امروز30 فروردین 1403

تفاوت انواع قهوه‌ ساز‌ و اسپرسو ساز

4.8/5 - (22 امتیاز)

محبوب ترین قهوه ساز و اسپرسو سازهای موجود در بازار کدامند؟

حالا که تصمیم گرفتید این بار وعده قهوه میانه روز را در منزل صرف کنید قصد تهیه چه نوع قهوه‌ای را دارید؟ به یک شات اسپرسو خالص نیاز دارید یا یک فنجان قهوه که مستقیم عصاره گیری شده باشد؟ کافی است پاسخ به این سوال را بدهید تا دقیقا بدانید به یک اسپرسوساز برای تهیه قهوه روزانه نیاز دارید یا یک قهوه ساز کاربردی و ساده.

چیزی که باعث ایجاد تفاوت طعم بین دانه‌های مختلف قهوه می‌شود روش‌های تهیه آن به وسیله انواع  قهوه ساز و اسپرسوساز است. شاید شما هم یکی از همین دستگاه‌ها را در منزل داشته باشید اما درست ندانید که  تفاوت قهوه ساز و اسپرسوساز چیست و کیفیت نوشیدنی حاصل از آن‌ها چه تفاوتی با هم دارد.

اسپرسو پایه تهیه پرطرفدارترین قهوه‌های جهان است که یکی از روش‌های تهیه آن دستگاه اسپرسوساز است. در عین حال قهوه سازها هم کیفیت مطلوب و دلچسب قهوه را در چشم بر هم زدنی فراهم می‌کنند. اگر شما هم در دو راهی انتخاب بین اسپرسوساز یا قهوه ساز قرار دارید دعوت می‌کنیم راهنمای خرید امروز به‌نظر را تا پایان مرور کنید.

نگاهی بر ساز و کار انواع قهوه ساز

یکی از پرطرفدارترین دستگاه‌ه‌هایی که با هزینه کم‌تر برای محل کار یا منزل می‌توانید تهیه کنید انواع قهوه ساز است. شاید یکی از دلایل محبوبیت این دستگاه‌ها سادگی ساز و کار و سهولت استفاده از آن‌ها باشد. فرقی نمی‌کند چه دستگاهی از چه برندی می‌خرید؛ بعد از یکی دوبار استفاده بدون هیچ دوره‌ای متخصص استفاده از انواع قهوه ساز خواهید شد!

این نوع دستگاه‌ها مجهز به یک مخزن آب هستند که با اتصال به پایه دستگاه، گرم می شود. ابتدا باید داخل فیلتر مقدار کافی قهوه بریزید. پس از گرم شدن، آب به قسمت بالای دستگاه هدایت می شود تا از صافی که حاوی قالب است عبور کند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا این عصاره گیری به واسطه عبور آب از ذرات قهوه صورت گیرد حداکثر ده دقیقه است.

قهوه‌ای که به وسیله قهوه جوش تهیه می‌شود بسته به دانه‌ای که استفاده می‌کنید طعم تلخ تا شیرین یا ترش مزه دارد. بر خلاف اسپرسو که پایه تهیه انواع دسرها و قهوه‌های متنوع است قهوه‌ای که با قهوه جوش حاصل می‌شود نیازی به افزودنی ندارد. بنابراین برای شروع یک روز کاری بسیار کاربردی خواهد بود.

برخی از افراد فرآیند تولید قهوه به این روش را نمی‌پسندند؛ چرا که معتقدند فیلتر دستگاه روی طعم نهایی قهوه اثر می‌گذارد.

قهوه ساز معمولی ارزش خرید دارد؟

تهیه قهوه با این روش ساده و سریع است. با هر نوع قهوه و هر درجه آسیاب بالاخره می‌توانید طعم نوشیدنی یکدستی را تجربه کنید که تا شب شما را سرحال نگه می‌دارد! از طرفی عملکرد قهوه‌ سازها بر اساس برند دستگاه قابل برنامه‌ریزی است. فقط کافی است از قبل دستگاه را تنظیم کنید تا در ساعت مقرر قهوه شما حاضر و آماده باشد!

اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم خرید قهوه ساز گزینه کاملی برای قهوه خورهای حرفه‌ای و علاقمندان اسپرسو نیست. این دستگاه از فیلتر ثابت یا قابل تعویض استفاده می‌کند که علاوه بر صاف کردن ذرات قهوه روغن دانه‌های قهوه را هم جذب می‌کند. بنابراین نوشیدنی نهایی بیش از حد رقیق به نظر می‌رسد و بخشی از خواص طبیعی خود را از دست می‌دهد.

آشنایی با طرز کار دستگاه‌های اسپرسوساز

دستگاه اسپرسوساز خانگی و کافی شاپ به دو دسته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طبقه بندی می‌شوند. شما از کدام نوع اسپرسو ساز استفاده می‌کنید؟

انواع دستگاه اسپرسوساز اتوماتیک

در اسپرسوساز های اتوماتیک تنها کافی است مقدار کافی قهوه آسیاب شده به اندازه مناسب و آب را وارد محفظه‌های مخصوص بریزید. مرحله بعد تمپ یا فشرده سازی دانه‌های قهوه است که باید به صورت کامل برای عصاره گیری مناسب این کار انجام شود. قدم بعدی فشردن دکمه شروع کار است. 25 تا 30 ثانیه بعد قهوه اسپرسو شما آماده است! حالا می‌توانید شات را برای تهیه انواع موکا، کاپوچینو، لاته، آمریکانو و ... استفاده کنید!

انواع دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

در مدل‌های نیمه اتوماتیک همه چیز مشابه با دستگاه خودکار پیش می‌رود؛ با این تفاوت که باید خودتان مقدار شات اسپرسو را مشخص کنید.

اخیرا مدل‌های قهوه ساز با کپسول هم عرضه شده‌اند که از نظر عملکردی بسیار شبیه به دستگاه اسپرسوساز هستند. برای استفاده از آنها، کافی است مخزن آنها را با آب پر کرده و غلاف مورد نظر خود را قرار دهید. بعد از فشار دادن یک دکمه، قهوه شما در کم‌تر از یک دقیقه آماده است. این مدل‌ برای افرادی که وقت کمتری برای تهیه قهوه دارند و زمان برای آنها مهم است، بسیار مناسب است.

اگرچه این مدل بسیار کاربردی است اما مصرف برق بالایی دارند. به علاوه این مدل‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که استاندارد رعایت برای حفظ محیط زیست در آنها رعایت نشده است. مدل‌های غلاف‌دار یکبار مصرف هستند و اغلب قابل بازیافت نیستند.

اسپرسوساز ارزش خرید دارد؟

مهم‌ترین مزیت اسپرسوساز تهیه اسپرسو است! اسپرسویی که درون مایه انواع قهوه‌های اصیل و پرطرفدار جهان است. اما اگر به صورت تجربی و سلیقه‌ای به عملکرد اسپرسوسازها نگاه کنیم متوجه طعم اصیل قهوه‌ای می‌شویم که از فیلترهای آن‌ها حاصل می‌شود. به زبان ساده‌تر قهوه‌ای که با این دستگاه میل می‌کنید طعم اصیل دانه‌های قهوه‌ای است که استفاده شده‌اند!

شاید تنها نقطه منفی خرید این دستگاه‌ها دردسر و چالش‌های شستشو و نگهداری آن‌ها باشد. هر یک از بخش‌های جداشدنی دستگاه باید به صورت مداوم پاک شوند. از طرفی دستگاه‌های اسپرسوساز قیمت بالاتری دارند.

انواع دستگاه قهوه ساز بر اساس عملکرد

دستگاه قهوه‌ ساز سنتی یا قهوه‌ ساز فیلتر‌دار

این دستگاه ها محبوبترین قهوه‌ سازها به چند دلیل هستند. قهوه‌ ساز‌های سنتی امكان تهیه مقدار زیادی كافه را فراهم می كنند. این نوع دستگاه‌ها مجهز به یک مخزن آب هستند، که با اتصال به پایه دستگاه، گرم می شوند. پس از گرم شدن، آب به قسمت بالای دستگاه هدایت می شود تا از صافی که حاوی قالب است عبور کند.

این فرآیند باعث می شود بسته به کیفیت قهوه، نوشیدنی با طعم مطلوبی به دست بیاید. با این حال، افراد خبره از خرید این مدلها جلوگیری می کنند، زیرا این اتفاق می افتد که فیلتر به طعم نوشیدنی تولید شده آسیب برساند.

علی رغم این قضیه،  قهوه‌ سازهای سنتی هنوز هم بسیار محبوب هستند. این مدل برای خانواده های بزرگ مناسب هستند. زیرا قابلیت تولید قهوه تا حداکثر 12 فنجان در یک بار مصرف را فراهم می‌کنند. 

مزایا
  • کاربردی
  • قابلیت تهیه مقدار قهوه زیاد در هر بار استفاده
  • انتخاب وسیع از انواع دانه‌های قهوه
معایب
  • طعم تغیر‌یافته قهوه به دلیل فیلتر
  • فیلترها گاهی بی کیفیت هستند
  • مدت زمان آماده سازی طولانی (۴ تا ۶ دقیقه)

فرق اسپرسوساز با قهوه جوش

این نوع دستگاه به دلیل روند رو به رشد روزافزون علاقه مندان به اسپرسو افراد بیشتری را به خود جذب می‌کند. این قهوه جوش های دارای چند قسمت برای نگهداری آب و قهوه هستند. در این نوع قهوه‌ساز‌ها از فشار بخار قوی برای دم کردن قهوه استفاده می شود.

 این روش بدون فیلتر می‌تواند در عرض چند دقیقه یک فنجان قهوه تولید کند. با این وجود، معمولاً تهیه مقادیر زیادی از اسپرسو با این دستگاه ممکن نیست. دستگاههای اسپرسو امروزی و جدید از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار هستند. مدل های جدیدتر می‌توانند کاپوچینو یا انواع نوشیدنی‌های دیگر مثل چای، قهوه لاته و ... تولید کنند. این مدلهای استثنایی برای انجام این کار به یک قطعه مخصوص مجهز شده‌اند.

مزایا
  • آماده کردن قهوه یا اسپرسو در کمتر از ۳ دقیقه
  • بسیار کاربردی
  • تولید قهوه با کیفیت
معایب
  • به تعمیر و نگهداری صحیح هفتگی نیاز دارد
  • در مقایسه با دستگاه قهوه فیلتر‌دار، برق بیشتری مصرف می‌کند
  • در هر بار استفاده یک یا دو فنجان قهوه تولید می‌کند

دستگاه‌های قهوه ساز با غلاف یا کپسول

این دستگاه‌ها بسیار شبیه دستگاه‌های اسپرسو هستند. هر دو از فشار بخار آب استفاده می کنند و کیفیت قهوه یکسانی را ارائه می دهند. این مدل‌ها جدیداً به علت سهولت در استفاده بسیار مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند.

برای استفاده از آنها، کافی است مخزن آنها را با آب پر کرده و غلاف مورد نظر خود را قرار دهید. بعد از فشار دادن یک دکمه، قهوه خود را در کمتر از یک دقیقه تحویل می گیرید. این مدل‌ برای افرادی که وقت کمتری برای تهیه قهوه دارند و زمان برای آنها مهم است، بسیار مناسب است. 

اگرچه این مدل بسیار کاربردی است اما مصرف برق بالایی دارند. به علاوه این مدل‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که استاندارد رعایت برای حفظ محیط زیست در آنها رعایت نشده است. مدل‌های غلاف‌دار یکبار مصرف هستند و اغلب قابل بازیافت نیستند، بنابراین انتخاب یک دستگاه قهوه از این نوع برای تولید بیشتر زباله خانگی است.

مزایا
  • تولید قهوه در مدت زمان کم
  • موجود بودن انواع کپسول و غلاف مختلف در بازار
  • استفاده آسان
معایب
  • معرف انرژی بالا
  • نامناسب برای محیط زیست
  • فقط یک یا دو فنجان قهوه به طور همزمان تولید کنید

دستگاه‌های قهوه با چرخ یکپارچه

این دستگاه‌ها بدون شک مورد علاقه طرفداران حرفه‌ای قهوه  هستند. این مدل‌ها تولید نوشیدنی از دانه‌های قهوه را ممکن می‌سازند. برای انجام این کار، این قهوه‌ساز‌ها دارای یک چرخ داخلی هستند، که به شما این امکان را می دهد تا از عطر یک قهوه خوب با روش سریع و کیفیت عالی لذت ببرید. 

برای استفاده از این مدل ها کافی است مخزن آب و مخزن قهوه را از دانه‌های قهوه پر کنید. سپس فقط باید فشار دادن یک دکمه می توانید قهوه خود را در کمتر از 2 دقیقه تحویل بگیرید. این روش به شما این امکان را می‌دهد تا دانه‌های مختلف قهوه را برای تجربه طعم متفاوت مخلوط کنید.

بعضی از دستگاه‌ها حتی این امکان را به شما می‌دهند تا غلظت قهوه را نیز مشخص کنید. با وجود همه این نکات خوب، این مدل ها گاهی پر سر و صدا هستند.

مزایا
  • اجازه می‌دهد تا یک قهوه با طعم عالی درست کنید
  • امکان تهیه قهوه زیاد
  • آماده‌سازی قهوه در کمتر از ۲ دقیقه
  • امکان ترکیب دانه‌های قهوه
معایب
  • پر سر و صدا
  • معرف انرژی بالا
  • تعمیر و نگهداری مشکل

معرفی چند مدل قهوه‌ساز محبوب در بازار

ما در این راهنمای خرید، چند محصول محبوب و پرفروش بازار را با بررسی نحوه عملکرد به شما معرفی خواهیم کرد. امیدواریم این مقاله در خرید بهترین قهوه‌ساز کاربردی با قیمت مناسب به شما کمک کند.

قهوه ساز فلر مدل CMT 90

مشخصات محصول

  • نوع فیلتر: دائمی
  • دارای صفحه گرم نگهدارنده قهوه
  • کاربرد: خانگی - اداری
مزایا
  • دوکاره بودن
  • کیفیت بالا
  • کیفیت تهیه قهوه فرانسه مطلوب
  • مقرون به صرفه
  • سیستم قطع کننده خودکار
  • قابلیت تهیه آب‌جوش
معایب
  • جنس بدنه پلاستیکی
  • صدای بالا
  • بدلیل پلاستیکی بودن جنس بدنه اوایل استفاده، آب‌جوش مزه مطلوبی نخواهد داشت

با این مدل قهوه‌ساز دوکاره می‌توان قهوه معمولی و فرانسه نیز سرو کرد. مخزن آب آن گنجایش ۱۰ لیوان آب را دارد و مجهز به سیستم نشان دهنده سطح آب است. و البته قابلیت تهیه آب‌حوش با این مدل امکان‌پذیر است. همراه این مدل دو لیوان شیشه‌ای و سرامیکی نیز ارایًه می‌گیرد. جنس قوری از شیشه و در قسمت جلویی دستگاه زیر خروجی قهوه قرار می‌گیرد. 

برای درست کردن قهوه در این مدل، دو مخزن جداگانه آب و قهوه تعبیه شده است. این مدل مجهز به سیستم خودکار قطع شونده بعد از درست شدن قهوه است. این مدل جمع و جور و مناسب کاربرانی است که آشپزخانه کوچکی دارند، و مسیًله جا برای آنها مهم است، است. در کل می‌توان گفت برای کاربرانی که یک قهوه ساز معمولی با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب می‌خواهند گرینه‌ای مناسب است.

پیشنهاد به‌نظر

اسپرسوساز دلونگی مدل BCO420

مزایا
  • طراحی زیبا
  • کیفیت جنس بدنه
  • کیفیت خروجی قهوه
  • فیلتر ضد کلر هر دو قسمت فرانسه و اسپرسو
  • امکان استفاده از پودر و پد
معایب
  • بسته نشدن کامل درب مخزن آب
  • ارتفاع کم نازل 
  • نداشتن آسیاب قهوه
  • نداشتن مخزن شیر

دلونگی یکی سازندگان معتبر دستگاه های نظیر قهوه ساز و اسپرسو ساز می باشد. این دستگاه چند کاره قابلیت تهیه چند نوع قهوه شامل: قهوه فرانسه، کاپوچینو و اسپرسو را دارد. ظرفیت این دستگاه 10 فنجان قهوه است. با این دستگاه می توان کف شیر و آب جوش نیز تهیه کرد. یک قهوه ساز با کیفیت که در ساخت آن از دو نازل خروجی اسپرسو استفاده شده و دارای سینی چکه گیر و سیستم گرم نگهدارنده قهوه می باشد. از سایر مشخصات مفید دیگر این دستگاه می توان به مجهز بودن به فیلتر آب، نشان گر سطح آب، قابلیت تولید کف شیر، فشار بخار 15 بار، دارای بویلر (اسپرسو)از جنس استیل ضدزنگ، قوری شیشه‌ای مدرج مقاوم در برابر حرارت و … اشاره نمود. نکته مثبت این دستگاه امکان تهیه دو نوع قهوه اسپرسو و فرانسه به طور همزمان به دلیل داشتن دو مخزن جداگانه قهوه است.

مشخصات محصول

  • نوع فیلتر: دائمی
  • فاقد صفحه گرم نگهدارنده قهوه
  • کاربرد: خانگی - اداری

قهوه ساز فلاویا مدل FL-200 یکی از مدل‌های کاربردی با طراحی زیبا جهت تهیه دو فنجان قهوه معمولی و دلچسب است. همراه با دستگاه یک فیلتر پلاستیکی دائمی، پیمانه قهوه و دو لیوان با ابعاد متناسب با بدنه دریافت می‌کنید. این محصول از ارزش خرید بالایی با توجه به قیمت برخوردار است.

قهوه ساز فیلیپس مدل HD7457

مشخصات محصول

  • نوع فیلتر: قابل تعویض
  • فاقد صفحه گرم نگهدارنده قهوه
  • کاربرد: خانگی - اداری

قهوه‌ساز HD7457 از سری روزانه شرکت فیلیپس با کاربری ساده و طراحی زیبا است. موتور این قهوه ساز 1000 وات بوده و به مخزن آب 1.25 لیتری مجهز است. داخل مخزن قهوه این دستگاه می‌توانید از هر نوع پودر قهوه متناسب با ذائقه مصرف کنید و بعد از ده دقیقه از کیفیت نوشیدنی خود لذت ببرید.

قهوه جوش بیالتی مدل موکا اکسپرس کد 4

مشخصات محصول

  • جنس دسته: باکالیت
  • جنس بدنه: آلومینیوم
نقاط قوت
  • کیفیت بالا
  • طراحی ساده و زیبا
  • مقاوم
  • حجم مناسب
  • مقرون به‌صرفه

قهوه‌جوش بیالتی مدل موکا اکسپرس یک محصول ۴ کاپ است. قوری موکا، موکاپات یا موکا اکسپرس نام‌های دیگری هستند که این دستگاه را با آن‌ها می‌شناسند. این دستگاه در حقیقت نوعی ماشین قهوه‌ساز است. عبور آب بسیار داغ و تحت فشار با بخار از میان قهوه آسیاب‌شده منجر به تولید نوشیدنی قهوه می‌شود.

جالب است بدانید که لوئیجی دو پونتی این قوری را برای اولین بار در سال ۱۹۳۳ اختراع کرد. این دستگاه به‌صورت انحصاری برای شرکت ایتالیایی آلفونسو بیالتی تولید شد و به ثبت رسید. این دستگاه که با نام موکا اکسپرس تولید می‌شود به یک وسیله حرارتی برای عملکرد خود نیاز دارد. انرژی حرارتی مورد نیاز این قوری به کمک وسایل حرارتی مانند اجاق گازی یا برقی تامین می‌شود.

قهوه ساز گوسونیک مدل GCM-858

نقاط قوت
  • قیمت مناسب
  • حجم بالا
  • کیفیت خوب
  • ابعاد مناسب و جمع‌وجور
  • عملکرد سریع

قهوه‌ساز گوسونیک مدل GCM-858 محصولی مناسب با ابعاد مناسب و ایده‌آل برای خانواده های کم‌جمعیت است. این قهوه‌ساز به همراه ۲ فنجان عرضه می‌شود. این محصول ۲۴۰ میلی‌لیتر گنجایش دارد که حجمی مناسب به‌شمار می‌رود. همچنین با توان ۴۵۰ وات کار می‌کند و مصرف برق بالایی ندارد. قهوه‌ساز گوسونیک را می‌توانید در رنگ مشکی خریداری کنید.

نقاط قوت
  • کیفیت خوب
  • سبک
  • ابعاد مناسب
  • طراحی زیبا
  • کاربری ساده
  • قیمت نسبتا مناسب

اسپرسوساز زیگما مدل rl-222 محصولی با ابعاد و گنجایش مناسب است. این محصول به همراه اقلامی مانند پیمانه، توری استیل و قیف فلزی عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید به کمک این دستگاه یک شات دبل اسپرسو تهیه کنید، بهتر است ۱۸ تا ۲۱ گرم پودر قهوه استفاده کنید.

فراموش نکنید که بهترین گزینه استفاده از آب تصفیه شده است. این محصول قادر است به‌طور همزمان ۲ فنجان قهوه آماده کند. همچنین دارای قابلیت تهیه کف شیر است. از دیگر گزینه‌های این قهوه‌ساز می‌توان به ترموستات و صافی آلومینیومی اشاره کرد.

مشخصات محصول

  • قدرت بخار: ۳/۵ بار
  • گنجایش: ۴ فنجان
  • توان: ۸۰۰ وات
نقاط قوت
  • طراحی زیبا
  • کیفیت خوب
  • کاربری آسان
  • معایب
  • قیمت نسبتا بالا

در این قسمت به معرفی دستگاه اسپرسوساز دلونگی مدل EC9 می‌پردازیم. این دستگاه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. بدنه‌ این محصول از جنس پلاستیک است و با توان ۸۰۰ وات کار می‌کند. به کمک این دستگاه می توانید اسپرسو، کاپوچینو و کف شیر را به‌راحتی آماده کنید.

در قسمت چپ دستگاه دکمه خاموش و روشن قرار دارد. روی این محصول همچنین می‌توانید دو نازل خروجی قهوه و سینی چکه‌گیر را مشاهده کنید. سینی چکه‌گیر باعث می‌شود قطرات قهوه که از دستگاه می‌چکند به‌راحتی جمع‌آوری شوند. صافی قابل شستشو، قابلیت تنظیم خروج بخار و کلید تنظیم غلظت قهوه از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

قهوه ساز مولینکس مدل FG1518

مشخصات محصول

  • ظرفیت قوری: ۰/۶ لیتر
  • توان مصرفی: ۶۵۰ وات
نقاط قوت
  • طراحی زیبا
  • گنجایش مناسب
  • کیفیت خوب
  • ابعاد جمع‌وجور
نقاط ضعف
  • قیمت نسبتا بالا

قهوه‌ساز مولینکس مدل FG1518 یکی از محصولات خوب این برند فرانسوی به‌شمار می‌رود. بدنه این دستگاه از جنس پلاستیک است و به رنگ مشکی عرضه می‌شود. قوری این محصول از جنس شیشه است و دستگیره‌های پلاستیکی آن با یک بست فلزی به آن متصل شده‌اند. این قوری ۶۰۰ میلی‌لیتر ظرفیت دارد و می‌توانید به کمک آن ۳ الی ۴ فنجان قهوه آماده کنید.

این دستگاه با توان ۶۵۰ وات قادر است در مدت کوتاهی آب را به جوش آورد. همچنین دارای یک صفحه گرم‌کننده است که قهوه را تا مدت طولانی برای شما گرم نگه می‌دارد. مخزن آب دستگاه در قسمت پشتی دستگاه قرار دارد و به‌صورت دستی پر می‌شود.

اقلامی که به همراه این قهوه‌ساز عرضه می‌شوند شامل فیلتر پلاستیکی، قاشقک پلاستیکی و قوری شیشه‌ای هستند. سیستم ضد چکه، نشانگر میزان آب و چراغ نشانگر روشن و خاموش از دیگر ویژگی‌های این محصول به‌شمار می‌روند.

سوالات متداول

فرق بین قهوه ساز و اسپرسوساز چیست؟

قهوه سازها دستگاه‌های ارزان قیمت و جمع و جوری هستند که قهوه معمولی را به روش فرانسه یا ترک تهیه می‌کنند. اگرچه قهوه سازها سرعت عمل بالایی دارند و استفاده از آن‌ها راحت است اما قابلیت تهیه اسپرسو ندارند. در عوض اسپرسوسازها برای تهیه شات اسپرسو و انواع قهوه‌های لاته، کاپوچینو، لاته و … مناسب هستند اما قیمت بالاتری دارند.

قهوه ساز چگونه کار می‌کند؟

در قهوه ساز آب به وسیله موتور دستگاه و به وسیله جریان الکتریکی گرم می‌شود. سپس از روی محفظه قهوه و فیلتر عبور می‌کند و عصاره قهوه تهیه می‌شود.

سخن آخر

تفاوت قهوه ساز و اسپرسوساز در وهله اول به تهیه اسپرسو مربوط می‌شود. قهوه سازها امکان تهیه اسپرسو ندارند؛ اما قیمت پایین‌تری دارند و برای تهیه قهوه روزانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن مناسب هستند. در عوض اسپرسوسازها دستگاه‌های حرفه‌ای تری برای تهیه قهوه‌هایی بر پایه اسپرسو هستند. برخی از اسپرسوسازها قابلیت تهیه فوم شیر و کاپوچینو نیز دارند.

37 نظر

  1. سعادت آبایی پاسخ

    سلام فرق بین دستگاه اسپرسوساز های که درجه عقربه ای دارند با اسپرسو سازهای ساده در چیست با تشکر

  2. یاسمین پاسخ

    سلام من میخوام یه قهوه ساز اسپرسو ساز عالی برای خونه بگیرم
    حدود قیمت بین ۵ تا ۷ تومن می تونید از اینا بی که تو بازار هست یه خوبش رو معرفی کنید لازم باشه صبر میکنم برای تامین موجودی ممنونم
    اما میخوام ماکیاوتو لاته کاپوچینو و اسپرسو و… رو پوشش بده تمییز کننده خودکار و قطع خودکار داشته باشه

  3. ناشناس پاسخ

    سلام من میخوام یه قهوه ساز اسپرسو ساز عالی برای خونه بگیرم
    حدود قیمت بین ۵ تا ۷ تومن می تونید از اینا بی که تو بازار هست یه خوبش رو معرفی کنید لازم باشه صبر میکنم برای تامین موجودی ممنونم
    اما میخوام ماکیاوتو لاته کاپوچینو و اسپرسو و… رو پوشش بده تمییز کننده خودکار و قطع خودکار داشته باشه

  4. محمد معینی پاسخ

    سلام خسته نباشيد
    ممنون بايت مطلب خوبتون
    ميخواستم بپرسم دستگاه هاي مباشي نسبت به قيمت شون به نسبت برندهاي ديگه چطورن؟
    مباشي مدل 2009TC چه فرقي به نسبت 2015TC داره؟ و اين عدد 2009 يا 2015 يا 2010 سال توليد دستگاه هست؟
    و چيز ديگه اي که من خوندم تو مطالب مختلف داشتن فيلتر آب واسه دستگاه ها خيلي مهم و ضروري هست. يعني يکي از فاکتورهاي ما بايد فيلترآب باشه درسته ؟
    ممنون ميشم راهنمايي کنين

    1. ناشناس پاسخ

      داشتن فیلتر نوع دستگاه رو مشخص میکنه چون نوع قهوه سازها و نحوه درست کردن قهوه شون باهم فرق داره. بستگی به شما داره چه نوع قهوه سازی رو دوست دارید و میتونید باهاش کار کنید. شماره هم برای سال تولید محصوله

  5. غبیشاوی پاسخ

    مدل مباشی۲۰۱۰
    چطور دستگاهیه خواستم بخرم
    . طعم قهوه چطوره؟
    کارکرد دستگاه؟
    معایب که نداره؟
    کارایش خوبه؟
    ساخت خود ژاپنه ؟

  6. غبیشاوی پاسخ

    سلام..جنس بدنه پلاستیک مباشی مدل ۲۰۱۰ رو طعم قهوه تاثیری هم داره ..یا نه؟

  7. فاطمه ابراهیمی پاسخ

    من میخوام درباره کپسول و .. بیشتر بدونم متوجه نشدم
    میخوام یه دستگاه قهوه ساز خوب بخرم اما معایب دستگاه و که می خوندم کمی دو دل شدم الان نمیدونم چه دستگاهی خوب و با کیفیت هست و عمر خوبی داره
    در ضمن اینطور که متوجه شدم هر دستگاه فقط یه نوع قهوه رو درست می کنه ، اگه بخوام از مدلهای مختلف قهوه استفاده کنم چی؟؟؟؟؟

  8. ناشناس پاسخ

    سلام ميخواستم فرق اسپرسو ساز دلونگي مدل ٤٢٠ كه عكسو توضيحاتشو گذاشتيد با مدل ٤٢١ بدونم؟ايا تفاوت خاصي دارن؟؟؟؟؟

    1. سوما پاسخ

      سلام ما فقط مدل 420 رو معرفی کردیم. منظورتون این هستش که مقایسه دو محصول رو براتون بنویسیم؟

  9. حسین پاسخ

    باسلام ازکجا میتوان یک دستگاه اسپرسوساز برقی اصل فلرتهیه کرد
    باتشکر

    1. بهمن پاسخ

      سلام تمامی مدل‌های معرفی شده از مارک اصلی هستن هر کدوم که تمایل دارید لینک تصاویر بیشتر و خرید رو کلیک کنید و خریدتون رو انجام بدید.

  10. علی پاسخ

    سلام مطالبتون عالی بود اما یع سوال قهوه ساز اسپرسو با دیگر قهوه سازها فرق می کند یا با هر نوع قهوه ساز می توان همه نوع قهوه را درست کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفازودراهنمایی کنیم چون شدیدا به جوابتون نیاز دارم

    1. آرمان پاسخ

      معمولا هر مدل از قهوه ساز مخصوصا برای دم کردن یک یا چند نوع قهوه طراحی شده و نمیتونه همه نوع قهوه رو براتون دم کنه.
      اما دستگاه های حرفه ای قهوه ساز میتونن مدل های بیشتری از قهوه / اسپرسو رو آماده کنن.

    2. بهمن پاسخ

      سلام تمامی مدل‌های معرفی شده از مارک اصلی هستن هر کدوم که تمایل دارید لینک تصاویر بیشتر و خرید رو کلیک کنید و خریدتون رو انجام بدید.

  11. ماتادور پاسخ

    با سلام و وقت بخیر،میخواستم بدونم آیا بین مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۶Tc تفاوت خاصی وجود داره،چون من اطلاعات مربوط به جفتشونو که مطالعه میکردم تفاوت چندانی ندیدم بنظر شما نسبت به تفاوت قیمتش قابلیت و کارآیی بیشتری هم داره؟با تشکر از شما

    1. ناشناس پاسخ

      تفاوت اصلی این دو مدل دستگاه اسپرسوساز در نحوه عملکرد آنهاست. دستگاه ECM2016TC نیمه اتواماتیک هستش اما مدل ECM2016 نسبت به مدل TC بیشتر اجازه میده کاربر خودش در فرآیند نحوه دم کردن، غلظت قهوه و … دخالت بکنه.
      همونجوری که فرمودین تفاوت خیلی زیادی ندارن

  12. حمید پاسخ

    سلام.ممنون از راهنمایی خوبتون برای انتخاب و خرید راحت تر مشتریان.من از قابلیت های این مدل اسپرسو ساز مباشی مدل ECM2010 خیلی خوشم اومده فقط چون جنس بدنه ش پلاستیکی هست میترسم روی طعم قهوه تاثیر بزاره.بنظرتون چقد تاثیرگذاره این موضوع روی طعم و اینکه آیا شما موردی در همین حد قیمت و امکانات ولی با جنس بدنه استیل رو میشه معرفی کنید ممنونتون میشم واقعا

    1. بهمن پاسخ

      سلام نگران نباشید برندهای معرفی شده جزو بهترین و معتبرترین برندهای سازنده قهوه ساز هستن و این موارد رو در طراحی در نظر گرفتن که طعم قهوه مطلوب باشه.

  13. علیرضا کریمی پاسخ

    سلام و خسته نباشید. دستگاهی که هم قهوه درست کنه و هم اسپرسو چی پیشنهاد میدین برای استفاده خونگی؟ این مورد آخر دلونگی که گذاشتین خوبه ولی میخواستم ببینم ارزونتر از اون و دستگاه هایی مثل نوا و مباشی هم هست؟
    تشکر

    1. سوما پاسخ

      سلام پیشنهاد ما: اسپرسو ساز مباشی مدل ECM2010 یه قهوه ساز اسپرسوساز نیمه صنعتیه و خیلی پرطرفداره که برای مصرف خونگی خیلی خوبه و از نظر قیمت هم مناسبه. بالا هم مشخصات کاملش رو نوشتیم لطفا مطالعه کنید.

      1. علیرضا کریمی پاسخ

        سلام. این مباشی که میفرمایید که فقط اسپرسو میده ، یعنی قوه دمی هم میده ؟
        تشکر

        1. سوما پاسخ

          سلام با این دستگاه قهوه های اسپرسو , کافه لاته , موکا و کاپوچینو قابل دم کردن هستند.

  14. مهرانه پاسخ

    من اون قهوه ساز بیالتی که پیشنهاد دادین رو سفارش دادم تازه رسیده دستم خواستم از پیشنهاد خوبتون تشکر کنم واقعا عالیه

  15. sara پاسخ

    سلام، من میخوام هدیه تولد همسرم دستگاه قهوه ساز بخرم، منتهی نمیدونم اسپرسو ساز بخرم یا قهوه ساز؟ میشه لطفا راهنمایی کنین ببینم تفاوتش ن چیه تا خرید بهتری داشته باشم؟؟

    1. بهمن پاسخ

      سلام فرق این دو در نوع قهوه ای هستش که قابل درست کردن است. مثلا با قهوه جوش می‌تونید قهوه سنتی درست کنید. بعضی از دستگاه‌ها همزمان چند نوع قهوه رو میشه باهاش دم کرد. در این مورد باید ببینید همسر شما چه نوع قهوه‌ای دوست دارن اونوقت می‌تونید تصمیم بگیرید. مواردی که معرفی کردیم هرکدام ذکر شده که چه نوع قهوه ای رو میشه باهاش درست کرد.

  16. وحید پاسخ

    سلام ببخشید برای منزل اسپرسو ساز از لحاظ نگهرداری بی دردسر باشه چیزی هست؟
    نظرم روی دستگاه های غیر چینی است مثل نوا مباشی …
    بودجه حدودا درحد دستگاه های دلونگی هست میخواهم نظرتونو بدونم و شما چی پیشنهاد میدید؟
    ترجیحا کپسول داخل هد گروپ قرار بگیرد .متشکرم

    1. بهمن پاسخ

      سلام اگر دستگاه با کپسول لازم دارید دو مدل از برند نسپرسو به شما پیشنهاد می‌کنیم.
      پیشنهاد اول : اسپرسوساز نسپرسو مدل Inissia
      این مدل قیمتش مناسبه و قابل برنامه ریزس هم هست.
      پیشنهاد دوم: اسپرسوساز نسپرسو مدل Lattissima one
      قیمت این مدل بالاتره ولی امکانات بیشتری داره.
      اما اگر حتما با کپسول نباشه ما یکی از بهترین قهوه سازهای مباشی که قیمت مناسبی هم داره رو بهتون پیشنهاد میدیم.
      پیشنهاد سوم: اسپرسو ساز مباشی مدل ECM2010
      این مدل نیمه صنعتیه و برای مصرف خانگی چون خیلی امکانات داره یه گزینه مناسبه.

  17. سارا پاسخ

    من اون قهوه ساز بیالتی رو گرفتم فقط اینکه نمی‌ دونم چه نوع قهوه ای میشه باهاش دم کرد و چه جوری دم کرد

    1. فاطمه پاسخ

      سلام وقتتون بخیر .قهوه ساز کلیکون مارک خوبی هست؟میخوام سفارش بدم قیمتش مناسبه اما کیفیتشو نمیدونم خوبه یا ن!؟

      1. سوما پاسخ

        سلام وقت شما هم بخیر باشه. برندی که گفتید زیاد طرفدار نداره پیشنهاد میکنم از برندهای معروف و معتبر خرید کنید.

  18. شیما کاویان پاسخ

    من اون قهوه جوش بیالتی مدل موکا اکسپرس رو گرفتم تازه رسید دستم مدل ۶ کاپشو گرفتم خیلی خیلی عالیه ممنون از پیشنهاد خوبتون

  19. نازنین پاسخ

    اون قهوه ساز فلر که معرفی کردین بهترین قهوه ساز خانگی بوده که من داشتم قبلا یه دونه سنتی داشتم هر بار که قهوه درست میکردم دستم می‌ سوخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
37 نظر