امروز10 فروردین 1403

معجزه نورپردازی حرفه‌ای با انواع بهترین رینگ لایت برای عکاسی

بهترین رینگ لایت برای عکاسی
5/5 - (1 امتیاز)

فارغ از استایل، صحنه و دوربینی که با آن عکاسی یا فیلمبرداری می‌کنید، نورپردازی یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار است. نور و بازتاب آن اساس ثبت تصاویر بوده و افت کیفیت خیلی از تصاویر به سبب نورپردازی ضعیف آن‌ها است؛ نه صرفا کیفیت پایین دوربین فیلمبرداری یا خطاهای عکاس.

همگام با تکنیک‌های نوین عکاسی ابزار و تجهیزات مربوط به آن هم روز به روز جدیدتر می‌شوند. بهترین رینگ لایت برای عکاسی از جمله تجهیزاتی هستند که می‌توانند کمبود یا نواقص نورپردازی صحنه ما را به طور کامل و به خوبی پوشش دهند. اگر تجربه عکاسی آتلیه را داشته باشید حتما نمونه این رینگ‌ها و کاربرد آن‌ها را دیده‌اید.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد انواع رینگ لایت نه فقط برای عکاسان حرفه‌ای، بلکه امروزه توسط افراد آماتوری که با گوشی عکاسی می‌کنند استفاده می‌شوند. شاید خرید یک رینگ لایت برای تصویربرداری حرفه‌ای شما را از تعویض گوشی یا صرف هزینه زیاد جهت خرید دوربین عکاسی بی نیاز کند. پس همراه ما در به‌نظر باشید!

مدل پر فروش

رینگ لایت مدل YQ-320A به همراه پایه

مشخصات محصول

  • توان خروجی 30 وات
  • زاویه نور 120 درجه
  • دمای رنگ 3000 تا 6500 کلوین
نقاط قوت
  • دارای ریموت کنترل
  • قابلیت کم و زیاد کردن شدت نور

رینگ لایت مدل YQ-320A به همراه پایه بلند برای قرارگیری گوشی هوشمند طراحی شده است. این محصول قابلیت تنظیم شدت نور را دارد. بنابراین به سادگی می‌توانید در هر محیط و متناسب با روشنایی آن تابش نور را تنظیم کنید.

بازه دمایی این محصول 3000 تا 6500 کلوین است. برای این که نور گرم یا سرد داشته باشید می‌توانید این دما را تغییر دهید.

مشخصات محصول

  • توان خروجی 10 وات
  • زاویه نور 120 درجه
  • دمای رنگ 3200 تا 5600 کلوین
نقاط قوت
  • دارای سه طیف رنگی نور
  • همراه با هولدر، ریموت سیم دار و پایه

رینگ لایت مدل ZD-666 با عکسبرداری از طریق موبایل و فیلمبرداری نورپردازی حرفه‌ای را فراهم می‌کند. این حلقه ده اینچی از چراغ پر کننده LED با کنترل 26 سانتی متر تشکیل شده است. اگر به دنبال رینگ لایتی با قیمت مناسب و امکانات کافی هستید این محصول گزینه مناسبی خواهد بود.

مشخصات محصول

  • قابلیت کنترل شدت نور
  • قابلیت کنترل دمای نوری
  • زاویه نوردهی 120 درجه
نقاط قوت
  • دارای پایه رینگ لایت با قابلیت چرخش 360 درجه

رینگ لایت مدل RL-335 را می‌توانید در سه طیف رنگی یخی، زرد و میکس زرد و یخی تنظیم کنید. این محصول با یک پایه نگهدارنده به ارتفاع دو متر طراحی شده که قابلیت چرخش در تمام جهان را دارد.

مشخصات محصول

  • دارای 128 قطعه لامپ LED
  • دارای سه طیف رنگی نور
  • دمای رنگ 3000 تا 5000
نقاط قوت
  • دارای پورت USB قابل استفاده با پاور بانک و یا آداپتور موبایل

رینگ لایت مدل FRL-26 با زاویه نور 360 درجه طراحی شده تا نورپردازی سوژه از هر سمت برابر و یکنواخت باشد. پایه این محصول به هولدر گوشی موبایل مجهز است. شما می‌توانید گوشی‌هایی با عرض 5.2 تا 10.5 سانتی متر را روی این پایه قرار دهید و از عکاسی حرفه‌ای لذت ببرید.

مشخصات محصول

  • زاویه نوردهی 180 درجه
  • دارای طیف نوری سرد،مخلوط و گرم
  • دمای رنگ 3300 تا 6000
نقاط قوت
  • دارای ریموت لمسی روی کار برای کنترل و کم و زیاد کردن نور و رنگ نور

رینگ لایت مدل F-539 طراحی سبک و قابل حمل دارد که علاوه بر محیط سر بسته می‌تواند برای سفر و فضای باز نیز مناسب باشد. پایه این محصول دارای هولدر گوشی است و می‌توانید از آن برای عکاسی در فضای باز، پرتره، مد و فشن، عکاسی تبلیغاتی و فیلمبرداری استفاده کنید.

مشخصات محصول

  • منبع نور 10 واتی
  • زاویه نوری 180 درجه
  • دمای رنگ 3200 تا 5600
نقاط قوت
  • قابلیت تنظیم روشنایی و دمای رنگ نور

رینگ لایت مدل ZD-666 ابزاری کاربردی برای عکاسی با انواع دوربین حرفه‌ای و گوشی هوشمند است. برای استفاده از این محصول می‌توانید از گوشی‌های 5.2 تا 10.5 سانتی متری استفاده کنید. این محصول همراه با هولدر، پایه متحرک چرخان و ریموت عرضه می‌شود.

مشخصات محصول

  • قابلیت تنظیم میزان نور در حالت مختلف
  • زاویه نوری 180 درجه
  • دمای رنگ 2700 تا 5500

رینگ لایت مدل M33 با قطر 26 سانتی متری و سه پایه متحرک تولید شده است. انرژی این رینگ لایت به صورت مستقیم توسط برق شهری تامین می‌شود. این محصول برای عکاسی پرتره و نمای نزدیک مناسب است.

مشخصات محصول

  • قابلیت تنظیم میزان نور در حالت مختلف
  • دارای پایه برای اتصال گوشی
  • قابلیت تنظیم کانال و گرو‌بندی نور

رینگ لایت مدل 26CM از تعدادی LED بسیار کوچک و پر نور با قدرت تابش بالا ساخته شده‌ است. کابل USB این حلقه نورانی را می‌توان به هر پورت USB مانند پاوربانک یا شارژر گوشی موبایل متصل کرد تا برق مورد نیاز آن برای عکاسی در محیط باز تامین شود.

رینگ لایت متل مدل RL-60

مشخصات محصول

  • دمای رنگ 5600 کلوین
  • زاویه نوردهی 60 درجه
  • منبع تغذیه مستقیم و متناوب

رینگ لایت متل مدل RL-60 با لنز هایی با دهانه فیلتر 52 تا 77 میلی متر طراحی شده است. بدنه این محصول کوچک بوده و بدون پایه عرضه می‌شود. در صورت لزوم باید پایه جداگانه برای قرارگیری این حلقه نور و هولدر گوشی خریداری کنید.

رینگ لایت و کاربرد آن در عکاسی حرفه‌ای

همان طور که از نام این وسیله ساده مشخص است، رینگ لایت یک حلقه نورانی بوده که سطح آن با تیوب یا لوله‌های فلورسنت یا LED پوشیده شده است. در یک سمت از این رینگ یا پنل یا باکس کنترلی برای تنظیمات تعبیه شده و سطح دیگر با منابع نوری کوچکی پوشیده شده است.

ساز وکار رینگ لایت‌ها پیچیده نیست و وظیفه اصلی آن‌ها تامین نور سوژه به صورت مستقیم است. این ابزار امروزه توسط بسیاری از کسب وکارها استفاده می‌شود و با توجه به محبوبیت شبکه‌های اجتماعی استفاده از آن متداول شده است. به عنوان مثال اکثر میکاپ آرتیست‌ها برای به اشتراک گذاری نمونه کار خود از رینگ لایت استفاده می‌کنند؛ چون ترکیب لنز قدرتمند دوربین و نور ناشی از رینگ لایت جزئیات کار را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

کاربرد رینگ‌ لایت‌ها بسیار گسترده است. خیلی از افرادی که به صورت حرفه‌ای محتوا دیجیتالی تولید می‌کنند و در یوتیوب به اشتراک می‌گذارند از رینگ لایت استفاده می‌کنند. رینگ لایت در تهیه موزیک ویدیو هم خیلی کاربرد دارد.

حتی کسانی که می‌خواهند یک محصول ساده را در سایت یا صفحات اجتماعی خود قرار دهند ترجیح می‌دهند از رینگ لایت استفاده کنند. با این حلقه نورانی کمبود نور در محیطی که به دکوراسیون آن نیاز داریم به سادگی برطرف می‌شود.

چطور از رینگ لایت برای نورپردازی استفاده کنیم؟

دایره نورانی به سادگی قابلیت جا به جایی دارد. بنابراین قبل از هر چیز باید سوژه خود را مشخص و رینگ لایت را در همان محل قرار دهید. سپس لنز دوربین را باید دقیقا وسط رینگ لایت قرار دهید تا همزمان با نوری که توسط آن تابیده می‌شود عکسبرداری را انجام دهد.

با قرار دادن لنز دوربین در مرکز توزیع مناسب نور را در تمام نقاط خواهیم داشت. وقتی که نور به صورت مستقیم روی سوژه قرار می‌گیرد ناهماهنگی و ناهنجاری‌های مربوط به نور برطرف می‌شود. این موضوع را بیش‌تر در عکاسی پرتره می‌بینیم که باعث می‌شود بخشی از چهره روشن‌تر یا تیره‌تر باشد. در حالی که با رینگ لایت نور به صورت مساوی از تمام زوایا تابیده می‌شود.

قبل از خرید انواع رینگ لایت بخوانید

همه می‌توانند از رینگ لایت برای ثبت تصاویر بهتر و حرفه‌ای استفاده کنند؛ اما هر نوع رینگ لایتی مناسب اهداف شما نیست و باید در خریدتان چند فاکتور مهم را در نظر داشته باشید:

ابعاد رینگ لایت و تاثیر آن بر عکاسی

ابعاد حلقه نورانی با توجه به پوشش حلقه توسط LEDها بیان می‌شود. در بازار بین المللی رینگ لایت‌ها با ابعاد 10 تا 20 اینچی تولید می‌شوند. مدل‌هایی هم که در بازار داخلی می‌بینیم ابعاد مشابهی دارند. اگر محدودیت بودجه نداشته باشید هر چقدر که رینگ لایت بزرگ‌تر باشد کاربری آن گسترده‌تر می‌شود. فقط کافی است از بهترین گوشی‌های پرطرفدار برای عکاسی سلفی استفاده کنید که دوربین جلو قوی‌تری دارند.

قابلیت کنترل میزان و زاویه نوردهی

اکثر مدل‌های بازار قابلیت تنظیم نور دارند. این قابلیت تنظیم نور کمک می‌کند تا بدون تغییر فاصله لنز با سوژه بتوانید نورپردازی مناسبی داشته باشید. این در حالی است که برخی از مدل‌های بازار به صورت ثابت طراحی می‌شوند و برای این که با سوژه هماهنگ شوند باید فاکتورهای دیگر را دستکاری کنید.

پایه قرارگیری گوشی موبایل در رینگ لایت

هر چقدر که پایه رینگ لایت بلندتر باشد برای عکاسی بهتر است. پایه‌های رینگ لایت قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و اگر بلندتر باشند می‌توانید از آن‌ها برای سوژ‌ه‌های مختلفی استفاده کنید. نکته دیگر قابلیت قرارگیری دوربین پشت رینگ لایت بوده که به تازگی به این محصولات اضافه شده است.

به نظر می‌رسد اکثر تولیدکنندگان موضوع عکاسی صفحه اجتماعی و تصویربرداری سلفی کاربران را دغدغه خود قرار داده‌اند. قبل از خرید رینگ لایت‌های مجهز به پایه گوشی به عرض تلفن هوشمند برای نصب دقت کنید.

قابلیت تنظیم دمای رنگ در رینگ لایت‌ها

دمای رنگ فاکتوری برای بیان رنگ منبع نورانی است که به تصویر برخورد می‌کند. هرچه دمای جسم سیاه کمتر باشد رنگ آن طیف گرم و رو به قرمزی دارد. در عوض هر چه دمای جسم سیاه بیش‌تر شود ابتدا به محدوده نور خنثی یعنی سفید رسیده و هر چه گرم‌تر شود به مرز بنفش و سپس آبی متمایل می‌شود.

اگر اهل استفاده از شبکه‌های اجتماعی باشید به خوبی با تنظیم افکت‌های مختلف متوجه تغییر دمای رنگ تصاویر شده‌اید. حالا انواع رینگ لایت هم با قابلیت تنظیم دمای رنگ تولید می‌شوند.

هرچه دمای رنگ نور از 5000 کلوین کم‌تر باشد نور رنگ گرم‌تر است و به سمت رنگ قرمز متمایل خواهد بود. هر چه دمای رنگ نور از 5000 کلوین بیش‌تر شود رنگ نور سردتر است. توصیه ما خرید رینگ لایت‌هایی با حداکثر دمای نوری 5500 کلوین است.

سخن آخر

انواع  بهترین رینگ لایت برای عکاسی ابزارهای حرفه‌ای جهت نورپردازی هنگام تصویربرداری از سوژه هستند. با وجود این حلقه‌های نوری عکاسی پرتره و ثبت تصاویری که نیاز به زوم و تمرکز بالای لنز دارند سریع‌تر و باکیفیت‌تر خواهد بود.

در خرید رینگ لایت به قابلیت تنظیم شدت و دمای نوری، پایه و هولدر قرارگیری گوشی و منبع تغذیه آن دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر