امروز09 فروردین 1403

بهترین کرم ترمیم کننده جای جوش و سوختگی

کرم ترمیم کننده جای جوش
5/5 - (2 امتیاز)

بهترین کرم ترمیم کننده جای جوش چی بخرم؟

کرم ترمیم کننده برای چی خوبه؟ اکثر بانوان و آقایان حداقل یکبار در زندگی با جوش‌های صورت، این مهمان‌های ناخوانده که منشا مشخصی ندارند مواجه می‌شوند. عامل قطعی و مشخص بروز این جوش‌ها مشخص نیست؛ بلوغ، رژیم غذایی، اختلالات هورمونی یا حساسیت فصلی. آنچه که اهمیت دارد جای جوش‌ها است که تا سال‌ها بعد و حتی در سنین بزرگسالی روی صورت خودنمایی می‌کند.

جوش‌ها، آکنه‌های التهابی و اسکارهایی که بعد از آن‌ها به جای می‌مانند از متداول‌ترین عارضه‌های پوستی هستند. پوست صورت دیرتر از سایر نقاط بدن ترمیم پیدا می‌کند و به دلیل این که بیش از هر کجا در معرض دید دیگران قرار دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اولین گام برای رفع رد پای قدیمی جوش‌ها از روی صورت و بدن استفاده از کرم ترمیم کننده جای جوش است. این کرم‌ها حاوی ترکیبات کمکی برای بازسازی لایه اپیدرم، روشن کردن و ترمیم بخش خارجی پوست هستند. فقط کافی است به محض ایجاد جای جوش و هرچه سریع‌تر محل را با انواع کرم ترمیم کننده مناسبی که در راهنمای خرید امروز به‌نظر مرور می‌کنیم بپوشانید. خیلی از کرم‌هایی که معرفی می‌کنیم نه فقط برای جای جوش بلکه برای موارد دیگر همچون جای زخم، جای سوختگی، جای بخیه پس از عمل و یا بعد از لیزر کاربرد دارند که در زیر مفصل توضیح داده‌ایم.

معرفی و بررسی بهترین‌های کرم ترمیم کننده جای جوش و زخم

پیشنهاد ویژه

کرم ترمیم کننده پوست لافارر مدل Sucranica

مشخصات محصول

  • خاصیت: ضد التهاب , ضد باکتری , ترمیم کننده جای جوش
  • حجم: 30 میلی لیتر
  • ترکیبات موثر: ویتامین E، روغن دانه انگور، روغن میوه گل ساعتی و روغن بادام شیرین

کرم ترمیم کننده لافارر با خاصیت ترمیمی و آنتی باکتریال تولید شده و برای انواع پوست قابل استفاده است. پایه تولید این کرم گیاهی است و روغن‌های گیاهی به کار رفته در آن به حفظ رطوبت و ترمیم سریع جای جوش کمک می‌کند.

کرم ترمیم کننده درمالیفت مدل سیکالیفت

مشخصات محصول

  • خاصیت: ترمیم کننده
  • حجم: 30 میلی لیتر
  • ترکیبات موثر: ویتامین E، آلوئه ورا و روغن‌های گیاهی

برای ترمیم جای جوش قدیمی استفاده از کرم ترمیم کننده درمالیفت به شرط مداومت در مصرف نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت. این محصول پرفروش بر پایه عصاره آلوئه ورا تولید شده و کاملا ارگانیک است.

کرم ترمیم کننده پوست بایودرما مدل Cicabio

مشخصات محصول

  • خاصیت: ترمیم کننده
  • حجم: 40 میلی لیتر
  • ترکیبات موثر: ویتامین و عصاره گیاهی
نقاط قوت
  • دارای SPF 50 برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید

کرم ترمیم کننده بایودرما کمپلکس کاملی برای ترمیم جای جوش، کاهش خارش و بازسازی اپیدرم است. این کرم یک پانسمان نامرئی روی موضع ایجاد می‌کند و به صورت سطحی به لایه‌برداری می‌پردازد. اگر پوستی آسیب دیده با زخم باز دارید این کرم هایپوآلرژیک است و به راحتی می‌توانید از آن روی نقاط مختلف پوستتان استفاده کنید.

کرم ترمیم کننده پوست رینوزیت مدل Mimosa

مشخصات محصول

  • خاصیت: ترمیم کننده
  • حجم: 25 میلی لیتر
  • ترکیبات موثر: ویتامین E و میموزا

کرم ترمیم کننده پوست رینوزیت محصولی تخصصی و لایه‌بردار برای ترمیم و احیای هر نوع اسکار و جاش زخم و جوش روی صورت است. 10 درصد از فرمولاسیون این محصول میموزا است که با خاصیت لایه‌برداری از ایجاد اسکار و لک جوش جلوگیری می‌کند.

کرم ترمیم اُلی ژن مدل اسکارفیت

مشخصات محصول

  • خاصیت: ترمیم کننده و ضد التهاب
  • حجم: 30 میلی لیتر
  • ترکیبات موثر: ویتامین E و عصاره شیرین بیان، همیشه بهار، کتیرا، کتان و زیتون
نقاط قوت
  • قابلیت محافظت پوست از پرتو UV

در تولید کرم ترمیم اُلی ژن مدل اسکارفیت برای اولین بار از عصاره پیاز به عنوان یک ضد التهاب و ترمیم کننده کاملا طبیعی استفاده شده است. عسل در کنار ترکیبات خنک کننده شیرین بیان و کتیرا در این محصول به از بین بردن جای جوش، اسکار و زخم پوستی کمک می‌کنند.

کرم ترمیم کننده دکتر ژیلا مدل THERAPEUTIC

مشخصات محصول

  • خاصیت: ترمیم کننده
  • حجم: 40 میلی لیتر
  • ترکیبات موثر: عصاره گل راعی و روغن جوانه گندم

کرم ترمیم کننده دکتر ژیلا محصولی همه کاره برای حذف دائمی جاش جوش و اسکار است. بازدهی استفاده از این محصول بلافاصله بعد از فاز حاد زخم و جوش و در ابتدای مراحل ترمیم پوست بیش‌تر است.

کرم ترمیم کننده پوست ژنوبایوتیک مدل Rpairing

مشخصات محصول

  • خاصیت: ترمیم کننده
  • حجم: 30 میلی لیتر
  • ترکیبات موثر: عصاره گیاهی

فرآیند ترمیم زخم و جوش طولانی است و به همین دلیل توصیه می‌شود از همان ابتدا از ترکیبات کمکی برای رفع جای جوش استفاده کنید. کرم ترمیم کننده پوست ژنوبایوتیک یکی از محصولات پرفروش و باکیفیت داخلی با عصاره گیاهی است که در دراز مدت جای جوش را کمرنگ می‌کند.

کرم ژل ترمیم کننده آردن مدل سبوما

مشخصات محصول

  • خاصیت: مات کننده , تنظیم کننده چربی , ضد باکتری , مرطوب کننده , ترمیم کننده
  • حجم: 40 میلی لیتر
  • ترکیبات موثر: عصاره گیاهی
نقاط قوت
  • فرمولاسیون بهبود یافته برای پوست‌های چرب و آسیب دیده

کرم ترمیم کننده آردن فرمولاسیون ترکیبی ژل و کرم دارد که خاص پوست‌های چرب و آسیب دیده تولید شده است. این محصول اثرات ترمیمی خود را از طریق مرطوب کردن موضع و حذف باکتری‌های جای جوش و زخم ایجاد می‌کند. به سبب بافت سبک و فرمولاسیون بهبود یافته این کرم استفاده از آن را به کسانی که پوست چرب و جوشداری دارند توصیه می‌کنیم.

کرم ترمیم کننده زخم و جای زخم ام کیو

مشخصات محصول

  • خاصیت: ضد التهاب , ضد باکتری , مرطوب کننده , ترمیم کننده
  • حجم: 30 میلی لیتر
  • ترکیبات موثر: عصاره گیاهی
نقاط قوت
  • دارای فیلتر ضد آفتاب

کرم ترمیم کننده زخم و جای زخم ام کیو یکی از قوی‌ترین فرمولاسیون‌های بازار را برای رفع جای قدیمی جوش و اسکار دارد. این محصول لایه میانی پوست را به صورت مستقیم تغذیه می‌کند و با تزریق کلاژن‌سازی منجر به لایه‌برداری جای جوش‌های قدیمی صورت می‌شود.

این ترکیب حاوی آنتی اکسیدان و فیلتر ضد آفتاب بوده و از پوست در برابر عوامل زیان‌بار محیطی مراقبت می‌کند.

نگاهی بر مراحل سه گانه ترمیم جای جوش

هر نوع آزار یا تخریشی که روی سطح پوست ایجاد شود به منزله تلنگری برای سلول‌های ایمنی و بازسازی بدن است. جوش‌ها در انواع مختلف ظاهر می‌شوند. برخی فقط ناشی از تجمع چربی زیر پوست هستند و پاکسازی طبیعی پوست قادر است جای آن را پوشش دهد. اما برخی از جوش‌ها منظره زخم مانند دارند و نظیر یک اسکار باعث تحریک سلول‌های ایمنی بدن می‌شوند.

به محض این که فاز جاد جوش صورت سپری شود سه مرحله اساسی برای ترمیم آن طی می‌شود که آنزیم‌ها و پروتئین‌های بافتی نقش مهمی در انجام شدن آن دارند:

فاز پاکسازی سلول‌های مرده جوش

بعد از این که جوش از مرحله حاد دردناک  ملتهب خارج شد سلول‌هایی که در بر می‌گیرد می‌میرند. برای این که پوست بتواند جای فرورفته جوش را دوباره ترمیم کند باید سلول‌های مرده تجمع یافته را جمع‌آوری و پاکسازی کند.

فاز بازسازی سطح پوست آسیب دیده

در این مرحله پوست با رگ زایی و تغذیه محل جوش به ایجاد بافت جدید کمک می‌کند.

فاز بلوغ جای جوش روی پوست

در این مرحله ناحیه‌ای که با سلول‌های جدید بازسازی شده یکدست و طبیعی‌تر می‌شود. بدین منظور کلاژن سازی و الاستین بافتی فعال می‌شوند.

هر جوش عمق و آسیب‌های خاص خود را ایجاد می‌کند که سیستم ترمیمی پوست را از بازسازی کامل محل بازمی‌دارد. به زبان ساده‌تر قابلیت‌های طبیعی پوست از پس ترمیم آسیب‌های ناشی از جوش برنمی‌آید و جای جوش برای مدت‌ها روی صورت باقی می‌ماند.

در این حالت پیشنهاد ما استفاده از ترکیبات کمکی نظیر کرم ترمیم کننده جای جوش است. این کرم‌ها با الهام از همین مراحل ترمیم زخم تولید می‌شوند و به رفع جای جوش کمک می‌کنند.

آشنایی با ترکیبات کرم‌ ترمیم کننده جای جوش

عوامل مختلفی برای ایجاد جای جوش روی صورت مطرح می‌شود. برخی از افراد معتقدند کمبودهای بدنی تاثیر مستقیمی روی عملکرد ترمیمی پوست دارد و این موضوع تا حد زیادی حقیقت دارد؛ اما جای جوش را بهتر است با فرمولاسیون کرم‌های ترمیمی جای جوش به صورت موضعی درمان کنید.

کلاژن برای ترمیم سریع و ایجاد حالت کشسانی پوست

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در سطح بدن اکثر جانداران از جمله انسان است. خیلی از جوش‌هایی که خارش و التهاب آن‌ها باعث ایجاد زخم، سرخی و اسکار می‌شود به واسطه کلاژن ترمیم می‌شوند.

اولین خاصیت کلاژن ترمیم زخم است. بنابراین کلاژن به کار رفته در کرم‌های ترمیم جای جوش حتی در فاز حاد جوش نیز می‌تواند کمک کننده باشد. بعد از این که از فاز حاد عبور می‌کنیم کلاژن سازی در آن نقطه از پوست تقریبا متوقف می‌شود. بنابراین با کرم ترمیم کننده می‌توانید سلول‌های را برای بازسازی تحریک کنید.

آلوئه ورا برای میتوز و تقسیم سریع سلول‌ها

گیاه آلوئه ورا فقط یک ترکیب گیاهی ساده نیست که شاید به صورت ویترین در کرم‌های ترمیم کننده استفاده شود. تاثیر شگرف این گیاه در بهبود محل سوختگی و زخم‌های قدیمی مشاهده شده است. به همین دلیل از این گیاه و عصاره آن نیز در کرم‌هایی که برای ترمیم جای جوش تولید می‌شوند استفاده شده است.

روغن‌های گیاهی ضد حساسیت برای آبرسانی به پوست

مرطوب کردن و آبرسانی موضع روند ترمیم جای جوش را تسریع می‌کند. درست است که جای جوش معمولا قدیمی است و زمان زیادی از بروز آن روی صورت می‌گذرد؛ اما پوست سطحی هنوز هم قابلیت ترمیمی به واسطه اسیدهای چرب را دارد.

یکی از مواردی که ترمیم پوست و جای جوش را به تاخیر می‌اندازد خشکی صورت است. تولیدکنندگان در فرمولاسیون کرم‌های ترمیم کننده جای جوش از انواع روغن کرچک، روغن بادام، روغن انگور و سایر روغن‌های میوه‌ای برای تامین این اسید چرب و آبرسانی صورت استفاده می‌کنند.

روغن‌های طبیعی آب میان بافتی را به خوبی نگه می‌دارند و این رطوبت به ترمیم سریع‌تر کمک می‌کند. برای آبرسانی پوست می‌توانید یک کرم آبرسان قوی استفاده کنید و به روند ترمیم جای جوش کمک کنید.

ویتامین E، ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها

در حال عادی دسترسی به عصاره‌های طبیعی و ویتامین تراپی برای ترمیم جای جوش کار ساده‌ای نیست. از این رو در اکثر کرم‌های ترمیم کننده از ویتامین‌های موثر نظیر ویتامین E و ویتامین C استفاده می‌شود که به طور مستقیم روی التیام زخم اثر دارند.

سخن آخر

جای جوش یکی از ماندگار‌ترین اسکارهای پوست بوده که معمولا عمیق‌تر است و دیرتر از بین می‌برد. برخی از جوش‌ها رنگدانه بیش‌تری از خود در لایه درم پوست باقی می‌گذارند و بنابراین روند التیام طبیعی پوست قادر به حذف آن‌ها نیست. انواع  کرم ترمیم کننده جای جوش به لایه‌برداری پوست کمک می‌کنند و برای این که بازدهی بیش‌تری از مصرف این محصولات ببینید باید یک دوره مصرف را به صورت کامل سپری کنید.

1 نظر

  1. ضها پاسخ

    سلام من صورتم بدجورجوش میزنم بعد جای جوشاش همه گود میشه راحلش چی خواهش میکنم معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر