امروز04 اردیبهشت 1403

خرید لوسیون هیالورونیک اسید فیس دوکس + مزایا و معایب

لوسیون هیالورونیک اسید بوتوزوم
5/5 - (1 امتیاز)

لوسیون هیالورونیک اسید چیست و چگونه به جوانسازی پوست کمک می‌کند؟ جوانسازی و داشتن پوستی شاداب یکی از دغدغه‌های همه‌ی خانم‌ها است. هیالورونیک اسید را می‌توانید در اکثر محصولات مراقبت از پوست مانند سرم‌ها، ماسک‌ها و مرطوب‌کننده‌ها پیدا کنید. این مولکول در حقیقت به‌طور طبیعی در پوست شما وجود دارد و با پیوند با آب باعث شفافیت و درخشندگی پوست شما می‌شود.

اما این ماده چیزی بیشتر از یک شفاف‌کننده است. ما در ادامه لوسیون هیالورونیک اسید بوتوزوم را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین فواید و عوارض این ماده را به طور کامل برایتان در به‌نظر توضیح خواهیم داد.

آشنایی با لوسیون ضد چروک فیس دوکس مدل بوتوزوم

لوسیون ضد چروک فیس دوکس مدل Botosome

مشخصات محصول

  • مناسب برای: کل بدن
  • حجم:‌۵۰ میلی‌لیتر
  • ویتامین و عصاره: ندارد

لوسیون ضد چروک فیس دوکس مدل بوتوزوم را می‌توانید در حجم ۵۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. در ترکیبات این محصول سه ماده‌ی قوی به نام‌های ام‌جی ریلکس، درم کام و نووهیال استفاده شده‌اند. این لوسیون را می‌توانید برای کل بدنتان استفاده کنید.

ام‌جی ریلکس از مشتقات نیلوفر آبی هندی و نیلوفر آبی مقدس و ترکیب منیزیم پی‌سی‌ای تشکیل شده است. این ترکیب در کنار ال پیرلو دیون کربوکسیلیک اسید باعث کاهش چین و چروک پوست می‌شود. همچنین باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش در عضلات چهره می‌شود. در نتیجه شما چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر خواهید داشت.

یکی دیگر از ترکیبات موجود در این لوسیون درم کام است. درم کام با اعمال فرایندهای پیچیده بر روی عصاره‌ی زعفران سفید به‌دست می‌آید. این ماده باعث احیا ارتباطات بین سلولی می‌شود. در نتیجه‌ آثار ناشی از افزایش سن و آسیب‌های محیطی کاهش می‌یابند یا کاملا از بین می‌روند.

درم کام همچنین باعث تحریک ساخت فاکتورهای رشد در سلول‌های کراتینوسیت می‌شود. این عمل موجب سنتز کلاژن و الاستین در فیبروبلاست‌های درمیس و در نتیجه افزایش الاستیسیته‌ی پوست می‌شود.

نقاط قوت
  • خاصیت مرطوب‌کنندگی
  • سبک
  • روشن‌کننده

آشنایی با هیالورونیک اسید و فواید و عوارض آن

هیالورونیک اسید که با نام هیالورونان هم شناخته می‌شود یکی از مواد موثر در جوانسازی پوست است. البته این ماده‌ی شگفت‌انگیزی فواید دیگری هم دارد که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم. هیالورونیک اسید به طور طبیعی توسط بدن ما تولید می‌شود و در تمام بافت‌های بدن وجود دارد. آن‌چه هیالورونیک اسید را به ماده‌ای با اهمیت تبدیل می‌کند اثری است که روی پوست و بافت‌های بدن دارد.

این ماده با برقراری پیوند با آب باعث حفظ رطوبت پوست و دیگر بافت‌های بدن می‌شود. در خیلی از محصولات مراقبت از پوست هم می‌توانید ماده‌ی هیالورون را پیدا کنید؛ در ماسک‌ها، لوسیون‌ها، قطره‌های چشمی و مکمل‌ها. در ادامه با فواید و عوارض احتمالی این ماده بیشتر آشنا خواهید شد.

هیالورونیک اسید چه فوایدی برای پوست دارد؟

فواید هیالورونیک اسید را می‌توان به طور کلی به ۷ دسته تقسیم کرد:

  • افزایش سلامت پوست
  • تسریع روند التیام زخم
  • کاهش درد مفاصل
  • تسکین علائم رفلاکس اسید
  • بهبود خشکی چشم
  • حفظ قدرت استخوان ها
  • کاهش درد مثانه

افزایش سلامت پوست

در پوست بدن ما مقدار زیادی هیالورونیک اسید وجود دارد. این ماده با اتصال به آب باعث می‌شود رطوبت پوست حفظ شود. عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند به مرور زمان مقدار هیالورونیک اسید در بدن ما را کاهش دهند؛ افزایش سن، مواجهه با اشعه‌ی ماورابنفش، آلودگی و دود سیگار از جمله این موارد هستند.

با کاهش مقدار این ماده در پوست مکمل‌های اسید هیالورنیک می‌توانند به تعادل آن در بدن کمک کنند. همچنین باعث کاهش خشکی پوست در بزرگسالان می‌شود. مسلما هر چه رطوبت پوست بیشتر باشد مقدار چین و چروک هم کمتر خواهد بود. برخی از متخصصین پوست با تزریق سرم‌های هیالورونیک اسید عمل جوانسازی پوست را انجام می‌دهند.

تسریع روند التیام زخم

یکی از وظایف مهم هیالورونیک اسید تسریع التیام زخم‌ها است. همانطور که اشاره کردیم این ماده به طور طبیعی در پوست وجود دارد. زمانی‌که در بدن ما زخمی به‌وجود می‌آید، مقدار این ماده به دلیل ترمیم زخم افزایش پیدا می‌کند. این ماده با تنظیم سطح التهاب و ارسال سیگنال به بدن برای ایجاد بیشتر رگ‌های خوبی در ناحیه‌ی آسیب‌دیده به بهبود زخم کمک می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های هیالورونیک اسید می‌توان به ضد باکتری بودن آن اشاره کرد. این ویژگی خطر عفونت در زخم‌های باز را کاهش می‌دهد. از این ماده همچنین در بیماری‌های لثه و بهبود زخم‌های پس از جراحی دندان هم استفاده می‌شود.

کاهش درد مفاصل

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم هیالورونیک اسید در بیشتر بافت‌های بدن یافت می‌شود. همین ماده است که به‌گونه‌ای وظیفه‌ی لغزنده کردن فضای بین استخوان‌ها را به عهده دارد. به این ترتیب استخوان‌ها به‌راحتی حرکت می‌کنند.

هیالورونیک اسید برای افرادی که از آرتروز رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است و مکمل آن برای این افراد تجویز می‌شود. این ماده یا به صورت مکمل به بیمار داده می‌شود یا به‌صورت مستقیم آن را به مفاصل تزریق می‌کنند.

تسکین علائم رفلاکس اسید

از دیگر فواید هیالورونیک اسید می‌توان به تشکیل علائم رفلاکس اسید اشاره کرد. هنگامی‌که رفلاکس اسید اتفاق می‌افتد، محتوای معده با گلو بازگردانده می‌شود. در نتیجه باعث ایجاد درد و همچنین آسیب رسیدن به مخاط مری می‌شود. این‌جا است که هیالورونیک اسید می‌تواند این علائم را تسکین دهد. این ماده لایه‌های آسیب‌دیده‌ی مری توسط اسید معده را بهبود می‌بخشد.

بهبود خشکی چشم

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای هرکدام از ما پیش بیاید خشکی چشم است. هیالورونیک اسید نقش مهمی در حفظ رطوبت بافت‌های بدن دارد؛ به همین دلیل است که از این ماده برای درمان خشکی چشم استفاده می‌شود.

هیالورونیک اسید معمولا برای درمان خشکی چشم به‌صورت قطره‌ی چشمی تجویز می‌شود. یکی از جدیدترین درمان‌های احتمالی این عارضه هم لنزهای تماسی حاوی هیالورونیک اسید هستند. البته این لنزها در مرحله‌ی تولید به‌سر می‌برند.

حفظ قدرت استخوان ها

بر اساس تحقیقاتی که روی حیوانات انجام شد، دانشمندان متوجه شدند هیالورونیک اسید بر حفظ قدرت استخوان‌ها بسیار موثر است. این ماده بر روی موش‌های مبتلا به پوکی استخوان آزمایش شد. در حین انجام آزمایش معلوم شد که مکمل هیالورونیک اسید سرعت از تحلیل رفتن استخوان‌ها را کاهش می‌دهد.

همچنین مطالعات بیشتر نشان داد هیالورونیک اسید در دوزهای بالا باعث افزایش فعالیت استئوپلاست‌ها می‌شود. استئوپلاست‌ها وظیفه‌ی ساخت بافت جدید استخوانی را به عهده دارند.

کاهش درد مثانه

سندرم مثانه دردناک یا سیستیت بینابینی یکی از بیماری‌هایی است که حدود ۳ الی ۶ درصد خانم‌ها را مبتلا می‌سازد. این بیماری علت مشخصی ندارد اما با تحقیقات انجام شده معلوم شد که هیالورونیک اسید قادر است دردهای این اختلال را تسکین ببخشد.

مکانیسم عمل هیالورونیک اسید در تسکین دردهای این بیماری مشخص نیست اما تصور می‌شود با ترمیم بافت مثانه درد را بهبود می‌بخشد. البته مطالعات در این زمینه همچنان در جریان است.

هیالورونیک اسید چه عوارضی دارد؟

هیالورونیک اسید یک ماده‌ی ایمن است و به ندرت عوارض جانبی به‌وجود می‌آورد. همانطور که می‌دانید این ماده توسط بدن به‌طور طبیعی تولید می‌شود؛ بنابراین به ندرت پیش می‌آید که  شاهد واکنش‌های آلرژیک باشیم. با این حال ممکن است تحت شرایط خاصی چند عوارض جانبی را به دنبال داشته باشد. در ادامه این عوارض را با هم بررسی می‌کنیم.

هیالورونیک اسید ممکن است در برخی از افراد آلرژی و عوارض جانبی ایجاد کند. در افرادی که آمپول‌های هیالورونیک اسید را تزریق می‌کنند ممکن است عوارضی مانند درد، سرخی، خارش، ورم و کبودی دیده شود. البته این عوارض پس از حدود یک هفته برطرف می‌شوند.

با این حال می‌توان گفت این عوارض ممکن است به دلیل تزریق باشد نه ماهیت ماده‌ی هیالورونیک اسید. خانم‌های باردار، خانم‌هایی که به فرزند خود شیر می‌دهند و افرادی که سابقه‌ی واکنش‌های آلرژیک شدید دارند هنگام استفاده از این ماده باید مراقب باشند.

در کل بهتر است پیش از استفاده از هیالورونیک اسید در اشکال مختلف با پزشک خود مشورت کنید؛ به‌خصوص اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید یا تحت درمان بیماری هستید.

اشتباهات رایجی که ممکن است هنگام استفاده از هیالورونیک اسید مرتکب شوید

ممکن است هیالورونیک اسید را در برنامه‌ی مراقبت از پوست خود قرار داده باشید اما نتیجه‌ی دلخواه را نگرفته باشید. علت این امر این است که شما از این ماده به‌درستی استفاده نکرده‌اید. بنابراین هیالورونیک اسید نتوانسته وظیفه‌ی خود را به‌خوبی انجام دهد. در ادامه چند نمونه از این اشتباهات را بررسی می‌کنیم.

استفاده از هیالورونیک اسید بدون مرطوب کننده

پیش از این اشاره کردیم که هیالورونیک اسید قادر از رطوبت را در خود حفظ کند و برای ایجاد اثر به آب متصل می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت بدون وجود رطوبت کافی نمی‌توان انتظار اثربخشی از این ماده را داشت.

اگر پوست شما خشک باشد و هیالورونیک اسید می‌تواند رطوبت را از هر نقطه‌ای از پوست شما بگیرد و خیلی زود در هوا تبخیر شود. اما اگر پیش از استفاده از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید، هیالورونیک اسید رطوبت را در پوست شما حفظ کنند.

عدم استفاده از هیالورونیک اسید در مرحله‌ آخر مراقبت از پوست

تحقیقات نشان داده‌اند که هیالورونیک اسید برای اثربخشی بیشتر به رطوبت نیاز دارد. بنابراین اگر این ماده را در آخرین مرحله‌ی مراقبت از پوست به همراه یک مرطوب‌کننده‌ی غنی استفاده کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. استفاده از این ماده در آخرین مرحله‌ی مراقبت از پوست به شما پوستی نرم و لطیف خواهد بخشید.

استفاده از هیالورونیک اسید بر روی پوست خشک

در این‌جا باز هم بحث رطوبت کافی در میان است. زمانی‌که پوست شما خشک باشد هیالورونیک اسید رطوبت را از لایه‌های عمیق پوستتان می‌کشد. در نتیجه این رطوبت به سرعت تبخیر می‌شود و پوست شما از اول هم خشک‌تر خواهد شد.

ابتدا باید صورت خود را مرطوب کنید تا یک ذخیره‌ی کافی از رطوبت داشته باشید. زمانی‌که هیالورونیک اسید با آب تماس پیدا می‌کند رطوبت کافی پوست شما را حفظ می‌کند.

سوالات و جواب های رایج درباره هیالورونیک اسید

آیا هیالورونیک اسید برای پوست ضرر دارد؟

هیالورونیک اسید برای پوست ضرر ندارد. اما اگر آن را به‌درستی استفاده نکنید ممکن است باعث خشکی بیش از حد پوست شود. این موضوع باعث آسیب رسیدن به پوست شما خواهد شد.

آیا هیالورونیک اسید باعث ایجاد عوارض پوستی می‌شود؟

هیالورونیک اسید امروزه به‌صورت سرم، مکمل، ماسک و ... در بازار وجود دارد. اما باید تعادل را در استفاده از این محصول در اولویت قرار دهید. زیرا استفاده‌ی بیش از حد ممکن است باعث قرمزی و التهاب شود.

هیالورونیک اسید چگونه روی پوست اثر می‌گذارد؟

هیالورونیک اسید با مولکول‌های آب اتصال برقرار می‌کند. این عمل موجب هیدراته شدن پوست و حفظ رطوبت آن می‌شود. با افزایش سن مقدار هیالورونیک اسید پوست کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل چین و چروک و خشکی در پوست مشاهده می‌شود.

سخن آخر

اگر جوانسازی و شادابی پوستتان به یکی از دغدغه‌های شما تبدیل شده است، حتما به فکر خرید لوسیون‌ هیالورونیک اسید افتاده‌اید. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود و به حفظ رطوبت بافت‌های بدن کمک می‌کند. با افزایش سن و کاهش این ماده در بدن به مکمل یا لوسیون‌های حاوی هیالورونیک اسید احتیاج پیدا می‌کنیم.

ما در این مقاله این ماده را به طور کامل به شما معرفی کردیم تا با مکانیسم اثر آن بهتر آشنا شوید. این ماده در محصولات آرایشی بهداشتی هم یافت می‌شود و بر روی افراد مختلف تاثیرات متفاوتی دارد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از استفاده از این محصولات حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر