امروز10 فروردین 1403

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین (نقد و بررسی)

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین
4.2/5 - (5 امتیاز)

کدام گوشی شیائومی بهترین دوربین را دارد؟

پررنگ‌ترین تاثیر افزایش قیمت ارز در دو سال اخیر بر قیمت نهایی اسمارت فون‌ها بود و مسبب هیاهوی زیادی در بازار گوشی موبایل شد. تا جایی که خرید خیلی از گوشی‌های میان رده و متوسط بازار برای برخی از کاربران به یک آرزوی دست‌نیافتنی حداقل تا شش ماه پیش تبدیل شد.

همین افزایش قیمت برندهای سرشناس بازار باعث شد تا خیلی از کاربران به خرید گوشی‌های چینی شیائومی متمایل شوند. گوشی‌هایی که نشان دادند هر ارزانی هم می‌تواند باکیفیت باشد تا به عنوان یک گوشی درست و درمان روی آن حساب کنیم. به ویژه که انواع بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین هم به عنوان بخش پرکاربرد اسمارت فون‌ها عملکرد قدرتمندی از خود به نمایش گذاشتند.

اگر شما هم مجموعه اقتصادی و کارآمد گوشی‌های شیائومی را انتخاب کرده‌اید ممکن است در دوراهی انتخاب مدل محبوبتان از نظر دوربین دو به شک باشید. ما نسبت به این نگرانی مشترک اکثر کاربران آگاه هستیم و تصمیم گرفتیم در نقد امروز به‌نظر بهترین گوشی‌های شیائومی را از نظر دوربین بررسی کنیم. این مطلب را از دست ندهید.

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی از لحاظ دوربین

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.43 اینچ
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • مقدار RAM: هشت گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 64 مگاپیکسل

عملکرد Redmi Note 10S برای آن دسته از کاربرانی که انتظارات معمولی از یک گوشی هوشمند دارند رضایت‌بخش است. در این گوشی پنل IPS LCD و به کار رفته و علاوه بر صفحه نمایش، بدنه هم توسط Corning Gorilla Glass 3 از خط و خش و ضربه محافظت می‌شود.

تراشه Mediatek Helio G95 و حافظه رم هشت گیگابایتی این گوشی برای استفاده معمول و نیمه حرفه‌ای عملکرد مطلوبی دارند. ما کیفیت عکاسی با این گوشی را در این بازه قیمتی فراتر از انتظار ارزیابی می‌کنیم. در این گوشی لنز عریض 64 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو با کیفیت 2 مگاپیکسل و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی درست مثل سایر میان رده‌ها کنار هم قرار گرفته‌اند تا شاهد تصاویری زنده‌تر، بدون اغراق در رنگ سوژه‌ها باشیم.

به جز کیفیت مثال‌نزدنی دوربین با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی این گوشی می‌توانید ساعت‌ها به تماشا ویدیو، وبگردی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی بپردازید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X4 Pro 5G 2201116PG

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.67  اینچ
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • مقدار RAM: 8 گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 108 مگاپیکسل

گوشی موبایل شیا‌ئومی مدل Poco X4 Pro 5G 2201116PG از گوشی‌های سری پوکو است که به قیمت مناسب و مشخصات فنی مطلوب شهرت دارند. این گوشی با توجه به قرار گرفتن در گروه گوشی‌های میان‌رده از جایگاه خوبی در میان کاربران بهره‌مند است. با نگاه کردن به گوشی صفحه نمایش 6.67 اینچی آن را می‌بینید که از رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ بهره برده است. صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED است و در هر اینچ ۳۹۵ پیکسل به نمایش می‌گذارد.

با نگاهی به گوشی صفحه نمایش 6.67 اینچی آن با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را می‌بینیم. این صفحه نمایش از نوع امولد بوده و قادر است در هر اینچ ۳۹۵ پیکسل را نمایش دهد. این نمایشگر همچنین دارای نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز است که نشان می‌دهد عملکرد خوبی دارد و تصاویر باکیفیت و واضحی به نمایش می‌گذارد.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های گوشی هوشمند برای افرادی که به عکاسی و فیلمبرداری با موبایل علاقه دارند دوربین گوشی است. سنسور اصلی دوربین این گوشی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل دارای قدرت بالایی است. این سنسور از نوع واید یا عریض است و در کنار سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی قرار می‌گیرد. این دو در کنار سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو در پشت گوشی قرار دارند و دوربین‌های سه‌گانه را تشکیل می‌دهند. برای سنسور دوربین سلفی هم رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل در نظر گرفته شده که آن را برای گرفتن سلفی‌های مطلوب و تماس‌های ویدیویی مناسب می‌سازد.

در قسمت سخت‌افزاری گوشی پردازنده اسنپ‌درگون G5 695 شرکت کوالکام در نظر گرفته شده است که عملکرد این گوشی را در بازی‌ها و برنامه‌های سنگین تضمین می‌کند. همین پردازنده است که موجب می‌شود این گوشی توانایی پشتیبانی از شبکه اینترنتی نسل پنجم یا 5G را هم داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت و شارژر ۶۷ وات اشاره کرد. این گوشی همچنین دارای قابلیت شارژ سریع یا فست‌شارژ است و در مدت زمان ۴۱ دقیقه گوشی را از صفر تا صد شارژ می‌کند.

پیشنهاد به‌نظر

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus 5G 21091116UG

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • مقدار RAM: 8 گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 108 مگاپیکسل

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus 5G 21091116UG عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی‌های این کمپانی را به خود اختصاص می دهد. این گوشی از مشخصات فنی مطلوب و عملکرد بسیار خوبی بهره برده است.

این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. این نمایشگر از نوع سوپر امولد است و در هر اینچ ۳۹۵ پیکسل را به نمایش می‌گذارد. با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز می‌توان گفت با صفحه نمایش پرقدرت و با کیفیتی سروکار داریم. روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیت یکی دیگر از ویژگی‌های این صفحه نمایش است که باعث می‌شود در شرایط نوری متنوع وضوح تصویر خوبی داشته باشید.

اکنون به سراغ دوربین‌های گوشی می‌رویم که برای خیلی‌ها یکی از معیارهای اصلی خرید گوشی محسوب می‌شوند. در قسمت پشتی گوشی سنسور اصلی دوربین با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل و قدرت بسیار بالا قرار دارد. این سنسور از نوع واید یا عریض است و در کنار سنسور اولترا واید یا فوق عریض ۸ مگاپیکسلی قرار دارد. در کنار این دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو دوربین‌های سه‌گانه را تشکیل می‌دهند. در قسمت دوربین سلفی هم سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. این سنسور برای گرفتن عکس‌های سلفی مطلوب و تماس‌های ویدیویی کاملا مناسب است.

بخش سخت‌افزاری برای افرادی که می‌خواهند با گوشی به راحتی بازی‌ها و برنامه‌ها را اجرا کنند بسیار اهمیت دارد. خبر خوب این است که حضور پردازنده دیمنسیتی 920، یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های شرکت مدیاتک این امکان را برای شما فراهم می‌کند. به کمک این پردازنده می‌توانید بازی‌های سنگین مانند کال آف دیوتی را به راحتی و با سرعت بالا اجرا کنید. همین پردازنده یک امکان دیگر را برای این گوشی فراهم می‌کند و آن هم پشتیبانی از شبکه اینترنتی نسل پنجم یا 5G است.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت و شارژر ۱۲۰ وات اشاره کرد. این محصول همچنین مجهز به فناوری شارژ سریع یا فست شارژ است. تنها ۱۵ دقیقه زمان می‌برد تا این گوشی از صفر تا صد شارژ شود.

گوشی موبایل شیائومی مدل 11T Pro 2107113SG 5G

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش:  6.67 اینچ
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • مقدار RAM: 12 گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 108 مگاپیکسل

یکی دیگر از گوشی‌های قدرتمند شیائومی که عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است، گوشی  11T Pro 2107113SG 5G است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع امولد است. این نمایشگر دارای رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و در هر اینچ ۳۹۵ پیکسل را به نمایش می‌گذارد. این ویژگی‌ها نشان از قدرت بالای صفحه نمایش این گوشی در میان گوشی‌های هوشمند دارند.

دوربین‌های سه‌گانه این گوشی را مجموعه‌ای از سنسورهای قوی در قسمت پشتی تشکیل می‌دهند. سنسور دوربین اصلی از نوع واید دارای رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/1.8 است. در کنار این سنسور، سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید و سنسور ۵ مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو ماکرو قرار گرفته است. در حال حاضر عنوان قدرتمندترین سنسور دوربین اصلی به این گوشی تعلق دارد.

در قسمت دوربین سلفی هم رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. این دوربین سلفی برای گرفتن سلفی و تماس‌های ویدیویی کیفیتی کاملا مطلوب دارد. اگر به فیلمبرداری با موبایل هم علاقه دارید می‌تواند با دوربین اصلی ویدیوهایی با حداکثر کیفیت K8 و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید.

در بخش سخت‌افزاری این گوشی پردازنده قدرتمند اسنپ‌درگون شرکت کوالکام قرار داده شده است. این پردازنده به گوشی قابلیت اجرای بازی‌های جدید و سنگین را با کیفیت خود می‌بخشد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری و شارژر ۱۲۰ وات اشاره کرد. این گوشی همچنین مجهز به فناوری فست‌شارژ است و تنها در عرض ۱۷ دقیقه گوشی را از صفر تا صد شارژ می‌کند.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 pro 5G

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • مقدار RAM: 8 گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 108 مگاپیکسل

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 pro 5G یکی از گوشی‌های میان‌رده اما قدرتمند این کمپانی محسوب می‌شود. این گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و در هر اینچ ۳۹۵ پیکسل به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر از نوع سوپر امولد است و با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز می‌توان گفت یک صفحه نمایش باکیفیت و پرقدرت است.

این گوشی در بخش سنسورهای دوربین هم حرف زیادی برای گفتن دارد. سنسور اصلی دوربین با قدرت بالا و رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل و از نوع عریض در قسمت پشتی گوشی قرار دارد. در کنار این سنسور، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید یا فوق عریض و سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو قرار گرفته‌اند. در بخش دوربین سلفی هم رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل برای رزولوشن در نظر گرفته شده است.

برای ساخت این گوشی در بخش سخت‌افزاری پردازنده اسنپ‌درگون G5 695 شرکت کوالکام قرار داده شده است. این پردازنده برای افرادی که به اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین علاقه دارند یک امتیاز ویژه است. به کمک این پردازنده می‌توانید بازی‌های سنگین مانند کال آف دیوتی و برنامه‌های جدید و گرافیکی را اجرا کنید. این پردازنده همچنین به گوشی قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های اینترنتی نسل پنجم یا 5G را هم می‌دهد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و شارژر قدرتمند ۶۷ واتی مجهز به فست‌شارژ از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند. برای شارژ صفر تا صد گوشی تنها ۴۲ دقیقه زمان نیاز است.

گوشی موبایل شیائومی مدل 11T 21081111RG 5G

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ
  • حافظه داخلی: 8 گیگابایت
  • مقدار RAM: 8 گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 108 مگاپیکسل

یکی از گوشی‌های قدرتمند و با کیفیت شرکت شیائومی 11 T 21081111RG 5Gاست که مشخصات فنی قدرتمندی دارد. صفحه نمایش این محصول 6.67 اینچ از نوع امولد با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. این صفحه نمایش قادر است در هر اینچ ۳۹۵ پیکسل به نمایش بگذارد و با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز می‌توانیم آن را یک نمایشگر با کیفیت بدانیم.

اکنون سنسورهای دوربین این گوشی را با هم بررسی می‌کنیم که برای بسیاری از افراد یکی از فاکتورهای اصلی خرید گوشی است. سنسور دوربین اصلی این گوشی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل و از نوع واید در پشت گوشی قرار دارد. در کنار آن سنسور ۸ مگاپیکسلی از نوع اولترا واید یا فوق عریض و سنسور ۵ مگاپیکسلی تله‌فوتو ماکرو دیده می‌شود. این سه سنسور در کنار هم دوربین‌های سه‌گانه این گوشی را تشکیل می‌دهند.

برای دوربین سلفی این گوشی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. این سنسور برای گرفتن سلفی‌های مطلوب و تماس‌های ویدیویی کاملا مناسب است. به کمک دوربین اصلی می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید.

در بخش سخت‌افزار حضور یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های مدیاتک یعنی دیمنسیتی G5 1200 یک ویژگی سخت‌افزاری بسیار مهم تلقی می‌شود. این پردازنده به شما کمک می‌کند با خیال راحت بازی‌های جدید و سنگین را اجرا کنید. همچنین به گوشی قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم یا 5G را هم می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و شارژر ۶۷ واتی با قابلیت فست‌شارژ اشاره کرد. برای شارژ صفر تا صد این گوشی تنها ۳۶ دقیقه زمان کافی است.


بهترین‌های شیائومی: رقابتی عجیب بر سر لنز دوربین!

حالا که گوشی‌ها به دست راست ما در هر امری تبدیل شده‌اند طبیعی است اگر حین خرید بخواهیم از بالاترین کیفیت ممکن دوربین بهره‌مند شویم و گوشی ما را از خرید دوربین حرفه‌ای بی‌نیاز کند. اگر علاوه بر دوربین، بر روی شارژدهی باتری نیز حساس هستید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری نیز سر بزنید.

در طراحی دوربین محصولات شیائومی فاکتورهای مختلفی مطرح می‌شود. تعادل نوردهی و محدوده دینامیکی از مشخصات سخت‌افزاری لنزهای دوربینی هستند که قرار است با وارد کردن نور تصویر و ویدیو را ذخیره‌سازی کنند.

لنزهایی که در مدل‌های مختلف شیائومی به کار می‌روند قابلیت‌های مختلفی دارند. زوم دیجیتالی تکنولوژی اخیری است که در گوشی‌های این برند برای بهبود کیفیت تصاویر در عین نزدیک شدن به سوژه طراحی شده‌اند. مهم‌تر از زوم حالات مختلف عکسبرداری است که این روزها نه فقط در شیائومی بلکه در میان‌رده‌ها و پرچمداران بازار نظیر سامسونگ می‌بینیم. حالاتی که هر یک ویژگی‌های مختلفی برای ثبت تصویر حیوانات خانگی، پرتره افراد یا سوژه‌هایی با فوکوس یا تمرکز بیش‌تر دارند.

مروری بر بهترین‌های شیائومی از نظر دوربین و قیمت

در مقاله دیگری بهترین گوشی های شیائومی از نظر قیمت را معرفی کرده‌ایم. تصویربرداری با یک میان رده ارزان قیمت هم با بهترین کیفیت امکان‌پذیر است. فقط کافی است ابتدا با مدل‌های پرفروش بازار که از نظر دوربین یک و سر گردن بالاتر هستند آشنا شوید:

شیائومی Redmi Pro برای حرفه‌ای‌ها

Redmi Pro مدل تازه‌ای نیست و حدود 5 سال از معرفی آن می‌گذرد؛ اما هنوز هم می‌توانید روی این مدل اقتصادی با صفحه نمایش 5.5 اینچی برای عکسبرداری قدرتمند حساب کنید.

لنز دوربین پشت در این مدل 13 و لنز جلویی 5 مگاپیکسل است. 128 گیگابایت حافظه داخلی در  Redmi Pro کافی است تا بتوانید به عنوان یک کاربر معمولی تصاویر متنوعی در شبانه روز می‌گیرید را ثبت کنید.

ما عملکرد دوربین Redmi Pro را با وجود باتری 4050 میلی آمپر ساعتی مناسب ارزیابی می‌کنیم. البته ممکن است صفحه نمایش کوچک در این مدل نسبت به گوشی‌های جدیدتر شیائومی کمی دست و پاگیر به نظر برسد.

شیائومی MI MIX 2S؛ بی حاشیه، بی‌ادعا و کارآمد

به شیائومی Mi Mix به عنوان یک میان رده جذاب نگاه کنید که در عین سادگی قابلیت‌های رضایت‌بخشی برای کاربران معمولی دارد. این محصول اولین بار به دو دلیل محبوب شد؛ کیفیت تصاویر سلفی و سپس بدنه بدون حاشیه و جذاب آن.

لنز دوربین جلو و عقب در این مدل 12 مگاپیکسلی هستند و صفحه نمایش نسبت به مدل Redmi Pro بزرگ‌تر شده است. طراحی این محصول از نظر لنز، بدنه و حاشیه به مدل‌هایی که در سال 2019 توسط برندهای دیگر نظیر هواوی منتشر شدند نزدیک شده است.

Redmi Note 8 محصولی قدرتمند برای سلفی‌های زیبا

تجربه ثابت کرده که کیفیت سلفی در برخی از مدل‌های بازار حتی می‌تواند از کیفیت دوربین پشتی هم بالاتر باشد؛ درست مثل شیائومی Redmi Note 8 که به 4 دوربین پشتی و یک دوربین سلفی قوی مجهز شده است.

4 دورین شیائومی شامل سنسور 64 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی هستند که در پشت قرار می‌گیرند. دوربین سلفی هم به تنهایی 20 مگاپیکسلی است و به همین دلیل این مدل را به عنوان پیشتاز شیائومی در ثبت تصاویر باکیفیت ارزیابی می‌کنیم.

یکی دیگر از نقاط قوت این مدل در کنار لنزهای قدرتمند باتری 4500 میلی آمپر ساعتی آن است که برای ساعت‌ها فیلمبرداری و تصویربرداری مداوم کافی خواهد بود.

 شیائومی REDMI NOTE 7؛ میان رده‌ای در لباس پرچمداران

در سال 2019 شیائومی از نظر معرفی گوشی‌های میان رده با کیفیت بالای دوربین بسیار فعال بود. REDMI NOTE 7 از همین مدل‌های پرفروش بود که با دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی و دو سنسور 45 و 5 مگاپیکسلی تولید شد. البته این پایان کار نیست. از دیدگاه به نظر این مدل به عنوان محصولی پرفروش با رابط کاربری جذاب اسمارت فون مناسبی برای عکاسی است که در ابعاد یک فبلت تولید می‌شود.

شیائومی Mi 10T؛ تحولی در تصویربرداری

Mi 10T را می‌توانیم به عنوان شگفت‌انگیزترین محصول شیائومی از نظر ارتفا قابلیت تصویربرداری در نظر بگیریم. محصولی که برای اولین بار با سه ماژول دوربین تولید شده و با کیفیت 8K تصویربرداری می‌کند.

رزولوشن تصاویر با وجود سنسورهای چندگانه به کار رفته در این مدل به 64 مگاپیکسل می‌رسد. مهم‌تر این که ابعاد و ظرفیت باتری در این مدل نیز درست مثل ماژول‌های تصویربرداری بهبود یافته و بنابراین همه چیز جهت عکسبرداری و فیلمبرداری طولانی مدت بهینه‌سازی شده است.

سخن آخر

شیائومی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در سطح دنیا است. گوشی‌هایی که توسط این برند تولید می‌شوند یک ویژگی مشترک دارند و آن مقرون به صرفه بودن محصولات با وجود امکانات قابل قبول آن‌ها است. موضوعی که به عرضه مستقیم و بدون واسطه کالاهای این برند در کشورهای مختلف از جمله ایران مربوط می‌شود.

بهترین گوشی شیائومی از لحاظ دوربین را هم می‌توانید در میان محصولات پرفروش این برند جستجو کنید. شیائومی علاوه بر باتری و سخت افزار از نظر طراحی مجموعه دوربین در محصولات خود غافل نبوده و کیفیت تصویربرداری و عکسبرداری با آن به متوسط به بالا ارزیابی شده است. اگر شما هم کاربر گوشی‌های شیائومی هستید تجربه خود را پیرامون استفاده از محصولات این برند با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر