امروز10 فروردین 1403

راهنمای خرید انواع بهترین بند رخت آپارتمانی و تاشو

بهترین بند رخت آپارتمانی
5/5 - (1 امتیاز)

آلودگی و گاه سردی هوا از یک طرف، کمبود فضای داخل آپارتمان هم از طرف دیگر باعث شده تا قید پهن کردن لباس‌ها را روی بند رخت بزنیم و دست به دامن لوازم گرمایشی منزل شویم. این وسط فقط ریخت و ظاهر لباس‌ها است که قربانی انتخاب اشتباه ما می‌شوند و معمولا با این روش خیلی چروک یا چرک‌مرده به نظر می‌رسند. روش شما برای خشک کردن لباس‌ها چیست؟

آویزان کردن لباس‌های شسته شده به اندازه نوع شستشو آن‌ها اهمیت دارد. حالا که زندگی شهری در فضای آپارتمانی ما را تا این حد محدود کرده تجربه نشان داده هیچ چیز به اندازه پهن کردن لباس روی انواع بهترین بند رخت آپارتمانی به حفظ ظاهر و ماندگاری الیاف پارچه کمک نمی‌کند. البته به شرط آن که عوامل دیگری نظیر تهویه هوا به خوبی کنترل شده باشند.

انواع بند رخت آپارتمانی برای خشک کردن لباس‌ها در محیط آپارتمان یا فضای بالکن طراحی شده‌اند. ساختار این بند رخت‌ها با توجه به محدودیت فضای آپارتمان تاشو یا دیواری است. در ادامه راهنمای خرید امروز به‌نظر با ویژگی‌ این محصولات بیش‌تر آشنا می‌شوید.

معرفی و بررسی انواع بند رخت آپارتمانی

پیشنهاد خریداران

مشخصات محصول

  • نوع بند رخت: دیواری تاشو
  • طول: 12 متر
  • جنس: پلاستیک

محدودیت فضای زندگی آپارتمانی باعث شده تا کارایی بند رخت دیواری مدل Samina در منزل بیش‌تر از پیش مطرح باشد. این مدل به صورت دیواری طراحی شده و دارای 4 رشته 3 متری طناب مرغوب است.

با استفاده از فنر داخلی بند رخت می‌توانید طناب را در کسری از ثانیه جمع کنید؛ طوری که هیچ فضای اضافی در محیط منزل اشغال نشود. این محصول ایرانی و کاربردی طراحی مناسبی برای محیط آپارتمان دارد و حتی از گیره روی بند رخت در حالت تا شده می‌توانید جهت آویز حوله و لباس استفاده کنید.

مشخصات محصول

  • نوع بند رخت: زمینی تاشو
  • طول: 0.94 متر
  • جنس: فلز

بند رخت مدل نسیم ابزاری ساده با وزن حدود 4 کیلوگرم است که در دو طبقه امکان خشک شدن سریع لباس‌ها را حتی در محیط محدود آپارتمان فراهم می‌کند.

در تولید این بند رخت از فلز باکیفیت استفاده شده و بنابراین استحکام، مقاومت و ماندگاری بیش‌تری دارد.

مشخصات محصول

  • نوع بند رخت: زمینی تاشو
  • طول: 1.58 متر
  • جنس: فلز

ابعاد و طراحی سبک بند رخت شکیبا مدل یاسمن برای استفاده در محیط منزل مناسب است. این بند رخت از جنس فلز سبک با روکش پلی اتیلن کاملا ضد زنگ است.

طراحی سبک این بند رخت باعث شده تا حداکثر وزن قابل تحمل آن 15 کیلوگرم باشد. علاوه بر بخش اصلی، اطراف این بند رخت باله‌های جانبی در نظر گرفته شده که فضای بیش‌تری برای آویز لباس‌ها ایجاد می‌کند.

بند رخت شکیبا مدل ریحانه پلاس

مشخصات محصول

  • نوع بند رخت: زمینی تاشو
  • طول: 1.56 متر
  • جنس: فلز
نقاط قوت
  • دارای یک محفظه برای آویز کردن کفش

بند رخت یکی از ملزومات اساسی منزل است. بند رخت شکیبا مدل ریحانه پلاس با قابلیت‌های اضافی نسبت به بند رخت‌های فلزی تاشو همین برند تولید شده است.

این محصول دارای 14 میله رخت آویز بزرگ و 5 میله کوچک است که در مجموع فضای بیش‌تری برای خشک شدن لباس‌ها ایجاد می‌کند. روی میله‌ها هم فضای اضافی برای آویزان کردن کفش و هر وسیله مشابه دیگر نیز تعبیه شده است.

مشخصات محصول

  • نوع بند رخت: زمینی تاشو
  • طول: 1.89 متر
  • جنس: فلز
نقاط قوت
  • دارای چرخ جهت جابجایی آسان

بند رخت بارک یکی از متفاوت‌ترین محصولات در این زمینه بوده که با دو چرخ روان، قابلیت تاشو و جابجایی آسان طراحی شده است. این مدل قابلیت تنظیم اندازه سطح بین 108 تا 189 سانتی‌متر را دارد. ضمن این که در مجموع طراحی فلزی بدنه برای استفاده در منزل زیبا و چشمنواز است.

مشخصات محصول

  • نوع بند رخت: آویز تاشو
  • طول: 85 سانتی‌متر
  • جنس: استیل
نقاط قوت
  • بیش‌ترین صرفه‌جویی در فضا

رخت‌آویز استیل رویال از انواع مدل‌های تاشو، مستحکم و مقاوم است که با آلیاژ استیل مرغوب تولید می‌شود. طراحی این مدل به گونه‌ای است که می‌توانید بند رخت را به سادگی در حمام، بالای رادیاتور و هر نقطه از منزل نصب کنید؛ بدون آن که زیبایی محیط تحت تاثیر قرار گیرد.

مشخصات محصول

  • نوع بند رخت: دیواری تاشو
  • طول: 6.3 متر
  • جنس: فلز

شاید متنوع‌ترین کاربرد را در بین مدل‌های بازار در بندرخت لسبو با قابلیت نصب در بالکن، لبه پنجره و …. ببینیم. محصولی که از جنس فلز ضد زنگ با قطعات پلاستیکی هوستافرم و ABS تولید شده و چه در حالت پر و چه در حالت خالی هیچ فضای اضافه‌ای اشغال نمی‌کند.

از این مدل می‌توانید حتی داخل منزل و در لبه رادیاتور نیز استفاده کنید.

مشخصات محصول

  • نوع بند رخت: آویز و ثابت
  • طول: 0.5 متر
  • جنس: فلز
نقاط قوت
  • حمل و نقل آسان

بند رخت نمو همان ابزار قابل حمل و جمع و جوری است که در طول سفر یا کمپ همیشه بدان نیاز داشتید! این محصول از فلز و با دو قلاب تاشو طراحی شده تا بتوانید در هر سطحی از جمله رادیاتور یا بالکن و حتی چوب پرده آن را آویزان کنید.

بند رخت نمو در مجموع نیم متر طول و 6 میله برای آویز رخت دارد.

بند رخت دیواری مدل سناتور

مشخصات محصول

  • نوع بند رخت: آویز و کشویی
  • طول: 1.2 متر
  • جنس: فلز

بند رخت‌های دیواری کم‌ترین فضا را در بین مدل‌های بازار در آپارتمان اشغال می‌کنند. بند رخت مدل سناتور از مدل‌های دیواری بوده که این بار به صورت کشویی طراحی شده است.

در صورتی که این بند رخت را باز کنید طول آن به 120 سانتی‌متر می‌رسد.

مشخصات محصول

  • نوع بند رخت: زمینی تاشو
  • طول: 1.5 متر
  • جنس: استیل

برای خانواده‌های پرجمعیت خرید بند رخت درنیکا مدل 4301 را با دو طبقه کاربردی پیشنهاد می‌کنیم. این محصول دارای 12 میله در طبقه بالا و 12 میله مشابه در طبق زیرین است و به سادگی باز و بسته می‌شود.

مشخصات محصول

  • نوع بند رخت: دیواری کشویی
  • طول: 12 متر
  • جنس: پلاستیک

آپارتمان‌نشینی در زندگی امروز به تجهیزات هوشمند، سبک و جمع و جوری نیاز دارد. بند رخت استیلا مدل M12 از همین مدل‌های کاربردی بوده که با 4 لاین و هر یک به طور 3 متر طراحی شده است.

تمام قطعات این بند رخت از پلیمر درجه یک تولید شده‌اند و علاوه بر استحکام از مقاومت خوبی در برابر سرما و گرما برخوردار هستند.


هر خانه یک بند رخت آپارتمانی و تاشو!

سطوح مختلفی در منزل برای آویز لباس‌ها و خشک کردن آن‌ها بدون قرار گرفتن در هوای آزاد وجود دارد. سطوح لوازم گرمایشی از جمله رادیاتورها در فصل زمستان مناسب است؛ اما در سایر فصول هیچ مزیتی نسبت به سایر سطوح منزل ندارد.

بند رخت نه فقط برای محیط آپارتمان بلکه برای خانه‌های زمینی و ویلایی نیز کاربردی است. پهن کردن لباس‌ها به شیوه سنتی روی بند رخت از جنبه زیبایی‌شناسی پسندیده نیست. از طرفی باید تغییرات آب و هوایی را هم در پهن کردن لباس‌ها در محیط آزاد مد نظر قرار دارد.

تمام این فاکتورها دست به دست هم داده‌اند تا امروزه انواع بند رخت آپارتمانی برای خشک کردن لباس‌ها طراحی شوند. بند رخت‌هایی که مهم‌ترین ویژگی‌ آن‌ها طراحی جمع و جور و ساختار سبک آن‌ها است.

آشنایی با انواع بند رخت آپارتمانی

بند رخت‌هایی که در بازار وجود دارند با هدف صرفه‌جویی در فضا و کاهش فضای اشغال شده در منزل به دو شکل زیر طراحی می‌شوند:

انواع بند رخت دیواری برای اتصال به سطوح مختلف

حتی اگر کوچک‌ترین فضایی در منزل برای قرارگیری بند رخت‌های تاشو ندارید می‌توانید از سطوح عمودی نظیر در، دیوار و کمد بهره‌مند شوید! در این مدل بند رخت با استفاده از سیستم طناب و فنر به دیوار نصب و ثابت می‌شود. سپس بند رخت‌های ثابت و یا کششی را می‌توانید برای پهن کردن لباس باز کنید.

در مدل‌های دیواری بند رخت‌ها به دو صورت کششی و استاتیک طراحی می‌شوند. حالت اول مشابه با طناب‌های آویز رخت سنتی است که جهت استفاده باید کش را به اندازه دلخواه بکشید و با گیره ثابت کنید. در حالت دوم هم بند رخت طراحی استاتیک دارد و مشابه با میز اتو مدل دیواری جمع و باز می‌شود.

بند رخت‌های آپارتمانی مدل زمینی

مدل‌های زمینی معمولا از جنس پلاستیک، استیل و یا به صورت ترکیبی تولید می‌شوند و فضای خیلی کمی اشغال می‌کنند. مزیت این مدل نسبت به بند رخت دیواری عدم نیاز به نصب است. بنابراین می‌توانید بند رخت را به سادگی جابجا و در سایر بخش‌های منزل از آن استفاده کنید.

قبل از خرید بند رخت دیواری بخوانید!

بند رخت‌های آپارتمانی در حالت بسته فضای زیادی اشغال نمی‌کنند؛ اما در حالت باز به فضای بیش‌تری نیاز دارید و لازم است جمعیت خانواده و وزن لباس‌ها را هم در نظر بگیرید:

وزن بند رخت و جنس بدنه

بند رخت‌ها از جنس آلومینیوم، استیل یا پلاستیکی تولید می‌شوند. بند رخت‌های دیواری کشی معمولا از پلاستیک و کش منعطف تولید می‌شوند و وزن سبک‌تری دارند.

میزان تحمل وزن بند رخت

در ویژگی‌های بند رخت معمولا به بازه وزن قابل تحمل محصول اشاره نمی‌شود؛ اما بر حسب تجربه و با توجه به جنس بدنه می‌توانید استحکام محصول را بسنجید.

برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر بند رخت‌های آپارتمانی استیل و تاشو گزینه مناسب‌تر هستند. این نوع بند رخت‌ها زمینی هستند و به دلیل تماس پایه با زمین وزن بیش‌تری تحمل می‌کنند. البته این موضوع تا حد زیادی به جنس و استحکام بند رخت بستگی دارد.

تعداد میله‌های فوقانی و زیرین در بند رخت

در بند رخت‌های تاشو و زمینی علاوه بر میله‌ فوقانی، تعدادی میله در بخش زیرین وجود دارد. اکثر مدل‌های بازار حداقل 6 میله زیرین برای پهن کردن لباس دارند. میله‌های فوقانی هم بسته به وزن و طراحی محصول ممکن است بیش‌ از 12 عدد باشد.

در مدل‌های دیواری و آویز تعداد میله‌های بند رخت محدودتر است. برخی از بند رخت‌های دیواری قابلیت اتصال به شوفاژ و نرده‌های بالکن را دارند و حداقل به 6 میله مجزا برای پهن کردن لباس‌ها مجهز هستند.

فضای باله‌های بند رخت در طرفین

بخش زیادی از فضای اشغال شده توسط بند رخت‌های آپارتمانی با طراحی باله‌ها در طرفین کاهش یافته است. این باله‌ها به صورت دو صفحه کاملا باز در مجموعه فضای بند رخت را برای پهن کردن لباس‌ها افزایش می‌دهند.

یکی از فاکتورهایی که لازم است قبل از خرید بررسی کنید طول این باله‌ها است؛ به ویژه برای خانواده‌های پرجمعیت که علاوه بر طراحی فشرده و جمع وجور به وزن قابل تحمل محصول اهمیت می‌دهند.

سخن آخر

با محدود شدن فضای منازل در سبک زندگی آپارتمان‌نشینی اهمیت انتخاب و خرید بهترین بند رخت آپارتمانی بیش‌تر شده است. اکثر بند رخت‌ها قابلیت تحمل وزن 15 تا 30 کیلوگرم را دارند و از جنس پلاستیک، استیل یا به صورت ترکیبی تولید می‌شوند.

امروزه طراحی بند رخت‌ها برای فضای آپارتمانی تغییرات زیادی نسبت به گذشته داشته است. بند رخت‌های امروزی به صورت کشویی، تاشو و با قابلیت فشرده‌سازی تولید می‌شوند. شما کدام مدل برای خانه خود انتخاب می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر