امروز31 فروردین 1403

ارزان ترین گوشی 5G (سامسونگ، شیائومی، ریلمی، موتورولا)

ازرانترین گوشی های 5G
4/5 - (4 امتیاز)

بهترین گوشی ارزان قیمت 5G کدام است؟

سرها پایین و گردن‌ها خم، چشمانی خیره به صفحه اسمارت فون‌ها و انتظار برای دانلود محتوایی که امروز نسبت به پنج سال اخیر سریع‌تر صورت می‌گیرد. اما ما کاربران پرتوقع همیشه انتظار نسل تازه‌تری را که قرار است در سرعت اینترنت انقلاب کند می‌کشیم! تحولات دنیای اطراف و به ویژه سرعت اینترنت کنونی چقدر در زندگی شما تاثیر داشته است؟

طبق آمار امروزه خیل عظیمی از کاربران مصرف کننده داده تلفن همراه هستند و بنابراین پشتیبانی از آخرین نسل اینترنت همراه را ملاک مهمی در خرید گوشی هوشمند می‌دانند. به ویژه که حالا نسل پنجم و جادویی دیتا هم معرفی شده و کمپانی‌ها هم ارزان ترین گوشی 5G را روانه بازار کرده‌اند تا به هر نیاز و سلیقه‌ای به این شکل پاسخ داده شود.

توسعه فناوری اطلاعات و رونق ارتباطات اینترنتی و مجازی باعث شده تا همه ما بدون استثنا به سرعت بالاتر اینترنت همراه نیازمند باشیم. با گوشی های 5G تاخیر در ارسال و دریافت اطلاعات به کم‌ترین حد ممکن می‌رسد و همه ما تجربه شیرین‌تری از وبگردی را تجربه می‌کنیم. با این مقدمه و در ادامه راهنمای به‌نظر به بررسی ارزان‌ترین گوشی‌های 5G با ارزش خرید بالا می‌پردازیم.

نقد و بررسی انواع گوشی های 5G ارزان قیمت

گوشی موتورولا Moto G 5G Plus

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • مقدار RAM: هشت گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 48 مگاپیکسل

مدل Moto G 5G Plus از ارزان‌ترین گوشی‌های موتورولا بوده که با پنل LTPS IPS و صفحه نمایش 6.7 اینچی طراحی شده است. ظرفیت 128 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی این مدل در کنار پردازنده قوی برای امور معمول روزمره کافی و ایده‌آل است.

به جز ویژگی‌های سخت افزاری و پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه، Moto G 5G Plus با چهار دوربین که سنسور اصلی آن 48 مگاپیکسلی بوده طراحی شده است. این دوربین 4 گانه در کنار دوربین سلفی قوی تصاویر واضح و شفاف و ویدیوهایی با کیفیت 4K ثبت می‌کند. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گوشی Moto G 5G Plus برای ساعت‌ها مشاهده همزمان فیلم و ویدیو و مکالمه بی‌وقفه کافی است.

گوشی شیائومی POCO M3 PRO 5G

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • مقدار RAM: چهار گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 48 مگاپیکسل

شیائومی مدل POCO M3 PRO با قاب و فریم پلاستیکی مقاوم تولید شده و صفحه نمایش آن به فناوری Corning Gorilla Glass 3 مجهز است. با وجود این فناوری نمایشگر گوشی از خط و خش و ضربه حفاظت می‌شود.

POCO M3 یک گوشی کاملا اقتصادی با حافظه داخلی محدود اما کافی برای استفاده معمول، شبکه‌های اجتماعی و وبگردی است. دوربین این گوشی از سه لنز با قابلیت ثبت ویدئوی Full HD تشکیل شده و کیفیت مطلوبی برای عکاسی در روز دارد.

باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز دیگر این گوشی تازه‌وارد است.

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • مقدار RAM: شش گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 48 مگاپیکسل

سری A از پرفروش‌‌های سامسونگ با رنگ و بویی تازه است که علاوه بر قیمت مناسب در برخی از مدل‌ها با امکانات پرچمداران بازار عرضه می‌شود. مدل Galaxy A32 با یک بدنه نسبتا بزرگ و 4 لنز در ماژول دوربین چهارگانه برای اولین بار با حاشیه U شکل و مشهور Infinity-U طراحی شد.

پردازنده این مدل برای امور روزمره نظیر شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و ویدیو و … ایده‌آل است. در مدل A32 تراشه 7 نانومتری MediaTek MT6853 Dimensity 720 5G و 6 گیگابایت رم تولید شده که ظرفیت کافی برای انجام امور مختلف به صورت همزمان دارد.

اکثر گوشی‌های میان رده از جمله مدل A32 از باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند که ظرفیت آن‌ها برای دو تا سه روز استفاده مداوم کافی است. رزولوشن دوربین اصلی این گوشی 48 مگاپیکسلی بوده و علاوه بر لنز فوق عریض از حسگر عمق برای ثبت جزئیات بیش‌تر برخوردار است.

گوشی شیائومی Mi 10T Lite 5G

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • مقدار RAM: شش گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 64 مگاپیکسل

اسمارت فون‌های شیائومی با قیمت اقتصادی و قابلیت‌های میان رده‌های سامسونگ تولید می‌شوند. حدود یک سال از معرفی گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10T می‌گذرد. این مدل به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 750 جی مجهز بوده و عملکرد گرافیکی آن نسبت به بقیه مدل‌های این خانواده بهتر است. تست و بررسی کاربران نشان می‌دهد پردازنده مرکزی و گرافیکی Mi 10T Lite برای اجرای انواع برنامه‌های محاسباتی، بازی فورتنایت (Fortnite) و اف پی اس 30 (30fps)مناسب است.

گوشی Mi 10T lite از نظر طراحی بدنه تا حد زیادی سبک و باریک شده و از صفحه‌نمایش با اندازه 6.67 اینچی با نرخ به روزرسانی کم‌تر نسبت به مدل‌های پیشین برخوردار است.

ماژول‌های دوربین این مدل چهارگانه و شامل لنزهایی با کیفیت‌های 64، 8، 2 و 2 مگاپیکسل است که در مجموع برای ثبت تصاویر باکیفیت و زنده مطلوب خواهد بود.

گوشی شیائومی Redmi Note 9T 5G

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • مقدار RAM: چهار گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 48 مگاپیکسل

عملکرد رضایت بخش Redmi Note 9T در پخش ویدیو، وبگردی، بازی و کار با سایر اپلیکیشن‌ها این گوشی را در زمره میان‌رده های پرفروش شیائومی قرار می‌دهد. البته پیشنهاد می‌کنیم روی پردازنده مرکزی و گرافیکی گوشی Redmi Note 9T برای کارهای پیچیده و بازی‌های سنگین حساب نکنید.

Redmi Note 9T از نظر ظرفیت باتری و کیفیت دوربین در این بازه قیمتی بی‌نظیر است.

ماژول دوربین سه‌گانه پشت گوشی دارای کیفیت‌های 48، 2 و 2 مگاپیکسل بوده و دوربین سلفی هم از نوع عریض است. در مجموع امکانات این گوشی را برای مصارف روزمره، وبگردی و نیمه‌حرفه‌ای مطلوب ارزیابی می‌کنیم.

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • مقدار RAM: چهار گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 48 مگاپیکسل

شاید در نگاه اول گوشی A22 را به دلیل قیمت اقتصادی آن یک میان رده ضعیف ارزیابی کنید؛ اما به لطف تراشه MediaTek MT6833 و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 همه چیز از جمله سرعت پردازش برنامه‌ها با این مدل رضایت‌بخش است.

مدل A22 یک دوربین با لنزهای سه‌گانه 5 مگاپیکسل، 2 مگاپیکسل و 48 مگاپیکسل دارد. ظرفیت باتری هم 5000 میلی‌آمپرساعت بوده که مشابه با سایر میان رده‌ها برای این گوشی اقتصادی بی‌نظیر است.

گوشی شیائومی REDMI NOTE 10 5G

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • مقدار RAM: چهار گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 48 مگاپیکسل

REDMI NOTE 10 را می‌توانیم سردمدار گوشی‌های مقرون به صرفه و کارآمد بازار معرفی کنیم. محصولی که همین امسال با قابلیت‌های کلیدی یک میان رده موفق وارد بازار شد.

ردمی نوت 10 به لحاظ سخت افزاری از تراشه MediaTek MT6833 Dimensity 700 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 بهره می‌گیرد. پشتیبانی از اینترنت 5G مهم‌ترین ویژگی و نقطه قوت این گوشی اقتصادی است که در مجموع با این امکانات تجربه کاربری لذت‌بخشی را برای مصرف‌کنندگان رقم می‌زند.

نوت 10 از نظر ماژول دوربین هم کیفیت قابل قبولی دارد. هسته مرکزی این دوربین را لنز 48 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد که کیفیت عکاسی و ثبت ویدیو مطلوبی دارد.

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • مقدار RAM: هشت گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 48 مگاپیکسل

ریلمی از برندهای نوظهور بازار است؛ اما با معرفی گوشی 7 5G RMX2111 نشان داده که تجربه بالایی در طراحی سخت‌ افزاری گوشی در رقابت با سایر برندها دارد.

پردازنده مرکزی و گرافیکی این مدل در مجموع قابلیت پردازشی خوبی برای انجام امور روزمره دارند و با وجود آن‌ها سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها به صورت همزمان ایده‌ال است. با این حال نباید روی این گوشی برای بازی‌های سنگین و امور محاسباتی خاص حساب کنید.

مدل 7 5G RMX2111 از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با فناوری IPS بهره می‌برد و تراکم پیکسلی بالا آن به درک بهتر جزئیات کمک می‌کند. رزولوشن دوربین مرکزی در ماژول چهارگانه این دوربین 48 مگاپیکسل است که رنگ‌ها را زنده‌تر از واقعیت به تصویر می‌کشد. به لطف لنز Ultra wide هم می‌توانید پهنای بیش‌تری از سوژه را ثبت کنید.

در ریلمی مدل 7 5G RMX2111 درست مثل میان رده‌های رقیب باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت به کار رفته که برای دو تا سه روز مکالمه مداوم کافی است.


درباره گوشی 5G چه می‌دانید؟

در گذشته قابلیت پشتیبانی از اینترنت 4G توسط گوشی‌های موبایل یک حسن بزرگ به شمار می‌رفت؛ اما امروزه این نسل پنجم تلفن همراه است به عنوان نقطه قوت اکثر گوشی‌های تازه نفس دنیا شناخته می‌شود.

اینترنت نسل پنجم از اواخر سال 2018 معرفی شد و استفاده از آن با توجه به این که روز به روز نیاز به اتصال اینترنت پر سرعت بیش‌تر می‌شود رونق می‌گیرد. این اینترنت امکان واکنش سریع را در اکثر تکنولوژی‌های جدید نظیر واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، توسعه هوش مصنوعی فراهم کرده است. با این حال در ایران همچنان این شبکه اینترنتی نوظهور محسوب می‌شود و هنوز پوشش‌دهی سراسری آن وجود ندارد.

اینترنت 5G در دنیا: تفاوت را احساس کنید!

شاید بخواهید بدانید قرار است با خرید گوشی‌های 5G چه سرعتی را تجربه کنید و به زبان ساده‌تر چه تحولاتی انتظارتان را می‌کشند!

اگر متوسط سرعت دانلود اطلاعات را در شبکه اینترنت نسل چهارم حدود 50 مگابیت بر ثانیه برآورد کنیم سرعت اینترنت 5G به ده تا بیست برابر آن می‌رسد! اکنون خیلی از شرکت‌های تکنولوژی ابزار و محصولات خود را مبتنی بر نسل پنجم اینترنت همراه و سرعت بالای تبادل اطلاعاتی آن تولید می‌کنند.

در ارتباط با ارزیابی افزایش سرعت اینترنت با اینترنت 5G نمی‌توانیم به طور قطعی نظر دهیم؛ اما به هر صورت همه چیز به پوشش‌دهی زیر ساخت‌ها و تجهیزاتی بستگی دارد که در شهرهای مختلف کشور برای بهره‌مندی از نسل پنجم ارتباطات راه‌اندازی شده باشند.

گوشی‌های 5G چه مزایایی دارند؟

اگر شما هم امروزه مثل خیلی دیگر از کاربران دیگر از اپلیکیشن‌ها و ابزارهای آنلاین روی گوشی خود استفاده می‌کنید دیگر می‌دانید که با اینترنت 5G چه سرعتی در انتظارتان است. تاخیر زمانی از دو نقطه مبدا و مقصد برای بارگیری یا بارگذاری دیتا با اینترنت نسل پنجم سریع‌تر است.

موضوع دیگر بحث تراکم دستگاه‌های متصل به شبکه 5G و پشتیبانی از آن‌ها است. به نظر می‌رسد در صورتی که منطقه مورد نظر تحت پوشش اینترنت نسل پنجم قرار داشته باشد احتمالا بیش از یک میلیون دستگاه در آن منطقه پشتیبانی می‌شوند. بنابراین با این فناوری خبری از ترافیک بالا کاربران و افت سرعتی نیست.

ارزان‌ترین گوشی‌های 5G از برندهای مختلف در یک نگاه

درست است که هنوز از نسل پنجم اینترنت همراه در سراسر کشور استفاده نمی‌شود؛ اما اگر قصد تعویض گوشی با بودجه محدود و مشخص دارید بد نیست لیستی از گوشی‌های ارزان قیمت 5G را در دسترس داشته باشید.

شیائومی؛ پیشتاز تولید گوشی 5G خوش قیمت

برخی از گوشی‌های جدید شیائومی را که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند باید خوش قیمت، ارزان و البته با ارزش خرید بالا توصیف کنیم. فقط کافی است نگاهی به مدل‌های Mi و Redmi شیائومی داشته باشید که با کیفیت مثال‌نزدنی و قیمت مناسب از فناوری 5 پشتیبانی می‌کنند.

اگر دغدغه خرید گوشی از برندهای معروف و شناخته شده بازار ایران را ندارید بدون شک گوشی‌های شیائومی امکاناتی فراتر از حد تصور در اختیارتان قرار می‌دهند. گوشی‌هایی که در کنار ماژول‌های گسترده دوربین، حافظه داخلی کافی، صفحه نمایش نسبتا بزرگ و … از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند.

سری پرطرفدار A سامسونگ برای خاص‌پسندان

سری A سامسونگ همگام با سری M با قابلیت‌های قابل قبول و قیمت اقتصادی‌تر عرضه شد. Galaxy A42 از پرفروش‌های بازار است که با قیمت متوسط به عنوان یک میان رده قدرتمند با 8 گیگابایت رم به بازار عرضه شد. بنابراین اگر از طرفداران سامسونگ هستید هنوز هم می‌توانید بین میان رده‌ها به ویژه سری A اسمارت فون‌هایی را پیدا کنید که از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می‌‌کنند.

گوشی‌های هوشمند وان پلاس با عملکرد رضایت‌بخش

مدت زیادی از عرضه میان رده‌های وان پلاس مانند وان پلاس 8 Pro به بازار اسمارت فون‌ها نمی‌گذرد. در این مدت وان پلاس مدل‌های اندرویدی خوش قیمتی عرضه کرده که در مقایسه با سایر کمپانی‌های چینی عملکرد رضایت بخشی داشته است.

وان پلاس NORD N10 در کنار 6 گیگابایت رم قابلیت پردازشی مناسبی دارد و در صورت پشتیبانی منطقه از 5G، بالاترین سرعت وبگردی با این گوشی را تجربه می‌کنید.

و همچنین می‌توانید را در وبسایت راهنمای خرید دنبال کنید

سخن آخر

نسل پنجم اینترنت همراه این روزها به موضوع داغ دنیای تکنولوژی تبدیل شده است. با توجه به نوسانات و افزایش قیمت گوشی موبایل طبیعی است اگر شما هم به دنبال ارزان ترین گوشی 5G باشید و به روز بمانید!

در حال حاضر اکثر کلان شهرهای ایران از پوشش 5G بهره‌مند هستند و پوشش نسل جدید به مرور زمان سراسری می‌شود. برندهای زیادی نظیر سامسونگ، ریلمی، شیائومی و موتورولا میان رده‌های اقتصادی خود را با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G عرضه کرده‌اند. انتخاب شما کدام یک از مدل‌های اقتصادی برندهای پرفروش بازار است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر