امروز10 فروردین 1403

15 مارک شامپو بچه خوب برای شستشوی موی و بدن کودک دلبندتان

بهترین شامپو کودک برای سر و صورت و بدن
4/5 - (6 امتیاز)

شامپو بچه خوب با ویژگی‌هایی همچون ضد سوزش چشم یا برای رشد مو یکی از آرزوهای مادرها در چند سال قبل بود. اما امروزه انواع شامپوها از مارک های مختلف با رایحه‌های مختلف، ارگانیک، مخصوص پوست‌های حساس و ضد سوزش چشم روانه‌ی بازار شده‌اند.

بهداشت و سلامت کودکان برای هر پدر و مادری اهمیت دارد؛ بنابراین، استفاده از شوینده‌ی مناسب یکی از اولویت‌های بهداشت کودکان به‌شمار می‌رود. و همچنین علاوه ‌برشستشو و پاکسازی، از پوست و موی کودکان هم مراقبت خواهد شد. در این مقاله 15 مورد از بهترین شامپو بچه از مارک های معتبر برای مراقبت از موی فرزند دلبندتان را به شما معرفی خواهیم کرد.


15 مورد از بهترین شامپو بچه برای سر، صورت و بدن کودک موجود در بازار


پیشنهاد ویژه

شامپو بچه‌ فیروز یکی از محصولات خوب ایرانی است که علاوه‌بر ترمیم ساقه‌ها موهای کودکان را نرم می‌کند. این شامپو در حجم 100، 200، 300، 500 و 750 میلی‌لیتر عرضه می‌شود. با استفاده از این شامپو نیازی نیست نگران وز شدن موهای فرزندتان باشید.

شامپو بچه فیروز دارای خاصیت نرم‌کنندگی است و موها را درخشان می‌کند. همچنین دارای رایحه‌ی ملایمی است که تا ساعت‌ها بر روی مو باقی می‌ماند. از ویژگی‌های خوب این شامپو می‌توان به عدم استفاده از الکل و مواد صابونی اشاره کرد. این مواد باعث ایجاد حساسیت و سوزش چشم می‌شوند. بنابراین با استفاده از این شامپو بابت سوزش چشم فرزندتان نگرانی نخواهید داشت.

نرم‌کننده‌ی موجود در شامپو بچه‌ فیروز گره‌ها و پیچ‌خوردگی‌های موی کودکان را به‌راحتی باز می‌کند. این شامپو علاوه‌بر کودکان برای افرادی که موهای نازک، زبر و خشک هستند بسیار مناسب است.

شامپو سر و بدن کودک موستلا مدل 2در1

شامپو بچه موستلا مدل ۲ در ۱ TK8561 یکی از محصولات خوب این برند فرانسوی است. این شامپو در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود و پوست کودکان را کاملا پاکسازی می‌کند.

از بدو تولد می‌توانید این شامپو را برای فرزندتان استفاده کنید. این شامپو چشم کودک‌تان را نمی‌سوزاند و هیچ‌گونه واکنش آلرژیکی تولید نمی‌کند. در ترکیبات این شامپو از پارابن، فتالات و فنول سیتانول استفاده نشده است. این شامپو دارای پاک‌کننده‌ی ملایم چربی‌‌‌ها و مرطوب‌کننده‌های مشتق شده از نارگیل است.

برای استفاده از این شامپو کافی است مقداری از آن را روی پوست مرطوب سر و بدن کودک بریزید. سپس پوست را ماساژ دهیدی و با آب کافی بشویید.

شامپو بدن بچه فیروز مدل Guar

یکی دیگر از محصولات برند ایرانی فیروز که می‌توانید برای کودک‌تان خریداری کنید، شامپو بدن مدل Guar است. شامپو بدن بچه فیروز مدل Guar در حجم ۴۵۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود.

این شامپو دارای عصاره‌ی گیاه گوار و گلیسیرین است. این مواد باعث نرمی  طراوت پوست کودک می‌شوند. شست‌وشوی بدن کودک با شامپو بدن گوار نه‌تنها بدن را کاملا پاکسازی می‌کند بلکه باعث حفظ رطوبت آن می‌شود. به این ترتیب پوست کودک‌تان پس از استحمام خشک نمی‌شود.

این شامپو برای پوست‌های خشک و حساس مناسب است. علاوه‌بر کودکان بزرگسالانی که پوست حساس دارند هم می‌توانند از این شامپو استفاده کنند. این شامپو به‌راحتی از روی پوست پاک می‌شود و باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود.

محصولی که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم، شامپو بچه موستلا است. این محصول در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود.

در ترکیبات این شامپو از عصاره‌ی گیاه بابونه و روغن نارگیل استفاده شده است. این دو ماده خواصی مانند تسکین دهندگی و نرم‌کنندگی را به شامپو می‌بخشند.

علاوه‌بر کودکان، بزرگسالانی هم که دارای پوست و موی حساس هستند می‌توانند از این شامپو استفاده کنند. این شامپو باعث می‌شود موهای کودکان شاداب و درخشان باشند و از گره‌خوردن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

فرمولاسیون خاص این شامپو واکنش‌های آلرژیک را به حداقل می‌رساند. در این شامپو از مواد شیمیایی بسیار کمی استفاده شده است. بنابراین افرادی که دارای بیماری‌های خاصی چون آسم هستند هم می‌توانند از این شامپو استفاده کنند. شامپو بچه موستلا مدل 6.76 دارای ۹۵ درصد ترکیبات گیاهی است.

شامپو سر و بدن بچه هیدرودرم مدل 2in1

شامپو بچه هیدرودرم مدل in12 یکی دیگر از محصولاتی است که به شست‌وشوی ملایم مو و پوست کودکان کمک می‌کند. این شامپو دارای فرمولاسیون ملایمی است و موجب ایجاد اشک و سوزش چشم نمی‌شود. همچنین با استفاده از این شامپو نیازی نیست نگران واکنش‌های آلرژیک باشید.

در ترکیبات این شامپو از عصاره‌ی بابونه و کاندولا استفاده شده است. این ترکیبات به لطافت پوست و موی کودک‌تان کمک می‌کنند. این شامپو فاقد اسانس، الکل، مواد نگهدارنده و روغن‌های مضر است.

این شامپو را می‌توانید به‌صورت روزانه استفاده کنید بدون آنکه نگران بروز حساسیت‌های پوستی باشید. وجود شیر هیدرولیز در ترکیبات این شامپو موجب تقویت قدرت پوست می‌شود.

شامپو بچه ایروکس مدل Non Irritant

شامپو بچه ایروکس مدل Non Irritant یکی محصولات خوب این برند ایرانی است. این شامپو در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود.

به کمک این شامپو می‌توانید موهای کودک‌تان را با ملایمت شست‌وشو دهید و نگران سوزش چشم و ایجاد گره در موها نباشید. این شامپو همچنین باعث لطافت و شادابی پوست و موی کودکان می‌شود.

وجود سورفاکتانت در ترکیبات این شامپو آن را به محصولی ملایم و ایمن تبدیل کرده است. در این محصول از موادی چون روغن جوجوبا، دپانتول، عصاره‌ی بابونه، آلانتوئین و ویتامین E استفاده شده است. این مواد موجب شادابی و لطافت پوست و موی کودکان می‌شود. به‌علاوه، دارای خواص نرم‌کنندگی و ضدالتهابی برای پوست‌های حساس و خشک است.

پروتئین گندم موجود در ترکیبات این شامپو باعث حجم دادن به مو، حالت‌پذیری، جلوگیری از گره‌خوردن و وز شدن می‌شود. همچنین از بروز موخوره جلوگیری می‌کند و موهای آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند. بزرگسالانی که دارای موهای حساس و آسیب‌دیده هستند می‌توانند از این شامپو استفاده کنند.

شامپو بچه شاوما مدل Kids برای پسران

شامپو بچه شاوما مدل Kids شامپویی با PH خنثی است و یا پوست و موی کودکان سازگاری دارد. از آنجایی‌که چربی پوست سر کودکان بسیار کم است، شوینده‌هایی با PH خنثی برای آ‌ن‌ها مناسب‌ترند. به‌علاوه چشمان کودکان را نمی‌سوزانند.

این شامپوی یکی از محصولات خوب برند آلمانی شاوما است و در حجم ۲۵۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود . این محصول فرمولاسیونی ملایم دارد. در ترکیبات این شامپو از سولفات و رنگ مصنوعی استفاده نشده است. این محصول دارای عطر و بوی ملایم میوه است و از خشک شدن پوست کودکان جلوگیری می‌کند.

شامپو بچه اکتیو مدل Soft یکی از محصولات ایرانی است که به شما در پاکسازی پوست و موی کودک کمک می‌کند. این شامپو در وزن ۲۵۰ گرم عرضه می‌شود.

پلیمر نرم‌کننده‌ی موجود در ترکیبات این شامپو باعث نرمی موهای کودکان پس از استحمام می‌شود. همچنین از خشکی موی سر جلوگیری می‌کند. این شامپو با پوست کودکان سازگاری دارد و رطوبت آن را حفظ می‌کند.

شامپو بچه باباریا مدل Baby

شامپو بچه باباریا مدل Baby یکی از شوینده‌های ملایم و آرامش‌بخش است. این شامپو یکی محصولات خوب برند اسپانیایی باباریا است و در حجم ۶۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود. استفاده از این شامپو باعث درخشندگی و لطافت پوست کودکان می‌شود.

عدم وجود مواد حساسیت‌زا در ترکیبات این شامپو باعث می‌شود هیچ‌گونه واکنش آلرژیک و سوزش چشم اتفاق نیافتد. فرمولاسیون قوی این محصول موجب می‌شود بزرگسالان هم بتوانند از آن استفاده کنند.

شامپو بدن و مرطوب کننده بی بی کوکول

یکی از بهترین شامپوهایی که می‌توانید برای شست‌وشوی کودک‌تان از آن استفاده کنید، شامپوی بی‌بی کوکول است. شامپو بدن و مرطوب‌کننده‌ی بی‌بی کوکول محافظ پوست حساس کودکان است. این محصول در حجم ۲۵۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود.

این شامپو بدن مرطوب‌کننده است و باعث نرمی و رطوبت پوست کودکان می‌شود. در ترکیبات این محصول از مواد طبیعی و خالص مانند بتاگلوکن‌های جو دو سر، ویتامین F و روغن تخم کتان استفاده شده است. شامپو بدن بی‌بی کول دارای رایحه‌ی دلپذیر گل نیلوفر است و برای پوست‌های نازک قابل استفاده است.

شامپو سر و بدن بچه سانوسان مدل Kids Banana

محصول دیگری که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم محصولی از برند آلمانی سانوسان است. شامپو سر و بدن سانوسان مدل Kids Banana در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود.

این شامپو از مواد طبیعی و ضد حساسیت ساخته شده و فاقد پارابن است. ساختار بسیار ملایم این شامپو آن را به محصولی سازگار با پوست و موی کودکان تبدیل کرده است. استفاده از شامپو سر و بدن سانوسان باعث ایجاد درخشندگی و نرمی مو می‌شود.

محصول بعدی که به معرفی آن می‌پردازیم شامپو کودک اوریاژ سری ST1 مدل Extra Gentle است. این شامپو در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود.

این شامپو محصولی از کشور فرانسه است و به شما کمک می‌کند پوست و موی کودک‌تان را کاملا پاکسازی کنید. این محصول حاوی نرم‌کننده است و باعث براق و خوشبو شدن موها می‌شود. به‌علاوه، گره‌های موی کودکان را به‌راحتی باز می‌کند. شامپو کودک اوریاژ فاقد صابون است و از سوزش چشم جلوگیری می‌کند.

شامپو بچه بسیار ملایم کلیون

شامپو بچه کلیون مدل Ultra-Delicate Shampoo یکی از شوینده‌های ملایم در بازار است. این محصول از هرگونه حساسیت، سوزش چشم و ریزش اشک در کودکان جلوگیری می‌کند.

از هیچ‌گونه ماده‌ی تحریک‌کننده‌ای در ترکیبات این شامپو استفاده نشده است.  این محصول دارای PH متناسب با پوست کودکان است. همچنین دارای ماده‌ای محافظ و نرم‌کننده به نام Bisabalol است. این ماده از سوزش، خارش و حساسیت در پوست کودکان جلوگیری می‌کند.

در ترکیبات این شامپو از عصاره‌ی گیاهانی مانند بابونه و جو دوسر استفاده شده است. این مواد باعث نرمی و لطافت موها می‌شوند. برای استفاده از این محصول کافی است مقداری شامپو را روی موهای خیس کودک بریزید. موها و پوست سر را به آهستگی ماساژ دهید و آبکشی کنید.

شامپو بچه وی مدل Olive Oil

شامپو بچه وی مدل Olive Oil محصولی خوب از این برند ایرانی است. این محصول با حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود. شامپو بچه‌ وی دارای عصاره‌ی روغن زیتون و آلوئه‌ورا است. این مواد موجب نرمی پوست کودکان می‌شوند.

روغن زیتون موجود در این شامپو موجب افزایش خون‌رسانی به سلول‌های مو و تغذیه‌ی ریشه‌ی مو می‌شود. همچنین نقش مهمی در تقویت تارهای مو و حفظ رطوبت آن‌ها ایفا می‌کند.

عصاره‌ی آلوئه‌ورا که در ترکیبات این شامپو استفاده شده است، باعث بهبود سلول‌های آسیب‌دیده‌ی سر می‌شود. همچنین موهای کودکان را نرم‌تر و براق‌تر می‌سازد.

همچنین وجود عصاره‌ی آلوئه‌ورا حاوی انزیم‌هایی است که باعث بهبود سلول‌های آسیب‌دیده سطح سر شده و باعث نرم شدن و براق شدن موهای فرزندتان می‌شود.

شامپو بچه وی مدل Olive Oil فاقد پارابن، صابون و الکل هست. همچنین رایحه‌ی ملایمی دارد که تا ساعت‌ها روی موهای کودک‌تان باقی می‌ماند.

مدل محبوب

بسته‌ی ۲ عددی شامپو کودک جانسون شامل ۲ عدد شامپو از این برند معروف و معتبر است. هر دو این شامپوها با حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر در بسته‌بندی‌ پلاستیکی عرضه می‌شوند.

این شامپو دارای فرمولاسیونی مناسب با نوزادان و کودکان است. در ترکیبات این محصول از هیچ‌ گونه مواد صابونی و پارابن استفاده نشده است.

شامپو کودک جانسون محصولی ضد حساسیت است و از سوزش و آسیب به چشم کودکان جلوگیری می‌کند. استفاده از این شامپو باعث خوشبو و براق شدن موهای کودکان می‌شود.


سخن آخر

سلامت پوست و موی کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پوست کودکان نسبت به بزرگسالان حساس‌تر است؛ در نتیجه استفاده از یک شوینده‌ی مناسب که فاقد مواد شیمیایی مضر و حساسیت‌زا باشد اهمیت فراوانی دارد. با محصولات متنوعی که امروزه در بازار عرضه شده‌اند، دیگر نیازی نیست نگران انتخاب شامپوی مناسب برای کودک خود باشید.

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
2 نظر