امروز29 اسفند 1402

10 مورد از بهترین مارک های چای ساز موجود در بازار

راهنمای خرید بهترین مارک چای ساز
3.2/5 - (6 امتیاز)

10 چایی ساز خوب موجود در بازار

اگر شما یکی از طرفداران پر و پا قرص، چای هستید مطمئناً به دنبال چای ساز برند و قابل اعتماد می‌گردید، تا شما را در تهیه آن کمک کند. نوشیدنی چای مزایای بسیاری برای بدن دارد که از جمله آنها می‌توان به کاهش وزن، کاهش سکته‌های مغزی یا حمله‌های قلبی، سلامت استخوان‌ها، و بهبود سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

چای نه تنها یک آنتی اکسیدان قوی بلکه به عنوان یک نوشیدنی سرشار از اکسیر شناخته شده است و می‌تواند مانع از رشد نوع خاصی از سرطان شود.

با پیشرفت تکنولوژی امروزه، اکثر افراد از چای سازهای برقی برای دم کردن چای استفاده می‌کنند. کنترل حرارتی و قابلیت روشن و خاموش کردن خودکار چای ساز به یک جنبه مطلوب چای سازهای مدرن تبدیل شده است.

در هنگام خرید یک چای ساز باید به ظرفیت، جنس، نظافت، نگهداری و ویژگی‌های دیگر آنان توجه کنید. در این قسمت 10 مورد از بهترین مارک چای ساز موجود در بازار به همراه چند نکته مهم را به عنوان راهنمای خرید به شما معرفی می‌کنیم.

مدل محبوب

چای ساز وسیله‌ایی برای دم کردن و گرم نگه داشتن چای است. این چای ساز دارای یک کتری و قوری جداگانه است که کتری آن به وسیله یک المنت داخلی داغ می‌شود و قوری آن هم به روی یک صفحه دیجیتالی گرمکن قرار می‌گیرد. روشن و خاموش شدن این دستگاه توسط یک مدار الکتریکی ساده کنترل می‌شود.

جنس بدنه کتری این چای ساز، استیل براق است و از ترموستات برای مصرف انرژی کم استفاده می‌کند. این چای ساز دارای قابلیت نگه داشتن اتوماتیک دما در حالت جوش ملایم جهت دم کشیدن چای بعد از جوش آمدن آب است. جنس چینی قوری، طعم چای را به خود نمی‌گیرد و برای دم کردن انواع مختلف چای مناسب است.

قوری چینی به دلیل انتقال گرمای ضعیف تر برای دم کردن چای سبز و چای سفید نیز کاربرد بسیاری دارد. در این چای ساز، برای از بین بردن رسوب‌ها، از صافی جداگانه در داخل کتری استفاده شده است و به طور کلی کیفیت استیل و قوری چینی این جای ساز بسیار قابل تقدیر است.

چای ساز فلر مدل TS۱۱۷ یک محصول کارآمد و هوشمند با طراحی بسیار زیبا است که برای آماده سازی انواع چای وسایل و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. وزن چای ساز حدود ۱.۸۹۰ کیلوگرم است و قابلیت حمل آسان به صورت جداگانه را دارد.

این چای ساز از توان مصرفی ۱۸۵۰ تا ۲۲۰۰ وات برای جوشاندن و دم کردن چای استفاده می‌کند. جنس بدنه ی کتری از شیشه و پلاستیک ساخته شده است و فاقد مواد مضر BPA است. قوری این محصول به روی صفحه گرمکن کتری قرار می‌گیرد.

تنظیم گر دیجیتالی دما در عملکرد کتری می‌تواند بسیار مفید باشد و در صورت تمام شدن آب داخل کتری پس از سه ساعت چای ساز به طور اتوماتیک خاموش می‌شود تا از خشک شدن آب جلوگیری کند. صافی قوری از جنس استیل ضد زنگ ساخته و طراحی شده است و در طعم و مزه‌ی چای هیچ تاثیری ندارد.

این محصول دارای کفی دیجیتال کنترل دما است و از توان گرمکن حدود ۸۰ تا ۱۲۰ وات استفاده می‌کند. چراغ نشانگر موجود در این کتری در حالت جوشیده شدن آب، به رنگ قرمز و در حالت گرم نگه داشتن به رنگ آبی در می‌آید و شما را از شرایط دستگاه مطلع می‌کند.

چای ساز بوش مدل TTA2201

برای تهیه چای شما می‌توانید از دو محفظه جداگانه برای جوشاندن آب و گرم نگه داشتن آن و‌همچنین قوری که می تواند چای را دم کند استفاده کنید. کتری آب این محصول ۲ لیتر گنجایش و قوری آن دارای حجم ۰.۷ لیتر می باشد.

بدنه شیشه‌ای قوری در برابر حرارت مقاوم است و درپوش محکم آن، از دست شما در برابر بخار آب محافظت می‌کند. دسته‌ی پلاستیکی این محصول قابلیت حمل آسان با یک دست را دارد، شما به راحتی با قرار دادن قوری به روی کتری می‌توانید قوری را گرم نگه دارید .

این چای ساز به لطف اتصال مرکزی ۳۶۰ درجه می‌تواند کتری و قوری را در هر موقعیتی قرار دهد و سوئیچ انتخابگر موجود در دسته آن می‌تواند سطح آب را داغ کرده و سپس آن را به نقطه‌ی جوش برساند. این چای ساز از ۱۷۸۰ وات برای جوشاندن آب استفاده می کنید.

چای ساز تیفیل مدل TF-208

چای سازها عمدتاً از دو قسمت قوری و کتری تشکیل می‌شوند. این محصول دارای ابعاد ۲۱۰ *۲۷۰*۳۹۰ میلیمتر و وزن ۱.۵ کیلوگرم است. جنس بدنه کتری آن استیل است که از دکمه مخصوصی که به روی دسته آن قرار گرفته شده است، برای جوشاندن آب استفاده می‌شود.

این محصول دارای توان حرارتی ۱۵۰۰ وات است که آب را به سرعت به جوش می‌رساند و سپس با تغییر حالت، میزان مصرفی را کم می‌کند و آب را گرم نگه می‌دارد تا چای در قوری به راحتی دم بکشد.

کتری و قوری این محصول به روی یک صفحه دیجیتال لمسی قرار می‌گیرد که با استفاده از دکمه های لمسی روی صفحه می توان کتری را خاموش و زیر قوری را گرم نگه داشت. ظرفیت کتری آب این محصول ۱.۸ لیتر و ظرفیت قوری چای نیز ۱.۱ لیتر است.

جنس بدنه قوری این چای ساز شیشه است که در برابر حرارت از مقاومت بالایی برخوردار است. چای ساز های تیفل محصول کاربردی است که از طراحی زیبایی نیز برخوردار است.

چای ساز بوش مدل TTA5883

شرکت آلمانی بوش یکی از تولیدکنندگان بنام و مشهور لوازم خانگی است. این شرکت در تولید انواع لوازم خانگی سابقه درخشانی دارد این مدل چای ساز بوش از کیفیت و طراحی بی‌نظیری برخوردار است.

جداره داخلی این محصول از جنس استیل ضد زنگ به همراه المنت حرارتی پنهان است، که در آن برای جلوگیری از دیده شدن رسوب در فنجانی چای، از فیلتر ضد رسوب قابل تعویض از جنس استیل ضد زنگ استفاده شده است.

تنظیم دمای، روی دسته کتری می‌تواند برای جوشاندن آب و یا گرم نگه داشتن آن مورد استفاده قرار بگیرد. قفل ایمنی درپوش این چای ساز از آسیب رساندن به پوست دست بر اثر بخار داغ جلوگیری می‌کند و در صورت داغ شدن بیش از حد و خشک شدن آب، به طور اتوماتیک خاموش می‌شود و از دستگاه محافظت می‌کند.

کتری آب این چای ساز دارای ظرفیت ۱.۷ لیتر و قوری آن ۰.۸ لیتر، چای در خود ذخیره میکند. مسلماً بدون سیم بودن محصول به معنای شارژی بودن آن نیست بلکه به این معنی است که پایه آن به سیم برق پریز متصل شده و کتری روی آن قرار می‌گیرد که پس از برداشتن کتری از روی پایه عملکرد دستگاه قطع می‌شود.

در صورتی که درپوش کتری را بردارید، امکان قرارگیری قوری روی آن نیز وجود دارد. این قوری از صافی توری بزرگ و ظرفیت کمتر از یک لیتر استفاده می‌کند. بدین ترتیب امکان تهیه و دم کردن چای با حجم بالا برای تعداد بسیاری از افراد، ممکن است.

چای ساز هاردستون مدل TM3220

وجود قوری اضافه، جهت دم کردن دمنوش های گیاهی، قهوه و یا دمنوش های میوه ای یکی از مزیت‌های قابل استفاده این محصول به حساب می‌آید. کتری این محصول از بدنه استیل و مقاوم ساخته و طراحی شده است که می‌تواند به طور اتوماتیک از حالت جوش به حالت گرمکن تبدیل شود.

در این چای ساز از تنظیمات کاربردی برای تغییر میزان دمای کتری و قوری استفاده شده است و شما به راحتی می‌توانید چای ساز را به روی درجه ۱۰۰-۸۰-۶۰ و یا ۴۰ برای کاربردهای متفاوت قرار دهید.

نمایشگر میزان سطح آب، یکی دیگر از قابلیت‌های محصول است. درپوش قوری و کتری به طور کامل باز می‌شود و این موضوع می‌تواند شستشوی آن‌ها را آسان‌تر کند. آب کتری در مدت زمان سه تا چهار دقیقه به جوش می‌آید، اما ممکن است کمی صدای بلند تولید کند اما این نکته منفی کوچک می تواند در کنار دیگر مزایای آن نادیده گرفته شود.

چای ساز تفال مدل BJ500D10

چای ساز تفال مدل BJ500D10 یکی از محصولات شرکت تفال است که شما را در تهیه سریع و آسان یک چای خوش طعم و بی نظیر یاری می‌کند. چای ساز دم آور تفال یک نوع طراحی خاص است که قوری به روی کتری قرار می‌گیرد و چای با بخار حاصل از آب جوش کتری دم می‌کشد.

این روش دم کردن چای یکی از اصولی ترین روش‌هایی است که از عطر و طعم با کیفیت چای محافظت می‌کند. توان مصرفی در زمان جوشاندن آب، تاثیر مستقیمی دارد که این دستگاه از توان مصرفی ۱۶۵۰ وات استفاده می‌کند.

یکی از نگرانی‌های افراد در خصوص چای ساز، استرس امنیت خانه در هنگام ترک آن بوده است که چای ساز تفال این نگرانی و مشکل را برطرف کرده است و با استفاده از خاموشی اتوماتیک از خشک شدن آب دستگاه و لطمه های احتمالی به خود دستگاه جلوگیری می‌کند.

کتری چای ساز از ظرفیت ۱.۸ لیتر و قوری آن حدود ۰.۷ لیتر چای را در خود ذخیره می‌کند. بدنه قوری از شیشه مقاوم در برابر حرارت ساخته شده است که در آن همچنین از صافی ضد زنگ برای قرارگیری برگ‌های چای استفاده شده است.

چایی ساز فیلیپس مدل HD7301/00

این چای ساز از یک کتری بزرگ ۱.۹ لیتری برای جوشاندن آب و قوری شیشه ای ۰.۹ لیتری برای دم کردن چای استفاده می‌کنند. کتری این محصول از توان ۷۰۰ وات برای جوشاندن سریع و پلاگین C شکل استفاده می‌کند.

کتری این چای ساز مجهز به سیستم حفاظت در برابر خشک شدن آب است. در صورتیکه کتری به صورت تصادفی روشن شود یا آب کافی درون آن وجود نداشته باشد دستگاه به طور اتوماتیک خاموش خواهد شد. این دستگاه پس از جوشاندن آب به حالت گرمکن وارد می‌شود و چراغ Keep Warm روی دسته، روشن می‌شود و آب را تا نزدیکی نقطه جوش گرم نگه می دارد.

ظرفیت ۱.۹ لیتری کتری به شما این امکان را می‌دهد تا برای جمع خانواده خود به راحتی چای دم کنید. پایه بی سیم ۳۶۰ درجه آن می تواند به راحتی به چپ یا راست گردش داشته باشد. قوری شیشه این محصول دارای یک توری بزرگ است که تفاله برگ چای را در خود ذخیره می کند. نشانگر میزان آب روی بدنه کتری می تواند باعث شود تا شما به راحتی میزان آب درون کتری را مشاهده کنید.

چایی ساز راک مدل TM3040

چای ساز پیرکس راک مدل TM3040 با طراحی زیبا و توان بالا بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. این دستگاه ضمن به جوش آوردن سریع آب و توان مصرفی ۱۸۵۰ تا ۲۲۰۰ صفحه گرم نگهدارنده قوری، باعث می‌شود تا چای به آرامی دم بکشد.

صفحه دیجیتال لمسی جهت کنترل و نمایش دما تعبیه شده است. کتری این دستگاه از جنس پیرکس مقاوم در برابر حرارت با ظرفیت ۱.۷ لیتر و ظرفیت قوری ۱.۲ لیتر است. صافی قوری از جنس استیل و شیشه آن در برابر حرارت بسیار بادوام است.

ناگفته نماند که کتری این چای ساز به روی پایه دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه قرار گرفته است. بدنه ی کتری پیرکس چای ساز مدرج است که اندازه گیری میزان آب درون کتری را به راحتی آسان کرده است.

در قسمت پایینی کتری شاسی پلاستیکی قرار گرفته است که پایین و بالا میرود و توسط آن می توانید کتری چای ساز را روشن و خاموش کنید. به روی دسته کتری نیز دکمه ایی برای باز کردن درب کتری در نظر گرفته شده است که با فشار دادن آن درپوش کتری باز می‌شود.

درپوش کتری و قوری چای ساز به گونه‌ای طراحی شده است که در هنگام شستشو می توانید دست خود را داخل آن برده و به راحتی آن را تمیز کنید. دسته قوری از پلاستیک ساخته شده است و به وسیله نواری از جنس استیل به بدنه قوری متصل شده است. صفحه گرمکن دیجیتال و لمسی آن دارای سه گزینه لمسی است یکی از آنها برای خاموش روشن کردن و دو عدد دیگری جهت کم و یا زیاد کردن دمای چای ساز در نظر گرفته شده است.

چای ساز فوما مدل FU-771

همیشه صرف اوقات فراغت در کنار عزیزانمان از بهترین زمان‌هایی است که می‌گذرد و قطعاً نوشیدن چای یا قهوه در آنجا این همنشینی را لذت بخش‌تر می‌کند. چای ساز پیرکس فوما مدل ۷۱۱ دارای یک کتری ۲.۸ لیتری و قوری ۱.۵ لیتری است که در برابر حرارت از مقاومت بالایی برخوردار است.

المنت های قدرتمند این چای ساز در کثری از ثانیه آب را به نقطه جوش می رساند.چای ساز دم آور فوما فضای کمتری را نسبت به چای سازهای دیگر اشغال می کند و باعث بهینه سازی فضا می شود .قرار گرفتن قوری روی کتری باعث می‌شود حرارت به مرور از کتری به سطح زیرین قوری منتقل شود و باعث دم کشیدن چای به تدریج شود.

در این روش عطر و طعم چای بهتر حفظ می‌شود. این ظرفیت از کتری و قوری برای دم کردن چای می‌تواند برای سرو یک خانواده پرجمعیت مناسب باشد. قسمت‌هایی از این محصول از استیل ضد زنگ ساخته شده است که جذابیت محصول را دو برابر کرده است.

کتری و قوری این چای ساز دارای دسته های پلاستیکی و مقاوم است و از نور آبی برای جوشاندن آب داخل کتری استفاده می‌شود. بدنه کتری این محصول مدرج است و امکان اندازه گیری سطح آب را به شما می‌دهد.


فاکتورهایی که در هنگام خرید یک چای ساز باید مد نظر قرار دهید:

جنس

بهترین متریال برای ساخت کتری‌های پلاستیکی استفاده از پلاستیک فاقد مواد مضر BPA است، همچنین استفاده از کتری‌های تریتان، به دلیل برخورداری از تریتان و مقاومت در برابر حرارت و ضد آب بودن که شباهت بسیاری با کتری‌های شیشه‌ایی دارند، بسیار توصیه می‌شود.

کتری‌های پلاستیکی نسبت به نوع شیشه‌ایی شکننده، وزن سبک‌تری دارند. با این حال کتری‌های پلاستیکی، چای سرد را به دلیل جذب گرمای محیط، سریع‌تر گرم می‌کنند.

کتری‌های شیشه‌ای و براق به لحاظ ظاهری معمولاً ظریف و شیک‌تر به نظر می‌رسند، اما اگر در کنار زیبایی دوام کتری نیز برای شما اهمیت دارد، شما باید نهایت مراقبت از آن را به کار بگیرید.

البته کتری‌هایی با شیشه‌های ضخیم و در عین حال با دوام و یا دارای شیشه بروسلیکات فوق العاده ضخیم، می توانند گزینه مناسبی برای شما نیز باشند. انتخاب متریال مناسب به روی دوام و کیفیت چای تاثیر مستقیمی دارد.

قابلیت عملکرد اتوماتیک

مهم‌ترین عملکرد برنامه ریزی شده که شما باید آن را مد نظر قرار دهید، شامل ویژگی‌هایی مانند: عدم لرزش، توان مصرفی، تایمر و صفحه نمایش دیجیتال آن است.

یک دستگاه چای ساز مناسب می‌تواند پس از جوشاندن آب و یا دم کردن چای به طور اتوماتیک خاموش شود، تا از خشک شدن آب داخل کتری و قوری و هرگونه لطمه جدی به دستگاه جلوگیری کند .

ظرفیت

ظرفیت کتری‌های چای سرد با لیتر و یا کوارتز اندازه‌گیری می‌شود. معمولاً دستگاه‌های چای ساز از حداقل یک کوارتز تا حداکثر ۲ کوارتز ظرفیت را به خود اختصاص می‌دهند. یک لیتر به طور معمول قابلیت سرو ۴ فنجان و ۲ کوارتز قابلیت سرور ۸ فنجان را دارد. برای خانواده‌های پرجمعیت استفاده از چای ساز‌هایی با ظرفیت ۳ کوارتر به حد معقول، مناسب‌تر است .

قابلیت شستشو

یک دستگاه چای ساز ایده‌آل، باید قابلیت شستشوی آسان و دستی داشته باشد، تا بتوان به راحتی و به کمک یک اسفنج ساده آن را تمیز کرد. شما حتی می‌توانید تمام قطعات فلزی و یا پلاستیکی اعم از درپوش، صافی و یا محفظه های جداگانه را به راحتی در داخل ماشین ظرفشویی قرار داده و از شستشو و تمیز شدن آنها لذت ببرید.

سخن آخر

بسیاری از دوستداران نوشیدنی چای، به دلیل مقرون به صرفه بودن و حفظ ارزش غذایی، روزانه از سهولت استفاده از این دستگاه ها لذت می‌برند. شما می توانید با توجه به معرفی محصولات گفته شده بهترین دستگاه را برای استفاده روزانه خود انتخاب کنید. ارزان بودن، حفظ ایمنی، اثربخشی و کیفیت به اندازه موارد دیگر از ارزش بالایی برخوردار است.

3 نظر

  1. سپیده الهی پاسخ

    بهترین چای سازها ابزارهایی هستند که به شما امکان می‌دهند به راحتی و به سرعت چای خود را آماده کنید. هنگام انتخاب چای ساز مناسب، توصیه می‌شود به عواملی مانند ظرفیت، قابلیت‌ها و کیفیت ظاهری آن توجه کنید. حتی می‌توانید از امکانات اضافی مانند تنظیم دمای آب یا تایمر برای تهیه چای ایده‌آل‌تر استفاده کنید.<br>چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:<br>
    <a href="https://negahememar.ir/shop">محصولات پر فروش</a>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
3 نظر