امروز05 اردیبهشت 1403

7 مدل از بهترین پاپ کرن ساز خانگی موجود در بازار

 پاپ کرن ساز خانگی
5/5 - (1 امتیاز)

لذت اسنک سالم و فوری با انواع پاپ کرن ساز خانگی

وقتی که به دنبال اغذیه یا اسنک سریع برای تفریحات داخل یا خارج از منزل باشید، شاید پاپ کورن سالم‌ترین گزینه در دسترس نباشد؛ اما قطعا پاپ کورنی که در خانه درست می‌شود سالم‌تر و در دسترس‌تر از محصولات تجاری بازار است. اگر شما هم طرفدار تغذیه سالم هستید اینطور فکر نمی‌کنید؟

شاید بحث راجع به تهیه ذرت یا پاپ کورن باعث شود فکر کنید قرار است به روش سنتی ذرت‌ها را تحت حرارت از پوسته خارج کنید. اما به لطف انواع  پاپ کرن ساز خانگی شما هم مشابه با سینماها، مراکز تفریحی و اغذیه فروشی‌ها می‌توانید انواع ذرت را به عنوان اسنک خانگی سریع و کم دردسر در منزل تهیه کنید.

پاپ کورن سازها انواع و اقسام مختلفی دارند و در دو مدل دستی و برقی تولید می‌شوند. مدل‌هایی با محفظه بزرگ‌تر به صورت تجاری تولید می‌شوند و خرید آن‌ها برای مصارف خانگی مقرون به صرفه نیست. اما برخی از برندها مدل‌های خانگی کم جا هم تولید کرده‌اند تا با خیال راحت و در کم‌ترین زمان ممکن اسنک سالم و خوشمزه‌ای در منزل تهیه کنید. برای خرید بهترین پاپ کورن ساز خانگی راهنمای امروز به‌نظر را از دست ندهید.

مدل پر فروش

پاپ کورن ساز هانوور مدل 1535

مشخصات محصول

  • مدل برقی با توان 1200 وات
  • ظرفیت 70 گرم
  • بدنه از جنس استیل ضد زنگ
  • مجهز به پایه‌ ضد لغزش
نقاط قوت
  • عدم نیاز به روغن
  • قابلیت شستشو لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی

پاپ کورن ساز هانوور قابلیت تهیه ذرت با روغن حتی بدون روغن را دارد. این مدل توان 1200 وات دارد که برای مصارف خانگی مناسب است. طراحی این محصول ارگونومیک بوده و جنس دیگچه و بدنه از استیل ضد زنگ و مقاوم است.

پاپ کورن ساز آرزوم مدل AR258

مشخصات محصول

  • مدل برقی با توان 850 وات
  • ظرفیت 70 گرم
  • بدنه از جنس پلاستیک
  • فاقد پایه‌ ضد لغزش
نقاط قوت
  • درپوش شفاف با قابلیت استفاده به عنوان کاسه‌ی سرو پاپ‌کورن
  • دیگچه نچسب

پاپ کورن ساز آرزوم مدل AR258 دستگاهی با ظرفیت و توان ایده آل برای مصارف خانگی است. اجزای این دستگاه به سادگی از هم جدا می‌شوند و قابل شستشو هستند. برای کار با این دستگاه به کمی روغن نیاز دارید. به علاوه می‌توانید ادویه‌ها و افزودنی‌های دلخواهتان را هم به ذرت‌ها اضافه کنید.

پاپ کورن ساز آریته کد 2954

مشخصات محصول

  • مدل برقی با توان 1100 وات
  • بدنه از جنس پلاستیک
  • فاقد پایه‌ ضد لغزش
نقاط قوت
  • تهیه پاپ کورن بدون روغن

پاپ کورن ساز آریته با وزن سبک و طراحی ارگونومیک قابلیت تهیه پاپ کورن در مدت زمان کوتاهی دارد. با این دستگاه می‌توانید حتی بدون روغن ذرت طبخ کنید؛ اما قابلیت افزودن ادویه ندارد.

پاپ کورن ساز دی اس پی مدل KA2018

مشخصات محصول

  • مدل برقی با توان 1200 وات
  • بدنه از جنس پلاستیک
  • ظرفیت 80 گرم
  • دارای پایه‌ ضدلغزش
نقاط قوت
  • مجهز به سیستم آماده ساز بدون روغن
  • آماده سازی سریع در عرض 2 دقیقه

پاپ کورن ساز دی اس پی مدل KA2018 به سیستم ایمن و طراحی سبک برای تولید پاپ کورن حتی بدون روغن مجهز است. این مدل توان نسبتا بالا و ظرفیت مناسبی برای مصارف خانگی دارد. ضمن این که می‌توانید تمام تجهیزات را در ماشین ظرفشویی شستشو دهید.

پاپ کورن ساز دستی ژویی مدل BOLA

مشخصات محصول

  • مدل دستی برای قرارگیری در مایکروویو
  • بدنه از جنس پلاستیک اکرولیک استیل
  • فاقد ماده مضر پارابن
نقاط قوت
  • آماده سازی در کمتر از 3 دقیقه

این پاپ کورن ساز از بدنه پلاستیک مخصوص برای قرارگیری در مایکروویو تولید شده است. برای کسب نتیجه بهتر و باز شدن تمام ذرت‌ها مخزن را به اندازه پیمانه سیلیکونی پر کنید و سپس در مایکروویو قرار دهید. این مدل قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی دارد.

پاپ کورن ساز ترامونتینا مدل Pippqueira

مشخصات محصول

  • قابلمه پاپ کورن ساز با دسته چرخشی هم زن
  • بدنه از جنس آلومینیوم دارای 3 حفره تخلیه بخار روی بدنه
  • رنگ بیرونی از جنس پلی استر مقاوم در برابر حرارت تا 220 درجه سانتی گراد
نقاط قوت
  • قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی

قابلمه پاپ کورن ساز ترامونتینا با بدنه آلومینیومی و پوشش نچسب طراحی شده و می‌توانید آن را مستقیم روی حرارت قرار دهید. این محصول ظرفیت قرارگیری 8 قاشق ذرت را دارد؛ اما لازم است حتما مقداری کره یا روغن برای طبخ کامل به ذرت‌ها اضافه کنید.

مشخصات محصول

  • محفظه پلاستیکی برای قرارگیری در مایکروویو
  • قابلیت افزودن ادویه‌های دلخواه به پاپ کورن
نقاط قوت
  • ظرف با پوشش داخلی نچسب

این محصول محفظه‌ای پلاستیکی برای بو دادن ذرت در خانه است و بر اساس حرارت ناشی از امواج مایکروویو کار می‌کند. محفظه این وسیله طوری طراحی شده که می‌توانید از آن برای سرو مستقیم نیز استفاده کنید.

پاپ کورن ساز خانگی؛ انتخابی ایده آل و ارزان قیمت

دستگاه‌های تهیه پاپ کورن در منزل از جمله دستگاه‌های ویژه‌ای هستند که بر حسب نیاز می‌توانند در لیست اقلام آشپزخانه قرار داشته باشند. اگر اهل تماشای فیلم، سینما رفتن و تفریحات مختلف هستید شاید خرید یک پاپ کورن ساز کافی باشد تا بدون نیاز به خرید مدل‌های بازار، سالم‌ترین پاپ کورن را متناسب با ذائقه خود در منزل تهیه کنید.

انواع دستگاه‌های پاپ کورن ساز بر اساس قابلیت‌هایی مثل طبخ بدون روغن مکانیسم گرم نگه داری تولید می‌شوند. هر چقدر مخزن دستگاه بزرگ‌تر باشد ظرفیت بیش‌تری برای تهیه پاپ کورن‌ها دارد؛ اما در مجموع مخزن مدل‌های خانگی محدودتر از مدل‌های صنعتی بوده و بین 80 تا 100 گرم است.

راهنمای انتخاب ظرفیت انواع پاپ کورن ساز

در حالی که مدل‌های صنعتی با ظرفیت 28 تا 40 فنجان ذرت تولید می‌شوند، مدل‌های خانگی بین 4 تا 20 پیمانه ظرفیت دارند. هر چقدر که ظرفیت دستگاه بیش‌تر باشد وزن آن بالاتر است؛ بنابراین برای جلوگیری از ایجاد لرزش بهتر است محصولی که انتخاب می‌کنید پایه ضد لغزش داشته باشد.

تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه پاپ کورن ساز

انواع دستگاه‌ها به روش‌های مختلفی بو دادن ذرت و تهیه پاپ کورن را انجام می‌دهند. اکثر مدل‌های بازار از طریق چرخش هوای گرم درون محفظه باعث شکفتن و باز شدن ذرت‌ها می‌شوند. اما در برخی از مدل‌ها هم از امواج مایکروویو استفاده می‌شود. برای این مدل‌ها شاید بهتر باشد از ذرت‌هایی استفاده کنید که مخصوص قرارگیری در مایکروویو هستند.

بایدها و نبایدها در انتخاب جنس دیگچه پاپ کورن ساز

پاپ کورن‌ها نه در محفظه شیشه‌ای دستگاه‌های برقی که شما می‌بینید، بلکه در یک مخزن مشابه با کتری قرار می‌گیرند. جنس این کتری معمولا از جنس استیل ضد زنگ بوده و مقاوم است. اما در دیگچه چه اتفاقی می‌افتد؟

دیگچه یا محفظه پاپ کورن ساز محل برخورد ذرت‌ها و روغن حرارت دیده است و حتی به گرم ماندن ذرت‌ها کمک می‌کند. این که برخی از مدل‌ها بدون روغن کار می‌کنند یا روغن کم‌تری دارند به تکنولوژی به کار رفته در بدنه دیگچه بستگی دارد.

در محفظه دیگچه معمولا یک دریچه فیلتردار وجود دارد. این فیلتر تمام ذرات ناشی از سرخ شدن و تغییر حالت ذرت را از محفظه خارج و ذرت‌های بو داده را با هوای تازه مخلوط می‌کند. به هر حال بخشی از بوی ذرت بو داده از طریق همین دریچه خارج می‌شود و به شما نوید آماده شدن ذرت‌ها را می‌دهد!

برخی از مدل‌های بازار دارای یک لامپ کوچک زیر دیگچه برای گرم نگهداری هستند. بنابراین می‌توانید با تنظیماتی که روی بدنه انجام می‌دهید ذرت‌ها را تا زمان سرو گرم نگهداری کنید.

توان ایده آل موتور دستگاه پاپ کورن ساز

قطعا در خرید دستگاه‌های برقی نباید میزان توان دستگاه را تنها ملاک انتخاب خود قرار دهید؛ چون در هیچ وسیله‌ای از جمله دستگاه پاپ کورن ساز توان بالاتر به منزله عملکرد بهتر نیست.

مدل‌های خانگی معمول در بازار توانی معادل 680 تا 1300 وات دارند و مدل‌های خیلی بزرگ‌تر که برای کاربرد در سوپرمارکت‌ها و اغذیه فروشی‌ها هم مناسب هستند توانی برابر 8000 وات دارند. به هر حال هر چقدر توان موتور بالاتر باشد بخار تولید شده توسط هسته‌ها با سرعت بیش‌تری در لایه‌های نهفته ذرت نفوذ و باعث شکفتن آن‌ها می‌شود.

ساختار بدنه انواع دستگاه پاپ کورن ساز

شاید ظاهر دستگاه به اندازه مدل‌های صنعتی در تهیه پاپ کورن خانگی اهمیت نداشته باشد؛ اما به هر صورت باید مقاومت و نشکن بودن محفظه، بدنه و پایه محصول دقت کنید.

از آن جایی که شستشو بدنه نقش مهمی در افزایش ماندگاری محصول دارد بهتر است به قابلیت‌هایی مثل شستشو در ماشین ظرفشویی قبل از خرید نیز توجه کنید. از فاکتورهای دیگر محفظه نگهداری اقلام همراه یا سیم دستگاه است. شاید خیلی از مدل‌های بازار هر دو محفظه را با هم نداشته باشند؛ اما به هر حال محفظه به حفظ سلامت سیم و کابل‌ها و ماندگاری دستگاه کمک می‌کند.

مدت زمان عملکرد دستگاه پاپ کورن ساز

زمان عملکرد و تهیه پاپ کورن به حجم ذرت‌ها و البته مدل دستگاه بستگی دارد. در اکثر مدل‌های بازار 2 تا 3 دقیقه زمان کافی است تا پاپ کورن‌های آماده از دستگاه خارج شوند؛ اما شاید لازم باشد زمان بیش‌تری صرف کنید تا تمام ذرت‌ها از پوسته خارج شوند.

آشنایی با انواع پاپ کورن ساز دستی

به جز مدل‌های برقی، پاپ کورن سازهای دستی هم وجود دارند که با ساختار و طراحی خاص برای تولید پاپ کورن تولید می‌شوند. قطر محفظه، ارتفاع و نحوه طراحی درب آن‌ها طوری است که به جا به جایی ساده ذرت‌ها در محفظه کمک می‌کنند. مثلا برخی از مدل‌های دستی دارای درب با پره‌های کوچک هستند و می‌توانید حین پخت برای جا به جایی بهتر ذرت‌ها آن‌ را حرکت دهید.

مدل‌های دستی برای قرارگیری در مایکروویو طراحی می‌شوند و برخی از آن‌ها قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی نیز دارند.

سخن آخر

انواع پاپ کرن ساز خانگی جایگزین مطمئن و سالم‌تری برای آماده سازی ذرت در منزل هستند. پاپ کرن سازها در دو مدل دستی و برقی موجود هستند. در انتخاب مدل‌های برقی به ظرفیت دستگاه، دیگچه و جنس آن، محفظه جمع آوری پاپ کورن و قابلیت طبخ بدون ذرت توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر