امروز10 فروردین 1403

وسایل اصلاح مو در خانه که در هر خانه‌ای لازم است

وسایل اصلاح مو در خانه
5/5 - (2 امتیاز)

تا قبل از دوران پاندمی و قرنطینه بعید بود به فکر اصلاح و کوتاه کردن مو در خانه و بدون رفتن به آرایشگاه بیفتید؛ مگر آن که دستی در آرایشگری داشته و با فوت و فن آن آشنایی کافی داشته باشید. اما حالا که محدودیت‌های موجود بین ما و آرایشگاه‌ها فاصله انداخته خرید وسایل اصلاح مو در خانه برای هر کسی ضروری است!

ابزارهایی که برای اصلاح و کوتاهی مو نیاز داریم گسترده و گران قیمت نیستند. مشابه خیلی از این ابزارها را ممکن است در خانه داشته باشید؛ اما از قیچی یا شانه معمولی نمی‌توانید برای اصلاح حرفه‌ای یا یادگیری تکنیک‌های آن استفاده کنید. پس اگر قصد دارید همین امروز اصلاح مو را در خانه شروع کنید به ست کامل وسایل کوتاهی مو نیاز دارید.

وسایل اصلاح مو یکی از ملزومات هر آرایشگر توانمند است. شما هم می‌توانید نظیر آرایشگران زبردست موها را در منزل اصلاح کنید؛ به شرط آن که وسایل باکیفیت و ضروری را برای این کار از قبل خریده باشید. برای آشنایی با ملزومات و نحوه انتخاب این وسایل راهنمای امروز به‌نظر را از دست ندهید.

معرفی و بررسی انواع وسایل اصلاح مو در خانه

مشخصات محصول

  • شانه ضد الکتریسیته ساکن
  • جنس کربن آنتی استاتیک
  • مناسب برای جداسازی مو، رنگ آمیزی و اصلاح موی سر

کاربرد اصلی شانه‌های دم باریک ایجاد خطوط باریک بین ساقه‌های مو و جدا کردن آن‌ها است. وزن سبک و طراحی ظریف دو مزیت این محصول هستند. ضمن این که در تماس با مو به سبب بدنه آنتی استاتیک از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری می‌کند.

مشخصات محصول

  • قلم رنگ همراه شانه
  • دارای دسته با نوک تیز جهت جداسازی موها
  • مناسب برای جداسازی مو، رنگ آمیزی و اصلاح موی سر

این شانه محصولی دو کاره برای جداسازی بخش‌ها مختلف و رنگ کردن موها به صورت همزمان است. طراحی این محصول سبک و خوش دست است و با استفاده از آن از استفاده همزمان چند شانه در طول اصلاح و رنگ مو بی نیاز می‌شوید.

مشخصات محصول

  • شانه حالت دهنده مو
  • فناوری درخشان کننده سری برس
  • قابل استفاده همراه با ژل برای حالت دادن به مو

شانه مو واهل مدل 444 محصولی با طراحی ارگونومیک است که با دو سری مجزا تولید شده است. هر دو سری برای حالت دادن و فرم دهی به موها بر اساس حجیم یا کم حجم بودن استفاده می‌شوند. از این شانه می‌توانید علاوه بر حالت عادی، همراه با ژل برای حالت گرفتن موها استفاده می‌کنید.

مشخصات محصول

  • موپران پلاستیکی
  • مناسب برای آرایشگری، رفع گرد و غبار

در صورتی که آرایشگری را در منزل انجام می‌دهید قطعا به موپران برای زدودن موها از روی لباس، مبل و پیش بند نیاز دارید. این محصول از جنس پلاستیکی و با قیمت مناسبی تولید شده است.

ست شانه مو سافاری کد 31282 بسته 10 عددی

مشخصات محصول

  • ست کامل شانه‌های حرفه‌ای اصلاح
  • دارای کیف نایلونی نگهداری شانه

ست شانه مو سافاری مجموعه کاملی از انواع شانه‌هایی است که برای اصلاح، حالت دادن، فرم دهی و تقسیم موها هنگام اصلاح نیاز دارید. یکی از مزایای این مجموعه قیمت مناسب و ارزش بالای خرید آن نسبت به قیمت است.

قیچی پیتاژ مدل s8732001

مشخصات محصول

  • قیچی پیتاژ حرفه ای
  • دارای یک سر اره‌ای
  • دارای پیچ تنظیم

این محصول برای پیتاژ، خرد کردن و کم کردن حجم موهای مجعد کاربرد دارد. سری این قیچی بسیار تیز است و طراحی ارگونومیک دارد. بنابراین در طولانی مدت باعث خستگی عضلات دست نمی‌شود.

قیچی اصلاح مو زولینگن مدل P.A.S

مشخصات محصول

  • قیچی اصلاح برای برش مستقیم
  • دارای یک سر تیز و برنده
  • بدنه استیل ضد زنگ

قیچی‌های معمولی برای برش مستقیم ساقه موها استفاده می‌شوند. قیچی اصلاح مو زولینگن مدل P.A.S با سری تیز و برنده برای اصلاح حرفه‌ای و سریع موها تولید شده است. این محصول بدنه بسیار سبکی دارد و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود.

پیش بند اصلاح باران مدل B12

مشخصات محصول

  • پیش بند اصلاح مناسب برای استفاده در آرایشگاه
  • قابلیت پوشش دهی کل بدن و گردن

پیش بند اصلاح باران مدل B12 محصولی حرفه‌ای برای استفاده در سالن‌های زیبایی است. این پیشبند طول بلندی دارد که کل بدن و گردن را می‌پوشاند.

مشخصات محصول

  • قیچی برش مستقیم مو
  • دارای روکش محافظت از تیغه

قیچی آرایشگری مدل FU_MET دارای یک لبه تیز برای استفاده حرفه‌ای و برش مستقیم ساقه مو است. این قیچی به همراه یک روکش پلاستیکی محافظ تیغه طراحی شده است.

آب پاش دکتر مورنینگ کد DR02

مشخصات محصول

  • آب پاش با افشانه بسیار قوی
  • پخش آب بدون نشتی

آب پاش دکتر مورنینگ دارای سری پاشنده پرقدرت با قابلیت تنظیم درجه پاشش آب است. این محصول به صورت خاص و در رنگ‌های مختلف برای مصارف سالن‌های زیبایی تولید شده است.

لزوم استفاده از وسایل اصلاح حرفه‌ای مو

حالا که شانه و قیچی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود پس چرا با صرف هزینه‌های اضافی از وسایل حرفه‌ای استفاده کنیم. این سوالی است که در ادامه و با بررسی دو نکته بدان پاسخ می‌دهیم:

طراحی ارگونومیک وسایل حرفه‌ای اصلاح مو

وسایل اصلاح مو حرفه‌ای، چه دستی و چه برقی با مدل‌های معمولی تفاوت دارند. قیچی‌های مخصوص اصلاح علاوه بر این که تیغه‌های متنوعی دارند، طراحی ارگونومیک دارند که نسبت به مدل‌های معمولی خوش دست‌تر هستند. بنابراین آرایشگران برای صرفه جویی در وقت و سرعت عمل بیش‌تر به ست حرفه‌ای برای کوتاهی مو نیاز دارند.

پیاده سازی استایل‌های کوتاهی مو

برای کوتاهی مو مردانه و زنانه علاوه بر مهارت شخصی، به ابزارهای کاربردی نیاز دارید که پیاده سازی استایل‌های مختلف را تسهیل می‌کنند. مثلا برای خرد کردن موها چند مدل قیچی پیتاژ وجود دارد که بر اساس حجم موها استفاده می‌شوند.

انواع شانه برای اصلاح مو در خانه

برای شروع آرایشگری در منزل یا اصلاح معمولی موها بدون نیاز به آرایشگر، به چند وسیله برای کوتاهی و مدل دادن نیاز دارید. شانه دست راست شما برای شروع یادگیری اصول کوتاهی و کوتاه کردن موها است. بر اساس کاربرد و طراحی دندانه‌ها شانه‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند:

شانه‌های تقسیم کننده موی سر با طراحی باریک

شانه‌های تقسیم کننده که به آن‌ها شانه دم باریک هم گفته می‌شود بدنه ظریفی دارند و آرایشگران از انتهای این شانه برای جدا کردن فرق سر استفاده می‌کنند.

شانه‌های حالت دهنده و حجم دهنده مو

دسته دوم شانه‌های پرکاربرد به حالت دادن مو کمک می‌کنند. مثلا برخی از شانه‌ها حالت چنگالی دارند و به این شکل با استفاده از آن‌ها موها را حجیم می‌کنند.

شانه‌های معمولی برای صاف کردن موها

شانه‌های معمولی ساختاری مشابه با تمام شانه‌هایی دارند که احتمالا در خانه استفاده کرده‌اید.

شانه‌های مخصوص رنگ و کراتینه

با تمام شانه‌های حرفه‌ای از جمله شانه‌های دم باریک می‌توانید رنگ را روی ساقه‌های مو قرار دهید. اما برخی از شانه‌ها کاربرد حرفه‌ای‌تر دارند و به عنوان شانه رنگ مو و کراتینه تولید می‌شوند. مثلا برخی از این محصولات دو لبه مجزا دارند که در یک طرف برس رنگ مو و در طرف دیگر شانه معمولی قرار می‌گیرد.

انواع قیچی مخصوص کوتاهی موها

بعد از شانه، ست حرفه‌ای شما به یک قیچی مخصوص نیاز دارد که ساقه ظریف موها را با سرعت و دقت بالایی کات یا جدا کند. قیچی‌ها در سه نوع معمولی، تیغ دار و پیتاژ تولید می‌شوند. قیچی پیتاژ برای خرد کردن موهای حجیم استفاده می‌شود و بسیار کاربردی است. مدل‌های تیغ دار هم برای کوتاهی و اصلاح با تیغ استفاده می‌شوند.

ماشین اصلاح برای کوتاهی موهای سر و صورت

یکی از وسایل پرکاربرد اصلاح موها برای آقایان ماشین اصلاح سر است. کوتاهی مو با ماشین مو سریع‌تر انجام می‌شود و به این وسیله انرژی کم‌تری برای کوتاه کردن موهای سطحی صرف می‌کنیم. ماشین‌های اصلاح در دو مدل شارژی و متصل به برق تولید می‌شوند که توصیه می‌کنیم از مدل‌های شارژی برای تمرین استفاده کنید.

انواع پیشبند و موپران اصلاح برای کوتاهی موها

یکی از ملزومات اساسی که کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد انواع پیش بند اصلاح است. پیش بند‌ها طول و عرض بیش‌تری نسبت به پیش بندهای معمولی آشپزخانه دارند. از طرفی دور گردن آن‌ها پهن‌تر است و به این وسیله از نفوذ موهای ریز به داخل لباس جلوگیری می‌کنند.

بعد از هر بار اصلاح و کوتاهی، موهای ریز با استفاده از موپران از روی پیشبند و اطراف گردن پاک می‌شوند.

آب فشان برای مرطوب کردن موها قبل از اصلاح

قبل از شروع اصلاح موها لازم است ساقه‌ها را به صورت کامل و از فاصله 50 سانتی متری مرطوب کنید. البته نیازی نیست کل موها خیس شوند. در صورت تمایل می‌توانید موها را به صورت مستقیم شستشو دهید و اجازه دهید کمی رطوبت خود را از دست دهد.

انواع سشوار و اتو مو برای حالت دهی بعد از اصلاح

بعد از اصلاح و برای این که مدل کوتاهی و نتیجه اصلاح بهتر مشخص شود بد نیست رطوبت موها را با استفاده از اتو مو یا سشوار برطرف کنید.

اگر به صورت دائمی اصلاح مو را در خانه انجام می‌دهید از بهترین سشوارهای حرفه‌ای بازار که موتور پر قدرتی دارند استفاده کنید. اما اگر به صورت آماتور کوتاهی مو را در خانه انجام می‌دهید می‌توانید از مدل‌های مختلف سشوار چرخشی نیز استفاده کنید.

سخن آخر

این روزها خرید وسایل اصلاح مو در خانه با توجه به محدودیت‌های رفتن به سالن‌های زیبایی برای همه ضروری است. وسایل اصلاح شامل شانه‌های مختلف برس و حالت دهی، قیچی معمولی و پیتاژ، آب پاش، پیش بند، موپران و انواع ماشین اصلاح مو هستند. در کنار وسایل اصلاح حرفه‌ای می‌توانید از انواع ماسک و کرم مو و سشوار برای فرم دهی بهتر به موها پس از اصلاح استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر