امروز07 اردیبهشت 1403

لباس عروس بچه گانه: دختر بچه ها هم می‌توانند لباس عروس بپوشند

لباس-عروس-بچه-گانه
4.2/5 - (8 امتیاز)

ما در مراسم عروسی خود، رسم خاصی نداریم که در مورد ساقدوش‌ها اجرا کنیم. ولی در عروسی‌های غربی، ساقدوش‌ها گاهی از میان دختران خردسال انتخاب شده و flower girl نام دارند. آن‌ها هنگامی که عروس رد می‌شود، از پشت سبد گلی را حمل می‌کنند و آن را به اطراف می‌ریزند.

گاهی هم دنباله‌ی لباس عروس را حمل می‌کنند. به همین دلیل نیز لباسی که می‌پوشند، با لباس عروس مطابقت دارند و خودشان شبیه یک عروس کوچولوی زیبا می‌شوند. اگرچه در عروسی‌های ما چنین رسمی نیست، ولی گاهی دختربچه‌ها دوست دارند لباس عروس بچه گانه بپوشند.

با وجود اینکه خیلی ساده به نظر می‌رسد، ولی واقعا ریسک زیادی در آن نهفته است. شما باید با تنیک‌های مختلف جهت خرید لباس عروس بچگانه آشنایی داشته باشید و دختر کوچولوی خود را مثل یک پری دریایی جذاب، گریم کنید.

ما در ادامه شما را با زیباترین لباس عروس کودکانه آشنا خواهیم کرد و تکنیک‌های مختلفی را جهت انتخاب یک لباس عروس برای دختربچه‌ها یا شاید هم ساقدوش‌های کوچولو، معرفی می‌کنیم.

لباس عروس بچه گانه پف دار

لباس عروس بچه گانه پف دار

لباس عروس بچه گانه آبی روشن

لباس عروس بچه گانه آبی روشن

لباس عروس بچه گانه بنفش

لباس عروس بچه گانه بنفش

لباس عروس بچه گانه پاپیون دار

لباس عروس بچه گانه پاپیون دار

لباس عروس بچه گانه زرد

لباس عروس بچه گانه زرد

لباس عروس بچه گانه شیک

لباس عروس بچه گانه شیک

لباس عروس بچه گانه صورتی روشن

لباس عروس بچه گانه صورتی روشن

لباس عروس بچه گانه صورتی

لباس عروس بچه گانه صورتی

لباس عروس بچه گانه کلاسیک

لباس عروس بچه گانه کلاسیک

لباس عروس بچه گانه کوتاه

لباس عروس بچه گانه کوتاه

لباس عروس بچه گانه گیپور

لباس عروس بچه گانه گیپور

لباس عروس بچه گانه یشمی

لباس عروس بچه گانه یشمی

نحوه‌ی انتخاب لباس عروس بچگانه

دختر کوچولوی خود را در مرکز توجه قرار دهید. اگر دختر شما ساقدوش عروس شده است، پس به او توجه زیادی می‌شود. او قرار است گلبرگ‌های مختلفی را دور عروس پرت کند و کنار او زیاد عکس بگیرد.

به همین خاطر هم در مرکز توجه قرار خواهد گرفت. اگر لباس عروسی که برای او انتخاب می‌کنید، به تنش زار بزند و خنده‌دار باشد، اعتماد به نفس او را از همان کودکی نشانه‌ گرفته‌اید.

اگر لباس مناسبی به او بپوشانید، تا 90 سالگی به خودش افتخار می‌کند و با لبخند به عکس‌هایش خیره می‌شود. در ادامه شش نکته هنگام انتخاب لباس عروس بچگانه وجود دارد که به کمک آن می‌توانید زیباترین لباس عروس را برای کودک خود انتخاب کنید.

ابتدا رنگ و استایل را انتخاب کنید

معمولا هیچ قانون خاصی در خرید لباس عروس بچگانه وجود ندارد. یعنی برای خرید آن، نیازی نیست که به رنگ، سبک و جنس آن زیاد توجه کنید.

ولی معمولا باید با توجه به مراسم و لباس عروس اصلی، لباس مناسبی را برای او برگزینید. اگر لباس عروس کودک شما شبیه لباس عروس اصلی باشد، به شدت زیبا و جذاب خواهد شد.

از آنجا که عروس‌ها معمولا لباس سفید می‌پوشند، دختربچه‌ها رنگ سفید را ترجیح می‌دهند. حالا هرچقدر هم که سایر رنگ‌ها جذاب باشد، آن‌ها دلشان پیش رنگ سفید گیر است. در این موارد با بچه لجبازی نکنید و لباسی را که دوست دارد، به او بپوشانید.

فصل را در نظر بگیرید

فرقی نمی‌کند که دختر کوچولوی شما، ساقدوش باشد یا یک مهمان کوچولوی معمولی. او باید متناسب با فصل  لباس بپوشد.

اگر عروسی در فصل گرما برپا می‌شود، باید لباس عروس او آستین حلقه‌ای، آستین کوتاه و خنک باشد و کفش او نیز جلو باز مانند صندل دخترانه و یا کفش عروسکی باشد. اما اگر عروسی در فصل سرما برپا می‌شود، او باید آن را با یک ژاکت، شنل و جوراب شلواری بچه گانه بپوشد تا سرما نخورد.

اگر عروسی در فضای باز برگزار می‌شود، در مرحله‌ی اول سلامت دختر خود را حائز اهمیت قرار دهید.

زیاد به سایز دقت نکنید

اگرچه موقع لباس خریدن، سایز اهمیت زیادی دارد. ولی او یک دختر بچه است که قرار است لباس عروس کوچولو بپوشد. پس مهم نیست که زیاد به تنش جذب باشد و اندازه شود.

به احتمال زیاد، شما با لباس‌ عروس‌های بچگانه‌ی زیادی برخورد می‌کنید که ممکن است کمی به تن دختر شما گشاد باشد. اما هیچ اشکالی ندارد.

اگر او در آن زیبا به نظر می‌رسد، پس همان را بخرید و خودتان را دردسر ندهید. به یاد داشته باشید که بچه‌ها سریع رشد می‌کنند. پس اگر از شش ماه قبل برای او لباس می‌خرید، یک سایز گشاد‌تر خریدن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

به جنس لباس عروس بچگانه دقت کنید

شاید تمام تلاش شما این باشد که دختر دلبندتان در مراسم واقعا زیبا به نظر برسد و با عروس اصلی «ست» باشد. اما مهم‌تر از هر چیز، جنس لباس او است. اگر لباس سنگین، زبر و آزار دهنده باشد، گریه‌ی کودک شما درمی‌آید و بد عنق می‌شود.

از آنجا که هیچ وقت نمی‌توان بچه‌ها را در مراسم عروسی یک جا نگه داشت، لباسی برای او تهیه کنید که سبک باشد و امکان حرکت او را فراهم کند. علاوه بر این، از چروک خوردن و پاره شدن لباس نیز جلوگیری می‌شود.

برای مثال می‌توان به جنس ساتن اشاره کرد. این جنس از جمله محبوب‌ترین پارچه‌ها برای لباس عروس دخترانه است، دوام زیادی دارد و به این راحتی‌ها پاره نمی‌شود.

سعی کنید برای یک دختربچه «لباس ابریشمی» نخرید. چون خیلی زود پاره می‌شود. شما که نمی‌خواهید سر دخترتان داد بزنید یا به خاطر پول زیادی که بابت خرید لباس ابریشمی داده‌اید، غصه بخورید؟

بر اساس سن او، طول مناسبی انتخاب کنید

بیشتر لباس عروس‌های دخترانه و بچگانه، بلند هستند یا ارتفاع آن‌ها تا زیر زانو می‌رسد. دخترهایی که سن خیلی کمی دارند، بهتر است لباس‌هایی بپوشند که طول آن تا زیر زانو است و زیر پایشان نمی‌رود. به این ترتیب خطر زمین خوردن و آسیب دیدن نیز کوچولوی شما را تهدید نمی‌کند.

حتی احتمال پاره شدن و کثیف شدن لباس نیز کمتر می‌شود. چون روی زمین کشیده نمی‌شود و زیر کفش‌های نوک تیز بانوان نمی‌رود (این اتفاق دور از ذهن نیست و احتمال بروز آن واقعا زیاد است!).

اگر دختر شما آنقدر بزرگ شده که می‌تواند مراقب لباسش باشد، پس می‌توانید برای او لباسی تهیه کنید که ارتفاع بیشتری دارد.

به طول خط گردن و یقه نیز دقت داشته باشید. اگر یقه آنقدر بزرگ است که آویزان می‌ماند، از خرید آن خودداری کنید. ولی اگر در تن دختر شما زیبا می‌ایستد، پس می‌توانید با یک گردنبند ظریف، جذابیت او را دو چندان کنید.

حواستان به هزینه باشد

اگر بخواهید یک لباس مجلسی دخترانه برای دختر کوچولوی خود تهیه کنید، به مراتب هزینه‌ی کمتری خواهید پرداخت.

لباس عروس بچگانه می‌تواند واقعا گران‌قیمت باشد و قبل از هر چیز شما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که دخترکوچولوی شما، عروس اصلی نیست و قرار نیست قیمت نجومی بپردازید.

توصیه می‌کنیم برای اینکه دخترک خود را هوایی نکنید، ابتدا خودتان به بازارهای مختلف سر بزنید و قیمت لباس عروس را از پاساژ‌ها و مراکز خرید بپرسید.

بعد از اینکه هزینه را با بودجه‌ی خود سبک سنگین کردید، دختر خود را به همان مکانی ببرید که قرار است از آنجا خرید کنید و قیمت‌ها با بودجه‌ی شما همخوانی دارد.

وگرنه او حتی تا 30 سالگی، چشمش دنبال همان لباس عروس قشنگی می‌ماند که نمی‌توانستید برای او تهیه کنید. این را از ما، «شنیده» بگیرید.

آیا لباس عروس بچگانه واقعا باید با لباس عروس اصلی ست باشد؟‌

اگر دختر کوچک شما به عنوان ساقدوش عروس انتخاب شده، بهتر است طبق اصولی که خانواده‌ی عروس می‌گویند برای او لباس بگیرید. برای مثال، ممکن است یک عروس ترجیح دهد تمام ساقدوش‌هایش لباس عروس صورتی رنگ بپوشند.

گاهی هم ممکن است از شما خواهش کنند که مشابه لباس عروس اصلی برای او لباسی تهیه کنید. گاهی هم ممکن است خودشان برایش یک لباس عروس کوچک تهیه کنند. در این صورت این مقاله را به خوردشان بدهید.

آیا همه‌ی ساقدوش‌ها باید لباس یکرنگی داشته باشند؟

جواب این سوال کاملا مشخص است: بله. نمی‌شود همه‌ی ساقدوش‌ها صورتی بپوشند و دختر شما لباس عروس آبی به تن کند. این یک تضاد نامتناسب و زشت ایجاد می‌کند. جدا از اینکه این رفتار از ادب هم به دور است.

به هر حال، شما باید با سایر ساقدوش‌ها هماهنگ باشید. اگر نمی‌خواهید برای او رنگ مورد نظر عروس را بخرید، پس از ساقدوش کردن دختر خود، صرف نظر کنید.

اما اگر دخترانی که به عنوان ساقدوش انتخاب می‌شوند سن خیلی کمی دارند، بهتر است با آدم‌های بزرگتر (مثلا عروس) صحبت کنید تا او طبق سلیقه و راحتی بچه‌ها، رنگ مناسبی انتخاب کند.

ولی خوشبختانه اکثر دختربچه‌ها «صورتی» دوست دارند. اگرچه برخی از افراد «مثل نویسنده» از کودکی به رنگ زرد علاقه‌ی بی حد و حصری داشتند، ولی همه متفاوت نیستند😊

آیا لباس عروس بچگانه حتما باید سفید باشد؟

معمولا وقتی اسم لباس عروس به میان می‌آید همه به یاد رنگ‌های سفید، کرم یا عاجی میفتند. کمتر کسی ممکن است به رنگ‌هایی مثل طلایی، مشکی، صورتی،‌ آبی و ... فکر کند.

اما این روزها در بازار انواع و اقسام مختلفی از لباس‌های عروس بچگانه وجود دارد که در رنگ‌های زیبایی به فروش می‌رسند. پس اگر قانون خاصی در ارتباط با لباس ساقدوش وجود ندارد و به صورت انفرادی برای خرید اقدام می‌کنید، پس می‌توانید سایر رنگ‌ها را نیز امتحان کنید.

معمولا رنگ‌هایی که برای لباس عروس دختر بچه ها پیشنهاد می‌شود، رنگ‌های پاستیلی است. شاید دختر کوچولوی شما در یک لباس مجلسی سیاه رنگ که پف زیادی دارد و شبیه لباس عروس است، خیلی زیبا به نظر برسد.

ولی بیش از یک دختر بچه، شبیه بانوی جوان و بالغی می‌گردد. به احتمال زیاد برای او رژ قرمز هم می‌زنید و اوضاع را بدتر می‌کنید.

به طور کلی لباس عروس خریدن برای دختربچه به خودی خود می‌تواند کمی از کودکی و بچگی او را به حاشیه ببرد.

پس سعی کنید با استفاده از رنگ‌های شاد معصومیت او را قربانی نکنید. به توصیه‌ی ما، موهای او را مثل خانم‌های جوان شینیون نکنید و از آرایش سنگین، صرف نظر کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با ریز و درشت خرید لباس عروس بچگانه برای دختر‌های خردسال آشنا کنیم و در این میان چند مدل از بهترین و زیباترین لباس‌های عروس را به شما معرفی کردیم. امیدواریم که از این نکته‌ها به بهترین نحو استفاده کنید.

22 نظر

  1. زهرا پاکدل پاسخ

    سلام من زهرا هستم 10 ساله هستم مادرم گفته از اون جلو کوتا و اقب بلند بخر برای عروسی داییم شما دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
22 نظر