امروز04 اردیبهشت 1403

بهترین کامپیوتر های رومیزی (All-in-One) در سال 2021

کامپیوتر رومیزی
5/5 - (1 امتیاز)

تمام ایده‌های عملی شده نسل جدید بشر در حوزه طراحی کامپیوتر و لپ تاپ تلفیقی از دست یافته‌های پیشین بوده است. انواع کامپیوتر رومیزی (All-in-One)  هم ثمره ترکیب لپ تاپ با دسکتاپ و دم و دستگاه همراه آن هستند که به صورت یک مجموعه کامل یا All-in-One تولید می‌شوند. محصولی کمجا به سبک و سیاق یک لپ تاپ که اصالت خود را حفظ کرده‌اند!

کامپیوترهای رومیزی در انواع با کیس و بدون کیس تولید می‌شوند و اگرچه ابعاد بزرگ‌تری دارند اما امکانات بیش‌تری برای کاربران حرفه‌ای به همراه دارند. مهم‌ترین ویژگی مدل‌های All-in-One حذف کیس و طراحی جمع و جورتر پیکر سیستم است. بنابراین فضای کم‌تری اشغال می‌کنند و گزینه بهتری برای فضای اداری و کسب و کارها هستند.

این روزها امکانات جدیدی مثل صفحه نمایش لمسی به کامپیوترهای رومیزی اضافه شده و خلاصه یک کامپیوتر All-in-One هیچ کم و کسری نسبت به لپ تاپ یا تبلت‌ها ندارد. اگرچه قیمت مدل‌های رومیزی بالاتر است اما با خرید آن‌ها همزمان با یک تیر چند نشان زده‌اید و تا سال‌ها از ارتقا سخت افزاری سیستم خود بی‌نیاز می‌شوید! با به‌نظر همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره خرید انواع کامپیوترهای رومیزی کسب کنید.

معرفی و بررسی انواع کامپیوتر رومیزی از برندهای معتبر

مدل پرطرفدار

کامپیوتر همه کاره 24 اینچی اچ پی مدل EliteOne 800 G4-X1

مشخصات محصول

  • سری پردازنده: Core i7
  • ظرفیت حافظه رم: 32 گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: دو ترابایت
  • اندازه صفحه نمایش: 23.8

کامپیوتر همه‌کاره EliteOne 800 محصولی جمع و جور برای کاربران حرفه‌ای است که به سرعت پردازش سیستم اهمیت زیادی می‌دهند. صفحه نمایش این کامپیوتر Full HD بوده و از تمام رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی محصول یک ترابایت هارددیسک به همراه یک ترابایت SSD M.2 بوده و از پردازنده‌ ساخت شرکت اینتل بهر‌ه گرفته است.

خروجی صدای این کامپیوتر رومیزی کیفیت مطلوبی حتی در پخش صدای بالا دارد و بدنه آن از شش نوع پورت پرکاربرد نظیر USB Type-C و HDMI پشتیبانی می‌کند.

کامپیوتر همه کاره 24 اینچی ام اس آی مدل PRO 24X 7M

مشخصات محصول

  • سری پردازنده: Pentium
  • ظرفیت حافظه رم: 4 گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت
  • اندازه صفحه نمایش: 23.8

کامپیوتر همه کاره اینچی ام اس آی صفحه نمایش بزرگ و مات دارد که با قابلیت مالتی تسکینگ طراحی شده است. روی بدنه دستگاه خروجی و ورودی جداگانه HDMI به همراه پورت شبکه‌ LAN طراحی شده و به پردازنده قدرتمند Pentium ساخت شرکت اینتل مجهز است.

قدرت پردازشی این سیستم برای کارهای روزمره سبک و البته اجرای بازی‌هایی با گرافیک نیمه سنگین مناسب است.

کامپیوتر همه کاره 23.8 اینچی گرین مدل GX24-i318S

مشخصات محصول

  • سری پردازنده: Core i3
  • ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت
  • اندازه صفحه نمایش: 23.8

کامپیوتر همه کاره 23.8 اینچی گرین با صفحه نمایش Full HD با رزولوشن 1920x1080 تولید شده که از هر نظر برای استفاده مداوم روزمره مناسب است.این محصول از 2 اسلات حافظه RAM با قابلیت نصب حداکثر 32GB پشتیبانی می‌کند و پردازنده Core i3 آن برای مصارف معمول ایده آل است.

همراه با این محصول ماوس و کیبورد کوچک با با طراحی ارگونومیک و زیبا دریافت می‌کنید.

کامپیوتر همه کاره 24 اینچی اینوورس مدل Z2412W

مشخصات محصول

  • سری پردازنده: Core i3
  • ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت
  • اندازه صفحه نمایش: 24

کامپیوتر همه کاره 24 اینچی اینوورس با نمایشگر LED با وضوح و دقت بالا طراحی شده است. این مدل به 8 گیگابایت رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD مجهز بوده که برای مصارف خانگی و اداری سبک ایده آل است. در این مدل درگاه‌های متنوع و کاربردی HDMI، VGA، چهار درگاه USB 3.0 و یک درگاه LAN تعبیه شده و همراه با آن یک موس و کیبورد ساده دریافت می‌کنید.

کامپیوتر همه کاره 22 اینچی اچ پی مدل 200 G4-C

مشخصات محصول

  • سری پردازنده: Core i5
  • ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت
  • اندازه صفحه نمایش: 21.5

HP 200 G4 مدل جدید کامپیوترهای این کمپانی است که با نسل جدید پردازنده‌ اینتل Core i5 10210U روانه بازار شده است. همه چیز در این محصول برای استفاده سبک و روزمره طراحی شده است. 8 گیگابایت رم، حافظه داخلی یک ترابایت و صفحه نمایش با کیفیت 1080 × 1920 از سایر امکانات سخت افزاری این کامپیوتر همه کاره هستند.

کامپیوتر همه کاره 19.5 اینچی لنوو مدل V330 - B

مشخصات محصول

  • سری پردازنده: Core i3
  • ظرفیت حافظه رم: 4 گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت
  • اندازه صفحه نمایش: 21.5

ideacentre v330 از جدیدترین کامپیوترهای بدون کیس برند پرطرفدار لنوو در ایران است. امکانات این کامپیوتر بی‌نقص نیست؛ اما برای استفاده معمول و اداری کافی است. همه چیز از جمله ابعاد صفحه نمایش، کیفیت نمایشگر و قابلیت لمسی در این مدل حذف شده‌اند و با یک کامپیوتر ساده اما عملگرا روبرو هستیم.

پردازنده این محصول از نوع Core i3 9100 با حافظه رم 4 گیگابایت است. ضمن این که تمام پورت‌های لازم و ضروری نظیر USB 3 و HDMI در این مدل پیش بینی شده‌اند.

کامپیوتر همه کاره 19.5 اینچی لنوو مدل V130

مشخصات محصول

  • سری پردازنده: Pentium
  • ظرفیت حافظه رم: 4 گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت
  • اندازه صفحه نمایش: 19.5

در سری ideacentre v130 از پردازنده پنتیوم این مدل از سری جدید J5005 استفاده شده که باعث بهبود عملکرد این دستگاه نسبت به مدل‌های پیشین خود شده است. صفحه نمایش این مدل مشابه با سری قبل لنوو 19.5 اینچی و غیرلمسی است. این محصول کارت حافظه اختصاصی ندارد و در آن از 4GB رم از نوع DDR4 استفاده شده است.

در مجموع خرید سری ideacentre را برای مصارف سبک خانگی و اداری با توجه به قیمت اقتصادی‌تر نسبت به سایر مدل‌ها توصیه می‌کنیم.

کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ؟

قیاس بین کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ به ویژه اگر حرفه‌ای باشید شاید چندان منطقی نباشد. این روزها هر خانه‌ای به یک کامپیوتر رومیزی ثابت و یک لپ تاپ نیاز دارد و هیچ یک جای دیگری را نمی‌گیرد؛ اما به طور کلی با خرید کامپیوترهای All-in-One از چند مزیت بزرگ برخوردار می‌شوید:

راه اندازی ساده و سریع کامپیوترهای رومیزی

ساختار جمع و جور و مدیریت ساده لپ تاپ‌ها باعث محبوبیت بیش‌تر آن‌ها شده است. حالا همین ویژگی در طراحی کامپیوترهای رومیزی هم به کار رفته تا هیچ بهانه‌ای باقی نماند!

در مدل‌های رومیزی همه چیز با فشردن دکمه استارت شروع می‌شود و بر خلاف کیس‌های اسمبل شده و لزوم اتصال آن‌ها به مانیتور تولید کننده همه چیز را برای شما فراهم کرده است. این ساختار برای کسب وکارها، ادارات و بانک‌ها کاربرد بیش‌تری داشته و راه اندازی آن‌ها برای کاربران مختلف راحت است.

امکانات شبیه سازی شده با تبلت و لپ تاپ

اخیرا در برخی از محصولات به ویژه مدل‌های مایکروسافت قابلیت‌های کلیدی لپ تاپ و تبلت عرضه شده است. در برخی از مدل‌ها نمایشگر کاملا لمسی است و بنابراین می‌توانید مثل لپ تاپ‌های هیبریدی از آن‌ها استفاده کنید. مایکروسافت اخیرا مدل‌های رومیزی خود را به همراه یک قلم عرضه کرده تا ساختاری شبیه به گوشی‌ و تبلت‌های نوت را پیاده سازی کرده باشد.

نگاهی بر صفحه نمایش انواع کامپیوتر رومیزی

اولین چیزی که در خرید کامپیوتر All-in-One نگاه هر کاربری را به خود جذب می‌کند نمایشگر نسبتا بزرگ آن است. مدل‌های ارزان قیمت‌تر کامپیوترهای رومیزی صفحه نمایش 20 اینچی دارند که برای محیط کاری، اداری و حتی منزل کاملا ایده آل هستند. در مدل‌های گران قیمت‌تر صفحه نمایش 27 اینچی هم کار شده که ابعاد آن تجربه متفاوتی از بازی را برای گیمرهای حرفه‌ای رقم می‌زند!

حداقل کیفیت نمایشگر مدل‌های مختلف بازار 1080p است و  در آن واحد می‌توانید صفحه نمایشگر را به سه تا چهار بخش برای مدیریت ساده‌تر تقسیم کنید. جدیدترین مدل‌های بازار نمایشگر رتینا 4K دارند و رنگ‌هایی نزدیک به واقعیت به نمایش می‌گذارند.

فاکتور مهم دیگر در نمایشگرها مدیریت لمسی آن‌ها است؛ البته این قابلیت کامل نیست و بیش‌تر برای کشیدن صفحه، لمس نقطه‌ای و استفاده از کیبورد مجازی سیستم عامل مناسب است. تجربه ثابت کرده امور خاصی مثل انتخاب و کپی کردن بخشی از متن در این کامپیوترها به واسطه موس راحت‌تر است.

تجهیزات سخت افزاری انواع کامپیوترهای All-in-One

امکاناتی که به لحاظ سخت افزاری در کامپیوترهای رومیزی می‌بینیم ایده آل و حتی گاهی فراتر از انتظار است. حداقل رم این کامپیوترها 4 گیگابایت بوده و پردازنده 4 تا 8 هسته‌ای دارند. این روزها در اکثر مدل‌های بازار حافظه داخلی یک ترابایتی می‌بینیم و البته ارتقا این امکانات در مدل‌های All-in-One کمی دشوار به نظر می‌رسد.

برای سیستم جمع و جوری که تمام قطعات بزرگ و غول پیکر نظیر کیس در آن کوچک شده به موس کیبورد بدون سیم نیاز دارید. البته برای تایپ می‌توانید تا 200 کاراکتر روی کیبورد مجازی سیستم حساب کنید؛ اما برای تایپ دائمی باید به فکر خرید تجهیزات همراه درست درمان نظیر کیبورد وایرلس باشید.

کامپیوتر رومیزی برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به رشد بی‌رویه قیمت لپ تاپ در بازار ارزش کامپیوترهای رومیزی All-in-One بیش‌تر از قبل شده است. همان هزینه‌ای که برای خرید لپ تاپ 17 اینچی با امکانات مشابه پرداخت می‌کنید می‌تواند برای خرید یک کامپیوتر منعطف رومیزی کفایت کند. با این تفاوت که از صفحه نمایش بزرگ‌تر و در برخی از مدل‌ها امکانات سخت افزاری بهتر برخوردار خواهید شد.

کامپیوترهای رومیزی وزن بیش‌تری نسبت به سنگین‌ترین لپ تاپ‌های بازار دارند. نفوذ به بخش‌های سخت افزاری این سیستم اسمبل شده کمی زمانبر است و بنابراین ممکن است برای ارتقا بخش‌های مختلف آن در آینده به مشکل بربخورید. با این حال مادامی که قیمت کامپیوترهای رومیزی از این بازه فراتر نرود ارزش خرید بیش‌تری دارند.

سخن آخر

کامپیوترهای رومیزی All in one ازانواع مدل‌های دسکتاپ هستند که کیس به عنوان قلب تپنده سیستم در آن‌ها حذف شده است. با این حال از کیفیت این کامپیوترها نسبت به مدل‌های معمول کاسته نشده و امکانات بیش‌تری نسبت به لپ تاپ‌های هم قیمت خود دارند.

مدل‌های رومیزی فضای کم‌تری اشغال می‌کنند، نمایشگر بزرگی دارند و تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را برای مصارف معمولی تا حرفه‌ای را در بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر