امروز31 فروردین 1403

راهنمای خرید بهترین زباله محو کن خانگی و صنعتی موجود در بازار

بهترین زباله محو کن
3/5 - (1 امتیاز)

حفاظت و حراست از طبیعت درست از محل تولید یعنی آشپزخانه هر منزل شروع می‌شود. همین که به لطف سیاست‌های جدید مدیریت پسماند عادت تفکیک زباله‌های تر و خشک در منازل جاافتاده جای خوشحالی دارد؛ اما کافی نیست!

اکثر جوامعی که از کمبود منابع طبیعی رنج می‌برند تفکیک زباله و دفع آن‌ها از مقصد را سرلوحه مدیریت پسماند شهری قرار داده‌اند. زباله‌های تر به تنهایی عامل ایجاد بوی ناخوشایند، شیرابه و تجمع حیوانات موذی هستند. به همین دلیل در سال‌های اخیر نصب و استفاده از انواع بهترین زباله محو کن در منازل رواج پیدا کرده که با استفاده از آن‌ها بخش عمده زباله‌های تر منزل بدون ایجاد بوی نامطبوع دفع و محو می‌شوند.

همه ما در قبال حفظ محیط زیست مسئول هستیم و مدیریت بار سنگین این مسئولیت از منزل شروع می‌شود. اگر اولین بار است که اسم دستگاه‌های کاربردی زباله محو کن را می‌شنوید احتمالا مایل باشید با ساز و کار و ویژگی‌های آن آشنا شوید. پس همراه ما در به‌نظر باشید.

مرور و بررسی انواع بهترین دستگاه زباله محو کن

مدل پر فروش

زباله محو کن سرویکو مدل SHARK-500

مشخصات محصول

  • توان دستگاه: 375 وات
  • قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی: دارد

دیگر نیازی به جداسازی زباله‌های سفت و سخت نظیر هسته میوه‌ها، استخوان مرغ و ماهی و … از سایر زباله‌های قبال بازیافت ندارید. زباله محو کن سرویکو مدل SHARK-500 طی سه مرحله و تنها با اتصال به برق پسماند مواد غذایی، سبزیجات و میوه را اسیاب می‌کند.

موتور این محصول 375 وات توان دارد و با کمک آن تفکیک زباله‌ها آسان‌تر از همیشه امکان‌پذیر خواهد بود.

زباله محو کن اینسینک اریتور مدل LC50

مشخصات محصول

  • توان دستگاه: 375 وات
  • قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی: ندارد

با استفاده از دستگاه زباله محو کن نه فقط در منزل، بلکه در محیط آشپزخانه‌های صنعتی و فست فودها در مصرف انرژی و نیروی کار صرفه‌جویی می‌شود. زباله محو کن اینسینک اریتور مدل LC50 با موتو 375 واتی قدرتمند و کم‌‌صدا طراحی شده و روی تمام سینک‌های خانگی و نیمه صنعتی نصب می‌شود.

قطعات داخلی این دستگاه از جنس نیکل و کروم تولید شده‌اند و علاوه بر آسیاب مستقیم به سیستم چرخش معکوس مجهز است.

زباله محو کن اینسینک اریتور مدل M66

مشخصات محصول

  • توان دستگاه: 405 وات
  • قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی: ندارد

برای خلاص شدن از شر زباله‌های تر و نامطبوع و ساده‌تر شده روند تفکیک زباله پیشنهاد ما خرید  زباله محو کن اینسینک اریتور مدل M66 است. این دستگاه به یک مخزن بزرگ 980 میلی‌لیتری مجهز است و با وزن 8 کیلوگرم فضای کمی زیر سینک اشغال می‌کند.

این مدل با بدنه پلاستیکی تولید شده و از دستگاه‌های سبک برند اینسینک اریتور به شمار می‌رود.

زباله محو کن اینسینک اریتور مدل M46

مشخصات محصول

  • توان دستگاه: 380 وات
  • قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی: ندارد

طراحی و مهندسی تولید اینسینک اریتور در ایالات متحده و با تکنولوژی روز دنیا صورت گرفته است. این مدل به یک مخزن بزرگ 980 میلی لیتری با روکش پلی کربنات بسیار مقاوم و سیستم آسیاب تک مرحله‌ای مجهز است.

با توجه به وزن پایین این دستگاه و کارایی آن، مصرف برق متعادل و اندکی دارد و خرید آن مقرون به صرفه است.

زباله محوکن سینک سبز مدل +200

مشخصات محصول

  • توان دستگاه: 440 وات
  • قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی: دارد

تمام مواد زائد غذایی نظیر پوست میوه، سبزیجات، استخوان و تفاله نوشیدنی را می‌توانید با زباله محو کن خانگی سینک سبز به شیوه کاملا بهداشتی دفع کنید.

طراحی این دستگاه با پلاستیک مقاوم و بهره‌مندی از تکنولوژی عمومی صدا صورت گرفته است. به واسطه کلید Air Switch که روی بدنه دستگاه تعبیه شده می‌توانید حتی با دست مرطوب هم دستگاه را با خیال راحت و بدون نگرانی بابت برق گرفتگی خاموش و روشن کنید.

زباله محو کن سرویکو مدل SHARK-1000

مشخصات محصول

  • توان دستگاه: 730 وات
  • قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی: دارد

استفاده از زباله محو کن‌ها در آشپزخانه‌های صنعتی، ادارات، منازل و رستوران‌ها رواج بیش‌تری پیدا کرده است. زباله محو کن سرویکو مدل SHARK-1000 یکی از قدرتمندترین دستگاه‌های موجود در بازار برای آسیاب بقایای مواد غذایی تر است که شاید تفکیک آن از زباله خشک دشوار باشد.

این دستگاه حدود 20 کیلوگرم وزن دارد و خرید آن را برای ادارات، هایپر مارکت‌ها، هتل‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی پیشنهاد می‌کنیم.

زباله محو کن سرویکو مدل SHARK-3000

مشخصات محصول

  • توان دستگاه: 2200 وات
  • قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی: دارد

موتور قدرتمند زباله محو کن سرویکو مدل SHARK-3000 امکان آسیاب شدن تمام زباله‌های مواد غذایی و حتی استخوان، چربی و ظروف یکبار مصرف را فراهم می‌کند. این مدل قابلیت تبدیل پسماند و ضایعات را به کمپوست و کودهای کشاورزی دارد و خرید آن برای ادارات، هتل‌ها و سازمان‌ها مقرون به صرفه خواهد بود.

دفع زباله‌های تر از مبدا با دستگاه زباله محو کن

تفکیک زباله، شستشو و پاکسازی آن‌ها و در مرحله آخر تغییر شکل زباله‌ها از مبدا مهم‌ترین کارهایی هستند که به عنوان یک شهروند می‌توانیم در منزل انجام دهیم. تفکیک زباله کار ساده‌ای است؛ اما چه بهتر که بعد از تفکیک بخشی از زباله‌های تر را برای مدیریت بهتر پسماندها محو و معدوم کنیم.

دستگاه‌های زباله محو کن در ابعاد جمع و جور و کوچک برای نصب زیر سینک ظرفشویی طراحی می‌شوند و یک سیستم دفع زباله خانگی هستند. به این صورت که زباله‌های تر را به طور مستقیم از طریق سینک ظرفشویی روانه فاضلاب می‌کنیم؛ اما قبل از آن با استفاده از زباله محو کن آن‌ها را پودری، محو و برای حشرات موذی غیر قابل دسترس می‌کنیم.

به طور کلی استفاده از دستگاه زباله محو کن مزایای زیر را در مدیریت پسماند شهری، مدیریت زباله‌ها در منزل و حفظ و حراست از محیط زیست دارد:

کاهش بوی نامطبوع زباله‌های شهری

بوی ناخوشایند زباله‌ها مسئله‌ای است که در گذر از خیلی از معابر شهری استشمام می‌کنیم. با وجود تفکیک زباله این بوی ناخوشایند به دلیل انباشت زباله‌های تر ( هر چیزی به جز زباله پلاستیکی، فلزی و مواد قابل بازیافت) ایجاد می‌شود و بهترین راه مدیریت آن استفاده از زباله محو کن در مبدا است.

بوی ناخوشایند زباله‌ها در وهله اول قبل از این که از نظر زیبایی شهری اثرات منفی داشته باشد حشرات موذی را جذب می‌کند. از این رو استفاده از زباله محو کن از تجمع حشرات و حیوانات در زباله‌های شهری جلوگیری می‌کند.

البته دقت داشته باشید که بهره‌مندی از فواید دستگاه‌های زباله محو کن کاملا نسبی است. مثلا اگر در دفع زباله‌های تر دقت کافی نداشته باشید و پوست مرکبات را با سایر زباله‌های تر دفع کنید امکان مسدود شدن دستگاه و ایجاد بوی نامطبوع در مخزن آن وجود دارد. ضمن این که این عوامل در مجموع باعث می‌شوند نگهداری و استفاده از دستگاه زباله محو کن پرهزینه باشد.

دفع ساده‌تر زباله‌ها برای مصارف خانگی

اکثر ما معمولا به دلیل مشغله زیاد فرصت دفع سریع زباله را نداریم و همین موضوع باعث تجمع حجم زیادی از زباله در سطل زباله منازل می‌شود. با وجود دستگاه‌های زباله محو کن زباله‌های تر کم‌تری تجمع می‌یابند و اکثر زباله‌ها قابل بازیافت، سبک و خشک هستند.

چه موادی با زباله محو کن دفع می‌شوند؟

مهم‌ترین موضوعی که در خرید دستگاه زباله محو کن باید در نظر داشته باشید محدودیت مواد دفعی است. دقت داشته باشید که تمام ترکیبات دفعی تر را نمی‌توانید در این دستگاه بریزید. مثلا پوست مرکبات و میوه‌هایی نظیر نارگیل و هندوانه به هیچ وجه با زباله محو کن به صورت کاملا دفع نمی‌شوند.

به طور معمولا بقایای مواد غذایی مانده، تفاله چای و میوه‌های نرم را می‌توانید با زباله محو کن پودر و وارد فاضلاب کنید. در غیر این صورت ممکن است مجرای دستگاه مسدود شود، بوی ناخوشایندی در مخزن ایجاد شود و مجبور شوید هزینه‌های زیادی برای رفع آن پرداخت کنید.

دستگاه زباله محو کن همه چیز تمام نیست!

پیرامون استفاده از دستگاه‌هایی که برای دفع زباله‌های تر در مبدا تولید می‌شوند نقدهایی وجود دارد. نقدهایی که باید با در نظر گرفتن آن‌ها اقدام به خرید کنید:

مصرف بالای آب برای شستشو مخازن

دستگاه زباله محو کن برق زیادی مصرف نمی‌کند؛ اما برای این زهکشی مواد غذایی تر که توسط تیغه دستگاه خرد و پودر می‌شوند از آب استفاده می‌شود. برای استفاده منازل معمولا به ازای هر دقیقه کارکرد دستگاه دو گالن آب مصرف می‌شود. در کشورهای خارجی برای کاهش مصرف آب توصیه می‌شود تا حد ممکن از زباله‌های تر تولید شده در منزل به عنوان کمپوست استفاده و به این شکل در هزینه مصرفی جبران شود.

هزینه بالاتر تصفیه آب شهری

درباره این موضوع پیرامون خرید دستگاه زباله محو کن نظرات مختلفی وجود دارد. برخی معتقدند شیرابه حاصل از پودر و محو کردن زباله تر به مرور زمان باعث ایجاد لجن می‌شود و همین موضوع ممکن است پاکسازی فاضلاب شهری و تصفیه آن را با مشکل و چالش‌های بیش‌تری روبرو کند.

سخن آخر

بهترین زباله محو کن یک سیستم آسیاب جمع و جور برای آسیاب و خرد کردن پسماندهای تر در مبدا و قبل از ورود به فاضلاب است. استفاده از این دستگاه بوی نامطبوع مواد غذایی، احتمال تجمع حشرات موذی و چالش‌های تفکیک زباله را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

انواع دستگاه‌های زباله محو کن در مدل‌های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تولید می‌شوند. مدل‌های خانگی ابعاد کوچک و وزن سبکی دارند و حتی می‌توانید آن‌ها را در ماشین ظرفشویی شستشو دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر