امروز31 فروردین 1403

20 مدل روسری نخی ارزان و شیک با طرح و رنگ جذاب

روسری نخی ارزان قیمت
4/5 - (4 امتیاز)

پارچه‌ها تنها تن‌پوش انسان هستند و شناخت دنیا پارچه‌ها گاه دشوار می‌شود. با این حال انواع روسری نخی ارزان قیمت انتخاب اول همه بانوانی است که به جنس پوشش در روزهای گرم تابستان و به تبع آن سلامتی خود اهمیت می‌دهند.

با ورود به هر فصل، تنوع بی نظیر و باورنکردنی انواع روسری‌ها سمت مشتریان سرازیر می‌شود. فارغ از طرح و رنگ، شناخت جنس مناسب روسری، نخ استفاده شده در آن، قواره و مدل ایستایی آن روی سر بیش از هر چیز ذهن خریدار را به خود مشغول می‌کند. ضمن این که قاضی اصلی در خرید روسری خود شما هستید و هیچ کسی به اندازه شما نمی‌تواند طرح و رنگ مناسب پوست صورتتان را تشخیص دهد.

با هر سلیقه و هر میزان بودجه‌ای همیشه گزینه‌های موجود برای انتخاب بهترین روسری نخی متعدد است. راهنمای به نظر در خرید روسری نخی کمک می‌کند تا با حداقل بودجه ممکن بهترین خرید را داشته باشید

روسری زنانه نخی طرح پوست ماری قواره 140

مدل محبوب

روسری زنانه نخی ریشه پرزی قواره 140 بزرگ

روسری زنانه نخی طرحدار چند رنگ

روسری زنانه نخی دور دست دوز هفت رنگ

راهنمای ست کردن روسری زنانه نخی دور دست دوز هفت رنگ

برای ست کردن این مدل روسری نخی از انواع مانتو و شومیزهای ساده سفید رنگ استفاده کنید. پوشش سفید در کنار قواره بزرگ و کیفیت بالای چاپ این روسری ظاهر این محصول را چشمگیرتر می‌کند.

روسری زنانه نخی ژاننتی قواره 140

روسری زنانه نخی دور دست دوز مدل شکوفه

روسری زنانه نخی دور دست دوز دو رنگ

روسری نخی قواره 140 طرح سنتی

روسری زنانه نخی میس اسمارت طرحدار

روسری زنانه نخی ریشه پرزی قواره 140

روسری زنانه نخی ریشه پرزی قواره 140 چند رنگ

روسری نخی طرح 40 تیکه

روسری زنانه نخی دور دست دوز قواره 140 طرح چند ظلعی

راهنمای ست کردن روسری زنانه نخی دور دست دوز قواره 140

برای ست کردن این مدل روسری نخی از مانتوهای ساده یا با طرح کج راه استفاده کنید. سعی کنید مدل انتخابی شومیز یا مانتو با جهت و اشکال هندسی موجود روی مانتو در تضاد نباشد

روسری زنانه نخی ریشه دار قواره 140 طرحدار

روسری زنانه طرح قلب

روسری نخی طرح دار زنانه - مانگو تک سایز

روسری نخی زنانه برند آیسا مدل TP1-Black رنگ مشکی

روسری روشا طرح بهاره

راهنمای ست کردن روسری روشا طرح بهاره

طرح این مدل روسری نخی چند رنگ و چهار فصل است. رنگ‌های غالب در این مدل قرمز و بنفش هستند. بنابراین به جز رنگ‌های روشن می‌توانید از شومیز، مانتو و بلوزهای قرمز و بنفشی که یک درجه روشن‌تر از روسری هستند استفاده کنید.

انواع روسری‌های نخی به سبکبالی باد

به محض این که بحث تابستان و حرارت روزهای آن به میان می‌آید انواع شال و روسری دخترانه و زنانه اولین گزینه‌ای هستند که به ذهن می‌رسند. از دیدگاه عموم نخ یا نخ پنبه الیافی طبیعی است که از گونه‌های گیاهی و حیوانی تولید می‌شود. با این حال الیاف نخی مصنوعی هم در بازار وجود دارند که ممکن است در انواع پارچه‌های ریون و نایلون دیده باشید.

انواع الیاف‌های نخی مصنوعی و طبیعی باعث شدند تا شناخت روسری نخی ( از نخ طبیعی) کمی دشوار باشد. با این حال اگر با ویژگی‌های نخ و بافت پارچه آن آشنا باشید به سادگی می‌توانید مدل‌های طبیعی را از سنتزی تفریق کنید.

آشنایی با ماهیت الیاف نخ و ویژگی‌های آن

پنبه پرمصرف‌ترین لیف گیاهی است که به دلیل برخورداری از خواص ویژه از قبیل استحکام و جذب رطوبت زیاد بیشترین کاربرد را در صنایع نساجی و پوشاک دارد. منظور از روسری نخی هم بیش‌تر آن دسته از روسری‌هایی است که از لیف گیاهی پنبه تولید شده باشند.

الیاف پنبه کیفیت‌های مختلف و متنوعی دارد. عامل تعیین کننده کیفیت الیاف پنبه طول و ظرافت الیاف است. هرچه الیاف پنبه بلندتر و ظریف تر باشد استحکام و نرمی آن بیشتر و کیفیت آن بالاتر است. بنابراین در انتخاب روسری نخی باید چند فاکتور را در نظر بگیریم:

تاثیر کیفیت و ضخامت الیاف نخی در روسری

انواع روسری‌های نخی با ضخامت مختلفی عرضه می‌شوند. اکثر روسری‌های نخی که از پنبه 100 درصد تولید شده‌اند ضخامت زیادی نباید داشته باشند. از طرف دیگر پنبه الیافی است که مقاومت آن در برابر حرارت زیاد بوده و با وجود شستشو حتی با آب گرم به جز چروک شدگی، آسیب نمی‌بیند.

بنابراین اگر به دنبال یک روسری نخی باکیفیت و ارزان قیمت هستید مدل‌های سبک با تار و پود پیوسته گزینه‌های بهتری هستند و به نظر الیاف طبیعی‌تر داشته باشند. البته فراموش نکنید که هیچ راهنمای قطعی برای شناخت نخ از نایلون یا پلی استر وجود ندارد. در این بین علاوه بر ضخامت کم‌تر پارچه، احتمالا بافت روسری نخی مات‌تر و کدرتر باشد.

نرمی و تنفس نخ استفاده شده در تولید روسری

خنک بودن، تبادل هوا با محیط و نرمی و لطافت از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شود روسری نخی را به سایر مدل‌ها ترجیح دهیم. انواع روسری نخی حتی در صورت مرطوب شدن مقاومت خود را حفظ می‌کنند. بنابراین در صورت تعریق در روزهای گرم تابستان باز هم می‌توانید به بافت مستحکم و نرم نخ پنبه اعتماد کنید.

برخی از انواع روسری‌های نخی بازار حتی تا قواره 150 در 150 نیز تولید می‌شوند. اگر مدل‌های نخی را برای فصول گرم ترجیح می‌دهید بهتر است از قواره 120 که سبک و نازک باشد استفاده کنید.

آشنایی با طرح ژاکارد در انواع روسری نخی

پارچه‌های ژاکارد معمولا کمی خشک و آهاردار بوده و دارای طرح های مختلفی در بافت هستند. پارچه ژاکارد در واقع یک الیاف نیست؛ بلکه نوعی طرح است که نه به واسطه اقدامات تزئینی، بلکه در طول فرآیند بافت پارچه روی آن حک می‌شود.

تنوع و زیبایی پارچه‌های ژاکارد موجب شده تا طراحان مد و فشن در طراحی انواع روسری نخی از آن استفاده کنند. اگر پارچه ژاکارد با الیاف پنبه تولید شود قابلیت تنفس، نرم بودن و همچنین مات و کدورت نسبت به مدل‌های دیگر را خواهد داشت.

آشنایی با طرح‌های فیلامنت در انتخاب روسری نخی

انواع روسری‌های نخی موجود در بازار از 100 درصد نخ پنبه تولید نمی‌شوند. برخی از آن‌ها با مواد اضافی سنتزی ترکیب می‌شوند و ممکن است از پارچه فیلامنت تولید شده باشند.

پارچه فلامنت از انواع الياف مصنوعی بوده و به صورت عادی در طبيعت موجود نيست. در اکثر روسری‌های نخی فیلامنت، الیاف فلامنت با الیافی همچون پنبه و ويسكوز که جزو الياف طبيعی هستند ترکيب می‌شود .فیلامنت قابلیت چاپ مناسبی دارد و بنابراین در تولید روسری‌های طرح دار استفاده می‌شود.

طرح آکریل برای روزهای سرد و ابری

روسری‌های نخی  می‌توانند گزینه مناسبی برای روزهای سرد و زمستانی نیز باشند. بسیاری از شال‌های زمستانی و پاییزی از آکریل تولید می‌شوند که بافت پف دار و حجیم‌تری دارند. این روسری‌ها شاید حجم بیش‌تری داشته باشند؛ اما در مجموع روی سر سنگینی نمی‌کنند و بنابراین قیمت اقتصادی دارند.

قواره مناسب روسری نخی

انتخاب قواره روسری امری سلیقه‌ای است و هر کسی بسته به موقعیت از قواره‌های مختلف استفاده می‌کند. اخیرا بازار روسری‌های قواره بزرگ با استقبال بیش‌تری در بازار روبرو بوده‌اند. اما قواره‌های استاندارد روسری چه ابعادی دارند؟

  • قواره روسری 75 در 75 کوچک‌ترین قواره روسری موجود در بازار است. انواع روسری‌های نخی معمولا کم‌تر در این قواره عرضه می‌شوند.
  • استانداردترین سایز برای انواع روسری نخی 90 در 90 سانتی متر است. این قواره متوسط است و برای کسانی که می‌خواهند کنترل بهتری روی روسری داشته باشند مناسب‌تر خواهد بود.
  • قواره 120 در 120 قواره بزرگی است که در استایل نیمه رسمی و روزمره به وفور استفاده می‌شود.
  • قواره 140 در 140 بزرگ‌ترین قواره‌ای است که معمولا برای موقعیت‌های رسمی‌تر استفاده می‌شود. برای پوشیدن این نوع روسری باید کمی حوصله به خرج دهید؛ چون نمایش نمای واقعی روسری روی سر تا حد زیادی به شیوه بستن آن بستگی دارد.

سخن آخر

مدل‌های روسری نخی به سبب بزرگ بودن قواره، تنفس مناسب، لطافت الیاف و طرح‌های متعددی که دارند از محبوب‌ترین روسری‌های بازار هستند. قواره استاندارد روسری‌های نخی 90 در 90 است اما مدل‌های پرفروش بازار با قواره 20 در 20 تولید می‌شوند.

انتخاب شما کدام یک از مدل‌های روسری نخی معرفی شده است؟ مدل‌های قواره بزرگ را می‌پسندید یا از مدل‌های سایز متوسط بیش‌تر استفاده می‌کنید؟

2 نظر

  1. خالقی پاسخ

    با سلام و عرض ادب روسری و یا شالی که ابتدای مقاله قراردادید رو میخواستم
    آیا از کار های خودتان است و یا به عنوان مدل و عکس فقط استفاده شده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
2 نظر