امروز07 اردیبهشت 1403

بررسی هدفون بی سیم جبرا مدل Elite 65e

4.7/5 - (3 امتیاز)

جبرا از زمان عرضه ی هدفون عالی Elite 65t یکی از برندهای مورد علاقه من است و هنوز هنگام رفت و آمد به محل کارم از آن استفاده می کنم. به تازگی یک هدفون بی سیم جبرا Elite 65e به دستم رسیده که دور گردنی است و به نظر من بهتر از سایر هدفون ها است چون من معمولا این مدل را به سایر مدل ها ترجیح می دهم.

شما می توانید این هدفون را از فروشگاه‌های آنلاین بخرید و از امکانات آن مانند قابلیت حذف نویز (ANC), باتری با طول عمر بالا, ارتباط بی سیم قوی و قابلیت اتصال به سایر دستگاه های هوشمند بهره ببرید. وقتی از هدفون استفاده نمی کنید می توانید آن را داخل کیف زیپ دار کوچکی که جدیدا توسط جبرا عرضه شده قرار دهید تا آسیبی به آن نرسد.

ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی هدفون های Elite 65e پلاستیک است که این موضوع باعث بهتر شدن استاندارد IP54  آن می شود.

این هدفون ها از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به مدل Elite 65t دارند, چون هر دو دارای باله هایی روی خود هستند که باعث می شوند راحت تر درون گوش قرار گیرند. اما هدفون های Elite 65e ابعاد بزرگتری دارند که شاید برای بعضی مشکل ساز باشد چون تنها در سه سایز به فروش می رسند. 

من هدفون سایز متوسط را امتحان کردم که کاملا متناسب بود. اندازه بودن گوشی هدفون در مدل های دارای قابلیت ANC اهمیت زیادی دارد. 

در این هدفون دو سر آن با یک کابل مسطح به یکدیگر وصل شده اند که خودش یک امتیاز محسوب می شود, چون در سایر هدفون های دور گردنی کابل ها در هم پیچ خورده و مشکل ایجاد می کنند. همچنین گوشی های این هدفون آهنربا دارند و در نتیجه زمانی که از آن استفاده نمی کنید اما هنوز دور گردنتان است, نمی افتد. 

روی بند هدفون یک پورت میکرو USB قرار دارد که محل شارژ آن است و دکمه های کنترل صدا در سمت راست هستند. در سمت چپ نیز دکمه ی کنترل ANC قرار دارد که با فشار طولانی آن حالتی ایجاد می شود که می توانید صدای های اطراف را بدون درآوردن هدفون بشنوید.

همچنین, برای داشتن واکنش سریعتر می توانید از دستیار صوتی استفاده کنید. کاربران اپل از siri و کاربران اندروید از دستیار صوتی گوگل یا الکسا می توانند استفاده کنند و دستیار صوتی آمازون تا آخر امسال وارد بازار می شود.

هدفون های جبرا Elite 65e با وجود امکانات فراوان, در ANC  خود نقص های زیادی دارند و نمی توانند صداهایی با فرکانس بالا (مانند صدای حرف زدن مردم در قطار) را مسدود کنند. البته صداهای دارای فرکانس پایین به خوبی حذف می شوند و بوسیله ی سیستم حذف نویز غیرفعال تا حدودی مشکل حل شده است.

دیگر هدفون های جدید جبرا متاسفانه از لحاظ کیفیت صدا عالی نیستند. صدا به طور کلی ملایم است و اگر با دقت بیشتری گوش کنید صداهای بم نسبتا خوب شنیده می شوند اما اگر طرفدار صداهای بم عمیق تر باشید شاید زیاد راضی کننده نباشد. علاوه بر این با خاموش کردن ANC  کیفیت صدا بدتر می شود و همه ی این موارد باعث می شوند به استفاده از هدفون elite 65 خود رغبت بیشتری داشته باشم.

نکته ای که درباره ی این هدفون بیش از همه دوست داشتم  قابلیت استفاده از دستیار صوتی بود چرا که من در طول روز خیلی از آن استفاده می کنم. طول عمر باطری آن نیز 8 ساعت با ANC   روشن و 13 ساعت با ANC خاموش است ولی چون در اینصورت کیفیت صدا کاهش می یابد من معمولا ANC آن را روشن نگه می دارم.

هدفون جبرا Elite 65e

  • نوع: بی سیم
  • اتصال: بلوتوثی
  • کاربرد: مکالمه , ورزش , کاربری عمومی
  • مقاوم در برابر آب
  • قابل وصل شدن همزمان به دو دستگاه
  • ۲ ساعت زمان مورد نیاز برای شارژ

به طور کلی این هدفون صدایی با کیفیت قابل قبول دارد اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که صدای بم آن عالی نیست و  ANC آن کیفیت لازم را ندارد. عیب دیگر آن راحت نبودن گردن بندش است و بهتر بود که جبرا از هدفون مومنتوم سنهایزر الهام می گرفت و گردن بندش را مانند آن می ساخت. اگر هدفونی با طراحی گردن بند راحت تر می خواهید بهتر است یک هدفون سنهایزر بخرید. در صورتیکه می خواهید برند هدفونتان جبرا باشد elite 65t انتخاب خوبی است و کیفیت صدای عالی و ANC خوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر