امروز31 فروردین 1403

9 مارک معتبر از بهترین سرویس قابلمه تفلون (جنس اصلی) 2020

خرید-بهترین-سرویس-قابلمه-تفلون
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین سرویس قابلمه تفلون

مدت‌ها است که بحث داغی پیرامون ظروف مناسب برای آشپزی از جنبه سلامتی شکل گرفته و باعث شده انتخاب بهترین سرویس قابلمه تفلون کمی دلهره آور باشد. با وجود این که دیدگاه ضد و نقیضی درباره تاثیر تفلون بر سلامتی منتشر می‌شود اما هنوز این این جنس قابلمه‌ها پرطرفدارترین‌های بازار برای تکمیل سرویس آشپزخانه هستند.

همه تفلون را به نچسب بودن آن می‌شناسند. فارغ از نام علمی تفلون و اطلاعاتی که از جنبه شیمیایی منتشر می‌شود، مهم‌ترین موضوع در استفاده از تفلون همین ظاهر نچسب آن است که باعث می‌شود مصرف روغن به حداقل برسد. موضوع بعدی درجه دمای قابل تحمل این محصولات است که باعث می‌شود حتی در پخت و پز طولانی مدت هیچ فعل و انفعالی روی ماده غذایی صورت نگیرد.

اگر قصد خرید سرویس تفلون دارید یا می‌خواهید سرویس قابلمه استیل آشپزخانه را با مدل‌های تفلون کامل‌ و نو کنید همراه ما باشید. راهنمای امروز کمک می‌کند تا با چشمان باز قابلمه مناسب نچسب برای پخت و پز تهیه کنید.

مدل پرطرفدار

سرویس قابلمه 6 پارچه جی اس دبلیو مدل 439312

مشخصات محصول:

  • سرویس 6 پارچه
  • روکش تفلون و سیلیکونی قرمز رنگ
  • ساختار عایق چند لایه ای با دوام بالا
  • دارای قابلیت 50 درصد اشغال فضای کمتر
  • محصول: آلمان

این سرویس دارای 3 پارچه است: سه عدد قابلمه در سایزهای 16، 20 و 24. درب تمام این سه پارچه از جنس شیشه نشکن هستند.

سرویس پخت و پز 11 پارچه جانستون مدل J1

مشخصات محصول:

  • سرویس 11 پارچه
  • روکش تفلون
  • مقاوم بودن رنگ سیلیکون بکار رفته محصولات در برابر حرارت

این سرویس دارای 11 پارچه است: یک قابلمه سایز 20، یک قابلمه سایز 24، یک قابلمه سایز 28، قابلمه سایز 32، نیم قابلمه سایز 28 و تابه سایز 24. تمام این یازده پارچه دارای درب شیشه ای سوپاپ دار هستند.

سرویس پخت و پز 7 پارچه اورانوس مدل Orchids

مشخصات محصول:

  • سرویس 7 پارچه
  • روکش تفلون
  • دارای درهایی با رینگ فلزی و کفی ضد خش آلومینیومی

این سرویس دارای 7 پارچه است: یک قابلمه سایز 16، یک قابلمه سایز 20، یک قابلمه سایز 24 و یک تابه گرد دو دسته سایز 24. تمام این هفت پارچه دارای دارای درهایی با رینگ فلزی هستند.

سرویس پخت و پز ۱۲ پارچه آیسل مدل Diamond

مشخصات محصول:

  • سرویس 12 پارچه
  • روکش تفلون و گرانیت
  • رنگ بدنه سیلیکونی مقاوم و دستگیره درب از جنس باکالیت نسوز
  • دستگیره های یکپارچه با بدنه

این سرویس دارای 12 پارچه است: یک قابلمه سایز 18، یک قابلمه سایز 22، یک قابلمه سایز 26، قابلمه سایز 30، تابه سایز 26 و تابه رژیمی سایز 30. تمام این دوازده پارچه دارای درب شیشه ای پیرکس سوپاپ دار هستند.

سرویس تابه 3 پارچه تفال مدل ingenio elegance

مشخصات محصول:

  • سرویس 3 پارچه
  • روکش تفلون و بدنه آلومینیومی
  • دارای دسته جدا شونده ingenio با 3 قفل اطمینان
  • دارای قابلیت 50 درصد اشغال فضای کمتر

این سرویس دارای سه پارچه و شامل سه تابه با دسته جداشونده برای کاهش فضای اشغالی است. این قابلمه‌ها را علاوه بر قرار دادن روی شعله می‌توانید داخل فر نیز استفاده کنید.

سرویس پخت و پز 12 پارچه نیوهوم مدل PK-1-12

مشخصات محصول:

  • سرویس 12 پارچه
  • روکش تفلون
  • ساختار بدنه آلومینیومی و مقاوم در برابر ضربه و فشار

این سرویس دارای 12 پارچه است: یک قابلمه سایز 16، یک قابلمه سایز 20، یک قابلمه سایز 24، قابلمه سایز 28، تابه گریل سایز 28 سانتی متر و شیرجوش سایز 16 سانتی متر . تمام این دوازده پارچه دارای درب فلزی شیشه‌ای هستند.

سرویس پخت و پز 8 پارچه کاج تفلون مدل Rojan

مشخصات محصول:

  • سرویس 8 پارچه
  • روکش تفلون
  • ساختار بدنه آلومینیومی و مقاوم

این سرویس دارای 8 پارچه است: یک قابلمه سایز 28، یک قابلمه سایز 22، یک قابلمه سایز 18، تابه با سایز 28. تمام این هشت پارچه دارای درپوش شیشه‌ای و سوپاپ برای خروج بخار هستند.

سرویس قابلمه 7 پارچه تفلون زیلان مدل ZLN9379

مشخصات محصول:

  • سرویس 7 پارچه
  • روکش تفلون و آلومینیومی
  • دسته‌های باکالیت

این سرویس دارای 7 پارچه است: یک قابلمه سایز 20، یک قابلمه سایز 24، یک قابلمه سایز 26، تابه با سایز 26. تمام این هفت پارچه دارای سیستم خروج بخار از درب شیشه‌ای هستند.

به سرویس پخت و پز 10 پارچه زپتر مدل az-10

مشخصات محصول:

  • سرویس 10 پارچه
  • روکش تفلون و بدنه آلومینیومی
  • ساختار عایق چند لایه ای با دوام بالا
  • دارای قابلیت 50 درصد اشغال فضای کمتر

این سرویس دارای 10 پارچه است: سه عدد قابلمه در سایزهای 20، 24 و 28 و دو تابه در سایز 24 و 28. درب تمام این ده پارچه از جنس پیرکس کریستال شفاف آنتی شوک هستند.

نسل به نسل با قابلمه‌های پرکاربرد تفلونی

اکثر تجهیزات آشپزخانه‌ای که از مدت‌ها قبل استفاده می‌شدند با لایه‌ای از یک پوشش مقاوم شیمیایی به نام PTFE پوشیده شده‌اند. این لایه همان تفلونی است که بارها و بارها در کف و جدار قابلمه‌ها دیده‌اید. بخش عمده این پوشش را کربن تشکیل می‌دهد و از 80 سال پیش و درست زمانی که معرفی شد تا کنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفلون همه تجهیزات را به یکباره برای پخت و پز متحول کرد و معرفی آن اقدامی انقلابی به شمار می‌رود. اما چه چیزی این قابلمه‌های تفلونی را متمایز می‌کند؟

نچسب و مقاوم مثل تفلون

مهم‌ترین ویژگی سرویس پخت و پز تفلون عدم چسبیدن ذرات غذایی به آن هنگام پخت و پز است. موضوعی که همیشه در طبخ غذا با مس یا مدل‌های رویی که به اشتباه روحی خوانده می‌شدند چالش برانگیز بوده است. البته این پوشش نچسب می‌تواند در طول مدت زمان زیادی بعد از استفاده نازک و حتی در اثر استفاده یا شستشو نادرست تخریش شود. بنابراین حتی بهترین قابلمه‌های تفلون هم روزی خراب می‌شوند.

قابلمه‌های تفلون؛ سبک‌تر از همیشه

تولیدکنندگان با استفاده از روکش تفلون با یک تیر همزمان چند نشان می‌زنند. به طور کلی ظروف تفلون وزن خیلی کمی دارند و این موضوع یک نقطه قوت برای قابلمه‌های سایز بزرگ است. بنابراین سرویس قابلمه تفلون هر چقدر هم حجیم باشد باز هم وزن کم‌تری نسبت به سرویس‌های غیر تفلون دارد. مثلا مدل‌های سرامیکی و چدن معمولا وزن سنگین‌تری نسبت به تفلون دارند.

تفلون و تامین سلامت غذایی

یکی دیگر از مزایای استفاده از قابلمه تفلون استفاده کم‌تر از روغن است. البته همین میزان اندک روغن اکنون با استفاده از قابلمه‌های چدنی به صفر رسیده است. اما تفلون را می‌توان مقدمه ایجاد این تحول در سبک زندگی مردم دانست.

امکان طبخ غذا با حداقل روغن ممکن به واسطه پوششی است که توسط تفلون در کف و جداره ایجاد شده است. با این حال اکثر مردم تفلون را نه به خاطر استفاده روغن کم‌تر بلکه به سبب همین خاصیت نچسبی و مقاومت در برابر شستشو ترجیح می‌دهند.

شاید همین لحظه با خودتان بگویید که تفلون قطعا نمی‌تواند یک قابلمه سالم برای طبخ غذا باشد؛ ضمن این که در تحقیقات صورت گرفته تا حدی به تامین سلامتی غذا با استفاده از قابلمه‌های تفلون مشکوک شدند. در ادامه می‌بینید که قابلمه‌های تفلون چه تاثیرات محتملی روی سلامت غذا و به صورت مستقیم سلامت بدن دارند.

آیا قابلمه تفلون برای سلامتی مضر است؟

تا سال 2013 در اکثر سرویس‌های قابلمه‌ای که با تفلون تولید می‌شدند از PFOA استفاده می‌شد. ماده‌ای که استفاده از آن در تولید محصولات جدید بعد از سال 2013 منع شد. PFOA یک ماده سرطان زا برای ارگان‌های حیاتی نظیر کلیه است و ریسک ناباروری را نیز افزایش می‌دهد. این ماده معمولا در روند تولید قابلمه تفلون و در حرارت بالا تجزیه می‌شود؛ اما مدتی بعد ثابت شد که ریز ذرات آن در محصول باقی می‌ماند و می‌تواند مضر باشد.

تا این جا فهمیدیم که انواع سرویس تفلونی که در داخل یا خارج از کشور تولید می‌شوند عاری از ماده سرطان زایی هستند که قبلا درباره آن اخطار داده شده بود. اما موضوع دیگری هم وجود دارد و آن داغ شدن بیش از حد ظروف تفلون است؛ چرا که یک فرضیه دیگر هم مبنی بر آزاد شدن گازهای سمی در اثر افزایش دمای ظروف تفلون مطرح شده بود.

به طور کلی ظروف تفلون محصولاتی ایمن و ترکیباتی مقاوم در برابر داغ شدن هستند. یک قابلمه تفلون می‌تواند تا دمای 300 درجه سانتی گراد را تحمل کند و دمای پخت و پز عادی در آشپزخانه از این حد فراتر نمی‌رود. اما طبق بررسی‌های انجام شده دمای 390 درجه سانتی گرادی می‌تواند خطرات جدی برای سلامت فرد به دنبال داشته باشد.

نکاتی که استفاده از قابلمه تفلون را ایمن‌تر می‌کنند

اگرچه در مجموع ظروف تفلونی که در حال حاضر تولید می‌شوند ایمن هستند اما رعایت چند نکته جزئی می‌تواند به تامین قطعی ایمنی استفاده از آن‌ها کمک کند:

ظروف خالی تفلون را هرگز گرم نکنید

تفلون وقتی که دارای مواد غذایی است به سرعت گرم نمی‌شود؛ اما به محض این که قابلمه تفلون را خالی روی حرارت قرار دهید داغ می‌شود و فوم سمی ناشی از آن منتشر می‌شود. بنابراین حتی برای پیش گرم کردن قابلمه قبل از طبخ غذا آن را روی حرارت مستقیم قرار ندهید.

به تهویه آشپزخانه هنگام پخت و پز توجه کنید

احتمال آزاد شدن گاز سمی هنگام پخت و پز با ظروف تفلون بعید است؛ اما غیرممکن نیست. بنابراین توصیه می‌شود طبخ غذا را بدون تهویه انجام ندهید و از باز بودن پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید.

به نحوه شستشو قابلمه‌های تفلون دقت کنید

تفلون تا زمانی می‌تواند نچسب باشد، مقاوم باشد و بتوانید با حداقل روغن آشپزی کنید که پوشش سالم و کاملی داشته باشد. متاسفانه اکثر قابلمه‌های تفلونی در مدت زمان کوتاهی به سبب عادت‌های نامناسب شستشو مثل استفاده از فوم‌های پشمی یا سیم تخریش می‌شوند. بهترین راه برای شستشو تفلون استفاده از اسفنج و ماساژ جداره‌های با فشار متوسط است.

توصیه می‌کنیم به محض خراب شدن تفلون قابلمه آن را کنار بگذارید و سرویس خود را نو کنید.

سخن آخر

با وجود تولید قابلمه‌های مختلف خرید بهترین سرویس قابلمه تفلون همچنان همچون سرویس قابلمه استیل طرفداران خود را در میان مصرف کنندگان دارد. تفلون برخلاف تصور بسیاری از افراد ایمنی کافی برای طبخ دارد و اگر در استفاده از آن دمای پخت را رعایت کرده باشید می‌توانید با کم‌ترین میزان روغن سالم‌ترین غذاهای ممکن را طبخ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر