامپو مو ضد شوره چرب استم سل

شامپو بدون سولفات استم سل مخصوص افرادی است که شوره چرب دارند. این شامپو برای استفاده روزانه مناسب است. التهاب خارش ناشی از شوره را به طور کامل از بین می‌برد. شامپو استم سل با تنظیم ترشح چربی، از چرب شدن موها و بازگشت دوباره شوره جلوگیری می‌کند.

ترکیبات ضد قارچ موجود در این شامپو پوسته ریزی سر را کاهش می‌دهد. با استفاده روزانه از این محصول شاهد افزایش لطافت، نرمی و درخشندگی موهای خود خواهید بود.

نقاط قوت

این شامپو به واسطه داشتن ترکیبات منحصر به فرد برای شستشو بعد از کراتینه، دکلره و رنگ مو مناسب است.

شامپو هیر واتر مخصوص 5 در 1 کامان

شامپو بدون سولفات کامان محصولی با ویژگی‌های فوق‌العاده برای تغذیه و احیا موهای آسیب دیده است. این محصول سرشار از پروتئین و ویتامین است و ترکیبات مورد نیاز فولیکول‌ها را تامین می‌کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این شامپو با دفع اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد لطافت و شادابی را به موهای شما بازمی‌گرداند. این محصول رنگ مو را تثبیت کرده و تارهای مو را تقویت می‌کند.

نقاط قوت

شامپو هیر واتر کامان با تامین رطوبت و مواد مغذی، از ریزش مو جلوگیری کرده و لطافت و درخشندگی موها را افزایش می‌دهد.

شامپو بدون سولفات ایروکس مناسب برای افرادی است که پوست سر حساس دارند. این شامپو برای رفع شوره و کاهش قارچ‌های مولد بیماری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. زینک موجود در شامپو ایروکس سلامت پوست کف سر و موها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

این محصول مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز تارهای مو را فراهم کرده و باعث افزایش استحکام آن‌ها می‌شود. شامپو ایروکس با ضدعفونی و کاهش رشد قارچ‌ها التهاب پوست کف سر و خارش ناشی از آن را به طور موثری کمتر می‌کند.

نقاط قوت

شامپو بدون سولفات زینک پلاس ایروکس، با کاهش رشد قارچ‌ها و باکتری‌های مولد بیماری، پوست سر را سالم و بدون شوره می‌کند.

شامپو بدون سولفات پریم مدل کالمینگ یوریا

شامپو کالمینگ پریم محصولی با ترکیبات فوق‌العاده برای بهبود سلامت موها و پوست کف سر مناسب است. این شامپو حاوی ترکیبات گیاهی موثری همچون روغن دانه چیا و عصاره گل هانی ساکل است که لطافت و نرمی پوست و مو را افزایش داده و خارش و التهاب را برطرف می‌کند.

نقاط قوت

شامپو پریم با افزایش رطوبت، لطافت و شادابی را برای موهای شما به ارمغان آورده، التهاب و خارش پوست کف سر را برطرف می‌کند.

سولفات چیست؟

به طور کلی سولفات ماده‌ای است که در تمام محصولات آرایشی و بهداشتی مربوط به مو یافت می‌شود. سولفات‌ها در واقع سورفاکتانت‌هایی هستند که آب و روغن را جذب می‌کنند. در واقع این ترکیبات باعث ایجاد کف در مواد شوینده مثل صابون و شامپو می‌شوند.

این ترکیبات بر روی آلودگی قرار گرفته و آن‌ها را از بین می‌برند. سولفات‌ها معمولا در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند چرا که عملکردی شبیه صابون دارند و مقرون به صرفه هستند.

جنبه منفی استفاده از سولفات در لوازم آرایشی  بهداشتی این است که متاسفانه پوست ما همیشه توانایی مقابله با چنین مواد شیمیایی را ندارد. سولفات‌ها اگرچه جز سورفاکتانت‌های موثر هستند اما عملکرد تهاجمی دارند و ممکن است به پوست آسیب جدی وارد کنند. این ترکیبات برای کودکان و افرادی که پوست حساس دارند بسیار مضر و آسیب رسان هستند.

مضرات استفاده از شامپو حاوی سولفات

به طور کلی سولفات‌ها خطرناک نیستند اما اگر از این مواد به طور مداوم استفاده شود احتمال بروز مشکلات پوستی و خشکی مو بیشتر می‌شود. به خصوص افرادی که پوست سر حساسی دارند و یا به بیماری درماتیت سبورئیک مبتلا هستند با استفاده از شامپوهای حاوی سولفات با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهند شد سولفات به مرور زمان پوست و مو را تجزیه می‌کند. این امر باعث بروز آسیب جدی به پوست و مو خواهد شد.

اگرچه بسیاری از افراد بدون هیچ مشکلی روزانه از شامپوهای حاوی سولفات استفاده می‌کنند اما بسیاری از افراد نیز هستند که بدون اینکه بدانند با مشکلی مثل التهاب، شوره و یا خارش سر مواجه می‌شوند. استفاده از شامپو بدون سولفات اولین قدم برای درمان التهاب و خارش پوست سر است.

شامپو بدون سولفات و سازگاری آن با موها

در حال حاضر تولیدکنندگان شامپو بدون سولفات این محصولات را برای انواع موهای خشک، فر، حساس، موهای رنگ شده یا چرب تولید می‌کنند. با این حال مصرف این شامپو به افرادی که موهای رنگ شده دارند و یا با مشکلات متعددی مثل شوره سر دست و پنجه نرم می‌کنند، توصیه می‌شود. شامپو بدون سولفات رنگ مو را تثبیت کرده و پوست سر را تحریک نمی‌کند. این محصولات همچنین برای افرادی که هر روز موهای خود را می‌شویند نیز گزینه مناسبی ی‌باشد.

مزایا و معایب استفاده از شامپو بدون سولفات

مزایا

به راحتی شسته می‌شوند

اثر کراتین را بیشتر می‌کنند

استحکام مو را افزایش می‌دهند

از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کنند

واکنش‌های آلرژیک ایجاد نمی‌کنند

می‌توان به صورت روزانه از آن‌ها استفاده کرد

درخشندگی را افزایش داده و موها را براق می‌کنند

شوره سر را برطرف کرده و از ایجاد دوباره آن جلوگیری می‌کنند

معایب

سیلیکون را پاک نمی‌کنند

کمتر از سایر شامپوها کف می‌کنند

کمی گران‌تر از شامپوهای معمولی موجود در بازار هستند

این شامپوها به اندازه کافی چربی را از بین نمی‌برند به همین دلیل ممکن است برای افراد با موی چرب مناسب نباشند

چرا شامپو حاوی سولفات برای مو مضر است؟

شامپوهای حاوی سولفات برای تمیز کردن موها، چربی‌ها را به طور کامل از بین می‌برند. ممکن است چربی طبیعی مو نیز در اثر شست و شو با شامپوهای سولفاته از بین برود. این شامپوها باعث خشکی موها می‌شوند و آن‌ها را زبر و وز می‌کنند. همچنین شامپوهای سولفاته رنگ موها را نیز از بین می‌برند.

آیا موها با شامپو بدون سولفات تمیز می‌شود؟

از آنجایی که شامپو بدون سولفات به اندازه شامپوهای معمولی کف نمی‌کند بسیاری از افراد معتقدند این محصولات برای پاک کردن موها چندان موثر نیستند. اما اگر قبل از استفاده از شامپو بدون سولفات موهای خود را مرطوب کنید و شامپو را به خوبی روی سر ماساژ دهید، موهای شما به طور کامل تمیز خواهد شد.‌

چگونه بفهمیم شامپو سولفات دارد یا نه؟

برای اینکه بفهمیم که درون شامپو سولفات وجود دارد یا نه باید به لیست ترکیبات مراجعه کنیم. از آنجایی که سولفات‌ها خانواده‌ای از ترکیبات شیمیایی هستند نام‌های متفاوتی دارند. توصیه می‌کنیم پیش از خرید ترکیبات شامپو را بررسی کنید. در صورت وجود ترکیباتی مانند سدیم لائوریل سولفات، سدیم آلکیل سولفات و ... شامپو حاوی سولفات است.

سخن آخر

این روزها شامپو بدون سولفات محبوبیت بیشتری دارد. همانطور که در طول مطلب مشاهده کردید این محصولات فواید زیادی داشته و به راحتی با پوست و مو سازگار می‌شوند. در حال حاضر شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی متناسب با انواع مو در بازار وجود دارد.

در این مطلب سعی کردیم با ارائه نکات مفید شما را برای خرید یک شامپوی مناسب راهنمایی کنیم. با مطالعه مطلب فوق می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که آیا لازم است از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید یا خیر.

آیا تا به حال از این محصولات استفاده کرده‌اید؟ نظرات و دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.

1 نظر

  1. کامرانی پاسخ

    خیلی خوبه ولی از هر فروشگاهی نباید خرید من دوبار از آسوکالا و دیجی کالا خریدم بد نبود. برای خرید حتما مشخصاتو باید چک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر