امروز29 اسفند 1402

لیست روزانه قیمت گوشی موبایل نوکیا ساده، سامسونگ و دیگر برندها

لیست قیمت روزانه انواع گوشی موبایل ساده همانند گوشی ساده نوکیا و ارزانه بازار در این صفحه برای شما گردآوری شده و همچنین آخرین تخفیف گوشی موبایل ساده نیز درصورت وجود به شما نمایش داده می‌شود.


راهنمای خرید گوشی موبایل ساده


اگر قرار باشد با مرور گذشته کمی خاطره‌بازی کنیم، حتما نسل اول گوشی موبایل ساده را به خاطر می‌آورید. گوشی‌‌های ساده، سنگین اما جذابی که گاه کوچک‌تر از کف دست بودند؛ اما دنیای خاطراتی که از آن‌ها داریم وسیع است. اگرچه میزان خرید گوشی های هوشمند از مرز 370 میلیون دلار گذشته، اما موبایل ساده هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد.

نوکیا 1100 با فروش حدود 250 میلیون دستگاه پرفروش‌ترین گوشی موبایل دنیا است!

البته که تصور دنیا بدون گوشی‌های هوشمند تقریبا دشوار شده، اما قشر خاصی از جامعه همچنان پایبند به استفاده از گوشی‌های ساده هستند. سالمندان بخش بزرگی از کاربران موبایل ساده را تشکیل می‌دهند که از امکانات اولیه آن حداکثر استفاده ممکن را می‌برند. گروه دوم هم نوجوانان و جوانانی هستند که با استفاده از موبایل ساده، تمرکز بهتری روی امور درسی و پرورشی سن خود را خواهند داشت.

در لیست بالا ما هرروز بهترین بروزترین قیمت گوشی موبایل ساده نوکیا و دیگر برندها را برای شما آپدیت میکنیم.

همان طور که می‌بینید هنوز هم کاربران زیادی از گوشی‌های ساده استفاده می‌کنند. بنابراین خرید گوشی ساده به اندازه گوشی هوشمند ملاحظاتی دارد که در ادامه نقد امروز گام به گام با آن‌ها آشنا خواهید شد.

5 نکته‌ای که پیش از خرید گوشی موبایل ساده باید بدانید

عمده کاربران گوشی‌های ساده سالمندان، کودکان و نوجوانان، افراد نظامی و در نهایت کسانی هستند که همزمان از چند خط استفاده می‌کنند. ویترین گوشی‌های ساده بر خلاف تصور ما چندان هم ابتدایی و دلگیر نیست. کافی است شمال تا جنوب شهر را جستجو کنید تا با انواع و اقسام گوشی‌های دکمه‌دار برای فروش رو به رو شوید.

شاید اغراق‌آمیز به نظر برسد اما گوشی موبایل ساده گاهی طالب بیش‌تری نسبت به گوشی‌ هوشمند دارد. افراد مختلف و از هر قشری به سبب رفت و آمد روزانه و شیوه فعالیت خود به خرید گوشی موبایل ساده نیاز دارند. مثلا جهت ورود به خیلی از ادارات و محل‌های عمومی باید از گوشی ساده بدون دوربین استفاده کرد.

پیش از خرید گوشی ساده باید انتظارات خود را از این محصول مشخص کنیم. در واقع آن چه که باعث تمایز موبایل ساده می‌شود فقط محدودیت امکانات آن نیست. موارد مهم دیگری هم هستند که باید پیش از خرید در نظر داشته باشید.

1- آنچه گوشی‌های ساده را متمایز می‌کند

اولین چیزی که باعث می‌شود گوشی ساده با نمونه‌های امروزی فرق داشته باشد لمسی نبودن آن است. بنابراین هنگام خرید گوشی موبایل ساده باید به چند نکته توجه کنید:

  • طراحی: گوشی موبایل ساده طراحی یکپارچه، قدیمی و نوستالژیک خود را دارد. یعنی از همان قالب گوشی همراه همیشگی تبعیت می‌کند.
  • ابزارهای ناوبری ساده و مشخص: ناوبری در گوشی‌های موبایل ساده حرف اول را می‌زند. کاربر موبایل ساده برای رسیدن به هدف مورد نظر خود نباید معطل بماند و با بخش‌های پیچیده سردرگم شود.
  • قیمت پایین‌تر: برای خرید گوش موبایل ساده به اندازه ارزش واقعی آن هزینه کنید؛ نه به اندازه یک گوشی موبایل هوشمندی که اکنون با قیمت‌هایی پایین در بازار قابل خرید و فروش است.
  • دکمه‌های بزرگ: در غیاب امکانات لمسی، بهترین گوشی ساده آن است که دکمه‌های بزرگ و نرمی داشته باشد.
  • تنظیمات محدود اما کاربردی: کاربر باید بتواند در نسخه فعلی از امکانات محدود اما ضروری نظیر بزرگ کردن اندازه فونت گوشی استفاده کند.
  • برخورداری از امکانات ابتدایی: در خرید گوشی موبایل ساده به امکاناتی نظیر افزایش ساده صدای گوشی دقت کنید. خیلی از اوقات افراد سالمند صدای گوشی در حال زنگ خوردن را به سختی می‌شنوند.

2- دوراهی خرید گوشی ساده:  طراحی حرفه‌ای یا قیمت؟

بسیاری از افراد معیار خود را در خرید گوشی موبایل ساده ارزان قیمت بودن آن قرار می‌دهند. در صورتی که تنها انتظار شما از خرید گوشی ساده برقراری تماس و ارسال پیامک است احتمالا توجه به قیمت و خرید محصول مقرون به صرفه در اولویت باشد. اما نوع حرفه‌ای گوشی‌های ساده هم در بازار موجود بوده که با رویکرد متفاوتی تولید شده‌اند.

در نوع حرفه‌ای، به موضوع دسترسی ساده به بخش‌های مختلف موبایل بیش‌تر پرداخته شده است. مثلا گوشی ساده با دکمه‌های بزرگ، منو ساده و ناوبری راحت می‌تواند یک نمونه از گوشی‌های ساده‌ای باشد که با اهداف خاص و ویژه سالمندان تولید شده است.

نمونه‌های دیگر گوشی‌های ساده حرفه‌ای هم موجود است. طوری که از امکانات دوربین مناسب، حافظه کافی، پشتیبانی از نسل سوم و چهارم اینترنت همراه و … برخوردار هستند.

3- بهترین طراحی گوشی ساده: تاشو یا دکمه ای ساده؟

از گذشته تا کنون دو نوع طراحی متداول برای گوشی‌های همراه ساده وجود داشته است: تاشو و کیبورد دار ساده. اگر جستجویی در بازار فروش موبایل داشته باشید هنوز هم بازمانده‌های نسل این دو طراحی منحصر به فرد را مشاهده می‌کنید.

مدل تاشو؛ مزایا و معایب آن

این مدل‌ گوشی تاشو است که صفحه نمایش و دکمه‌ها رو به روی هم و در دو طرف متفاوت قرار دارند. یکی از مزایای این گوشی‌ها خاموش شدن آن‌ها با باز و بسته شدن است. بنابراین بدون این که نگران فشردن دکمه باشید گوشی با تا شدن خاموش می‌شود.

مزیت دیگر گوشی‌های ساده تاشو جدا بودن صفحه نمایش و دکمه‌ها از یکدیگر است. همین موضوع باعث می‌شود تا در طراحی این گوشی‌ها دکمه‌های بزرگ‌تر و مشخص‌تری قرار بگیرد. در نتیجه استفاده از آن برای سالمندان و زمانی که فرصت کافی برای دقت به شماره‌ها ندارید راحت‌تر خواهد بود.

مدل دکمه ای ساده، مزایا و معایب آن

محل قرارگیری دکمه و صفحه نمایش در این مدل یکسان است. بنابراین گوشی ظاهرا مجموعه‌ای جمع و جور و خوش دست دارد که به راحتی کنترل می‌شود. این مدل برای افرادی که نیاز به استفاده همزمان از چند گوشی و خط موبایل دارند گزینه مناسبی خواهد بود. تنها محدودیتی که درباره این مدل وجود دارد کوچک بودن دکمه‌ها به سبب ابعاد کلی محصول است. بنابراین شاید بهتر باشد از مدل کندی‌ بار برای سالمندان استفاده کنید.

4- امکانات یک گوشی ساده ایده‌ال

همان طور که گفته شد در خرید گوشی موبایل ساده باید ابتدا انتظاراتمان را مشخص کنیم. برخی از امکاناتی که قطعا افراد سالمند و نوجوانان در استفاده از گوشی به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنند عبارتند از:

  • دسترسی به اینترنت نسل دوم و سوم

اغلب گوشی‌های هوشمند ابتدایی تکنولوژی اتصال به اینترنت نسل دوم را دارند. مدل‌های جدیدتری هم با ارتباط 3G وجود دارد؛ اما از نظر قیمتی بالاتر هستند و خیلی از افراد از آن استقبال نمی‌کنند. والدین نیز دسترسی محدودتر به اینترنت را برای نوجوانان ترجیح می‌دهند. این دسترسی محدود در عمل استفاده از شبکه‌های اجتماعی را غیرممکن می‌کند.

  • دکمه‌های دستیار روی گوشی

یکی از امکاناتی که برای سالمندان ضروری است، دکمه‌های تماس سریع یا ارسال پیامک آنی است. این قابلیت برای استفاده افرادی پرمشغله هم جهت شماره‌گیری سریع مهم به نظر می‌رسد. بنابراین هنگام خرید گوشی موبایل ساده از امکان تماس یا پیامک سریع با فشردن دکمه‌ها مطمئن شوید.

  • دوربین ساده

یکی دیگر از قابلیت‌های ابتدایی گوشی‌های ساده دوربین آن‌ها است. البته که دوربین پیشرفته و خوبی روی گوشی‌های معمولی پیاده‌سازی نمی‌شود. اما برخورداری از دوربین ساده حتی برای گوشی‌های معمولی و غیر هوشمند ضروری خواهد بود.

  • قابلیت ارتقا حافظه گوشی

محدودیت حافظه یکی از شکایت‌های متداول کاربران گوشی‌های ساده است. بهترین گوشی ساده هم ظرفیت فوق‌العاده محدودی دارد که برای کاربر مشکل‌ساز می‌شود. اکنون بسیاری از گوشی‌های غیر هوشمندی که با رویکرد حرفه‌ای تولید می‌شوند امکان ارتقا حافظه را دارند، بنابراین از امکان ارتقا رم در گوشی مطمئن شوید.

  • پشتیبانی از دو زبان فارسی و انگلیسی

در بسیاری از گوشی‌های ساده امکان تایپ فارسی وجود ندارد. همین موضوع بسیاری از کاربران را با مشکل مواجه می‌کند. عدم پشتیبانی از زبان فارسی مشکلات دیگری هم دارد. سالمندان به منوی فارسی و ساده‌ای نیاز دارند که بتوانند خیلی راحت با آن کار کنند. پس پشتیبانی از زبان فارسی هم در چک لیست خرید گوشی موبایل ساده قرار می‌گیرد.

5- برندهای خاص گوشی ساده قدیمی در لباسی امروزی

این روزها دیگر هیچ گوشی ساده‌ای تاب و توان رقابت با اسمارت فون‌ها را ندارد. اما اگر قرار باشد مروری بر گذشته داشته باشیم می‌توانیم در برندهای قدیمی نمونه‌های کاملی را جستجو کنیم. نمونه‌هایی که بخشی از امکانات گوشی‌های امروزی را در خود جای داده‌اند.

Nokia N93 یکی از نمونه‌های تاشو یا کلامشل است که کیفیت دوربین بالایی در میان گوشی‌های قدیمی و ساده دارد.

در گام بعدی نوکیا با معرفی مدل 2720 Flip، پردازنده دو هسته‌ای و قابلیت‌های نرم افزاری جدید را با ظاهری شیک‌تر عرضه کرد. مدل‌های جدیدتر مشابه را می‌توانید در بین محصولات برند سامسونگ و آلکاتل نیز جستجو کنید.

گوشی ساده خوب چی بخریم؟

برای خرید گوشی موبایل ساده به سایز صفحه نمایش، اندازه دکمه‌ها، ناوبری ساده و نسبت قیمت به امکانات دقت کنید.

بهترین گوشی ساده برای سالمندان چیست؟

بهترین گوشی برای سالمندان باید قابلیت افزایش صدای زنگ گوشی، تماس سریع با دکمه‌ها و پشتیبانی از زبان فارسی را داشته باشد.

جستجو برای خرید گوشی موبایل ساده نشان می‌دهد که دنیای نسل کهنه‌ گوشی‌ها از جذابیت‌های نسبی برای سالمندان برخوردار است. کافی است در خرید آن به شکل ظاهری محصول، دکمه‌ها، اندازه صفحه نمایش، قابلیت‌های دسترسی سریع منو و امکاناتی مثل رادیو و دوربین دقت کنید.

اما اگر همچنان برای خرید گوشی ساده تصمیم قطعی نگرفته اید میتوانید قیمت روز گوشی موبایل را دنبال کنید و از آخرین قیمت گوشی های هوشمند بازار با خبر باشید.

شما چه فکر می‌کنید؟ معیارهای بهترین گوشی ساده از دیدگاه شما چیست؟ تجربیات خود را در خرید و استفاده از موبایل‌های غیر هوشمند با ما در میان بگذارید.

9 نظر

  1. سید پاسخ

    سلام
    گوشی ساده بدون دوربین با امکانات تایپ راحت و دسترسی های راحت با طول عمر باتری بالا
    چی پیشنهاد می کنید

  2. سوپک پاسخ

    سلام خسته نباشید آدرس مغازه شما رو میخوام گوشی بخرم
    لطفا آدرس و برام ایمیل بزن نزدیک ترین فروشگاه
    از چیرویه

  3. ولی اسدی پاسخ

    نوکیا ۱۰۶ هم که اشغال در اومد چند روز پیش یکی گرفتم خراب بود باتریش زود خالی میکردبردم گفتن پست کنیم باید بره تهران حالا نمیدونم چی میشه اونم با مشکل بی پولی

  4. mohammad kabir پاسخ

    به نظرمن مدیرتولید موبایل های نوکیای ساده خدمت بی نظیربرای مردم جهان کرده است وباید ازش تشکر کرد ازهمه بهتراین است که روزبه روز مدل بهتروبهتر را اخترا میکندمنکه ازش تشکر میکنم.

  5. رضا پاسخ

    تو این وضعیت بازار و قیمت دلار بهترین انتخاب فعلا همین گوشی ساده نوکیا ایناست. اگه گوشیمون رو بزنن یا خراب بشه که مجبور می شیم نهایتا به یک گوشی ساده دوربین دار یا اینکه گوشی ساده رم خور بسنده کنیم و بیخیال امکانات و آپشن های گوشی های جدید بشیم. پس حسابی حواسمون باید به موبایلمون باشه چون خریدن مدل جدید مساوی شده با حقوق یکی دو ماه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *