امروز31 فروردین 1403

بهترین دوربین DSLR: برای عکاسی و فیلم برداری از مبتدی تا نیمه حرفه ای

بهترین دوربین DSLR
3/5 - (4 امتیاز)

دوربین‌ های DSLR راهی برای پیشبرد عکاسی و شروع به کار حرفه‌ایی شما است. با وجود آنکه امروزه اکثر دوربین‌های بدون آینه قابلیت‌های مشابه دوربین‌های DSLR را ارايه می‌دهند و با تعداد لنز‌های بسیاری عرضه می‌شوند، اما همچنان دلیل بسیاری برای انتخاب دوربین‌های DSLR وجود دارد.

اگر مبنتدی یا نیم حرفه ‌ای عکاسی می‌کنید و به دنبال بهترین دوربین عکاسی می‌گردید; دوربین‌های DSLR بسیار مقرون به صرفه و از عمر باتری بالایی برخوردار هستند، البته باید یادآور شد که در طی سال‌ها، لنز‌های بسیار متنوعی ساخته و طراحی شده‌اند. DSLR ها برخلاف دوربین‌های بدون آینه دارای یک ارگونومی و سنسور منظره‌یاب هوشمند هستد.

بهترین دوربین DSLR به پیشنهاد ما:

دوربین نیکون D5600

  • نوع: DSLR
  • ابعاد: 16/5*22*13/6 سانتی‌متر
  • وزن: 655 گرم
  • عمر باتری: 970 شات
  • صفحه نمایش لمسی LCD 3 اینچی
  • زولوشن: 24.2 مگاپیکسل

این دوربین چند منظوره با محیط کاربری آسان و قابلیت‌های کنترل خلاقانه، مختص افراد مبتدی و آماتور است. عمر باتری این دوربین بسیار با‌دوام است و می‌تواند به راحتی از طریق اتصال بلوتوث، عکس‌ها را به تلفن هوشمند منتقل کند. این دوربین همچنین دارای سنسور منظره‌یاب و صفحه‌نمایش لمسی 3.2 اینچی است که می‌تواند به شما فریم کاملی از عکس را بدهد.

دوربین کانن ‌EOS 800D

  • نوع: DSLR
  • ابعاد: 9/99*3/1*7/62 سانتی‌متر
  • رزولوشن: 24.2 مگاپیکسل
  • عمر باتری: 600 شات
  • صفحه نمایش لمسی LCD 3 اینچی
  • وزن: 750 گرم

این دوربین با هدف عکاسانی که به دنبال محیط کاربری ساده و ارزان قیمت DSLR هستند ساخته و طراحی شده است. بدنه‌ی آن ساده و بسیار مقاوم است و شما به راحتی می‌توانید به طیف وسیعی از لنز‌های آن دسترسی پیدا کنید.

فوکوس خودکار، طراحی کاربر پسند،و سنسور ضد لرزش از جمله‌ قابلیت‌های این دوربین به شمار می‌رود. این دوربین همچنین دارای اتصال بی‌سیم داخلی است که همگام‌سازی دوربین با تلفن هوشمند شما را برای انتقال عکس‌ها آسان می‌کند.

دوربین کانن EOS 77D

  • نوع: DSLR
  • ابعاد: 7/62*13/1*9/99 سانتی متر
  • وزن 540 گرم
  • رزولوشن: 24.2 مگاپیکسل
  • عمر باتری: 600 شات
  • صفحه نمایش لمسی LCD 3 اینچی

این دوربین به رابط کاربری لمسی با صفحه کنترل سریع و منظره‌یاب نوری روشن مجهز است. از قابلیت‌های مهم آن می‌توان به اتصال بی‌سیم برای ارسال سریع عکس‌ها به برنامه‌ی تلفن هوشمند کنون، و فوکوس خودکار 45 نقطه‌ایی اشاره کرد. متاسفانه این دوربین فاقد کنترل شماره‌گیری است که می‌تواند در نسخه‌های بعد بهبود پیدا کند، و تنها از قابلیت فیلم‌برداری HD پشتیبانی می‌کند. اگر تنها قصد عکس گرفتن با این دوربین را دارید، ارزش خرید کردن را دارد.

دوربین نیکون D7500

  • نوع: Compact
  • ابعاد: 10/4*13/55*7/25 سانتی‌متر
  • وزن : 720 گرم
  • رزولوشن: 20.9 مگاپیکسل
  • عمر باتری: 950 شات
  • صفحه نمایش لمسی LCD 3 اینچی

عکس‌هایی که با این دوربین گرفته می‌شود، نسبت به قیمت آن بسیار مناسب و خوب به نظر می‌رسد و طبق آزمایشات صورت گرفته از آن بسیار واضح و با کیفیت بوده‌اند. نتیجه‌ی عکس‌های کلوز‌آپ بسیار عالی به نظر می‌رسد به‌طوریکه کوچکترین جزئیات نیز در آن مشخص است. این دوربین از قابلیت فیلم‌برداری 4k پشتیبانی می‌کند و یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی آن طول عمر غیرقابل باور این دوربین بوده است که ظرف 80 دقیقه فیلم‌برداری می‌کند و حداکثر حدود 950 عدد عکس را ثبت می‌کند اما وزن این دستگاه بسیار سنگین است.

دوربین کانن EOS 2000D

  • نوع: Compact
  • ابعاد: 10/13*12/9*7/76 سانتی متر
  • وزن 475 گرم
  • رزولوشن 24.1 مگاپیکسل
  • عمر باتری: 500 شات
  • صفحه نمایش LCD

این دوربین با قیمت مناسب و کیفیت بالای تصاویر برای افراد مبتدی بسیار ایده‌آل است. عکس‌هایی که با نور طبیعی این دوربین گرفته می‌شود، جزئیات و رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد. با وجود ظاهر ارعاب‌آور آن، استفاده از آن بسایر آسان است و تنها نقصی که این دوربین دارد این است که در بزرگنمایی وضوح تصاویر پایین می‌آید.

دوربین کانن 250D

  • نوع: DSLR
  • ابعاد: 9/26* 12/24* 6/98 سانتی‌متر
  • وزن: 449 گرم
  • رزولوشن: 24/1 مگاپیکسل
  • عمر باتری: 320 شات
  • صفحه‌ نمایش LCD لمسی 3 اینچی

این دوربین برای افراد مبتدی که به دنبال دوربین‌هایی با قابلیت تنظیمات دستی و علاقمندانی که به دنبال DSLR های قابل حمل هستند بسیار مناسب است. این دوربین از قابلیت 4K پشتیبانی می‌کند و کیفیت تصاویر به خصوص در پرتره و عکس‌های خروجی آن بسیار عالی به نظر می‌رسند. عمر باتری این دستگاه به اندازه‌ی 320 شات است، اما اگر به منظره‌یاب متصل باشد به بیش از 1000 شات نیز می‌رسد.


دوربین DSLR چیست؟

دوربین‌های دیجیتال DSLR (دوربین دیجیتال تک لنز بازتابی) از دهه‌ی 1980 معرفی شده‌اند. لنز‌های این دوربین قابل تعویض هستند و امکان تنظیمات کاملی از عکاسی را به شما ارائه می‌کنند. شما می توانید برای پیشرفت کاری خود از لوازم جانبی و لنز‌های موجود استفاده کنید اما ممکن است برای حمل لنز‌های بزرگ آن به یک کیف دستی مجزا نیاز پیدا کنید.

تفاوت بین دوربین‌ های DSLR و بدون‌ آینه

اگر برای انتخاب این دوربین‌ها دوبه‌شک شده‌اید، می‌توانید با خواندن این مقاله تفاوت بین آنها را احساس کنید.دوربین‌های بدون‌آینه معمولاً کوچکتر و سبک وزن هستند و از منظره‌یاب‌های الکترونیکی و صفحه‌نمایش LCD استفاده می‌کنند.

اما در مقابل آینه‌ی یک دوربین DSLR نور را از منظره‌یاب دریافت ‌می‌کند و آنچه را که سنسور تصویر دریافت ‌می‌کند را به‌طور دقیق به شما نشان می‌دهد.

آینه‌ایی که برای بازتاب کردن پرتوها و هدایت کردن آن به سمت منظره‌یاب در مسیر قرار گرفته، بسیار سریع کنار می‌رود و پرتوها به حسگر حساس نور برخورد می‌کند و سیگنال‌های الکترونیکی ضعیفی را ایجاد می‌کند. به این ترتیب با پردازش سیگنال‌ها، عکس‌ها گرفته می‌شود.

نیکون یا کانن

این برندها در طراحی و ساخت دوربین دارای سابقه‌ی طولانی هستند و به نوعی از پرچمداران فناوری SLR به حساب می‌آیند. هر دوی این برندها، لنز‌های متوعی را متناسب با بودجه‌ی شما ارائه می‌کنند. بنابراین برای پیشرفت کاری خود می‌توانید از دوربین و لنز‌های این 2 برند که گزینه‌ایی بسیار مناسبی برای شما محسوب می‌شوند، می‌توانید استفاده کنید.

قابلیت‌های کلیدی آنها

در وهله‌ی اول شما باید به دنبال دوربینی باشید که با بودجه‌ی شما تناسب داشته باشد. قیمت ‌آنها از 300 دلار شروع می‌شود و همینطور افزایش پیدا می‌کند. اگر لنز‌هایی که با آنها مطابقت داشته باشد را دارید می‌توانید تنها بدنه‌ی آن را خریداری کنید.

اگر قصد استفاده‌ی طولانی مدت از این دوربین‌ها را دارید، بهتر است قبل از خرید، میزان مصرف باتری آنها را چک کنید. متوسط عمر باتری برای DSLR حدود 600 شات است و این عدد می‌تواند پایین و یا بالاتر برود.

قابلیت اتصال دوربین، یکی از عوامل مهم در خرید دوریین‌های DSLR به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید به راحتی فایل‌های خود را از دوربین به تلفن‌ هوشمند خود انتقال دهید، می‌توانید از دارا بودن قابلیت اتصال Wifi و یا NFC آنها اطمینان پیدا کنید.

تفاوت لنز‌های موجود در دوربین چیست؟

لنز‌های متنوع برای عکاسی مختلف بسیار مفید و کارآمد هستند. در هنگام خرید لنز، میزان دیافراگم و فاصله‌ی کنونی آن را مد نظر قرار دهید.

دیافراگم

دیافراگم در دوربین عکاسی به تیغه‌هایی گفته می‌شود که درون لنز قرار می‌گیرد، و با گشاد و یا تنگ شدن آن ، میزان عبور نور را از روزنه‌ی میانی آنها که به آن اپرچر گفته می‌شود کنترل می‌کنند. حداکثر اپرچر به میزان نور دریافتی لنزهای سنسور بستگی دارد.

در عکاسی دیافراگم را با F نشان می‌دهند. هر چه عدد F کوچکتر باشد دریچه‌ی آن بازتر و هرچه عدد F بیشتر باشد دیافراگم بسته‌تر می‌شود.

فاصله‌ی کانونی

مرکز نوری یک لنز نقطه‌ایی است درون لنز که در آن فرض می‌شود 2پرتو نوری که از منابع مختلف به داخل لنز ورود پیدا می‌کنند با هم برخور می‌کنند.

فاصله‌ی کانونی کوتاه‌تر میدان دید عریض‌تری را فراهم خواهد کرد، اما توانایی زوم را کاهش می‌دهد و برعکس، فاصله‌ی کانونی بلندتر میدان دید کوتاه‌تری به شما می‌دهد اما میزان زوم را بالاتر می‌برد.

در دوربین‌های DSLR فاصله‌ی کانونی لنز‌های قابل تعویض بر حسب میلی‌متر اندازه‌گبری می‌شود که معمولاً این عدد به روی لنز نوشته شده است.

انتخاب لنز

لنزهایی وجود دارند که دارای فاصله‌ی کانونی ثابت هستند. این نوع لنز‌ها معمولاً اجزای داخلی کمتری دارند و از این‌رو غالباً کوچکتر بوده و ساختار ساده‌ایی دارند.

لنز‌های زاویه گسترده فاصله‌ی کانونی معادل در دامنه 24 تا 35 میلی‌متری دارد که به عنوان سایز استاندارد شناخته می‌شود، لنز‌های تله‌فوتو معمولاً دارای فاصله‌ی کانونی 70 تا 300 هستند.

آیا تعداد مگاپیکسل در کیفیت عکس تاثیر دارد؟

لازم نیست که در هنگام خرید دوربین، تعداد مگاپیکسل آن را چک کنید. برخی از افراد به این معتقد هستند که هرچه تعداد مگاپیکسل بیشتر باشد، تصویر با کیفیت‌تر خواهد بود.

تعداد پیکسل بیشتر در یک سنسور، عاملی مخالف با کیفیت عکس نیست و همچنین برای ایجاد عکس‌‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر و جزئیات بیشتر ضروری است. DSLR‌های موجود در این فهرست بین 20 تا 25 مگاپیکسل است اما به جز این موارد، دوربین‌های دیگری با تعداد بالای پیکسل نیز در بازار موجود است.

یادآوری می‌کنیم که تعداد مگاپیکسل چندان اهمیت خیلی ویژه‌ایی ندارد، بلکه این اندازه‌ی سنسور تصویر و نوع نرم‌افزارهای موجود در آن است که تاثیری بیشتر به روی کیفیت تصویر می‌گذارد.

کنترل دستی

دوربین های DSLR به شما امکان تنظیم دستی بسیاری از امکانات مانند : میزان سرعت شاتر، درجه‌ی دیافراگم، ایزو و غیره را می‌دهد. اکثر مدل‌ها با طیف وسیعی از حالت پیش‌فرض مانند: حالت Landscape، پرتره، حالت شب و… عرضه می‌شوند که به شما این مکان را می‌دهد که بدون نیاز به تنظیم دستی عکاسی کنید، اما عکاسی با وجود تنظیم دستی،‌ بهترین راه برای عکاسی خلاقانه و بدست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص عکاسی است.

فیلم‌ برداری دوربین‌ های DSLR

دوربین‌های DSLR برای فیلم‌برداری گزینه‌ی بسیار خوبی به نظر می‌رسند. بسیاری از این دوربین‌ها می‌توانند حالت‌های تصویری متنوع را به همراه وضوح تصویری بالا ارائه کنند. برخی از آنها از فیلم‌برداری HD و برخی دیگر از 4K پشتیبانی می‌کنند.

نحوه تست برای انتخاب بهترین دوربین DSLR

برای انتخاب بهترین دوربین DSLR  بهتر است دوربین‌ها را با لنز‌های مختلف تست کنید، ممکن است در کیت‌های لنز دوربین، یک و یا دو عدد از لنز ها وجود نداشته باشند،‌بنابراین توصیه‌ی ما به شما این‌ است که لنز‌های دوربین را به صورت جداگانه خریداری کنید.

شما همچنین می‌توانید سرعت آماده‌سازی عکس بعدی، و عکاسی در شرایط مختلف کم‌نور، نور‌طبیعی، و نزدیک را تست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر