امروز09 فروردین 1403

بررسی مچ بند شیائومی mi band 4 + قیمت خرید

خربد مچ بند شیائومی mi band 4
3.5/5 - (2 امتیاز)

Xiaomi Mi Band 4 یک مچ بند ارزان قیمت و عالی

چرا خرید مچ بند شیائومی Mi Band 4 را به شما پیشنهاد می‌دهیم؟

نام شیائومی همواره با محصولات باکیفیت و در‌عین‌حال ارزان‌قیمت گره خورده است. این مچ بند ارزان قیمت را دست کم نگیرید! با وجود قیمت پایینی که دارد از امکانات ویژه‌ای برخوردار است.

نقاط قوت
  • بسیار مقرون به صرفه
  • ردیابی دقیق فعالیت‌های ورزشی، خواب و سلامت
  • امکان اتصال به GPS گوشی
  • عمر باتری 20 روزه
  • امکان شخصی سازی‌های زیاد و ویژگی‌های هوشمند
نقاط ضعف
  • طراحی اپلیکیشن  Mi Fit کاربر پسند نیست
  • سنسور ضربان قلب در ورزش های سنگین دچار مشکل می‌شود

اگر در حال خواندن این نقد و بررسی در خصوص مچ بند شیائومی Mi Band 4 هستید، شانس خوبی برای شناخت بهتر این محصول و آنچه که شنیده اید وجود دارد. البته ممکن است شما قبلاً سفارش Mi Band 4 خود را داده و هم اکنون منتظر رسیدن و دریافت آن باشید.

در عصری که گوشی‌های هوشمند قیمت بالا وجود دارند، جای هیچ تعجب نیست که مردم به دنبال گزینه‌های کم هزینه برای محصولات رده بالا هستند.

بدون شک عرضه‌ی چنین محصولاتی با قیمت معقول و کیفیت درخور توجه را باید اصلی‌ترین عامل دستیابی شیائومی به چنین جایگاهی دانست. به‌طوری‌که قیمت دستبند مای بند 4 معادل در محدوده گجت‌هایی با قیمت حدود 40 دلار در ایالات متحده اعلام شده است.

اما سوال اینجا است که آیا این قیمت کم، به منزله ناکارآمد بودن این گجت است؟ و چه چیزی باعث انتخاب این محصول نسبت به رقبای رده بالای آن می شود؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا به طور کامل این دستبند هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی مچ بند Xiaomi Mi Band 4

بررسی مچ بند شیائومی mi band 4

می بند 3 شیائومی یکی از بهترین مچ بند‌های سلامتی سال 2018 بود و می بند 4 قصد دارد با به کارگیری روش‌های اساسی خود، این ردیاب‌ سلامتی را بهبود ببخشد. می بند 4 شیائومی نمایش‌گر بهتر و پروفایل های بیشتری دارد. اما این مشخصه باعث افزایش قیمت آن نشده است و همواره این محصول ارزان‌تر از بقیه محصولات سلامتی با مشخصه‌های مشابه است.

سوال این است که آیا شما با صرف چند ده هزار اضافی برای یکی از محصولات رده بالا و رقیب آن، واقعاً چیز ارزشمندی را بدست می آورید؟ یا پیشنهاد می‌کنید که همه محصول Mi Band 4 را خریداری کنند؟  این همان پاسخی است که ما در بررسی Xiaomi Mi Band 4 به آن پاسخ خواهیم داد.

طراحی

طراحی مچ بند شیائومی mi band 4

اجازه دهید صادق باشیم: هیچ کدام از می بند‌های شیائومی تا به امروز از طراحی پیشرفته تکنولوژی برخوردار نبودند، اما می بند 4  یکی از می بندهای در حال پیشرفت شیائومی است.

البته هنوز هم یکی از ساده‌ترین دستبند‌های سلامتی بازار است اما با وجود بند مشکی ساده و بهبود طراحی نمایشگر باعث شده تا کمی به زیبایی می باند 4 افزوده شود.

نمایشگر 0.95 اینچی AMOLED رنگی این گجت یک قدم بزرگ نسبت به نمایشگر کوچکتر سیاه و سفید Mi Band 3 محسوب می‌شود. تعداد پیکسل 120 در 240 این نمایشگر خبر از نمایش تصاویر با کیفیت می‌دهد و حداکثر نور 400 نیتی آن نیز به این معنی است که می‌توانید در زیر نور خورشید بدون مشکل از آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است که این نمایشگر لمسی است. بنابراین می‌توانید با لمس و سوایپ با رابط کاربری دستگاه کار کنید.

برای انتخاب حالت‌ها یا تنظیمات مختلف، شما می‌توانید انگشت خود را به بالا یا پایین بکشید. و یا حتی می‌توانید به چپ و راست بچرخید و به برنامه موسیقی دسترسی پیدا کنید. یا اینکه هر کار دیگری که می‌خواهید در این صفحه نمایش انجام دهید با کمی جستجو انجام دهید.

آپدیت نرم افزاری 1.0.7.04 برای شیائومی می بند 4 یا همان می اسمارت بند 4، در اکتبر سال ۲۰۱۹ اضافه شد. به لطف قابلیت جدید، می‌توانید وقفه‌ای 5 تا 10 ثانیه‌ای برای خاموش شدن خودکار نمایشگر گجت تعیین کنید.

محفظه ردیاب سلامتی به راحتی از بند سیلیکونی خود جدا می‌شود و می‌توانید آن را با یک بند دیگر تعویض کنید. جای هیچ نگرانی نیست، بندهای مجزای زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانید آنها را تهیه کنید و برای می بند خود استفاده کنید. محفظه می بند 4 با بندهای می بند 3 نیز سازگار بوده و می‌توانید از بندهای می بند 3 نیز استفاده کنید.

بندی که با می بند 4 فرستاده می‌شود از جنس سیلیکون و بسیار راحت است. این بند کمی خشک و سفت است اما بسیار شیک و منحصر به فرد است.

سنسور ضربان قلب زیر دستگاه هم کمی از بدنه بیرون آمده ولی این برآمدگی به حدی نیست که بعد از چند ساعت بستن آن به مچ، اذیت کند. در زمان استفاده از این دستگاه هیچگونه قطعی در اتصال Mi Band 4 با اسمارت فون را مشاهده نخواهید کرد. احتمالا این به خاطر استفاده از نسخه پنجم بلوتوث به جای Bluetooth 4.2 می بند قبلی است.

سنسور ضربان قلب آن از قسمت زیری دستگاه بیرون زده است. اما این سنسور آنقدری نیست که بعد از پوشیدن آن برای چند ساعت، جایی به روی مچ دست شما بگذارد.

در زیر سنسور ضربان قلب، دو پین کوچک برای شارژ کردن قرار داده شده است. هنگامی که زمان شارژ شدن برسد، کافی است محفظه Mi Band 4 را به داخل محفظه شارژ متصل کنید، تا در حدود 45 دقیقه، دستبند شما شارژ شود. طول کابل شارژ آن تقریباً 4 اینچ است. بنابراین از هر پورت USB شارژی آویزان می‌شود و به طور مستقیم بر روی میز قرار نمی‌گیرد.

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید Mi Band 4 را همیشه شارژ کنید.  باتری 135 میلی آمپر آن حدوداً 20 روز دوام می آورد. بعد از ورزش طولانی مدت و همچنین استفاده طولانی مدت از سنسور ضربان قلب باز هم می‌توانید مدت زمان زیادی بدون شارژ مجدد از آن استفاده کنید.

ردیاب سلامتی و تندرستی

ردیابی سلامتی مچ بند شیائومی mi band 4

دستبند می بند 4 شیائومی می تواند تمامی اصول ابتدایی و اساسی کاربر را زیر نظر قرار دهد، مانند: گام شماری، مقدار مسافت طی شده، سوخت و ساز کالری، تعداد ضربان قلب در هنگام استراحت یا فعالیت و همچنین وضعیت خواب.

اگر در رورزش دو بر روی این دستبند می‌خواهید حساب کنید، باید گفت که این دستگاه سنسور GPS داخلی ندارد. بنابراین اندازه گیری‌های مسافت شما چندان دقیق نخواهد بود. با این وجود، برای استفاده از قابلیت GPS می‌توانید آن را به تلفن هوشمند خود متصل کرده و تمرینات خود را با GPS دنبال کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های که می بند 4 تعداد حرکات تمرینی و یا ورزشی است که می‌توانید از آن در هنگام تمریناتی چون: تردمیل، دویدن در فضای باز، دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا در استخر و نرمش استفاده کنید.

ممکن است این موارد زیار به چشمتان نیاید، اما در زمان عرضه به بازار، پردازش‌گر آن قادر به ردیابی شنا و یا ورزش‌های شخصی نبود. Mi Band 3 می تواند تمرینات را ردیابی کند، اما هنوز قادر به ردیابی تمرینات شنا نیست.

حالا که صحبت از شنا شد، اجازه دهید بگوییم که می بند 4، 5 سبک‌ متفاوت شنا را تشخیص می‌دهد و 12 داده متفاوت مانند سرعت شنا و حرکات دست و پا را ثبت می‌کند. همچنین می بند ضد آب است و می‌توان از آن در آب استفاده کرد. این محصول همچنین دارای درجه مقاومت 5ATM در برابر آب است.

مقایسه مای بند ۴ با سایر رقبا

مقایسه مچ بند می بند ۴ با یک Garmin Forerunner 245 Music برای دویدن بسیار جالب است. با اینکه می بند 4 به اندازه دستبند Garmin سنسور ندارد ولی نتایج آن بسیار نزدیک به هم است. تنها تفاوت آن‌ها در مسافت طی شده و سرعت بوده که آن هم به دلیل نبود سنسور GPS در دستبند است.

در تستی دیگر، این دستبندها را در کنار سنسور ضربان قلب سینه‌ای Wahoo Tickr X در طول ورزش قرار داده شد و سنسور قلب این دو دستبند هوشمند را مورد ارزیابی قرار گرفت. و حاصل نتایج آن:

حداکثر ضربان قلب:

Wahoo Tickr X : 170bpm

Xiaomi Mi Band 4 : 173bpm

Garmin Forerunner 245 Music : 176bpm

میانگین ضربان قلب:

Wahoo Tickr X : 142bpm

Xiaomi Mi Band 4 : 155bpm

Garmin Forerunner 245 Music : 145bpm

در طول تمرین، هر۳ دستبند می بند  4 ، Forerunner و Tickr X کاملاً نزدیک به هم قرار داشته‌اند. هر سه دستگاه از ضربان قلب حداکثر مشابهی برخوردار بودند. هرچند دستبند می بند 4 ،از نظر میانگین در سطح بالایی قرار داشت.  Mi Band 4 در حقیقت با گرفتن امتیاز جزئی در 10 دقیقه، قابلیت بهتری را از خود نشان داد.

به طور کلی، این دستگاه ایده خوبی را به شما نشان می‌دهد که ضربان قلب شما به طور کلی چقدر است، اما برای تمرین‌های با شدت بالاتر، چندان به آن اعتماد نکنید.

ردیابی وضعیت خواب یکی دیگر از قابلیت‌های قدرتمند Mi Band 4 است.  این دستگاه می‌تواند مقدار خواب عمیق و سبک شما را اندازه گیری کند. و با مقایسه داده‌های شما با داده‌های دیگر کاربران Mi Fit ، از 1-100 به خواب شما نمره می‌دهد.

در طول مدت زمان استفاده از این دستگاه، هیچ مشکلی اساسی در زمینه ردیابی خواب خود مشاهده نخواهید کرد. به نظر Mi Band 4 همیشه زمان خواب و زمان بیدار شدن را با دقت نشان می‌دهد.

ویژگی های دستبند هوشمند می بند 4

برای این دستگاه کوچک و ارزان، شیائومی توانست ویژگی های بسیار زیادی را در Mi Band 4 جای دهد. این گجت می‌تواند تماس، پیامک، ایمیل و تقریبا هر اعلانی که در اسمارت فون می‌آید را به کاربر نشان دهد.

البته نمی‌توان با مچ بند به آنها پاسخ داد. به علت کوچک بودن نمایشگر خواندن برخی از متن‌ها نیز دشوار است. ولی با این حال قابلیت جذابی است. این محصول همچنین فاقد دستیار هوش مصنوعی شیائومی است.

باید گفت که ممکن است شما از چند گزینه شخصی سازی که شیائومی  در برنامه Mi Fit این دستبند قرار داده است متعجب شوید. ناگفته نماند که شما به هیچ عنوان نمی‌توانید برخی از این قابلیت‌های کوچک را در هر دستبند ردیابی سلامت پیدا کنید:

 الگوی ویبره

با این ویژگی می توان برای هر نوع اعلان یک نوع الگوی ویبره خاص معین کرد تا بتوان بدون دیدن نمایشگر، نوع اعلان ورودی را تشخیص داد.

 زمان بندی برای روشن شدن خودکار نمایشگر

با این ویژگی می‌توان برای دستبند تعیین کرد که تنها در ساعات خاصی با بلند کردن دست روشن شود، در این صورت هنگام خواب نمایشگر Mi Band 4 آزاری نخواهد داشت.

 حالت شب

بعد از غروب آفتاب (یا در زمان دلخواه شما)، از روشنایی صفحه Mi Band 4 شما کاسته می‌شود.

حالت مزاحم نشوید

ردیاب‌های تندرستی بسیاری در حالت DND ساخته شده‌اند، اما می بند 4 می‌تواند بدون حضور تلفن شما روشن شود و کار کند. اگر پیغام‌های زیادی می‌آید و می‌خواهید آنها را متوقف کنید، می‌توانید به حالت DND وارد شوید.

می بند 4 همچنین چندین تم زیبا دارد که می‌توانید با گوشی انتخاب کرده و به کار ببندید. همچنین امکاناتی مثل آلارم ویبره ای، قابلیت “find my Mi Band”، آب و هوا و امکان کنترل پخش موزیک از دستبند هم در این گجت جالب جای داده شده است.

برنامه Mi Fit Xiaomi

برنامه می فیت شیائومی چیزی است که از آن برای همگام کردن می بند 4 خود با تلفن‌تان استفاده می‌کنید. و تمام حالت‌های فعالیت خودتان را بررسی می‌کنید. اما گلکسی فیت از چند برنامه برای ردیابی سلامتی و تنظیمات دستگاه استفاده می‌کند.

سه بخش از برنامه Mi Fit وجود دارد: ورزش، دوستان و پروفایل شخصی که بسیار ساده است.  دوستان جایی است که شما می‌توانید با سایر کاربران Mi Fit برای دیدن فعالیت و اطلاعات مربوط به سلامتی آنها ارتباط برقرار کنید. و بخش پروفایل شامل تمام اطلاعات شخصی، اهداف و تنظیمات شخصی شما است.

بخش ورزش شامل ۴ بخش است: وضعیت شخصی، پیاده روی، دویدن و شنا است و مختص برنامه های تندرستی است.  بخش وضعیت شخصی نیز جایی است که می توانید فعالیت ها و اهداف روزانه خود را در آن پیدا کنید.

ممکن است نحوه چک کردن برنامه‌های ورزشی و یا تاریخچه فعالیت‌های خود را دوست نداشته باشید، اما دکمه‌ای مخصوص برای آن وجود ندارد. بنابراین باید آنقدر بگردید تا که به طور ناگهانی این بخش را بیابید. همین که وارد این قسمت شوید. برنامه می فیت اطلاعات زیادی را به نمایش در می‌آورد و حتی فعالیت‌های کوتاه مدت و 5 دقیقه‌ای که در طی روز ثبت کرده‌اید را نشان می‌دهد.

اگر کاربر Google Fit هستید و نمی توانید برای هر چیزی از برنامه ی خود خارج شوید، ما برای شما یک خبر خوب داریم: می توانید داده های Mi Fit خود را با Google Fit همگام سازی کنید.  پس از اتصال حسابهای خود در منوی تنظیمات Mi Fit ، کلیه فعالیتهای ضبط شده توسط Mi Band 4 به Google Fit انتقال داده می شود.

آیا این مچ بند شیائومی Mi Band 4 ارزش خرید را دارد؟

اینجا جایی است که Xiaomi Mi Band 4 واقعاً می درخشد.  می بند 4 در ایالات متحده تنها با 40 دلار، کمتر از نصف قیمت Fitbit Inspire HR و Samsung Galaxy Fit، که رقبای اصلی Mi Band 4 هستند در دسترس قرار می گیرد. این قیمت برای آنچه خریداری می شود باور نکردنی است.

شیائومی همچنین Mi Band 4 را در تاریخ 17 سپتامبر معرفی کرد و از طریق Mi.com و Amazon India آن را در معرض فروش قرار داد.  قیمت این محصول در ایران بین 400 تا 450 هزار تومان است.

اگر شما مایل به استفاده از برنامه Mi Fit نیستید ، ممکن است بخواهید به جای آن از Inspire HR استفاده کنید.  برنامه Fitbit یکی از بهترین موارد موجود است و در کل تجربه ای دقیق‌تر را ارائه می‌دهد. همچنین ، مجموعه ویژگی‌های Inspire HR با مجموعه Mi Band 4 قابل مقایسه است، بنابراین به مارکی که خریداری می‌کنید نیز بستگی دارد.

سالانه شرکت شیائومی، قابلیت‌های بیشتری به دستبند خود اضافه می‌کند، اما قیمت آن را در حداقل نگه می‌دارد. با بهبود نمایشگر، امکان تشخیص ورزش‌های بیشتر و قیمت بسیار ارزان ، Mi Band 4 توانسته خود را به عنوانی یکی از بهترین دستبندهای سلامت بازار در سال 2019 معرفی کند.

اگر می‌خواهید یک ردیاب سلامتی ارزان تهیه کنید و یا اگر می‌خواهید می بند قبلی خود را عوض کنید، باید خرید می بند 4 را در نظر بگیرید تا بتوانید از ویژگی‌های کاربردی آن لذت ببرید.

در مقاله قبلی ما لیستی از بهترین مچ بند هوشمند ارزان موجود در بازار را منتشر کردیم که می‌توانید سایر مچ بند‌های دیگر را نیز مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر