امروز28 اسفند 1402

خرید تخت کنار مادر؛ ابزاری برای آرامش بی‌پایان مادر و فرزند

تخت کنار مادر
5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای خرید تخت کنار مادر

تولد فرزند شروع یک شغل تمام وقت و شبانه روزی برای پدر و مادر است که هر چه بیش‌تر می‌گذرد شما را با چالش‌های بیش‌تری درگیر می‌کند؛ بدون یک ساعت مرخصی و استراحت! در این بین نزدیک بودن والدین به فرزند حتی در زمان خواب و استراحت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چون نوزاد بیش از 15 ساعت در روز را در خواب به سر می‌برد. 

با توجه به لزوم مراقبت دائمی از نوزاد بهترین گزینه برای رسیدگی دائمی به فرزندتان حتی در زمان خواب استفاده از انواع تخت کنار مادر است. این تخت‌ها با طراحی خاص درست به لبه تخت شما متصل می‌شوند و به این ترتیب مراقبت، شیردهی و آرام کردن کودک در لحظات مختلف شبانه روز ساده‌تر از همیشه امکان‌پذیر است.

افزایش امنیت نوزاد در خواب، شیردهی آسان و آسودگی نوزاد در ساعات شبانه روز تنها بخشی از مزایای خرید تخت‌های کنار مادر هستند. بعد از مرور راهنمای خرید امروز به‌نظر احتمالا شما هم بخواهید این وسیله کاربردی را در لیست خرید سیسمونی نوزاد قرار دهید. 

معرفی و بررسی انواع تخت کنار مادر 

پیشنهاد کاربران

تختخواب کودک کیکابو مدل Welcomebaby Elephent

مشخصات محصول

  • جنس فریم: فلز
  • تشک: دارد
  • قابلیت تنظیم ارتفاع پایه ها: ندارد
نقاط قوت
  • قابلیت پخش موسیقی
  • قابلیت جداسازی تشک از پایه‌ها

قاب آلومینیومی سبک و لوکس تختخواب کیکابو فضایی انحصاری و راحت برای نوزاد و قابلیت کنترل بیش‌تر برای مادر فراهم می‌کند. چارچوب این تخت کاملا فلزی بوده و حجم آن نسبت به تخت‌های دیگر کم‌تر است.

در ساختار این تخت چراغ خواب، عروسک‌های آویز، پنل موزیک و سایبان گسترده به کار رفته و حتی می‌توانید بستر نوزاد را از پایه‌ها جدا کنید. با این قابلیت قسمت تشک به یک بستر یا کریر نرم برای حمل و نقل نوزاد تبدیل می‌شود.

این تخت حدود 9 کیلوگرم وزن دارد و جنس روکش تشک آن از تترون نرم و لطیف است.

تخت کنار مادر یونی لاو مدل Hugme PLUS

مشخصات محصول

  • جنس فریم: فلز
  • تشک: دارد
  • قابلیت تنظیم ارتفاع پایه ها: دارد
نقاط قوت
  • تاشو و قابل حمل

قابلیت تنظیم ارتفاع و حالت گهواره دو ویژگی متمایز تخت کنار مادر Unilovo هستند که مراقبت از نوزاد را برای مادران تسهیل می‌کند. این تخت با پایه‌های چرخ‌دار طراحی شده و قابلیت جابجایی آسان در تمام جهات را دارد. ضمن این که می‌توانید چارچوب تخت را به سادگی تا و حمل و نقل کنید.

رویه این تخت با یک پشه‌بند پوشیده شده و با قابلیت تنظیم شیب بستر نوزاد می‌توانید از برگشت شیر بعد از هر بار تغذیه نوزاد مطمئن شوید.

تخت کنار مادر مدل BBS7

مشخصات محصول

  • جنس فریم: چوب
  • تشک: دارد
  • قابلیت تنظیم ارتفاع پایه ها: دارد
نقاط قوت
  • تاشو و قابل حمل

طراحی کلاسیک تخت کنار مادر مدل BBS7 احتمالا مورد پسند اکثر مادران قرار می‌گیرد. جنس بدنه و پایه‌های این تخت تمام چوب بوده و در رویه تشک آن از پنبه 100 درصد طبیعی استفاده شده است. این محصول به صورت چهار فصل طراحی شده و با روکش یا کاور پشه‌بند می‌توانید از تخت در فضای آزاد و در فصل تابستان نیز استفاده کنید.

بخش‌های مختلف این محصول به صورت جدا از هم تولید شده‌اند که می‌توانید مطابق با تصاویر آلبوم هر یک از قطعات را کنار هم قرار دهید و فیکس کنید.

تخت کنار مادر مدل A91

مشخصات محصول

  • جنس فریم: چوب
  • تشک: دارد
  • قابلیت تنظیم ارتفاع پایه ها: ندارد
نقاط قوت
  • قابلیت استفاده به عنوان گهواره

جنس چوب و تشک به کار رفته در تولید تخت کنار مادر مدل A91 از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب است. برای سهولت در جابجایی این تخت برای مادر دو عدد چرخ زیر بدنه تعبیه و برای ثابت ماندن هم دو پایه در نظر گرفته شده است.

جهت استفاده آسان و آسودگی نوزاد در طراحی این تخت یک پشه‌بند نازک هم پیش‌بینی شده که در تمام فصول قابل استفاده خواهد بود.

تختخواب کودک مدل 00113Xz

مشخصات محصول

  • جنس فریم: چوب
  • تشک: دارد
  • قابلیت تنظیم ارتفاع پایه ها: ندارد
نقاط قوت
  • قابلیت استفاده به عنوان گهواره

طراحی بیضی تختخواب کودک مدل 00113Xz زیبنده اتاق خواب یا اتاق خواب والدین است و رسیدگی به نوزاد را به ویژه در ماه‌های اول زندگی برای مادر تسهیل می‌کند. این تخت تا 13.5 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند و بنابراین برای سنین بالاتر از یک سال هم قابل استفاده خواهد بود.

یکی از نقاط قوت این محصول استفاده از مواد اولیه باکیفیت و ضد حساسیت برای کودک است. سطح رویی این تخت با یک پشه‌بند و پرده کامل پوشیده شده تا نوزاد در فصل تابستان و در معرض نور مستقیم خواب راحت‌تری داشته باشد.

تختخواب کودک مدل یو 011

مشخصات محصول

  • جنس فریم: چوب
  • تشک: دارد
  • قابلیت تنظیم ارتفاع پایه ها: دارد
نقاط قوت
  • قابلیت استفاده به عنوان گهواره
  • درب آسانسوری برای دسترسی راحت مادر به کودک

از تختخواب کودک مدل یو 011 هم به عنوان تخت کنار مادر و هم به صورت مستقل در اتاق نوزاد می‌توانید استفاده کنید. این مدل با سرویس خوابی نخ و ضد حساسیت تولید شده که هم به صورت ثابت و هم گهواره‌ای قابل استفاده است.

رویه تشک و سرویس خواب همراه این تخت قابل شستشو هستند و یک پشه‌بند برای استفاده در فصول گرم دارد.

تختخواب کودک مدل Natural co-sleeper

مشخصات محصول

  • جنس فریم: چوب
  • تشک: دارد
  • قابلیت تنظیم ارتفاع پایه ها: دارد
نقاط قوت
  • قابلیت تنظیم شیب تخت
  • محفظه جداگانه برای قرار دادن وسایل نوزاد

برای آسودگی خود و نوزادتان قطعا از طراحی نوین و ارگونومیک تختخواب کودک مدل Natural co-sleeper شگفت‌زده می‌شوید. این مدل تا 12 ماهگی قابل استفاده است و با قابلیت متمایز تنظیم شیب برای جلوگیری از برگشت شیر بعد از هر بار تغذیه نوزاد طراحی شده است.

کاور پارچه‌ای استفاده شده در طراحی این تخت قابل جداسازی و شستشو بوده و زیر تخت یک محفظه جداگانه برای قرارگیری وسایل نوزاد وجود دارد. توری به کار رفته در کاور تخت قابلیت عبور هوا و تنفس دارد و بعد از هر بار استفاده می‌توانید تخت را با استفاده از پایه‌های تاشو جمع کنید.

انواع تخت کنار مادر؛ آرامشی بدون مرز برای مادر و فرزند

تخت‌های مخصوص کنار تخت مادر طراحی ویژه‌ای دارند که می‌توانید آن‌ها را بدون هیچ حد و مرزی به لبه تخت خواب خودتان نزدیک و مماس کنید. در این حالت دسترسی به نوزاد، بلند کردن و در آغوش کشیدن یا کنترل او برای شیردهی بدون نیاز به جابجایی امکان‌پذیر خواهد بود.

تخت نوزاد لذت در آغوش کشیدن نوزاد را در تمام لحظات روز برای مادر به ویژه بعد از زایمان و زمان استراحت مطلق مادر فراهم می‌کند. با این تفاوت که قرار گرفتن نوزاد در این تخت کاملا ایمن است و ریسک خواباندن کودک را در تخت خواب معمولی ندارد.

از بدو تولد می‌توانید از این نوع تخت در کنار تخت خواب خودتان استفاده کنید و کودک را درست در کنار خودتان بخوابانید. برخی حتی تا سن 2 تا 3 سالگی هم از این تخت استفاده می‌کنند. در این حالت نیازی به استفاده از دوربین و مانیتور کنترل کودک ندارید و در طول شبانه روز چهار چشمی مراقب فرزندتان هستید!

مزایای تخت کنار مادر برای مادر و فرزند

تخت مخصوص نوزاد که درست کنار تخت والدین قرار می‌گیرد قابلیت تغییر ارتفاع دارد و به جز سه طرف، یک جانب به صورت زیپی یا با اهرم خاص باز و بسته می‌شود. بنابراین ساختار تخت درست مثل تخت مستقل نوزاد است که در سرویس خواب کودک می‌بینید؛ اما مزایای بیش‌تری برای مادر و نوزاد دارد:

تامین امنیت روحی و جسمی نوزاد

تا قبل از یک سالگی و به ویژه در روزهای اول ورود نوزاد به منزل پدر و مادر ساعات زیادی را در کنار تخت نوزاد سپری می‌کنند. در این حالت تعیین محل استراحت نوزاد فاکتور مهمی است که باید از قبل در یک جایگاه مناسب با دما و رطوبت ایده‌ال پیش‌بینی شده باشد.

انواع تخت کنار مادر محیط ایمن و مطمئنی برای استراحت نوزاد هستند. این تخت‌ها نه آنقدر بزرگ هستند که خطر سقوط و غلت زدن کودک وجود داشته باشد و نه آنقدر دست وپاگیر هستند که امکان تحرک را از کودک سلب کنند.

شیردهی و تغذیه آسان نوزاد

مهم‌ترین مزیت این تخت برای مادر شیردهی و تغذیه آسان نوزاد است. بنابراین می‌توانید بدون نیاز به جابجایی و در هر ساعت شبانه روز به نوزاد دسترسی پیدا کنید.

تقویت ارتباط عاطفی والدین و نوزاد

نزدیکی به نوزاد و در آغوش گرفتن او از عواملی هستند که ارتباط عاطفی و شناخت بین والدین و نوزاد را تقویت می‌کنند. با انواع تخت کنار مادر حتی یک لحظه هم از فرزندتان جدا نمی‌شوید و این ارتباط دوطرفه به واسطه طراحی منحصر به فرد این تخت روز به روز مستحکم‌تر می‌شود.

فاکتورهای کلیدی قبل از خرید تخت کنار مادر

شاید بهتر باشد برای سیسمونی نوزاد از انواع تخت کنار مادر استفاده کنید که نسبت به سرویس و کالای خواب کودک به ویژه تا سن دو سه سالگی کاربردی‌تر هستند.

تخت‌هایی که با طراحی ویژه کنار تخت والدین قرار می‌گیرند قابلیت‌های متنوعی دارند که در ادامه یک به یک بررسی می‌کنیم:

قابلیت تنظیم ارتفاع تخت کنار مادر

اکثر تخت‌هایی که کنار تخت والدین قرار می‌گیرند قابلیت تنظیم و تغییر ارتفاع دارند؛ چون ارتفاع تخت‌ها متغیر است و استاندارد ثابتی در این مورد وجود ندارد.

البته بعضی از این تخت‌ها به ویژه مدل‌های چوبی طراحی استاتیک دارند و امکان تغییر ارتفاع ندارند. در این حالت باید ارتفاع محصول را با ارتفاع تخت خوابتان مقایسه و سپس برای خرید اقدام کنید.

جنس بدنه و قابلیت جابجایی آسان تخت

تخت کنار مادر را می‌توانید علاوه بر کنار تخت، کنار کاناپه یا مبلمان هم قرار دهید. از این رو بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که وزن پایینی داشته باشند و به سادگی جابجا شوند.

تخت‌ کنار مادر از جنس چوب، پلاستیک و فلز یا ترکیبی از این دو تولید می‌شوند. تخت‌های چوبی وزن بیش‌تری دارند؛ اما اگر چرخ داشته باشند جابجایی آن‌ها ساده‌تر است.

پشه‌بند و الیاف تشک و لحاف تخت

اکثر تخت‌های کنار مادر پوشش داخلی نظیر تشک، لحاف و پشه‌بند دارند. ممکن است در طراحی بدنه تخت بخش‌هایی با توری وجود داشته باشد که امکان تبادل هوا را در نواحی مختلف تشک برقرار کند. تمام این عوامل در تامین راحتی و آسودگی نوزاد اثرگذار هستند.

سخن آخر

اکثر مادران بعد از تولد فرزند از انواع تخت کنار مادر تا دو یا سه سالگی استفاده می‌کنند. این تخت‌ها علاوه بر این که لبه آن‌ها به تخت مادر متصل و ثابت می‌شود قابلیت‌های متنوعی نظیر تنظیم شیب، تنظیم ارتفاع، پشه‌بند و حرکت گهواره‌ای دارند که خواب آسوده‌تری برای نوزاد رقم می‌زنند.

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب تخت کنار مادر مخصوص نوزاد نوع بستر تخت و ضد حساسیت بودن آن برای کودک است. برخی از تخت‌ها علاوه بر پشه‌بند محفظه جداگانه‌ای برای قرارگیری لوازم نوزاد و کودک دارند و با استفاده از آن‌ها در فضای اشغال شده صرفه‌جویی می‌شود. معیارهای شما در خرید تخت کنار مادر کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر