امروز31 فروردین 1403

9 مدل باکیفیت برای خرید بهترین بالش زیر نشیمنی و بالش دنبالچه طبی

بهترین بالش زیر نشیمنی و دنبالچه
3.7/5 - (3 امتیاز)

دردهای کمر و گردن شایع‌ترین مشکلات ستون فقرات هستند که خیلی از ما در طول روز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم. اما درد ناشی از این نواحی به واسطه سبک زندگی جدیدی که پیش روی ما قرار گرفته چیزی نیست که مجبور باشید آن را تحمل کنید؛ خصوصا که حالا انواع تجهیزات طبی نظیر بهترین بالش زیر نشیمنی و دنبالچه برای اصلاح عادات نشستن ما تولید شده‌اند.

اگر طرفدار سبک زندگی سالم باشید حتما اسم بالش طبی زیرنشیمنی به گوشتان خورده است. نشستن‌های طولانی مدت، پشت میز نشینی، یک جا نشینی و عدم تحرک از عواملی هستند که باعث بروز درد ناحیه کمر، دنبالچه و نشیمنگاه می‌شوند. از این سبک زندگی گریزی وجود ندارد؛ اما می‌توان عادات یک جا نشینی را با انواع بالش‌های طبی نشیمنگاهی اصلاح کرد.

رویکرد تدریجی بهترین روش برای اصلاح درد نواحی نشیمنگاهی، لگن و مشکلات مرتبط با آن است. بالشتک‌های مخصوص دنبالچه اولین گام برای درمان دردهای مزمن ناشی از عادات اشتباه ما حین کار کردن و نشستن هستند. حتی اگر هنوز در ارتباط با این درد با پزشک مشورت نکرده‌اید برای آشنایی با انواع بالش طبی و کنترل درد این ناحیه همراه ما در به‌نظر ‌باشید.

معرفی و بررسی انواع بالش زیر نشیمنی و دنبالچه طبی

پیشنهاد به‌نظر

زیر نشیمنی طبی دالیا مدل Q1

مشخصات محصول

  • جنس پلی استر
  • روکش مخملی با قابلیت شستشو
  • روکش ضد حساسیت با قابلیت گردش هوا
نقاط قوت
  • طراحی هوشمند و برگشت پذیری بالا

زیر نشیمنی طبی دالیا مدل Q1 ابعاد استاندارد و طراحی ارگونومیک دارد. این محصول از افتادن وزن روی مهره 4 و 5 جلوگیری می‌کند و از ارتعاش و التهاب ناحیه دنبالچه جلوگیری می‌کند.

یکی از مزایای این بالش الیاف ویسکوز پلی استر با قابلیت برگشت پذیری بسیار بالا و عمر طولانی است. این محصول با طرح و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود.

زیر نشیمنی درمان پژوه مدل With Box

مشخصات محصول

  • جنس پلی استر
  • روکش مخملی فاقد قابلیت شستشو
  • فاقد قابلیت گردش هوا

زیر نشیمنی درمان پژوه مدل With Box به شکل دونات طراحی شده و به صورت مستقیم روی ناحیه دنبالچه قرار می‌گیرد. ابعاد این محصول 36 × 36 × 10 سانتی‌متر است و روکش آن مخمل و نرم است. روکش به سادگی با استفاده از زیپ جدا می‌شود اما قابلیت شستشو ندارد.

مشخصات محصول

  • جنس پلی استر
  • روکش مخملی با قابلیت شستشو
  • دارای قابلیت گردش هوا

زیرنشیمنی مدل azar _ B2 یک نشیمنگاه راحت و نرم برای بعد از جراحی، بعد از زایمان، فشار دائمی ناشی از نشستن طولانی مدت و … است. روکش این محصول مخملی بوده و به صورت زیپی دوخته شده است. در صورت نیاز به سادگی می‌توانید این مخمل را به سادگی خارج و شستشو دهید.

مشخصات محصول

  • جنس مموری فوم
  • روکش از الیاف طبیعی با قابلیت شستشو
  • دارای قابلیت گردش هوا
نقاط قوت
  • ساخته‌شده از فوم مخصوص با برگشت‌پذیری بالا

جنس زیر نشیمنی طبی زیفن مدل 010 ترکیبی از فوم سرد پلی یورتان و بافته سه بعدی است. این بافت باعث می‌شود تا میزان گردش هوا در بالش بیش‌تر باشد و احساس راحتی بیش‌تری در طول نشستن طولانی مدت داشته باشید. فوم این محصول از ماندگاری و مموری طولانی مدت برخوردار است.

زیرنشیمنی طبی مدل ZIR1

مشخصات محصول

  • جنس: الیاف نخی
  • ابعاد: ۴۲x۴۲x۷ سانتی‌متر

هنگام نشستن روی زمین یا روی صندلی وزن بالاتنه روی ماهیچه‌ها و مهره‌های نشیمنگاه فشار وارد می‌کند. با استفاده از این زیر نشیمنی طبی دردهای مربوط به نشیمنگاه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند. این محصول را می‌توانید در رنگبندی‌های متنوع خریداری کنید.

حتی در دوران بارداری یا پس از انجام عمل‌های جراحی خاص که فشار به این ناحیه بیشتر می‌شود می‌توانید از این زیرنشیمنی استفاده کنید. به این ترتیب هم از ایجاد درد جلوگیری کرده‌اید هم در صورت بروز درد آن را کاهش داده‌اید

زیرنشیمنی مدل مکعبی

مشخصات محصول

  • جنس: نخ
  • ابعاد: ۴۲x۴۲x۷ سانتی‌متر

این زیرنشیمنی مکعبی از جنس نخ بوده و در رنگ‌های متنوعی به فروش می‌رسد. این محصول دارای ابعاد و ضخامت مناسبی است و موجب جلوگیری از دردهای ناشی از نشستن‌های طولانی‌مدت می‌شود. همچنین دردهای ایجاد شده را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بالش زیر نشیمنی و دنبالچه در درمان و پیشگیری از درد کمر

همانطور که گفتیم همه چیز از جمله بد فرمی استخوان‌های بدن و عادات اشتباه نشستن به سبک زندگی ما برمی‌گردد. ساعات طولانی نشستن، عدم تحرک و استفاده از صندلی‌هایی که طراحی متناسب با ساختار بدن ما را ندارند همه و همه عواملی هستند که درد ناحیه دنبالچه را تشدید می‌کنند.

دنبالچه و ناحیه نشیمنگاهی یکی از نقاط مرکزی بدن در اتصال استخوان‌ها و تاندون‌ها است. این بخش وزن شما را به صورت مستقیم هنگام نشستن تحمل می‌کند. سه فاکتور نرمی و سختی سطح، نحوه نشستن و مدت زمانی که یک جا نشسته‌اید باعث بروز دردهای ناحیه دنبالچه می‌شوند. طوری که نشستن طولانی مدت تقریبا غیر ممکن و بسیار دردناک می‌شود.

اولین راهی که متخصصان ارتوپدی و فیزیوتراپیست‌ها برای تسکین این درد پیشنهاد می‌دهند استفاده از بالش طبی زیرنشیمنی است. این بالش‌ها عایقی بین سطح صندلی و استخوان‌های دنبالچه ایجاد می‌کنند. بنابراین از فشاری که به این ناحیه وارد می‌شود کاسته خواهد شد. در واقع بالش طبی زیرنشیمنی یک درمان موضعی و اولیه قبل از اقدامات جدی‌تر نظیر جراحی است.

کاربرد متنوع انواع بالش زیر نشیمنی و دنبالچه

زیرنشیمنی فقط کاربرد طبی ندارد. این بالش‌ها سطح جداگانه‌ای بین نشیمنگاه و سطوح مختلف برقرار می‌کنند. بنابراین با یک بالش احساس راحتی بیش‌تری هنگام نشستن خواهید داشت؛ حتی اگر این سطح مثل مبل به اندازه کافی نرم باشد.

بالش‌های زیرنشیمنی کاربرد مختلفی دارند. در کمپ، سفر و موقعیت‌هایی که شاید پیدا کردن سطح صاف دشوار باشد می‌توانید از این بالش‌ها استفاده کنید. بانوان در دوران بارداری به این بالش‌ها به خاطر اضافه وزن و مشکلاتی که ممکن است در نشستن و ایستادن تجربه کنند بیش‌تر نیاز خواهند داشت.

شاید استفاده عمومی و متداول از بالش‌های زیر نشیمنی برای محل کار باشد. اکثر صندلی‌هایی که در محیط اداری و شرکتی استفاده می‌شوند ارگونومیک نیستند. یک جا نشینی برای مدت طولانی ریسک ابتلا به دردهای ستون فقرات و هموروئید را افزایش می‌دهد. با  یک بالش طبی با قیمت مناسب می‌توانید از تمام این مشکلات و عواقب ناگوار آن خلاص شوید!

فاکتورهایی که قبل از خرید بالش زیرنشیمنی باید بدانید

زیرنشیمنی تکیه گاهی نرم برای استقرار طولانی مدت روی سطوح مختلف است. همین که در محل نشستن احساس راحتی بیش‌تری داشته باشید نحوه استقرار و فرم بدنی شما اصلاح می‌شود. بنابراین به صورت غیرمستقیم می‌توانید از ایجاد انحنا در ستون فقرات، خم شدن و آسیب به کمر پیشگیری کنید.

توصیه می‌کنیم در انتخاب و خرید یک بالش طبی زیرنشیمنی فاکتورهای زیر را بررسی کنید:

ابعاد زیر نشیمنی با توجه به کاربرد آن

بالش‌های طبی در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و اشکال متنوعی دارند. بالش‌های مستطیلی، گرد و مدل‌های غیرهندسی در بازار موجود هستند و هر یک برای موقعیت‌های مشخصی مناسب هستند. مثلا اگر قرار است از بالش برای محل کار استفاده کنید شاید مدل‌های گرد ابعاد جمع و جورتری داشته باشند و بهتر با سایز صندلی هماهنگ شوند.

برخی از بالش‌های مخصوص دنبالچه ابعاد بزرگ‌تری دارند که برای بعد از جراحی، بارداری یا زایمان تولید شده‌اند. این مدل‌ها را می‌توانید حتی روی صندلی خودرو هم استفاده کنید و فشار رانندگی‌های طولانی مدت را به این شکل کاهش دهید.

جنس فوم و روکش انواع بالش طبی

داخل بالش‌های طبی زیرنشیمنی از فوم استفاده می‎شود. فوم‌ها در دو حالت بدون مموری و دارای مموری هستند. فومی که مموری دارد بهتر می‌تواند فشارهای ناشی از وزن را روی سطوح کنترل کند. ضمن این که ماندگاری آن نسبت به فوم‌های ساده بیش‌تر خواهد بود.

دور فوم معمولا از روکش پلی استر، کتان یا ترکیبی از این دو پوشیده می‌شود. اکثر این روکش‌ها را می‌توانید شستشو دهید و حتی تعویض کنید. روکش‌های کتانی بافت نرم‌تری و قیمت بالاتری دارند.

امکانات جانبی انواع بالش‌های زیر نشیمنی

برخی از بالش‌های مخصوص زیر نشیمن دارای یک حفره در مرکز هستند تا علاوه بر تماس مستقیم دنبالچه، هوای بهتری در موضع رد و بدل شود. برای استفاده طولانی مدت بهتر است از بالش‌هایی با روکش زیپ دار و قابل تعویض و شستشو استفاده کنید.

یکی از فاکتورهای جانبی در انتخاب بالش طبی شکل آن و امکان استفاده در موقعیت‌های دیگر است. مثلا برخی از بالش‌های زیرنشیمنی را می‌توانید به عنوان پشتی صندلی یا حتی دور گردنی استفاده کنید.

سخن آخر

گام اول در کاهش دردهای ناحیه کمری و عادات اشتباه نشستن استفاده از بهترین بالش زیر نشیمنی و دنبالچه است. این بالش‌ها طراحی سبک و نرمی دارند و در اکثر مواقع دارای قابلیت تبادل هوا هستند که علاوه بر تامین راحتی بیش‌تر به تسکین دردهای نواحی نشیمنگاهی کمک می‌کنند.

در خرید بالش طبی زیر نشیمنی به ابعاد، جنس رویه و قابلیت شستشو آن دقت کنید. برخی از بالش‌ها قابلیت اتصال به صندلی با بند دارند که برای محل کار مناسب‌تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر