امروز09 فروردین 1403

فرنچ پرس – 10 مدل از بهترین مارک فرنچ پرس موجود در بازار – 2020

بهترین مارک فرنچ پرس
4.4/5 - (9 امتیاز)

بهترین مارک فرنچ پرس موجود در بازار کدام است؟

در جواب این سوال باید بگویم که برندهای همچون: وان کافی، بیالیتی و استارباکس از معروف‌ترین و معتبر‌ترین برندهای تولید‌کننده فرنچ پرس یا همان دستگاه قهوه ساز فرانسه هستند. قهوه فرانسه یکی از محبو‌ترین‌ها بین طرفداران قهوه است.

اگر طرفدار قهوه فرانسه هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. اما اگر از دستگاه قهوه ساز خود توقعی بیشتر از قهوه فرانسه مثل: قهوه اسپرسو و یا کاپوچینو دارید پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله قبلی ما که در مورد انواع قهوه ساز است، بزنید. اگر هم طرفدار قهوه کلاسیک هستید مقاله قهوه جوش دستی را مطالعه کنید.

و اگر ادامه مقاله را می‌خوانید پس قصد خرید دستگاه فرنچ پرس (French press) را دارید. بسیار عالی ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بهترین مارک و مدل آن را خریداری کنید. با ما همراه باشید.

پیشنهاد کاربران

قهوه ساز ایکیا 1 لیتری

محصول بعدی که به شما معرفی می‌کنیم از برند معروف ایکیا است. قهوه‌ساز ایکیا  (فرنچ پرس)‌ مدل Upphetta حجم 1 لیتری یکی از محصولات معروف این شرکت سوئدی به‌شمار می‌رود.

این محصول دارای مخزنی به گنجایش ۱ لیتر است. جنس مخزن این قهوه‌ساز از شیشه و جنس در و دستگیره‌ی آن از پلی پروپیلن است.

این محصول همچنین دارای ۳ فیلتر جداگانه است که به آسانی باز و شسته می‌شوند. مخزن شیشه‌ای و قسمت‌های پلاستیکی این قهوه‌ساز به راحتی جدا می‌شوند و قابل شست‌وشو در ماشین ظرفشویی هستند.

قهوه‌ساز ایکیا مدل Upphetta در رنگ مشکی عرضه می‌شود.

دستگاه فرنچ‌پرس کد 0042 با ۳۵۰ میلی‌لیتر گنجایش، یک محصول مناسب برای آماده کردن یک فنجان قهوه دم‌شده است. این فرنچ‌پرس دارای طراحی شیک و زیبایی است ودر رو رنگ مشکی و مشکی مات عرضه می‌شود. به کمک این محصول می‌توانید دو فنجان قهوه آماده کنید. بدنه فرنچ‌پرس از جنس پلاستیک مرغوب است و به‌راحتی می‌توانید آن را تمیز کنید. وجود این جداره پلاستیکی همچنین به محافظت از شیشه قهوه‌ساز در برابر ضربه کمک می‌کند.

از این دستگاه فرنچ‌پرس همچنین می‌توانید برای آماده‌سازی دمنوش و چای گیاهی هم استفاده کنید. برای استفاده از این محصول مقدار کافی از قهوه را دمنوش را داخل فرنچ‌پرس بریزید. سپس مقدار کافی آب جوشیده به آن اضافه کرده و درب را ببندید. درب محصول را به گونه‌ای ببندید که فیلتر روی سطح مایع قرار بگیرد. پس از ۳ تا ۵ دقیقه دسته فیلتر را به سمت پایین فشار دهید.

دستگاه فرنچ‌پرس مدل P600 دارای ۶۰۰ میلی‌لیتر گنجایش است و به شما در آماده کردن حداقل ۴ فنجان قهوه کمک می‌کند. جداره این فرنچ‌پرس از پلاستیک مرغوب ساخته شده و به‌راحتی تمیز می‌شود. این جداره پلاستیکی همچنین از شیشه قهوه‌ساز در برابر ضربات محافظت می‌کند. این فرنچ‌پرس را می‌توانید برای تهیه انواع دمنوش هم به‌کار ببرید.

برای استفاده از این فرنچ‌پرس ابتدا مقدار کافی دمنوش یا قهوه را در قهوه‌ساز بریزید. سپس آب جوشیده را به اندازه لازم به آن اضافه کرده و درب دستگاه را بگذارید. درب را باید طوری قرار دهید که فیلتر روی سطح مایع قرار بگیرد. پس از گذشت ۳ تا ۵ دقیقه دسته فیلتر را تا انتها فشار دهید و نوشیدنی خود را میل کنید. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید با فرنچ‌پرس انجام دهید کف آوردن شیر است. برای انجام این کار باید شیر را داخل فرنچ‌پرس بریزید و به مدت ۱۵ ثانیه اهرم توری را بالا و پایین کنید.

فرنچ پرس جونای کد 351

فرنچ‌پرس جونای کد 351 را می‌توانید در سه مدل بی‌رنگ، نقره‌ای و استیل خریداری کنید. این محصول دارای ۳۵۰ میلی‌لیتر گنجایش است و در آماده‌سازی ۲ فنجان قهوه به شما کمک می‌کند.

فرنچ پرس وان کافی مدل BV090-350

فرنچ‌پرس وان کافی نامی آشنا و قدیمی در بازار است. فرنچ‌پرس وان کافی مدل BV090-350 یکی از محصولات خوب و با کیفیت این برند است. این محصول به شما کمک می‌کند در مدت زمان کمی قهوه یا دمنوش خود را آماده کنید. این مدل دارای ۳۵۰ میلی‌لیتر گنجایش است و ۲ فنجان قهوه برای شما آماده می‌کند.

جنس بدنه این فرنچ‌پرس از پیرکس بروسیلیکات بوده و به حرارت مقاوم است. به‌علاوه، سه برابر از سایر فرنچ‌‌پرس‌های موجود در بازار ضخیم‌تر است. به همین دلیل دوام و طول عمر این محصول از محصولات مشابه آن بالاتر است.

فرنچ‌پرس مدل MK 350 با طرح استارباکس را می‌توانید در رنگ‌های مشکی براق و مشکی مات خریداری کنید. این محصول دارای ۳۵۰ میلی‌لیتر گنجایش است و به شما در آماده کردن دو فنجان قهوه کمک می‌کند. جنس بدنه این فرنچ‌پرس از پلاستیک است و به‌خوبی از محفظه شیشه‌ای آن محافظت می‌کند.

فرنچ پرس ایکیا مدل 002.978.50

ایکیا یکی نام‌های محبوب و آشنا در بازار است و طرفداران زیادی دارد. فرنچ‌پرس ایکیا مدل 002.978.50 را می‌توانید در رنگ‌های مشکی، مشکی فیروزه‌ای، زغالی و مشکی مات خریداری کنید. این محصول دارای ۴۰۰ میلی‌لیتر گنجایش است و به شما در آماده کردن ۲ فنجان قهوه کمک می‌کند. جنس بدنه و مخزن این فرنچ‌پرس از شیشه است.

فرنچ پرس یی تیان مدل 350

فرنچ‌پرس یی تیان مدل 350 را می‌توانید در رنگ‌های استیل و رزگلد خریداری کنید. این محصول دارای مخزنی از جنس پیرکس و بدنه‌ای از جنس استیل است. فرنچ‌پرس یی تیان دارای ۳۵۰ میلی‌لیتر گنجایش است و به اندازه دو فنجان قهوه برای شما آماده می‌کند.

فرنچ پرس وان کافی مدل BV107- 600

در این بخش یکی دیگر از محصولات وان کافی را به شما معرفی می‌کنیم. فرنچ‌پرس وان کافی مدل BV107- 600 یکی از محصولات خوب و باکیفیت این برند است. این محصول دارای ۶۰۰ میلی‌لیتر گنجایش است و به اندازه حداقل ۴ فنجان برای شما قهوه آماده می‌کند. بدنه این فرنچ‌پرس از جنی پیرکس بروسیلیکات بوده و کاملا به حرارت مقاوم است. همچنین ضخامت آن سه برابر نمونه‌های مشابه در بازار بوده و طول عمر آن از دیگر فرنچ‌پرس‌ها بالاتر است.

بهتر است کدام یک از قهوه‌سازهای فرنچ‌پرس موجود در بازار را خریداری کنیم؟

استفاده از فرنچ‌پرس، یک روش ساده و کلاسیک برای دم‌کردن قهوه است. برخلاف ظاهر ساده‌ای که دارد، می‌توانید با آن‌ قهوه‌های خیلی خوش‌طعمی درست کنید. اگر از آن‌ دسته افراد سخت‌پسند هستید، هیچ نگران نباشید، دستگاه‌های فرنچ پرس در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند.

اگر قصد خرید بهترین دستگاه فرنچ پرس را دارید، با بررسی پیشنهادات موجود در ادامه‌ی مقاله، حتما ‌می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را طبق علایق و‌خواسته‌های خود انتخاب کنید.

بخش‌های اصلی دستگاه فرنچ پرس

به ‌طور کلی، دستگاه‌های فرنچ‌پرس تعداد قطعات کمی دارند اما در هر کدام از این دستگاه‌ها، سه بخش اصلی وجود دارد.

به‌هنگام خرید یک فرنچ پرس خوب بهتر است به این سه قسمت توجه کنید. این سه بخش مهم شامل کارافه (carafe)، پیستون (plunger) و درب می‌شود.

وظیفه کارافه این است که قهوه و یا آب را درون خود نگه دارد. بر روی این کارافه‌ها، یک دهانه کوچک وجود دارد که به منظور خالی کردن قهوه دم‌کشیده شده، ایجاد شده‌است.

جنس کارافه‌ها از شیشه‌های حرارت‌دیده، پلاستیک و یا استیل ضد زنگ است. هر یک از این مواد که در ساخت کارافه‌ها نقش دارند دارای معایب و مزایایی هستند:

  •  در شیشه‌های حرارت‌دیده به راحتی می‌توانید مایع مورد نظر خود (که در این متن، منظور قهوه است) را بجوشانید. علاوه‌بر آن شیشه، ظاهری زیبا به فرنچ ‌پرس می‌دهد اما ممکن است به راحتی بشکند.
  • بیستر افراد اعتقاد دارند که دم‌کردن قهوه در ظروف پلاستیکی کار درستی نیست. اما به‌هر حال یکی از مزیت‌های پلاستیک این است که به راحتی از بین نمی‌رود و مانند شیشه، نمی‌شکند.
  • استیل ضد زنگ به‌هنگام دم‌کردن قهوه شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد و جنس محکمی دارد. اما به علت مات بودن، نمی‌توانید قهوه دم‌کرده درون آن را ببینید.

پیستون‌ها نیز از یک فیلتر و یک دسته تشکیل شده‌اند. زمانی‌ که دسته را فشار می‌دهید، فیلتر به سمت پایین حرکت می‌کند و دانه‌های درشت قهوه را به سمت پایین کارافه‌، منتقل‌می‌کند.

کاربرد پیستون، بررسی وضعیت کناره‌های فیلتر است. اگر لبه‌های فیلتر پلاستیکی باشد، با گذشت زمان خراب می‌شود مخصوصا اگر فرنچ‌پرس خود را با استفاده از ماشین ظرفشویی می‌شورید.

پس از چند ماه استفاده از فیلترهای پلاستیکی، در عملکرد فرنچ‌پرس اختلال ایجاد می‌شود و دانه‌های قهوه در آن پخش می‌شوند. در عوض، لبه‌های استیل به‌ندرت خراب می‌شوند.

لبه‌هایی از این جنس تا مدت طولانی ثابت خواهند ماند و تغییری در ظاهر آن‌ها ایجاد نمی‌شود. بخش «درب» فرنچ‌پرس‌ها با وجود اینکه یک قطعه مهم هستند، جنس‌های متنوعی ندارند.

درب فرنچ‌پرس‌های ارزان قیمت، مانع از خروج حرارت قهوه در حال دم کشیدن نمی‌شوند. در عوض، فرنچ‌پرس‌های گران و پیشرفته، دارای یک محافظ هستند که از بیرون رفتن حرارت داخل کارافه جلوگیری می‌کند. وقتی قهوه آماده شد و دم کشید، می‌توانید با چرخاندن درب اصلی، قهوه را راحت‌تر داخل فنجان بریزید.

مدل های مختلف فرنچ پرس

به‌جز خرید یک فرنچ‌پرس که کیفیت‌ خوبی داشته باشد باید به مسائل دیگر نیز توجه کنید. با توجه کردن به مسائلی مانند مقدار نیاز روزانه‌ی قهوه شما و رنگ‌های به کار برده‌شده در دکوراسیون آشپزخانه خود، می‌توانید بهترین دستگاه فرنچ پرس مناسب خود را خریداری کنید‌.

فرنچ‌پرس‌ها اندازه‌های مختلفی دارند. فرنچ‌پرس‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند ۳ فنجان، ۸ فنجان و یا ۱۲ فنجانی هستند (هر فنجان، حدوداً ۱۱۲ گرم در نظر گرفته می‌شود).

معرفی چهار برند که در تولید فرنچ‌پرس‌های با کیفیت، حرف اول را می‌زنند!

در ادامه، چهار برند معروفی که فرنچ‌پرس‌های فوق العاده‌ای دارند را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • بودم (Bodum) یکی از معروف‌ترین سازندگان فرنچ‌پرس است. شرکت «چمبورد فرنچ‌پرس» (Chambord French press) از سال ۱۹۸۲ هیچ تغییری نکرده است و همچنان در زمینه فروش فرنچ‌پرس حرف اول را می‌زند. در سال ۲۰۰۴، موسسه آشپزی آمریکا این برند را به عنوان «بهترین سازنده فرنچ‌پرس» معرفی کرد. فرنچ‌پرس‌های این شرکت، در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی به فروش می‌رسند و تنوع زیادی دارند.
  • استرلینگ‌پرو (Sterling Pro) اولین شرکتی بود که فرنچ‌پرس‌های دو جداره را تولید کرد و بعد از گذشت سال‌ها، این شرکت به فروش این فرنچ‌پرس‌های دوجداره معروف است. فرنچ‌پرس‌های این شرکت نیز تنوع زیادی دارند.
  •  فریلینگ (Frieling) یک شرکت رو به رشد است که خط تولید فرنچ‌پرس‌هایی از جنس استیل ضد زنگ دارد. تمام فرنچ‌پرس‌های این شرکت، عایق هستند و ظاهر ساده‌ای دارند. فرنچ‌پرس‌های این برند در پنج سایز متفاوت به فروش می‌رسند.
  • شرکت گورشه (Gorshe) فرنچ‌پرس‌هایی با طراحی خاص عرضه می‌کند که ظاهری خاص دارند و از محبوبیت زیادی برخوردارند.

فاکتورهای مهم که قبل از خرید فرنچ‌پرس مناسب، باید به آن‌ها توجه کنید:

به‌هنگام خرید قهوه‌سازهای فرنچ‌پرس موجود در بازار، بهتر است به یک‌سری نکات توجه کنید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید. نکات مهمی که هنگام خرید این دستگاه‌ها باید بررسی شوند، در زیر لیست شده‌اند:

فرنچ‌پرس‌هایی که از جنس شیشه هستند: کارافه‌های شیشه‌ای بسیار ظاهر زیبایی دارند. در این نوع کارافه‌ها، می‌توانید مراحل دم کشیدن قهوه خود را به طور کامل مشاهده کنید.

اما یکی از معایب کارافه‌هایی از جنس شیشه، شکننده بودن آن‌هاست. بنابراین بهتر است به هنگام خرید، به‌دنبال فرنچ‌پرس‌هایی باشید که شیشه کارافه آن‌ها از جنس بوروسیلیکات است (این شیشه‌ها با نام‌های دیگری مانند پیرکس، ترکس و سیماکس شناخته ‌‌می‌شوند). بدین‌گونه از شوک‌حرارتی و شکنندگی کارافه به‌هنگام آماده‌سازی قهوه جلوگیری خواهید کرد. اکثر فرنچ‌پرس‌ها دارای محافظ کمکی فلزی یا پلاستیکی هستند اما به‌طور کلی، جنس قطعات تشکیل‌دهنده فرنچ‌پرسی که خریداری می‌کنید باید محکم باشد.

فرنچ‌پرس‌هایی از جنس استیل ضد زنگ: فرنچ‌پرس‌های دوجداره، بهترین فرنچ‌پرس‌های استیل هستند. این فرنچ‌پرس‌ها به علت دوجداره‌ بودن، گرما را در خود به دام می‌اندازند؛ به‌همین دلیل قهوه شما زودتر آماده می‌شود.  بهتر است به کیفیت استیل استفاده شده در دستگاهی که می‌خواهید خریداری کنید نگاهی بیندازید. بهترین استیل، استیلی است که نسبت کروم به نیکل آن، ۱۸/۸ و یا ۱۸/۱۰ باشد. کارافه‌های استیل ضد زنگ محکم‌تر هستند و دوام بیشتری دارند.

طراحی پیستون و دسته: پیستون باعث می‌شود که تفاله‌های قهوه به‌هنگام ریخته شدن قهوه دم‌کشیده شده، به داخل فنجان ورود نکند. دسته نیز به شما کمک می‌کند که به‌هنگام فشار دادن پیستون و پایین کشیدن آن، کارافه ثابت بماند و حرکت نکند.

اکثر پیستون‌ها دارای صفحه‌های فلزی متعددی هستند. این صفحه‌ها کمک می‌کنند تا ذرات قهوه وارد فنجان قهوه شما نشوند. همه‌ی پیستون‌ها معمولا دارای یک صفحه فلزی بزرگ و یک صفحه فلزی کوچک هستند.  این صفحه کوچک فلزی، مشبک است و مانند یک فیلتر، ذرات کوچک قهوه را به دام می‌اندازد. دسته باید محکم و مقاوم باشد.

گنجایش فرنچ‌پرس‌ها: در طول روز، چه مقدار قهوه نیاز دارید؟ فرنچ‌پرس‌ها سایزها و اندازه‌های مختلفی دارند.  اگر تنها زندگی می‌کنید و فقط به یکی دو لیوان قهوه در روز نیاز دارید، ‌با یک فرنچ‌پرس سایز کوچک نیز کار شما راه خواهد افتاد.  اما اگر عادت دارید بیشتر از یک الی دو لیوان در روز قهوه مصرف کنید بهتر است به دنبال فرنچ‌پرس‌های یک‌لیتری باشید.

این نکته را در نظر داشته باشید که:  اگر فرنچ‌پرس کوچکی بخرید، کارافه آن بیشتر از یک الی دو لیوان پر نمی‌شود. اما فرنچ‌پرس‌های بزرگ‌تر گنجایش بیشتری دارند. پس شاید انتخاب یک فرنچ‌پرس سایز بزرگ، ایده بهتری باشد.

انواع دیگر مدل‌های دستگاه های قهوه‌ساز و لوازم موردنیاز

بهترین قهوه‌سازها

یک دستگاه قهوه‌ساز و اسپرسوساز مناسب و با کیفیت، روز شما را خواهد ساخت. با این دستگاه‌ها، چه بخواهید یک قطره قهوه درست کنید چه هوس اسپرسو کرده باشید، همه را می‌توانید آماده کنید.

معرفی بهترین قهوه جوش دستی

همچنین شما اگر به دم کردن قهوه بصورت دستی علاقه مند هستید می‌توانید با انتخاب بهترین قهوه جوش دستی (موکاپات) موجود در بازار، تجربه نوشیدن یک قهوه بی‌نظیر را در خانه داشته باشید.

بهترین آسیاب‌قهوه‌ها

قهوه‌ تازه آسیاب‌شده در عین حال که خوش‌طعم است، به شدت اعتیاد آور است! اگر می‌خواهید هر روز صبح‌ خود را با یک قهوه خوش‌طعم و تازه آغاز کنید بهتر است به فکر خرید یک آسیاب قهوه خوب باشید.

بهترین تمپرهای مخصوص قهوه

اگر شما عاشق درست کردن اسپرسوهای خانگی هستید، یک تمپر مخصوص قهوه به شما بسیار کمک خواهد کرد. یک تمپر قهوه با کیفیت، دانه‌های قهوه‌ را به خوبی فشرده می‌کند.

سخن آخر:

دم کردن قهوه با فرنچ پرس یکی از محبوب‌ترین و ساده ترین روش‌های تهیه یک فنجان قهوه خوش طعم است، و به دلیل همین سادگی طرفداران زیادی دارد. برخلاف فرنچ‌پرس، دیگر دستگاه‌های قهوه ساز به کمک نیروی الکتریسیته و اجزاء مکانیکی و یا با فشار بخار آب برای شما یک فنجان قهوه را آماده می‌کنند.

اگر شما هنوز این روش دم کردن قهوه را امتحان نکرده‌اید به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما از این روش ساده و ارزان، یکبار هم که شده امتحان کنید تا به جمع طرفداران این محصولات محبوب اضافه شوید.

9 نظر

  1. دو دی پاسخ

    جالبی این قهوه که میگیم قهوه فرانسه اینه، با دوستان رفتیم فرانسه، اونجا از مترجم خواستم بپرسه قهوه فرانسه رو چطور درست کنم و… طرف اومد پرسید قهوه فرانسه چی هست اصلا، تازه فهمیدیم چیزی به اسم قهوه فرانسه نداریم و کلی بهمون خندید.

  2. شادی پاسخ

    قیمت فرنچ پرس معمولی در چه حده؟ من قصد خرید یک دستگاه فرنچ پرس خوب رو دارم اما قیمت هم برام مهمه.

  3. علی پاسخ

    شیشه فرنچ پرس قابل تعویضه؟ میتونم فقط شیشه فرنچ پرس رو خریداری کنم؟

    1. کدبانو گالری پاسخ

      سلام بله میشه اینکارو کرد ولی خب توی همه ی فروشگاه ها شیشه تکی موجود نیست

  4. شادمان پاسخ

    من اون فرنچ پرس که پیشنهاد ویژه گذاشتین رو دارم واقعا جنسی عالیه

    1. پریا فیاضی پاسخ

      سلام من یه سوال دارم اینکه ایا توی همه فرنچ پرس ها میشه دمنوش دم کرد و اینکه میتوانیم هر قهوای مثل قهوه ترک و دیگر قهوه ها را نیز در فرنچ پرس ها درست کرد؟

      1. سوما پاسخ

        سلام قهوه ترک یک سبک دم کردن خاص داره و با فرنچ پرس درست نمیشه. فرنچ پرس برای یک روش دم کردن قهوه به اسم قهوه فرانسه هستش و با فرنچ پرس فقط همون قهوه فرانسه رو میشه تهیه کرد. با فرنچ پرس می تونید دم نوش هم تهیه کنید.
        در کل ۴ دانه قهوه وجود داره که این دانه ها رو تبدیل به پودر می کنن(نه همیشه لزوما) و روشی که این قوه ها دم میشه طعم های مختلفی به دست میاد. لطفا مقاله دانه قهوه رو مطالعه کنید تا با انواع قهوه بیشتر آشنا بشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
9 نظر