امروز30 فروردین 1403

تکنیک‌هایی که خرید لباس مجلسی دخترانه را ساده می‌کند

لباس-مجلسی
5/5 - (1 امتیاز)

شما در طول زندگی مگر چند بار فرصت این را دارید که یک لباس مجلسی زیبا و خیره‌کننده بپوشید؟ با توجه به اینکه جمعیت خانواده‌ها کمتر شده است و این روزها کسی به برگزاری مراسم عروسی، نامزدی، میهمانی‌های رسمی و ... علاقه‌ای ندارد، فرصت اینکه در یک میهمانی واقعا بدرخشید محدود شده است.

پس باید برای لباس مجلسی مورد علاقه‌ی خود، وقت بگذارید و کمی آن را جدی‌تر بگیرید. در حقیقت، اگر واقعا به لباس‌های پر زرق و برق و زیبا علاقه دارید، چرا آن را نادیده بگیرید؟

اگرچه انتخاب یک لباس مجلسی دخترانه‌ی شیک کار ساده‌ای نیست و شما باید تکنیک‌های مختلفی را در رابطه با آن بدانید.

این لباس باید با توجه به شکل صورت، اندام، سلایق، نوع مراسم و حتی زمان برگزاری مراسم انتخاب شود. پس اگر می‌خواهید بهترین لباس مجلسی را برای خود تهیه کنید، با ما در ادامه همراه باشید.

اقداماتی جهت خرید لباس مجلسی دخترانه

در زمان مناسب اقدام کنید

به یاد داشته باشید که اگر عروسی یکی از اقوام شما عید 1400 است، نباید از الان دنبال لباس باشید! برای انتخاب و خرید لباس مجلسی، شما باید حدود چهار تا شش هفته قبل از جشن برنامه ریزی کنید. چون ممکن است که اندام شما در مدت طولانی‌تر تغییر کند و با مشکلات دیگری نیز روبه‌رو شوید (مثلا عروسی کنسل شود).

همچنین، نباید یک هفته مانده به مراسم اقدام کنید. چون انتخاب و تهیه‌ی لباس مجلسی دخترانه، به زمان و دقت بیشتری نیاز دارد.

اگر برای خرید لباس مجلسی به موقع اقدام کنید، راجع به وضعیت بازار و سلیقه‌ی خود اطلاعات بیشتری کسب می‌کنید. در این صورت، اگر بخواهید می‌توانید از طریق یک خیاط اقدام کنید و به موقع لباس‌ خود را آماده سازید.

راجع به نوع لباس تصمیم بگیرید

کمی الهام بگیرید. برنامه‌های مد را نگاه کنید و به مجله‌ها سر بزنید. البته این در صورتی است که شما سلیقه‌ی بخصوصی در این زمینه نداشته باشید و فقط می‌خواهید طبق مد، لباس مناسبی تهیه کنید. با چند جستجو می‌توانید لباس‌های مجلسی مرتبط با فصل مورد نظر را نیز پیدا کنید.

البته اگر بودجه‌ی زیادی ندارید، بیخیال سالن مد و لباس سلبریتی‌ها در مراسم فرش قرمز شوید. چون ممکن است به چیزی فکر کنید و بر اساس بودجه، چیز دیگری نصیبتان شود.

بهترین راه برای تشخیص سبک خود، استفاده از اینترنت است. شما لباس‌ها و رنگ‌های مختلف را نگاه کرده و سلیقه‌ی خود را در رابطه با آن‌ها بسنجید.

حتما لازم نیست که خود آن لباس را تهیه کنید، مشابه آن می‌تواند در بوتیک‌ها و مراکز خرید شهر شما وجود داشته باشد. اما اگر حتی مشابه آن لباس را نیز پیدا نکردید، باز هم نباید غصه بخورید. قطعا لباس مجلسی زیبایی برای شما پیدا خواهد شد.

هنگام خرید لباس مجلسی، سعی کنید لباسی بخرید که در آن از پارچه‌های باکیفیت استفاده شده باشد. در حقیقت به دنبال پارچه‌های ظریف و مجلل مانند ساتن، تور، ابریشم، ارگانزا و مخمل باشید.

البته به بودجه هم توجه داشته باشید. اگر برای خرید لباس مورد نظر، بودجه‌ی کافی ندارید، در طولانی مدت برای آن پس انداز کنید.

انتخاب لباس مجلسی بر اساس شکل صورت و فرم بدن

حتما از تطبیق لباس با فرم صورت و اندام خود مطمئن شوید تا واقعا بدرخشید و زیبا به نظر برسید. در این مورد می‌توانید از فروشنده کمک بگیرید یا مقاله‌های مختلفی را مطالعه کنید تا متوجه شوید که بر اساس فرم صورت و بدن خود، باید چه لباسی تهیه کنید.

برای مثال، کدام بخش از بدن شما چربی اضافه دارد و سعی در پنهان کردن آن دارید؟ کدام قسمت فلت و تخت است و باید برجسته‌تر نشان داده شود؟ شما باید با توجه به تمام این نکات، لباسی را تهیه کنید که کاملا ایده‌آل باشد؛ نقص‌های بدن شما را بپوشاند و ویژگی‌های خوب بدن شما را برجسته‌تر نشان دهد.

لباس مجلسی برای صورت‌های بیضی شکل

شما باید بر اساس فرم صورت خود، لباسی با یقه‌ی مناسب انتخاب کنید. اگر صورت بیضی دارید، پس هر لباسی را که تهیه کنید، به صورت شما می‌آید. در صورت‌های بیضی معمولا عرض پیشانی نسبت به چانه بیشتر است و گونه‌ها کمی برجسته‌تر هستند.

لباس مجلسی برای صورت‌های گرد

در صورت‌های گرد، گونه‌ها، پیشانی و چانه همگی در توازن قرار دارند و همگی کمی عریض هستند. در این موارد شما باید از لباس‌هایی استفاده کنید که صورتتان را کشیده‌تر نشان دهد. برای مثال، پیراهن‌های یقه هفت، Queen Anne و Empire برای صورت شما بسیار مناسب هستند.

یقه‌های دلبری و پیراهن‌های یقه گرد نیز، صورت شما را بیضی‌تر و زیبا‌تر نشان می‌دهد. به خاطر داشته باشید که شما همیشه باید از لباس‌های یقه بلند که گردن را می‌پوشانند خودداری کنید. چون صورت شما را نسبت به قبل، خیلی گرد‌تر نشان خواهد داد.

لباس مجلسی برای صورت‌های مثلثی

اگر صورت مثلثی دارید (خط فک پهن ، پیشانی باریک)، لباسی بخرید که یقه‌ی آن حالت عمودی داشته باشد و صورت شما را کمی گرد‌تر نشان دهد: یقه‌های گرد، سابرینا، یقه‌ی دلبر و یقه‌ی راهبی برای صورت شما مناسب است.

لباس مجلسی برای صورت‌های قلبی شکل

اگر صورت قلبی شکل دارید (چانه‌ی تیز و بیضی شکل، استخوان گونه کمی برجسته، پیشانی پهن)، باید صورت خود را کمی پهن‌تر نشان دهید، بنابراین دنبال یقه‌هایی باشید که حالت افقی بیشتری داشته باشد. یقه‌های بلند یا عریض برای صورت شما بسیار مناسب است.

لباس مجلسی برای صورت‌های مربعی

اگر صورت مربعی دارید (خط فک مربعی شکل و به دنبال آن، پیشانی، استخوان گونه و فک با همان عرض)، یقه باید شکل عمودی داشته باشد. پس از یقه‌های اسکوپی، سابرینا، دلبر و راهبی استفاده کنید و هیچ‌وقت از لباس‌های مجلسی با یقه‌ی چهارگوش استفاده نکنید.

لباس مجلسی برای صورت مستطیلی

اگر صورت مستطیلی دارید (چانه‌ی برجسته و به دنبال آن پیشانی، استخوان گونه و خط فک به همان عرض)، باید به دنبال لباس‌هایی باشید که صورت شما را گردتر و عریض‌تر نشان دهد.

لباس‌های یقه گرد، سابرینا و راهبی برای صورت شما مناسب است. به یاد داشته باشید که شما نباید از پیراهن‌های یقه هفتی استفاده کنید.

انتخاب لباس بر اساس فرم بدن

علاوه بر شکل صورت، شما باید به فرم بدن خود نیز دقت داشته باشید. هیکل شما ممکن است به شکل سیب، گلابی، ساعت شنی یا گلدان باشد. دسته بندی‌های مختلفی برای شکل بدن وجود دارد و شما می‌توانید شکل بدن خود را با مطالعه‌ی نکات زیر تشخیص دهید. سپس باید طبق آن، لباس مجلسی مناسبی را تهیه کنید.

لباس مجلسی برای هیکل ساعت شنی

اگر فرم بدن ساعت شنی دارید (عرض بالا تنه و پایین‌تنه یکی است و کمر باریک هستید) باید به دنبال لباس‌های مجلسی باشید که باریک بودن کمر شما را به خوبی نشان دهد و تعادل کاملی را بین بالاتنه و پایین‌تنه نگه دارند. اگر لباس مجلسی شما آستین دار است، پس حتما باید دامن بلندی داشته باشد، اگر قسمت بالای لباس تنگ است، دامن نیز باید تنگ باشد.

لباس مجلسی برای هیکل مستطیلی

اگر فرم بدن مستطیلی دارید(کمر، شانه‌ها، نیم تنه و پهلوها همگی عرضی یکسان داشته باشند)، باید  لباسی بپوشید که به بدن شما انحنای بیشتری ببخشد. بهترین لباس‌های مجلسی برای هیکل‌های مستطیلی، لباس‌هایی بلند (پرنسسی) است که چین زیادی در ناحیه‌ی دامن آن دیده می‌شود.

لباس مجلسی برای هیکل مثلثی

اگر فرم بدن شما مثلث برعکس است (کمر و شانه‌ها نسبت به باسن پهن‌تر است)، باید لباسی بپوشید که پایین تنه‌ی شما را نیز برجسته نشان دهد و توازنی در هیکل شما ایجاد کند.

شما می‌توانید با پوشیدن لباس‌های یقه هفت و A شکل، توازنی در بالاتنه و پایین‌تنه ایجاد کنید و هیکل خود را شبیه ساعت شنی نشان دهید. سعی کنید لباسی تهیه کنید که روی باسن و بخش‌هایی پایینی جزئیات زیادی داشته باشد و آن را برجسته‌تر نشان دهد.

لباس مجلسی برای هیکل گلابی شکل

اگر فرم بدن شما گلابی شکل است (بالاتنه نسبت به لگن کوچکتر است)، باید به دنبال لباس‌های مجلسی باشید که بالاتنه را برجسته‌تر و پایین‌تنه را کم حجم‌تر نشان دهد. لباس‌هایی که کمربند دارند، A شکل هستند، در بخش بالاتنه جزئیات زیادی دارند و لباس‌های بندی، ساده و ساتن، به خوبی می‌توانند تمرکز را به بالاتنه‌ی شما جذب کنند.

لباس مجلسی برای هیکل سیبی شکل

اگر فرم بدن شما شکل سیب است‌ (معمولا بالا تنه نسبت به پایین‌تنه عریض‌تر است، اما به طور کلی فرد کمی اضافه وزن دارد) باید از لباس‌هایی استفاده کنید که شما را کمر باریک‌تر نشان دهد و در عین حال تعادلی مناسب بین اندام فوقانی و تحتانی حفظ کنند. لباس‌های A شکل، یقه‌های دلبر، کوتاه و باز برای این هیکل بسیار مناسب هستند.

انتخاب رنگ لباس مجلسی

شما باید با توجه به شخصیت خود، رنگ مناسبی انتخاب کنید. برای مثال اگر لباس شما قرمز روشن باشد، شخصیت خود را جسور نشان خواهید داد. لباس مشکی شما را با اعتماد به نفس و پیچیده نشان می‌دهد. لباس آبی، شما را با اعتماد به نفس نشان می‌دهد.

لباس صورتی، شما را بامزه و عروسکی نشان می‌دهد. لباس بنفش، شما را بیخیال و رویایی نشان می‌دهد. شما باید روی این موضوع تمرکز کنید که می‌خواهید با چه اخلاقی شناخته شده و با چه مودی دیده شوید. البته باید به این نکته نیز دقت کنید که با کدام رنگ بهتر به نظر خواهید رسید.

برخی دخترها در قرمز  و برخی در آبی می‌درخشند. برخی دختر‌ها که موهای قهوه‌ای بلند دارند، نباید پیراهنی به رنگ زرد بپوشند.  شاید باورش سخت باشد ولی رنگ لباس شما به رنگ پوست، چشم، مو،‌ فرم صورت، نوع هیکل و سایز چشم واقعا بستگی دارد.

  •       به دنبال رنگ‌های خاص باشید. وقتی صحبت از لباس‌های خاص می‌شود، رنگ سیاه و سفید گزینه‌های بسیار فوق‌العاده‌ای هستند و از رنگ‌های کلاسیک محسوب می‌شوند. این رنگ‌ها به خاطر همه می‌مانند.
  •       اگر به دنبال ظاهری پر احساس و پرشور هستید، لباس مجلسی قرمز رنگ عالی است. اما اگر می‌خواهید متین و موقر تر به نظر برسید، بهتر است از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای استفاده کنید.
  •       اگر لباس رنگ روشن می‌خرید، آرایش غلیظ و سنگین نداشته باشید! وگرنه در نهایت شبیه یک دلقک می‌شوید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به شما تکنیک‌هایی جهت خرید لباس مجلسی دخترانه را معرفی کنیم که به کمک آن‌ها به سرعت لباس مورد نظر خود را پیدا کنید و همان لباسی را بخرید که انگار برای تن شما دوخته شده است. پس موفق باشید😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر