امروز31 فروردین 1403

9 مدل کیسه بوکس خوب برای افراد مبتدی تا حرفه ای + راهنمای کامل خرید

خرید کیسه بوکس خوب برای افراد مبتدی تا حرفه ای
5/5 - (1 امتیاز)

در میان تمامی ورزش‌هایی که برای کاردیو، چربی سوزی و تناسب اندام معرفی می‌شود، بوکس یکی از محبوب‌ترین تمریناتی است که می‌توانید روزانه انجام دهید. حتی اگر به بوکس به عنوان یک ورزشی رزمی نگاه نکنید، این تمرین می‌تواند به شکل فزاینده‌ای به کاهش وزن و تخلیه انرژی کمک کند؛ بدون آن که به خرید تجهیزات گران قیمتی نیاز داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که برای شروع تمرینات حرفه‌ای لازم دارید خرید کیسه بوکس است. درست است که تمرینات بوکس را می‌توان بدون وسیله هم انجام داد؛ اما اگر قصد دارید بوکس را حرفه‌ای دنبال کنید تنها راه آموزش و یادگیری بدون آسیب و صدمه ورزشی استفاده از کیسه‌های مخصوص بوکس است.

کیسه های مخصوص بوکس انواع مختلفی دارند و از آن جایی که شدت حرکات این ورزش رزمی بالا است، انتخاب کیسه مناسب در تمرینات اصولی حرف اول را می‌زند. پس قبل از یادگیری و توسعه تکنیک‌های این ورزش موثر و ترکیبی راهنمای امروز به‌نظر را برای خرید بهترین کیسه بوکس دنبال کنید.

معرفی و بررسی انواع کیسه بوکس

مدل محبوب

کیسه بوکس گرین هیل فومی 120 سانتی‌متری

بررسی محصول

کیسه بوکس گرین هیل فومی با ارتفاع 120 سانتی متر و قطر 30 سانتی متر طراحی شده است. روکش و مواد داخلی این محصول از فوم تولید شده‌اند و از انواع کیسه بوکس‌های سنگین سقفی به شمار می‌رود. برای اتصال این کیسه به سقف همراه با محصول یک زنجیر دریافت می‌کنید. این کیسه بوکس در مجموع وزن و اندازه مناسبی برای بزرگسالان دارد.

کیسه بوکس گرین هیل مدل AS60

بررسی محصول

ارتفاع کیسه بوکس گرین هیل 60 سانتی متر و قطر آن 24 سانتی متر است. تمام اجزای این محصول از فوم تولید شده‌اند. تفاوت اصلی این کیسه بوکس ارتفاع کوتاه‌تر و امکان تمرین حرکات ورزشی پایین تنه روی آن است. این کیسه بوکس از انواع مدل‌های سنگین است که باید با زنجیر به سقف متصل شود.

کیسه بوکس چرمی 70 سانتی‌متری

بررسی محصول

ارتفاع کیسه بوکس چرمی 70 سانتی متر و از انواع کیسه‌های سنگین است که به صورت آویز قرار می‌گیرد. این کیسه بوکس از مواد فومی تولید شده که با روکش چرم مصنوعی پوشانده شده‌اند. وزن کیسه بوکس 15 کیلوگرم و برای استفاده نوجوانان و کودکان مناسب است.

کیسه بوکس طرح ارتشی کد 8245

بررسی محصول

کیسه بوکس طرح ارتشی با ارتفاع 70 سانتی متر و وزن 4.2 کیلوگرمی محصول مختص نوجوانان و کودکان 7 تا 16 ساله است. این کیسه بوکس از مواد فومی پر شده و روکش آن از جنس برزنت است. در مجموع این محصول قیمت مناسبی دارد و استفاده از آن را برای تمرین گروه سنی نوجوانان توصیه می‌کنیم.

کیسه بوکس کوروش 110 سانتی متر

بررسی محصول

ارتفاع و قطر کیسه بوکس کوروش به ترتیب 110 سانتی متر و 31 سانتی متر هستند. این کیسه به صورت استوانه‌ای و از انواع مدل‌های سنگین است که باید به سقف آویز شود. برای اتصال این کیسه بوکس یک زنجیر و قلاب داخل بسته بندی تعبیه شده تا علاوه بر نصب روی سقف، از نوسان آن هنگام تمرین جلوگیری شود. ابعاد این کیسه بوکس مناسب بزرگسالان طراحی شده است.

بررسی محصول

کیسه بوکس مدل RDX-0100 با وزن 17 کیلوگرم و ارتفاع 100 سانتی متر مناسب اتصال به سقف است. رویه این محصول از چرم سبک پوشیده شده و انتهای آن یک ریسمان برای نصب به سقف تعبیه شده است. ابعاد این کیسه بوکس برای استفاده بزرگسالان مناسب است.

کیسه بوکس 60 سانتی متری کد 01

بررسی محصول

کیسه بوکس 60 از کیسه بوکس‌های باکیفیت و پر فروشی است که با ارتفاع 60 سانتی متری خاص نوجوانان تولید می‌شود. تمام بخش‌های داخلی و روکش این کیسه بوکس از جنس فوم هستند و برای اتصال آن به سقف یک قلاب همراه با محصول دریافت می‌کنید.

کیسه بوکس گلابی تویینز مدل tb1001

بررسی محصول

کیسه بوکس گلابی تویینز مدل tb1001 از انواع کیسه‌های سرعتی بوده که با هوا پر شده است. این کیسه بوکس از چرم و تیوب قابل تعویض تشکیل شده و روکش نرمی دارد. استفاده از مدل‌های سرعتی برای افزایش سرعت عمل هنرجو هنگام اجرای حرکات دست و بدن هنگام تمرین توصیه می‌شود. این کیسه با قلاب و به صورت مستقیم به سقف متصل می‌شود.

کیسه بوکس مدل اسپایدرمن کد 50

بررسی محصول

کیسه بوکس مدل اسپایدرمن محصولی با طرح کودکانه و مناسب سنین 7 تا 16 سال است. ارتفاع این کیسه بوکس 50 سانتی متر و وزن فوم داخل آن در مجموع 4 کیلوگرم است. یکی از مزایای این کیسه بوکس قابلیت تعویض، افزایش یا کاهش متریال داخلی برای استفاده راحت‌تر است.

اهمیت استفاده از کیسه بوکس در ورزش‌های رزمی

کیسه بوکس یا کیسه پانچ وسیله‌ای استوانه‌ای با سختی مختلف است که با یک روکش چرمی پوشیده می‌شود. کیسه بوکس نه فقط برای تمرینات مخصوص بوکسینگ، بلکه برای خیلی از تمرینات رزمی نظیر کاراته و تکواندو نیز استفاده می‌شود. به همین دلیل هر کیسه بوکسی که در بازار می‌بینید برای تمرینات شما مناسب نیست و باید ببینید از خرید این محصول چه اهدافی دارید.

کیسه بوکس ایمن‌ترین راه مبارزه طلبی در ورزش‌های رزمی است. با این وسیله ترکیبی از قدرت، سرعت و شدت را روی بدنه پیاده می‌کنید و به این شکل تکنیک‌های حرفه‌ای را می‌آموزید. از همه مهم‌تر آسیب ورزشی با استفاده از کیسه بوکس کاهش می‌یابد؛ البته اگر از تجهیزات مناسب استفاده کنید.

انواع کیسه بوکس می‌توانند بخشی از تجهیزات ورزش در خانه باشند. حتی اگر فضای کافی ندارید مدل‌های مختلف این وسیله آنقدر متنوع شده‌اند تا بالاخره یکی را متناسب با فضا و اهداف ورزشی خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید انواع کیسه بوکس برای ورزش‌های رزمی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث تمایز کیسه بوکس‌های بازار می‌شود درجه سختی بدنه و شکل ظاهری آن‌ها است. همین موضوع باعث می‌شود تا هنرجو از اعضای مختلف بدن برای هر رشته ورزشی خاص روی کیسه بوکس استفاده کند.

انواع کیسه بوکس‌های سنگین

وقتی که خودتان را در حال مشت زدن تصور می‌کنید احتمالا یک کیسه خیلی بزرگ و سفت و سخت درست مقابلتان قرار گرفته است. کیسه‌های سنگین به شکل سیلندی یا استوانه‌ای تولید می‌شوند و مقاومت بالایی نسبت به ضربه دارند. مدل‌های سنگین را معمولا از سقف آویزان می‌کنند.

وزن کیسه بوکس سنگین از 20 تا 100 کیلو متغیر است. از آن جایی که وزن این کیسه‌ها بیش‌تر است امکان جابجایی چندانی ندارند. بنابراین قبل از خرید مدل‌های سنگین باید فضای کافی و استقامت سقف را برای آویزان کردن کیسه بسنجید.

یکی از فاکتورهایی که در خرید کیسه بوکس سنگین مطرح می‌شود ارزیابی وزن فرد متناسب با وزن کیسه است. بر این اساس یک کیسه بوکس 35 کیلویی برای فردی با 65 کیلو وزن کافی است. به همین نسبت می‌توانید وزن کیسه بوکس را متناسب با وزن بدن بسنجید.

کیسه بوکس‌های قطره اشکی

مدل‌های قطره اشکی شبیه به یک گلابی یا قطره آب هستند. این محصولات شاید از نظر شکل و نوع کاربرد بیش‌تر تفریحی باشند. ضمن این که ظاهر متنوع و سرگرم کننده‌ای به خصوص برای نوجوانان و کودکان دارند. مدل‌های قطره اشکی مشابه با مدل‌های سنگین از سقف آویزان می‌شوند و وزن مختلفی دارند.

استفاده از مدل‌های قطره اشکی برای افراد مبتدی و معمولی شاید راحت‌تر باشد؛ چون می‌توانند علاوه بر دست زانو و پاها و حتی آرنج را به راحتی در تمرین دخالت دهند. بنابراین طیف حرکات بدنی با مدل‌های قطره اشکی گسترده‌تر خواهد بود.

انواع کیسه بوکس آزاد ایستاده

شاید کیسه بوکس‌های ایستاده برای منزل خیلی بزرگ، سنگین و فضاگیر به نظر برسند. اما این نوع کیسه بوکس دو مزیت مهم نسبت به مدل‌های دیگر دارد. اول این که نیازی نیست این مدل را از سقف آویزان کنید و بنابراین می‌توانید به راحتی از کیسه بوکس در هر کجا استفاده کنید. مزیت بعدی ارتفاع کوتاه‌تر آن‌ها است که باعث می‌شود به راحتی روی این کیسه بوکس حرکات مختلف را تمرین کنید. ضمنا داخل کیسه بوکس‌های ایستاده از کامپوزیت‌های پلاستیکی استفاده می‌شود که هنرجو احساس راحتی بیش‌تری از تماس بدن با کیسه دارد.

کیسه بوکس‌های سرعتی

کیسه‌های سرعتی برای هنرجویان حرفه‌ای و کسانی که همزمان قدرت بدنی و تمرکز را تمرین می‌کنند مناسب هستند. این نوع کیسه‌ها از هوا پر می‌شوند و یک پایه دارند که باید روی سطحی مثل سقف نصب شود. به هر حال کیسه بوکس‌های سرعتی را باید مشابه با مدل‌های سنگین آویزان کنید.

انواع کیسه بوکس‌های آپرکات

این کیسه بوکس‌ مدلی تخصصی برای کسانی است که به صورت اختصاصی بوکس را تمرین می‌کنند. آپرکات یکی از حرکات تخصصی بوکس است که مستقیم زیر چانه و صورت وارد می‌شود. ساختار کیسه بوکس آپرکات به صورت آویز و افقی است و همین موقعیت را برای تمرین شبیه سازی می‌کند. کیسه بوکس‌های آپرکات باید به دیوار نصب شوند و وزن متوسط تا بالایی دارند.

سخن آخر

بوکس یکی از موثرترین تمرینات رزمی برای چربی سوزی و تناسب اندام دائمی است. برای تمرین بوکس حتما نیازی به مربی یا تجهیزات حرفه‌ای ندارید. با خرید کیسه بوکس مناسب به عنوان حریف فرضی می‌توانید انواع حرکات بوکس را شبیه سازی کنید و به اندام ایده آلتان دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر