امروز28 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید بهترین بخاری گلخانه با قیمت مناسب

بهترین بخاری گلخانه
امتیاز دهیدpost

بخاری گلخانه‌‌‎­ای‌‌‍‌‌‌‌‌ امکان ایجاد دمای مناسب برای رشد گیاهان و سبزیجات را در تمام طول سال فراهم می­­­­­­­­‌‌­­­­‌­­­­­کند. گلخانه‌ها به دلایل مختلفی محبوب هستند: سرگرمی، بهینه سازی شرایط رشد، افزایش فصل رشد گیاه یا ایجاد یک محیط کوچک برای کشت در تمام طول سال. گلخانه ممکن است برای ایجاد دمای مناسب به کمک احتیاج داشته باشد. یک بخاری گلخانه‌ای خوب هوای گلخانه را گرم و دمای آن را ایمن، قابل اعتماد و پایدار نگه می‌دارد. در این مطلب از به‌نظر بهترین بخاری گلخانه‌ای را معرفی و نکات مهم برای خرید این محصول را بررسی می‌­کنیم. اگر قصد خرید یک محصول با کیفیت را دارید تا انتهای مطلب همراه ما باشید

معرفی 5 مدل از بهترین بخاری­های گلخانه‌ای

مدل کاربردی

فن هیتر سیف الکتریک مدل FST

مشخصات محصول

  • حداکثر توان گرمایشی: 500 وات
  • تنظیمات حرارت: 32-20
  • قابلیت­ها: تنظیم دما
  • سیستم ایمنی: سیستم خاموشی خودکار
  • قابلیت نصب: رو­میزی، زمین، دیوار

فن هیتر سیف الکتریک مدل FST جدید ترین و پیشرفته‌ترین محصول تولیدی برند safe electrics است. با اینکه ابعاد این هیتر کوچک است اما قابلیت‌های کامل و منحصر به فردی دارد. مواد اولیه استفاده شده در این محصول از بهترین نوع است و همچنین المنت‌­های حرارتی از جنس سرامیک است. فن هیتر سیف الکتریک بسیار کم مصرف بوده و مناسب برای صرفه جویی در انرژی است. از قابلیت‌­های آن می‌توان به حفاظت از گرمای بیش از اندازه اشاره کرد و در صورت گرم شدن بیش از حد محیط به طور خودکار خاموش می‌­شود.

نقاط قوت
  • دارای المنت‌های سرامیکی
  • قابلیت خاموش شدن خودکار

مشخصات محصول

  • حداکثر توان گرمایشی: 2000 وات
  • سیستم ایمنی: قفل کودک
  • قابلیت نصب: زمین

هیتر هاردستون به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر داشتن ظرافت و زیبایی، کم وزن و قابل حمل است. این محصول توانایی قرار گرفتن بر روی سطوح هموار را دارد. بازدهی گرمایی زیاد این بخاری گلخانه‌ای باعث توانایی ایجاد گرمایش بالای آن می­شود و ترموستات قابل تنظیم، می‌تواند توان مصرفی را تغییر دهد.

نقاط قوت
  • نقاط قوت
  • مجهز به سیستم ضد رسوب

فن هیتر جی پاس مدل GWH9113 کد 923

مشخصات محصول

  • حداکثر توان گرمایشی: 2000 وات
  • تنظیمات حرارت: 1000 و 2000 وات قابل انتخاب
  • سیستم ایمنی: سیستم قطع خودکار
  • قابلیت نصب: رومیزی، دیوار

هیتر جی پاس مدل GWH9113 یک دستگاه مناسب برای تامین گرمایش گلخانه است. این محصول قابلیت تنظیم اتوماتیک حرارت را در دمایی که توسط کاربر تعیین شده، دارد. همچنین دارای تایمر 8 ساعته ست و این امکان را به کاربر می‌­دهد تا بعد از ساعت معینی پس از رسیدن به دمای مطلوب دستگاه را به طور خودکار خاموش کند. از قابلیت­های دیگر این محصول می­توان به سیستم حفاظتی قطع خودکار در اثر افزایش دما اشاره کرد.

نقاط قوت
  • مجهز به سیستم قطع خودکار

مشخصات محصول

  • حداکثر توان گرمایشی: 6000 وات
  • سیستم ایمنی: سیستم خاموشی خودکار
  • قابلیت نصب: رومیزی، زمین، دیوار

بخاری برقی مدل 6000 مناسب استفاده در فضا­های بزرگ است. این محصول بسیار مقاوم و سبک است. فن آن بی صدا کار می‌کند و همچنین دستگاه مجهز به قطع کن خودکار است. این امر ایمنی بخاری گلخانه‌ای را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

نقاط قوت
  • توان حرارتی بالا
  • سیستم قطع کن خودکار

بخاری برقی ریمکس مدل RT-H07

مشخصات محصول

  • حداکثر توان گرمایشی: 800 وات
  • سیستم ایمنی: سیستم قطع خودکار
  • قابلیت نصب: رومیزی

بخاری برقی ریمکس مدل RT-H07 با توان 800 وات توانایی گرمادهی سریع در فصول سرد را دارا است. همچنین فن چرخشی 90 درجه موجود در این دستگاه چرخش هر چه سریع تر هوا را فراهم می‌­کند. این هیتر دارای مخزن آب 200 میلی لیتری جهت ایجاد بخور برای تلطیف کردن هوا است.

نقاط قوت
  • دارای بخور برای افزایش رطوبت محیط

راهنمای خرید بهترین بخاری گلخانه‌ای

هیتر یا بخاری گلخانه‌ای وسیله‌ای است که از آن در مکان‌هایی مانند: مرغداری، سالن­های بزرگ پرورش قارچ، گلخانه و غیره برای تولید گرما و هوای مطبوع استفاده می‌­کنند.از آن‌جایی که سرمای زیاد هوا باعث پژمرده شدن گیاهان می‌­شود پس استفاده از یکی از کارهای مهمی است که در زمستان باید انجام دهید. امروزه مدل­های گوناگونی در بازار موجود است که با توجه به نیاز و ابعاد گلخانه می­‌توان از آن‌ها بهره برد.

اجزای بخاری گلخانه‌ای و عملکرد آن

بخاری گازی گلخانه ای از اجزایی مانند: مشعل، دیگ پاس‌­های سه عددی، لوله رابط، پاس خروجی هوای گرم، فن مکنده، سوپاپ اطمینان، تابلو برق و دودکش به وجود آمده است.

این بخاری به وسیله مشعل روشن می‌­شود. شعله‌ي مشعلی که در روی کوره قرار دارد گرما را تولید می‌­کند و پس از وارد شدن گرما به پاس سوم گاز مونوکسید کربن از طریق دودکش خارج می‌­شود و محیطی سالم برای گیاهان در گلخانه را پدید می‌آورد. لازم به ذکر است این مدل از بخاری‌­های گلخانه‌­ای انرژی زیادی مصرف می‌کند. همچنین نباید از این نکته مهم غافل شد که محیط گلخانه باید به طور کامل عایق بندی شده باشد.

بخاری تابشی

بخاری تابشی سیستم گرمایی مدرن‌تر و به روز تری نسبت به بخاری‌های معمولی دارد. کارکرد آن­ها مانند خورشید است. هیتر‌های تابشی حرارت بوجود آمده از سوختن را به امواج الکترومغناطیسی تبدیل کرده و این امواج را در محیط پراکنده می‌­کنند. بخاری‌های تابشی در دو نوع برقی و گازی وجود دارند.

با استفاده از این نوع هیتر­ها می‌توان در انرژی صرفه جویی کرد. همچنین در دو مدل سقفی و دیواری طراحی و عرضه شده‌­اند. لازم به ذکر است این نوع هیتر برای استفاده در گلخانه‌های بزرگ مناسب نیست. چرا که با نیروی برق کار می‌­کند و باعث ایجاد هزینه‌های زیادی می‌­شود ولی برای استفاده در محیط‌های کوچک‌تر بهترین گزینه است

فاکتورهای مهمی که برای خرید بهترین بخاری گلخانه‌ای باید به آن توجه کنید

کارایی بخاری

اولین نکته در انتخاب بهترین بخاری گلخانه‌ای باید توجه کنید، کارایی آن یعنی میزان گرمای تولید شده در برابر میزان مصرف انرژی است. برای اینکه بتوانید با مصرف انرژی کم بهترین بازده را داشته باشید لازم است که این فاکتور را در نظر بگیرید.

جنس اجزای تشکیل دهنده

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که برای خرید بهترین بخاری گلخانه‌ای باید در نظر بگیرید، جنس اجزای تشکیل دهنده دستگاه است. در صورتی که هر کدام از اجزای بخاری کیفیت پایینی داشته باشد، خسارات جبران ناپذیری به محیط گلخانه وارد می‌شود

جنس دستگاه

نکته مهم دیگری که برای انتخاب و خرید بخاری گلخانه‌­ای وجود دارد، جنس دستگاه است. به دلیل مرطوب بودن هوای داخل گلخانه، هیتر باید از جنس ضدزنگ یا غیرقابل اکسید باشد. به همین خاطر بیشتر تولیدکنندگان جنس بدنه هیتر را از آلومینیوم یا ورق­های گالوانیزه می­سازند.

ابعاد دستگاه

 ابعاد و اندازه گلخانه در تنظیم دمای محیط نقش موثری دارند چر که هر چقدر محیط گلخانه بزرگ تر باشد رسیدگی به آن نیز سخت‌تر است. پس قبل از انتخاب و تهیه بخاری گلخانه‌ای بهتر است ابعاد و اندازه محیط گلخانه خود را بررسی کنید و با توجه با گیاهانی که می­خواهید از آنها نگهداری کنید، بخاری مورد نظر را خریداری کنید.

تولید گرمای پاک

همچنین باید در نظر داشته باشید که هیتر انتخابی شما باید گرمای پاک تولید کند یعنی بخاری یا هیتر مورد استفاده نباید هیچگونه گاز سمی را به داخل محیط گلخانه رها کند.

ضمانت‌نامه

نکته پایانی و مهم برای انتخاب بهترین بخاری گلخانه‌ای داشتن ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

سخن آخر

در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم بهترین بخاری گلخانه‌ای را معرفی و نکات مهم برای خرید بهترین محصول را بررسی کنیم. طبق آنچه گفته شد سعی کنید با توجه به ابعاد، اندازه و بودجه ای که در اختیار دارید انتخاب و خرید را انجام دهید زیرا در این صورت می­توان از هدر رفتن انرژی و هزینه های گزاف جلوگیری کرد. امیدواریم نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک کند تا بتوانید محصولی با کیفیت انتخاب کنید.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر