امروز30 فروردین 1403

بررسی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy A21s؛ کهکشانی پرقدرت با باتری بی نظیر

موبایل-سامسونگ
5/5 - (2 امتیاز)

خاندان کهکشانی سامسونگ اخیرا با معرفی گوشی سامسونگ Galaxy A21s پرجمعیت‌تر شد و به نظر می‌رسد این مدل میان رده خوش دست و خوش طرح می‌تواند برای این برند افتخار آفرین باشد. با میان رده جدید سامسونگ تا چه اندازه آشنا هستید؟

نزدیک به دو ماه از معرفی A21 می‌گذرد. این مدل جانشین شایسته‌ای برای گلکسی A20 است و اکنون که کاربران از مدل‌های میان رده بیش‌تر استقبال می‌کنند، پیش بینی می‌کنیم A21s یک رقیب قدرتمند برای برندهای هم سطح در بازار باشد.

اگر قصد خرید گوشی هوشمند از برند پرآوازه سامسونگ را دارید و در عین حال بودجه محدودی برای این خرید در نظر گرفته‌اید همراه ما باشید. به کمک راهنمای امروز به نظر مشاهده می‌کنید که گوشی سامسونگ گلکسی A21 چطور می‌تواند یک محصول اقتصادی تمام عیار برای رفع نیازهای روزمره و حتی حرفه‌ای شما باشد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A21S SM-A217F/DS

مشخصات محصول:

  • تراشه Exynos 850 هشت نانومتری هشت هسته‌ای
  • حافظه داخلی 64 گیگابایت
  • رم 4 گیگابایت
  • صفحه نمایش 6.0 اینچ و بزرگتر
نقاط قوت
  • باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
  • قیمت مناسب نسبت به امکانات
نقاط ضعف
  • فوکوس ثابت لنز ماکرو و دشوار بودن پیدا کردن فاصله مناسب عکاسی

گوشی سامسونگ گلکسی A21S در یک نگاه:

مدت زیادی از معرفی گوشی A21S نمی‌گذرد؛ اما در همین مدت کوتاه به یکی از میان رده‌های پرفروش سامسونگ تبدیل شده است. این گوشی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به یک باتری فوق قوی مجهز است.

نقطه قوت این مدل باتری قدرتمند آن است که ماندگاری آن حدود 10 ساعت ( در صورت مشاهده مداوم ویدیو) است. طراحی بدنه و سایر امکانات دستگاه تفاوت چندانی با مدل‌های قبلی ندارند.

همه چیز درباره ظاهر و طراحی بدنه Galaxy A21s

وقتی که برای اولین بار A21 را در دست می‌گیرید، بدنه پلاستیکی آن مهم‌ترین چیزی است که نظر شما را به خود جلب می‌کند. در حالی که برخی از میان رده‌های بازار با بدنه شفاف و شیشه‌ای تولید می‌شوند، گوشی Galaxy A21s پشتی پلاستیکی براقی دارد و در رنگبندی‌های مختلفی عرضه می‌شود.

گوشی سامسونگ گلکسی A21s بدون هر نوع ساختار شکنی و با طراحی کلاسیک همیشگی عرضه می‌شود. محل قرار دادن سیم کارت، شارژر، ورود کارت حافظه و حسگر اثر انگشت در این مدل مشابه با مدل‌های قبلی است.

مهم‌ترین بخش ارتقا یافته در این مدل دوربین‌های آن است. در پشت گوشی چهار دوربین در یک قاب مستطیلی شکل می‌بینیم. اگر قرار باشد با دید ارگونومی به محصول نگاه کنیم شاید محل قرارگیری لنزها و اثر انگشت مناسب نباشند. اما در کل شکل پنل پشتی برای کاربر آزاردهنده نیست و می‌تواند با آن سازگاری پیدا کند.

بخش بعدی در ظاهر دستگاه نمایشگر آن است که در نگاه اول طراحی چشم نوازی دارد؛ اما با دیدن مشخصات محصول متوجه ضعف‌های ساختاری قابل توجهی در نمایشگر این محصول می‌شویم. مثلا در گوشی گلکسی ای 20 از یک نمایشگر Super AMOLED  استفاده شده بود؛ اما در این مدل به یک LCD ساده اکتفا شده است.

این در حالی است که اکثر گوشی‌های سامسونگ سری A به تکنولوژی Super AMOLED مجهز هستند. هر چند که نمایشگر Galaxy A21s قادر است تضاد خوبی از رنگ‌ها به نمایش بگذارد اگر بخواهیم در مورد قیمت گوشی صحبت کنیم در این بازه قیمتی، محصولات مشابه با تکنولوژی‌های بالاتری تولید می‌شوند.

گوشی Galaxy A21s در عوض تمام کمبودهایی که دارد به صفحه نمایش TFT مجهز است. مانیتور TFT بدون تشعشع است و مصرف انرژی نسبتا پایینی دارد. اما لرزش تصویر هنگام مشاهده ویدیو و کاهش اندازه واقعی تصاویر از مهم‌ترین معایب صفحه نمایش TFT به شمار می‌روند.

نگاهی بر تجهیزات سخت افزاری Galaxy A21 s

قلب تنده Galaxy A21s پردازنده هشت هسته ای سری اگزینوس است که با وجود عمر بالا و قیمت اقتصادی، عملکرد قابل قبولی دارد. پردازنده گرافیکی این دستگاه از نوع Mali-G52  است و در مجموع عملکرد خوبی با وجود حافظه داخلی 32 تا 64 گیگابایتی ارائه می‌دهد.

در مقایسه عملکرد سخت افزاری گوشی Galaxy A21s با مدل‌های دیگر بازار به نتایج جالبی دست می‌یابیم. در حالی که پردازنده هشت هسته‌ای سامسونگ برای این میان رده با این قیمت ایده آل است، اما در مقابل برندهای دیگر حرفی برای گفتن ندارد. مثلا سری نوت ردمی با همین بازه قیمتی عملکرد بهتر و رضایت بخشی را داشته است.

اگر به دنبال بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان در سال 2020 هستید و در عین حال بودجه محدودی دارید این محصول انتظاراتتان را از نظر عملکرد و پردازش برآورده می‌کند. اما برای پردازش بازی‌های سنگین ممکن است با باگ یا کندی روبرو شوید.

نسخه میانی گوشی Galaxy A21s با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. اگر یک بازی سنگین با گرافیک بالا را روی این مدل تست کنید بعد از 20 دقیقه متوجه کندی و داغ شدن دستگاه می‌شوید. به نظر می‌رسد مدل پرآوازه سامسونگ که به طول عمر بالای باتری معروف شده در صورت استفاده مداوم سریع داغ شود.

نگاهی بر دوربین مدرن گوشی سامسونگ Galaxy A21s

امسال تمام گوشی‌های میان رده به طراحی جدید مستطیلی لنزهای دوربین مجهز شدند. قالبی که برای قرار دادن لنزهای چندگانه گوشی‌های هوشمند مورد استقبال کاربران نیز قرار گرفت. گوشی Galaxy A21s هم از این تغییرات مستثنی نبود.

مهم‌ترین تغییری از نظر بخش تصویربرداری در گوشی Galaxy A21s می‌بینیم افزایش تعداد حسگرها است. پیکربندی دوربین این محصول شامل حسگر اصلی از نوع 16 مگاپیکسلی، حسگر دوم 8 مگاپیکسلی فوق عریض،حسگر سوم 2 مگاپیکسلی ماکرو و حسگر چهارم 2 مگاپیکسلی است.

اگر تمام این حسگرها را در کنار هم قرار دهیم و به نسبت قیمت محصول مقایسه کنیم، در مجموع دوربین Galaxy A21 s با کیفیت عکسبرداری مناسب، کنتراست بالا و حالت HDR عملکرد خوبی داشته است.

باتری Galaxy A21s چه حرفی برای گفتن دارد؟

از زمان معرفی این مدل، باتری و عملکرد بی نظیر آن در مدیریت میزان انرژی مصرفی زبانزد بوده است. باتری Galaxy A21s با قدرت 5000 میلی‌آمپرساعت تولید شده است. این میزان باتری با گوشی شیائومی ریلمی 6i و گوشی شیائومی ریلمی C3 برابری می‌کند؛ اما در نوع خودش و در بین میان رده‌ها یک شاهکار به تمام معنا است!

Galaxy A21s از شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می کند و باتری در مدت زمان بیش از دو ساعت از ۰ به ۱۰۰ می رسد. از دیدگاه خیلی از کاربران مدت زمان شارژ این دستگاه با وجود فناوری شارژ سریع طولانی است. اما اگر قرار باشد با وجود این باتری به مدت 11 ساعت مداوم وبگردی کنید یا به تماشای ویدیو بپردازید قطعا ارزشش را دارد.

اما حالا که Galaxy A21 s مدعی باتری به این قدرتمندی است شاید دوست داشته باشید درباره تست تخلیه شارژ آن بیش‌تر بدانید.

تست باورنکردنی تخلیه شارژ Galaxy A21 s

در این تست ما دستگاه را ابتدا به شارژ صد درصد کامل رساندیم و سپس روشنایی صفحه نمایش را 50 درصد تنظیم کردیم. سپس با Galaxy A21 s شروع به تماشای ویدیویی با کیفیت فول اچ دی کرده و زمان سنج را روشن کردیم. تماشای این ویدیوها به گالری گوشی محدود نبود و ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی را نیز مرور کردیم.

بعد از مدت یک ساعت از پخش ویدیوهای اینستاگرام در زمینه گوشی، شارژ دستگاه به 88 درصد رسید. اما عجله نکنید؛ این همه توانمندی دستگاه شما نیست.

اگر اهل گیم باشید حتما شما هم بازی پابجی را روی گوشی خود نصب کرده‌اید. یکی از معروف‌ترین و هیجان انگیزترین بازی‌های اندرویدی در دسته بندی هیجانی و سبک بقا که نزدیک به دو گیگابایت از فضای گوشی را اشغال می‌کند. بعد از تست باتری با اینستاگرام، بازی در پابجی به مدت 3 ساعت متوالی باتری Galaxy A21 s را به 55 درصد رساند.

پس از حدود 9 ساعت و 43 دقیقه کار با دستگاه و مشاهده فیلم، عکسبرداری، فیلمبرداری و بازی بالاخره باتری 5000 میلی آمپر ساعتی Galaxy A21 s به صفر رسید. بنابراین اگر به ماندگاری باتری و عمر بالای آن در استفاده طولانی مدت و مداوم اهمیت می‌دهید، این مدل مختص شما طراحی و تولید شده است! تمامی این نقاط قوت دست به دست هم می‌دهند تا Galaxy A21s در لیست بهترین گوشی سامسونگ قرار گیرد.

نگاهی بر نرم افزار و رابط کاربری Galaxy A21 s

Galaxy A21 s به اندروید 10 مجهز و با رابط کاربری جدید سامسونگ، One UI طراحی شده است. One UI فناوری جدیدی است که سامسونگ برای مدیریت گوشی‌های خود با یک دست ارائه کرده است. تکنولوژی جذابی که خوشبختانه در تمام مدل‌های دو سال اخیر و گوشی‌های زیر 5 میلیون تومان سامسونگ مشاهده شده و مخصوص پرچمداران گران قیمت نیست.

home launcher  در رابط کاربری Galaxy A21s جدید جذاب و خوش رنگ و لعاب است؛ اما تفاوت آن با آن چیزی که در رابط قبلی سامسونگ دیده بودیم آنقدر زیاد نیست که در استفاده از آن دچار مشکل شویم.

گزینه Always On Display  یک ویژگی بسیار مفید و کاربردی است که در اکثر پرچمداران امروزی وجود دارد و Galaxy A21 s نیز بدان مجهز است. در این حالت وقتی نمایشگر گوشی شما خاموش است فقط پیکسل‌های خاصی از نمایشگر برای نمایش ساعت و اطلاعاتی از این قبیل روشن می‌مانند.

بنابراین مصرف شارژ با وجود باتری غول آسا Galaxy A21 s چندان بالا نخواهد بود. ضمنا برای بهبود این ویژگی و هدر رفتن هرچه کمتر باتری در حالت Always On Display سامسونگ ترفند جالبی را پیاده کرده است. در One UI نمایشگر گوشی در حالت پیش فرض کاملا خاموش می‌ماند؛ اما اگر بر روی آن یک بار ضربه بزنید برای ۳۰ ثانیه به Always On Display تغییر حالت می‌دهد تا بتوانید ساعت، تاریخ و … را چک کنید.

بخش‌های دیگر مثل امنیت و قابلیت‌های ورود به گوشی ( فناوری تشخیص اثر انگشت و چهره) مثل سایر مدل‌های سامسونگ است. شاید تمام این امکانات را نتوانید با سرعتی که در پرچمدارانی نظیر گلکسی نوت 10 عرضه شده تجربه کنید. اما در هر صورت بهره مندی از این امکانات و با هر سطحی در این بازه قیمتی کاملا ایده آل است.

مقایسه Galaxy S8 و Galaxy A21 s؛ کدام بهتر است؟

Galaxy S8 در زمان عرضه ( سال 2017) یک میان رده معمولی نبود. اما اکنون و بعد از دو سال، Galaxy A21 s به سبب شباهت قیمتی می‌تواند با آن رقابت کند.

اول از هر چیز سایز صفحه نمایش این مدل مطرح می‌شود. اس 8 یک نمایشگر 5.8 اینچی دارد که از نظر ظاهری نسبت به Galaxy A21s عقب‌تر است. سرعت اجرای دو برنامه دلخواه اما مشابه در مقایسه این دو گوشی نشان داده که میان رده جدید سامسونگ، Galaxy A21 s می‌تواند خیلی بهتر از پرچمداران قدیمی آن عمل کند و این خبر خوبی برای طرفداران سامسونگ است.

تنها اپلیکیشن پرکاربردی که با سرعت یکسانی در این دو مدل باز می‌شود اینستاگرام است؛ اما بارگذاری هر برنامه‌ای تقریبا با تاخیر یک ثانیه‌ای در اس 8 نسبت به گلکسی A21s صورت می‌گیرد.

بخش‌های سخت افزاری اس 8 در برخی از موارد تفاوت زیادی با گلکسی A21s ندارد. هر دو گوشی به 64 گیگابایت حافظه و 4 گیگابایت رم مجهز هستند و حتی نمایشگر اس 8 با وجود این که یک سال دیرتر عرضه از عرضه شده فناوری پشتیبانی از استاندارد IP68 را دارد.

اما در عوض باتری 3000 میلی آمپر ساعتی اس 8 هیچ حرفی در برابر باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی A21s ندارد.

سخن آخر

سامسونگ با عرضه  گوشی Galaxy A21s سعی زیادی در تصاحب بازار با گوشی‌های میان رده خود داشته و از حق نگذریم در این مسیر موفق عمل کرده است. گوشی A21s نسخه قوی‌تر A20 است که با ماژول‌های قدرتمندتر رابط کاربری، دوربین و باتری تولید شده است. اگر کاربر میان رده اخیر سامسونگ هستید دیدگاه خود را درباره امکانات و تجربه کاربری خود با ما در میان بگذارید.

13 نظر

  1. مصطفی پاسخ

    سلام . من ۱ سال هست گوشی a21s دارم ‌ حتی یکبار هم هنگ نکرده . من تا ۳ روز استفاده میکنم که مداوم هست استفاده بنده .

    نسبت به قیمت گوشی عالی خوش دستی هست .

    نظر بنده این گوشی یک گوشی عالی هست و تمام .

  2. Ali gmer پاسخ

    سلام من بازی پابجی رو روزی ۱۰ ساعت بازی میکنم در جای خنگ مثلا بیرون یا زیر باد کولر هیچ مشکلی در داغی ندارم حتی وقتی قاب گوشی رو در اوردم هیچ داغ نکردخ بود اما تو گرما بازی کنم که نمیکنم گوشی معبومه داغ میکنه

  3. امیرعلی پاسخ

    من این گوشی رو دارم برای کسانی که برای بازی های سنگین بازی می‌کنند باید بگم این گوشی عالیه بعد ۲۰ دقیق داغ میکنه و می سوزه و..
    همه دروغه خیلی گوشی خوبیه برای استفاده روزانه واتساپ اینستا با سرعت اینترنت عالیه خودش راحت میاره اگر می خواهید بخرید شک نکنید

  4. ایلیا پاسخ

    سلام من این گوشی دارم خیلی گوشی خوبیه من بازی کالاف دیوتی روی این گوشی تست کردم
    نه کندی در این گوشی دیدم بهترین گوشیه باتری قوی

  5. جواد پاسخ

    سلام من این گوشی رو دارم برای بازی عالیه دربین عالیه باطری عالی دیگه از یه گوشی چی میخوای

  6. جواد پاسخ

    سلام من این گوشی رو دارم برای بازی عالیه دربین عالیه باطری عالی دیگه از یه گوشی چی میخوای

  7. M.H.A پاسخ

    سلام
    من این گوشی رو دارم
    به کسایی که میخوان بخرن باید بگم که این گوشی خوب نیست عالیهههه خصوصا از نظر باتری سخت افزارش عالیه اصلا من ازش کندی ندیدم ن اینکه بازی نکنم من حتی بازی های مثل کال اف دیوتی و پابجی رو روش تست کردم اصلا کند نشد و باتریش خیلی خوب عمل کرد صفحه نمایششم اصلا عیبی نداره و مهم نیست که تراکم پیکسلی پایینی داره در کل راضییم و بهتون خریدشو پیشنهاد میکنم….. یا علی.

      1. Ali gmer پاسخ

        اگر برای بازی میخوای خیلی خ به و من راضیم اگر برای فیلم میخوای خو حرف اولو میزنه اگر
        برای باتری میخوای خو دیگه چی بگم من اگر بخوام شارژ گوشی رو صد کنم و توی اینستا بچرخم نزدیک ۳ روزو جواب میده البته به شرط اینکه نور گوشی بالا نباشه در کل ارزش خریدنو داره من خودم الان ۱ ساله دارم و خیلی راضیم از موقعی که خریدم تا حالا هنگ نکرده

    1. امیر پاسخ

      این گوشی برای اجرا پاپجی مشکلی که نداره چون شما نوشتی اجرا بازی سنگین بعد ۲۰ دقیقه داغ میشه و کند میشه

      1. ابوالفضل پاسخ

        سلام.این یه معرکه یا غولیه تو کیفیت هم صفحه هم همه امکانات همه میگن پوکو ایکس۳ برای بازی خوبه همش چرنده از a21s میتونی به عنوان یه گوشی در رده a۵۱ استفاده کنی چون واقعا دوربینش عالیه مجهز به لنز اولترا هست که بعضی از پوکو ها و سامسونگ ها ندارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
13 نظر