امروز01 اردیبهشت 1403

لیست تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای سفر و گردشگری

وسایل مورد نیاز برای سفر و گردشگری
4.6/5 - (8 امتیاز)

رفتن به سفر چه داخلی چه خارجی و یا کمپ در دل طبیعت از جمله تفریحات بسیار لذت‌بخشی است که به راحتی می‌تواند خستگی زندگی روزمره را از تن و روح ما بیرون کند. اما سفر کردن نیازمند تجهیزاتی است که با به همراه داشتن آن‌ها لذت سفر را برای شما دوچندان خواهد شد. در این قسمت می‌خواهیم با معرفی لیست تجهیزات سفر و گردشگری، شما در انتخاب ابزار و وسایل مورد نیاز برای سفر یاری کنیم.

1- وسایل حمل و نقل

هنگام سفر پیش از هر چیزی باید به فکر یک وسیله‌ی مناسب برای حمل بار خود باشید. با توجه به نوع سفر و مدت زمان آن و مسافتی که می‌خواهید طی کنید، باید یک وسیله‌ی خوب برای خود انتخاب کنید.

چمدان

چمدان‌ها اغلب برای سفر‌های طولانی مناسب هستند زیرا معمولا در سفرهای طولانی نیاز به وسایل بیشتری داریم و چمدان می‌تواند وسایل بیشتری را در خود جای دهد. چمدان برای سفرهای هوایی هم گزینه‌ی مناسبی است؛ زیرا مقاومت بالایی دارد و کمتر آسیب می‌بیند.

چمدان مسافرتی دوقلو

ساک مسافرتی

از ساک‌های مسافرتی بیشتر در سفرهای کوتاه استفاده می‌شود و حمل آن در ماشین هم کار ساده‌ای است. ساک‌ها فضای کمتری دارند اما در عین حال از چمدان‌ها سبک‌تر هستند.

ساک مسافرتی چرخ دار بزرگ ۴طبقه

کوله پشتی مسافرتی

کوله پشتی‌ها بیشتر برای کوهنوردی و کمپ در طبیعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا به راحتی روی شانه‌ها حمل می‌شوند و تعادل را هنگام پیاده‌روی بر هم نمیزنند. فقط به خاطر داشته باشید کوله‌ای که برای این کار استفاده می‌کنید حتما جنس سبکی داشته باشد تا با قرار دادن وسایل در آن به قدری سنگین نشود که نتوانید آن را حمل کنید.

کوله پشتی مسافرتی فیرو 65 لیتری

برای آشنایی با راهنمای خرید کوله پشتی سفر و موارد بیشتر به مطلب زیر مراجعه کنید.


2- تجهیزات خواب و اسکان

مهم نیست چه نوع سفری می‌روید یا مقصدتان کجا است؛ شما در هر سفر به وسایلی برای اسکان نیاز دارید تا در دوران اقامت به مشکل برنخورید و بتوایند مدت زمان طولانی در یک مکان بمانید. این نوع تجهیزات و وسایل شامل این موارد هستند:

چادر مسافرتی

چادر مسافرتی برای کمپ در طبیعت و حتی پیک‌نیک‌های کوتاه مدت گزینه‌ی بسیار خوبی هستند. این نوع چادر‌ها در انواع سایز‌ها موجود هستند و شما با در نظر گرفتن نیاز خود می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید.

جنس چادر‌های مسافرتی ضد آب بوده و در هنگام بارش باران داخل چادر خیس نخواهد شد. چادر‌های مسافرتی به راحتی جمع می‌شوند و در سایز بسیار کوچکی قابل حمل هستند. این چادرها را می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان پهن کرده و از آن استفاده کنید.

چادر مسافرتی ۳ نفره

چادر مسافرتی ۶ نفره

چادر مسافرتی 8 نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof T22

زیرانداز مسافرتی

در صورتی که چادرهای مسافرتی مورد نیاز شما نبودند، می‌توانید از زیراندازهای سفری استفاده کنید. زیراندازهای سفری در انواع سایزها و اغلب از جنس حصیر در بازار موجود هستند.

از مزایای به همراه داشتن زیرانداز این است که دیگر نیازی به نصب و برپا کردن آن ندارید و جمع کردن آن هم خیلی سریع‌تر انجام می‌گیرد. این زیراندازها ارزان‌تر هستند و حمل آن‌ها راحت‌تر از چادرهای مسافرتی است؛ اما برای اسکان‌های طولانی مدت مناسب نیستند.

زیرانداز مسافرتی حصیری 8 نفره

 پتو

از دیگر وسایلی که حتما مورد نیاز شما قرار خواهد گرفت می‌توان به پتو اشاره کرد. به همراه داشتن پتوهای مناسب سفر که بسیار سبک و کم‌جا هستند می‌تواند در گرم شدن به شما کمک کند.

پتو مسافرتی یک نفره

پتو مسافرتی 150×170 سانتی متر

چشم بند

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که تاریکی هنگام خواب برای‌تان مهم است، پس به همراه داشتن یک چشم بند را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا شب‌ها را با خیال آسوده استراحت کنید.

چشم بند خواب فانتزی

چشم بند مسافرتی ساده

صندلی

صندلی‌های سفری از دیگر وسایل مورد نیاز سفر هستند. اگر نگران جا گیر بودن آن‌ها هستید باید به شما بگوییم که این صندلی‌ها از سایزهای بسیار کوچک و قابل تا شدن در دسترس شما هستند که در عین سادگی بسیار راحت هستند.
پس با به همراه داشتن حداقل یک الی دو صندلی تاشو، لذت تماشای غروب در کنار ساحل را به خود و همراهان‌تان هدیه دهید.

صندلی سفری تاشو اف آی تی

صندلی مسافرتی تا شو

چراغ و وسایل روشنایی

به همراه داشتن وسایل روشنایی از جمله چراغ‌قوه به‌خصوص در کوه‌نوردی و کمپ بسیار پیشنهاد می‌شود تا در تاریکی شب به مشکل بر نخورید. به‌علاوه، هنگامی‌که در دل طبیعت هستید، احتمال آن که در جایی باشید که نور نباشد بسیار زیاد است. این موضوع هم به نوبه‌ی خود مشکل‌ساز و در مواقعی هم خطرناک است.

عصای کوهنوردی

در آخر نوبت به داشتن یک عصای کوه‌نوردی خوب می‌رسد. عصاهای مخصوص کوه‌نوردی به شما در حفظ تعادل هنگام کوه‌نوردی کمک می‌کنند و همچنین این قابلیت را دارند که هنگام افتادن و سرخوردن فشار وارد شده به بدن شما را تا حدی کاهش دهند.
جنس بدنه‌ی این نوع عصاها بسیار مقاوم بوده و معمولا طول عمری زیادی دارند. پس نگران خراب شدن آن‌ها نباشید.

عصای کوهنوردی اکسپوننت مدل ABD-3-8009


3- تجهیزات غذا و پخت و پز و آشامیدن

همه‌ی ما می‌دانیم که یک سفر بی‌نقص نیازمند تجهیزات کامل است. تجهیزات غذا و پخت‌وپز جزو مهم‌ترین ابزاری هستند که باید به همراه داشته باشیم.

اگر شما هم اهل سفر و کمپنگ هستید پس حتما از لذت آشپزی در طبیعت آگاهی دارید؛ لذت خوردن یک صبحانه‌ی خوش‌طعم در یک صبح بهاری در جنگل و یا نوشیدن یک لیوان قهوه‌ی داغ در یک روز سرد.

برای در اختیار داشتن تمام این لذت‌ها اولین شرط داشتن تجهیزات آشپزی کامل و مفصل است. منظور ما در این جا از کامل این است که ابزار شما باید حتما این ویژگی‌ها را داشته باشند:

  • کارآمد باشند
  • جمع‌وجور باشند
  • سبک باشند

به همراه داشتن وسایل بسیار زیادی که هر کدام شاید به ندرت به درد شما بخورند کار عاقلانه‌ای نیست. پس با به همراه داشتن لوازم واجب، سبک و کوچک که به راحتی در کوله‌ی شما جا می‌شوند، لذت یک آشپزی عالی را به خود هدیه دهید.

ظروف پیک نیک و مسافرتی

ظروف پیک‌نیک و مسافرتی را می‌توانید به راحتی از مغازه‌های مخصوص و یا از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید. اولین چیزی که بعد از شنیدن ظروف به فکرمان می‌رسد، ظروف غذا، کاسه و لیوان هستند.

بهترین جنسی که می‌توانید برای خرید این نوع ظروف انتخاب کنید جنس پلاستیکی و در برخی موارد ظروف استیل سبک هستند. ظروف پلاستیکی را به خاطر وزن سبک آن‌ها و ظروف استیل را به خاطر مقاومت بالای آن‌ها انتخاب می‌کنیم.

از دیگر وسایلی که همراه داشتن‌شان اهمیت زیادی دارد، چاقو برای خرد کردن، درب‌بازکن برای باز کردن درب کنسرو‌ها و سفره‌ی یک بار مصرف است. البته به خاطر داشته باشید که سفره‌ی یک بار مصرف را بعد از استفاده در طبیعت رها نکنید زیرا اغلب جنس این سفره‌ها پلاستیکی هستند و سالیان سال تجزیه نمی‌شوند و در نتیجه به طبیعت آسیب شدیدی وارد می‌کنند.

از دیگر وسایل مورد نیاز مخزن آب تاشو است. مخزن آب برای مواقعی مناسب است که می‌خواهید مقدار زیادی آب را در مدت زمان طولانی با خود حمل کنید. در این صورت فلاسک و قمقمه جواب‌گوی این نیاز شما نخواهند بود.

این مخازن آب جنسی از پلاستیک سفت دارند که بسیار سبک است و به راحتی در ساک و کوله قابل حمل است. تاشو بودن این مخازن به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت عدم نیاز آن را تا کرده و با ابعاد بسیار کوچک‌تر داخل کیف‌تان بگذارید.

قمقمه و فلاسک و کتری مسافرتی

برای حمل کردن آب داغ مناسب‌ترین گزینه به همراه داشتن یک فلاسک چای خوب و سبک با کیفیت بالا و یا کتری برقی است. کتری‌های برقی کتری‌هایی بسیار سبک هستند که سیم بلندی دارند و آب را در مدت زمان بسیاری کوتاهی جوش می‌آورند. فقط به خاطر داشته باشید که این کتری‌ها به برق نیاز دارند و برای کوه‌نوردی گزینه‌ی مناسبی نیستند.

قمقمه کوهنوردی نیم لیتری

اجاق سفری منقل و کباب پز

برای پخت‌وپز غذا پیشنهاد ما به شما به همراه داشتن اجاق و یا منقل سفری است. این نوع منقل‌ها و اجاق‌ها در چند نوع متفاوت موجود هستند. برخی از آن‌ها کوچک و برخی بزرگ هستند. بعضی از آن‌ها رومیزی هستند که استفاده از آن‌ها بسیار ساده‌تر است.

کم‌جاترین نوع این منقل‌ها منقل‌های تاشو هستند که به راحتی به ابعاد کوچک‌تری در می‌آیند و حمل آن‌ها راحت‌تر است. فقط به خاطر داشته باشید که اجاق‌ها معمولا تنها یک شعله دارند اما منقل‌ها قابلیت پخت چند غذا به طور همزمان را هم دارند.


4- تجهیزات پیاده روی و کوهنوردی

حالا نوبت به معرفی تجهیزات پیاده‌روی و کوه‌نوردی رسیده است. باید بدانید که به همراه داشتن تجهیزات مناسب اولین شرط کوه‌نوردی است. اگر تجهیزات مناسب در اختیار ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که فکر کوه‌نوردی را از سر خود بیرون کنید. چرا؟ چون خطرات آن بسیار جدی و جبران‌ناپذیر است.

کفش کوهنوردی

کفش از مهمترین لوازم کوهنوردی است. کفش مناسب خود را متناسب با برنامه تان انتخاب کنید. کفش های سه فصل برای طبیعت گردی های سبک (به جز در فصل زمستان) مناسب هستند.

کفش کوهنوردی زنانه نورث فیس

کفش کوهنوردی مردانه هامتو

صندل پیاده روی

اولین و مهم‌ترین چیز به همراه داشتن کفش راحتی و مناسب است. بسته به این که آیا پیاده‌روی شما یک پیاده‌روی ساده است یا یک کوه‌نوردی طولانی، باید کفش مناسب خود را انتخاب کنید.

چراغ پیشانی و چراغ قوه

سومین نکته به همراه داشتن یک چراغ پیشانی و یا چراغ قوه برای پیاده‌روی در تاریکی است. این چراغ‌ها در انواع سایزها در دسترس شما هستند. چراغ‌های پیشانی شارژ را در مدت زمان طولانی در خود زخیره می‌کنند و می‌توانید ساعت‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

چراغ‌ قوه کارایی مشابهی با چراغ پیشانی دارد با این تفاوت که چراغ‌قوه را باید در دست خود حمل کنید. از این نظر به همراه داشتن چراغ پیشانی ممکن است برای شما راحت باشد و کمتر جلوی دست و پای شما را بگیرد.

چراغ پیشانی اکتیو مدل AC6910HL

چراغ قوه شارژی Power Style

کیف کمری

دومین نکته به همراه داشتن کیف کمری است. با داشتن یک کیف کمری کوچک و سبک می‌توانید وسایل کوچک خود را به راحتی حمل کنید تا در موقع نیاز به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

کیف کمری گرانیت مدل Daylight

کیف کمری گرانیت مدل Roxy


5- وسایل بازی و تفریح

خب بسته به اینکه مسافرت شما کجا خواهد بود وسایل تفریح نیز متفاوت خواهند شد. مثلا برای مسافرت شمال نیاز به تجهیزات کنار ساحل خواهید داشت. ما در اینجا در تفرح را دو گروه دسته بندی می‌کنیم که شامل:

- لوازم برای لب دریا و ساحل

به همراه داشتن وسایل بازی و تفریح در سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه برای بازی و سرگرمی آماده‌تر باشیم، سفر خوش‌تری خواهیم داشت. به همراه داشتن وسایل بازی به ما این امکان را می‌دهد تا هم‌سفران‌مان را دور هم جمع کنیم و اوقات خوشی را با آن‌ها سپری کنیم. برخی از وسایلی که برای تفریح بل دریا نیاز دارید شامل:

عینک

از آنجاییکه سفر اغلب در فصول آفتابی سال صورت می‌گیرد، عینک یکی از مهم‌ترین وسایلی است که باید برای جلوگیری از آسیب به چشم‌هایمان به همراه داشته باشیم.

به خاطر داشته باشید که در کنار دریا و یا استخر حتما از عینک استفاده کنید. چراکه بازتاب نور خورشید در کنار دریا دو برابر می‌شود. این موضوع هم به پوست و هم به چشم شما آسیب بیشتری می‌رساند.

البته عینک نه فقط برای لب دریا بلکه کلا در هر مسافرتی نیاز است. چه مسافرت شمال باشد که کوهنوردی قله دماوند و یا مسافرت شیراز و اصفهان.

عینک آفتابی بچه گانه یوگی

عینک آفتابی مردانه مازراتی

کلاه و آفتابگیر

استفاده از کلاه از دیگر راه‌های در امان ماندن از دست آفتاب سوزان است. با این تفاوت که با سر کردن کلاه هم از تابش نور به پوست و هم به چشم‌تان به‌طور همزمان جلوگیری می‌کنید.

کلاه‌ها انواع مختلفی دارند، برخی از آن‌ها نقاب مخصوص ‌آفتاب دارند و اغلب پارچه‌ای هستند، برخی نیز حصیری هستند و علاوه‌بر جلوگیری از نور آفتاب جنبه‌ی زیبایی هم دارند.

کلاه حصیری مدل Australian

کلاه آفتابگیر زنانه

کلاه آفتابگیر لبه دار

مایو شنا و حوله

برای شنا در آب شور دریا و زدودن تمام انرژی‌های منفی بدن و یا شنا در آب گرم و آرام یک استخر به حوله و مایوی مناسب نیاز داریم. از آنجاییکه حوله‌ها معمولا جای زیادی می‌گیرند، بهتر است از حوله‌ی فشرده سفری استفاده کنید که در ابعاد بسیار کوچک در کیف شما قابل حمل هستند.

لوازم بازی گروهی

از هیجان‌انگیزترین قسمت بستن بار سفر، انتخاب وسایل بازی مناسب است. انتخاب بازی‌هایی که مورد علاقه‌ی همه‌ی اعضا باشند و همه را سر ذوق بیاورند گاهی ممکن است سخت باشد.

از طرفی هم نمی‌توانیم تعداد زیادی بازی با خود به سفر ببریم؛ پس هوشمندانه‌ترین انتخاب، به همراه داشتن دو یا سه مدل وسیله‌ی بازی است که مورد علاقه‌ی اکثریت باشد. وسایلی مانند راکت بدمینتون و یک توپ فوتبال.


6- لوازم آرایشی و بهداشتی

به همراه داشتن وسایل آرایشی و بهداشتی برای خانم‌ها و همچنین آقایان بسیار مورد ضروری است تا به شما کمک کنند در سفر هم ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید. البته به خاطر داشته باشید که به همراه داشتن وسایل آرایش به مقدار زیاد لزومی ندارد و تنها جای بیشتری را اشغال می‌کند.

وسایل آرایشی و بهداشتی مهم عبارتند از:

  • یک سشوار مسافرتی کوچک و سبک تا در مواقع لزوم بتوانید موهای خود را خشک کنید.
  • به همراه داشتن دستمال مرطوب به جای آرایش پاک‌کن‌های بزرگ، تا بتوانید به سادگی آرایش خود را پاک کرده و یا دستان‌تان را تمیز کنید.
  • دست‌کش یک‌بار مصرف برای انجام کارهایی مانند پخت‌وپز که نیاز به دست‌کش دارند.
  • به همراه داشتن یک اتوی موی مسافرتی کوچک و سبک تا بتوانید به‌راحتی در سفر موهای خود را حالت دهید.

دستمال مرطوب مولفیکس مدل Sensitive

سشوار مسافرتی بای بابیلیس

کرم ضد آفتاب

نکته‌ی آخر و بسیار مهم همراه داشتن یک کرم ضد آفتاب و استفاده از آن در تمام طول روز است. هنگامی‌که کنار دریا هستید استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید زیرا همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم انعکاس آفتاب در آب اثر آن را چند برابر کرده و ممکن است پوست شما دچار سوختگی شود.

کرم ضد آفتاب و ضد لک الارو مدل Spot Solution

کرم ضد آفتاب بایودرما مدل Photoderm Spot


7- وسایل الکترونیکی

مودم قابل حمل

به همراه داشتن وسایل الکترونیکی در سفر می‌تواند آسایش سفر را برای شما دوچندان کند. وسایل الکترونیکی مورد نیاز اغلب بسیار کوچک و کم‌جا بوده و حمل آن انرژی زیادی از شما نخواهد گرفت.

مودم قابل حمل 4G رلاینس مدل Wi-Pod ZTE WD670

اسپیکر قابل حمل

اسپیکرهای قابل اسپیکر‌های کوچکی هستند که با وجود سایز کوچک کیفیت بسیار بالایی دارند. این نوع اسپیکرها شارژی هستند و با یک بار شارژ کردن می‌توانید مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید. قبلا در این مورد مقاله‌ای نوشته‌ایم و مفصل توضیح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم مدل‌های اسپیکر بلوتوث که قبلا معرفی کردیم را مشاهده کنید و بهترین را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل ان ام سی مدل NUKE

پاوربانک

از آنجایی‌که ممکن است محل اقامت شما پریز برق نداشته باشد، پس حتما در شارژ کردن گوشی خود و دیگر ابزار الکترونیکی به مشکل بر خواهید خورد. به همراه داشتن یک پاور بانک می‌تواند این مشکل شما را به راحتی حل کند. پاور بانک‌ها با دارا بودن چند درگاه خروجی امکان شارژ چند دستگاه به طور همزمان را دارند.

شارژر همراه شیائومی مدل Redmi ظرفیت 20000 میلی آمپرساعت

هدفون

یک هدفون در کیف خود قرار دهید و هر کجا که دوست داشتید بدون این که مزاحم کسی شوید به موزیک مورد علاقه‌ی خود گوش دهید. از ویژگی های یک هدفون مناسب میتوان به کیفیت خوب صدایی و ساخت خوب در آن اشاره کرد به طوری که گوش‌های شما از استفاده از آن خسته نشده و همچنین در کوتاه مدت از کار نیافتد.

هدفون وان مور مدل Piston Fit


8- سایر وسایل کاربردی مورد نیاز در سفر

وسایل دیگری هم وجود دارند که اگرچه به همراه داشتن‌شان خیلی واجب به‌نظر نمی‌رسد اما در موقع لزوم می‌توانند مشکلات زیادی را در سفر حل کنند. البته به خاطر داشته باشید که این وسایل برای اقامت‌های طولانی مدت مناسب هستند.
تعدادی از این وسایل را به طور مختصر در این بخش برای شما نام خواهیم برد:

چند پرسش مهم در خصوص مسافرت و تجهیزات سفر

آیا می‌توان با تجهیزات کم هم سفر کرد؟

بله. اما حتما تجهیزات مهم و ضروری را به همراه داشته باشید.

چه جایی را برای سفر انتخاب کنیم؟

با توجه به روحیه و سلیقه‌ی شخصی خود محیطی را انتخاب کنید که بتوانید کاملا در آن‌جا خستگی خود را در کنید. پس از انتخاب محل مسافرت حتما در مورد آن‌جا تحقیق کنید.

برای سفر چه لبا‌س‌هایی برداریم؟

حتما قبل از سفر به یک مکان مشخص آب و هوای آن منطقه را چک کنید و با توجه به آب و هوا لباس‌های خود را انتخاب کنید. انسان مدرن امروزی زمان زیادی از روز خود را صرف کار و تلاش می‌کند و مدام در تقویم به دنبال نزدیک‌ترین تعطیلی می‌گردد تا بتواند به سفر رفته و کمی از خستگی خود بکاهد.

جمع بندی

از آنجایی‌که ممکن است موقعیت یک سفر درست و حسابی طولانی مدت تنها یک الی دو بار در سال برای‌مان پیش بیاید، به شما توصیه می‌کنیم با به همراه داشتن تجهیزات مناسب این سفر را برای خود به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنید.

در مقاله‌ی لیست تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای سفر و گردشگری در عید نوروز ۹۹ تلاش کردیم مهم‌ترین وسایل را به شما معرفی کنیم تا بتوانید خود را برای تعطیلات پیش رو به بهترین شکل آماده کنید.

24 نظر

  1. یاسان پاسخ

    من خیلی خوشم اومد از این تجهیزاتی که معرفی کردید و من اِنقدر اِسکیرین شات گرفتم که گوشیم حافظش پُرشد😅من میخوام با دوستام که ۷نفریمبریم جنگل با باباهامون و یکی از مامان ها که میخواد غذا بپزه خودم با دوستام ۲صفحه وسایل یا همون تجهیزات نوشتیم امّا یک سِریع از دوستام گفتن که تو داری از الان برای ۳ ماه تابستون آماده میکنی گفتم والا من هر روز داره دو تا چیز یادم میاد برای سفر فکر نکنم بتونم کامل کنم وسایل مورد نیاز یاهمون تجهیزات گفتم وِل کن بزنم توی گوگل پِلِی دیدم وسایل یا همون تجهیزاتی که شما گفتید رو دیدم آقا خیلی ممنونم از توضیحاتتون واقعاًمن دیدم گفتم چقدر نوشته فکر کنم بیش تر از ۳ماه طول کشیده لطفاً فُحش ندید خیلی پِیجِتون عالی بود😀

  2. استار باترفلای پاسخ

    من خودم میخوام برم کوه نوردی با یکی از دوستام این لینک رو میفرستم و به اونم میگم چه چیزایی برای سفرمون لازمه 💪✌️🙃

  3. استار باترفلای پاسخ

    واقعا ممنونم امید وارم سفر خوبی رو داشته باشم ✌️😊💙💜🌹

  4. زینب پاسخ

    ما قراره بریم کیش با اینکه کرونا هست ولی با رعایت کردن کرونا هیچ کاری نمیتونه بکنه.
    پیج فوق العاده ای دارید واقعا بعضی چیز ها که فراموش کرده بودم یادم اومد

  5. آرینا محمودزاده پاسخ

    سلام ممنون درباره ی سفر چه وسایلی نیاز داریم خیلی ممنونم از شما خیلی یاد گرفتن😌😌😄😃😜

    1. مهیار پاسخ

      نه بابا کرونا ویروس ضعیفیه از پس عزم ما برای مسافرت بر نمیاد از همین الان به فکر شمال و دریا و جوج زدن هستیم

      1. ماندانا پاسخ

        توی این چند روزه ثابت کردیم به دنیا که کرونا هیچ غلطی نمی تونه بکنه. مسافرت عید ما که برقراره سفر شمال هم میریم هیچ تازه شیرازم میریم

        1. عسل پاسخ

          عزیزم گردش تو شمال یا گردش تو تایلند یا تهران یا…. هیچ فرقی ندارن هی نکن تو چشم همه میخوای بری شمال 🙄 همینایی که اینجا نوشته بخون 😐😐😐 انگار گردشا تو مکان های مختلف فرق داره
          اگه اینطور باشه منم تاحالا رفتم ترکیه 😏

  6. ناشناس پاسخ

    واقعا عید 99 نزدیکه و ما هنوز تصمیم نگرفتیم کجا بریم فکر کنم امسالم باز شمال بشه مقصدمون واسه مسافرت شمال وسایل لازم داریم کلی باید هزینه کرد واسه چند روز چرا ما سفر خارجی نمیریم اخه 😭😭😭

  7. ناشناس پاسخ

    دمتون گرم چادر مسافرتی خیلی خوب بود یه منقل و زیرانداز مسافرتی هم گرفتم که عالی بودن به پیشواز عید نوروز رفتیم ما

  8. عارف پاسخ

    آقا دستتون درد نکنه عالی بود فقط کاش فروشگاه لوازم سفر در تهران رو هم معرفی کنید.

    1. سما پاسخ

      سلام خواهش می کنم
      ما معمولا محصولاتی که خرید آنلاین دارند رو پیشنهاد میدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
24 نظر