امروز05 اردیبهشت 1403

فرمول طلایی انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به همسر که هرگز نمی‌دانستید

بهترین کتاب برای هدیه به همسر
امتیاز دهیدpost

رسم هدیه دادن در هر فرهنگی پسندیده و ارزنده است؛ به ویژه اگر این هدیه کتاب باشد و قرار باشد به مهم‌ترین شخص زندگیمان یعنی همسر هدیه دهیم. چه فرصتی بهتر از این که در هر مناسبتی با خرید کتاب یک کادو بدون تاریخ انقضا را به روح و روان همسرمان تقدیم کنیم؟

کتاب از معدود هدایایی است که تاریخ انقضا ندارد، تمام نمی‌شود و حتی می‌تواند به نسل‌های مختلف به ارث برسد. هر کتاب ممکن است ارزش بارها و بارها خواندن را داشته باشد و با انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به همسر در واقع لذت آگاهی را به او هدیه داده‌ایم. ما کتاب را یک هدیه دست و دلبازانه برای تمام سلیقه‌ها تلقی می‌کنیم؛ شما چه فکر می‌کنید؟

حتی اگر همسرتان کتابخوان نیست در راهنمای خرید امروز به‌نظر سعی کرده‌ایم نکات طلایی و موثر برای انتخاب کتاب مناسب جهت هدیه به همسر را گردآوری و بررسی کنیم. این نکات با رویکردی متفاوت و به دور از کلیشه‌های موجود در بسیاری از راهنماهای آنلاینی که تا کنون خوانده‌اید تدوین شده‌اند. همراه ما بمانید.

معرفی و بررسی کتاب منتخب برای هدیه به همسر

مدل محبوب

کتاب قدرت عادت اثر چارلز دوهیگ انتشارات آتیسا

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 300 صفحه
  • موضوع: روانشناسی، علوم روانشناختی

قدرت عادت اثری متمایز و خواندنی با تکیه بر پژوهش‌های دانشگاهی، مصاحبه با بیش از 300 دانشمند و مدیر است که تا مدت‌ها در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار داشت. این کتاب یک تحلیل جامع بر روند خلق عادات است که به عصب‌شناسی شکل‌گیری عادت، چگونگی ساختن عادت‌‌های جدید و ترک عادات قبلی می‌پردازد.

کتاب مثل یک زن رفتار کن مثل یک مرد فکر کن اثر استیو هاروی

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 168 صفحه
  • موضوع: روانشناسی، علوم روانشناختی

کمدین معروف آمریکایی استیو هاروی یکی از پرفروش‌ترین آثار خود را در سال 2009 تحت عنوان مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن منتشر کرد. مخاطب این اثر بانوان هستند و محتوای  آن به شناخت مردان در بدو ورود به یک رابطه کمک می‌کند.

البته این اثر صرفا یک راهنمای تئوری برای ورود به روابط عاشقانه نیست. این کتاب را می‌توانید به همسرتان هدیه دهید و به این شکل تکنیک‌های مدیریت رابطه و مستحکم کردن آن را با او به اشتراک بگذارید.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 311 صفحه
  • موضوع: تعلیم و تربیت (علوم اجتماعی)

خطا کردن یک مسئله است و اصرار بر خطا کردن موضوعی دیگر. در کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی قرار است با خطاهای شناختی زیادی که خواسته و ناخواسته در زندگی مرتکب می‌شویم آشنا شویم.

خرید این اثر را برای مدیران، مشاوران و تمام کسانی که کسب وکارهای نوپا دارند توصیه می‌کنیم.

کتاب آدم های سمی اثر لیلیان گلاس

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 244 صفحه
  • موضوع: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

همیشه نباید منشا عدم موفقیت را در خود جستجو کنیم. گاهی مسیر و اهدافمان قربانی آدم‌های سمی می‌شوند که با افکار و کردار مخرب خود تاثیرات منفی زیادی روی عملکرد ما می‌گذارند.

کتاب آدم های سمی اثر لیلیان گلاس بوده که با همین رویکرد تولید می‌شود. این اثر را می‌توانید به عنوان یک هدیه انگیزشی و اصلاحی به همسر خود تقدیم کنید.

کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 368 صفحه
  • موضوع: رمان

اگر همسرتان به ادبیات داستانی و رمان علاقمند است با رمان صد سال تنهایی او را غافلگیر کنید. اثری که حتی عنوان هم به نحوی جذاب و خیره کننده است.

داستان رمان صد سال تنهایی روایت زندگی شش نسل یک خانواده از اهالی آمریکای جنوبی است که با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو می‌شوند و قطعا ارزش یک بار خواندن را دارد.

کتاب قورباغه ات را قورت بده اثر برایان تریسی

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 136 صفحه
  • موضوع: روانشناسی، مهارت زندگی

تنبلی آفت موفقیت است. کتاب قورباغه ات را قورت بده تلاش می‌کند راهکارهایی در ارتباط با کنار گذاشتن تنبلی در انجام امور، افزایش سرعت عمل و بازدهی ارائه دهد. خرید این کتاب هدیه‌ای مناسب برای افراد پرمشغله و هدفمند خواهد بود.

کتاب مردی که می خندد اثر ویکتور هوگو

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 511 صفحه
  • موضوع: رمان

کتاب مردی که می خندد از آثار معروف ویکتور هوگو است که مطالعه آن را به کتابخوان‌های علاقمند به رمان توصیه می‌کنیم. این اثر روایت زندگی تلخ کودکی بی‌‌سرپرست است که در طول زندگی با حوادث و اتفاقات پیش بینی نشده‌ای درگیر می‌شود.

این کتاب الهام بخش طراحی شخصیت معروف جوکر در سری فیلم‌های بتمن بوده است.

کتاب هنر ظریف بیخیالی اثر مارک منسون نشر درقلم

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 144 صفحه
  • موضوع: روانشناسی

کتاب‌های کم حجم طرفداران بیش‌تری دارند؛ به ویژه اگر در باب مسائل متداول روزمره که اکثر ما با آن‌ها سر و کار داریم تالیف شده باشند.

کتاب هنر ظریف بیخیالی اثر مارک منسون است که نکات کلیدی و کاربردی زیادی را در ارتباط با تغییر نگرش در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

کتاب شدن اثر میشل اوباما انتشارات دُرّقلم چاپ هشتم

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 496 صفحه
  • موضوع: روانشناسی، زندگی‌نامه

کتاب شدن اثر میشل اوباما است که تجربیات شخصی خود را از زندگی در کاخ سفید روایت می‌کند. این اثر فقط یک کتاب روانشناسی نیست. بلکه به مرور زندگی شخصی میشل اوباما می‌پردازد و چالش‌های زندگی او را به تصویر می‌کشد. بنابراین برای بانوان الهام بخش و جذاب خواهد بود.

کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو انتشارات یوشیتا

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 160 صفحه
  • موضوع: داستانی، رمان

کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو روایتی ناب و شرقی و پر از جملات قصار است که می‌تواند الهام بخش انسان‌های هدفمند باشد. این اثر داستان جذاب و گیرایی دارد و در بیش از 150 کشور دنیا ترجمه و منتشر شده است.

کتاب هوش مالی اثر رابرت کیوساکی

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 302 صفحه
  • موضوع: روانشناسی

به جای این که برای پول کار کنید یک گوشه بایستید و ببینید پول چطور برای شما کار می‌کند! این شعار رابرت کیوساکی نویسنده کتاب هوش مالی است که به دلیل فن بیان مناسب کلاس و سخنرانی‌های زیادی در دنیا برگزار می‌کند.

این اثر حاوی استراتژی‌های جدید و مفاهیم کاربردی از دنیای تجارت است که برای همه ضروری و مفید واقع می‌شود.

جستجوی قفسه‌ها برای انتخاب کتابی مناسب

شاید اولین گام برای خرید یک کتاب متفاوت آن هم برای مهم‌ترین شخص زندگیمان جستجو کتابخانه شخصی او باشد. بالاخره هر کسی در طول عمرش حداقل یک بار کتاب هدیه گرفته یا موضوعی را حتی بالاجبار مطالعه کرده است. بنابراین شاید بد نباشد به کتاب‌های موجود در کتابخانه شخصی همسرتان سر بزنید و ببینید چه خبر است!

البته این گام همیشه عملیاتی نیست؛ به ویژه اگر همسرتان اهل خواندن نسخه الکترونیکی کتاب باشد یا بیش‌تر پادکست گوش می‌کند. در این حالت شاید بد نباشد لیست کتاب آنلاین مورد علاقه او را از طریق داده‌های کامپیوتری، اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌ها بررسی کنید.

در زندگی همسرتان چه می‌گذرد؟

این عنوان بی‌ربط‌ترین ترفند ممکن برای خرید کتاب مناسب جهت هدیه دادن به همسر است؛ اما تند نروید و کمی صبور باشید! اتفاقا شاید بد نباشد این بار دور و اطرافتان را نگاه کنید و ببینید در زندگی خودتان یا همسرتان چه می‌گذرد. حال و هوای امروزتان چگونه است و چه غذایی روحتان را سیر می‌کند؟ همان را سفارش دهید!

بگذارید برای درک بهتر با یک مثال شروع کنیم. فرض کنید همسرتان فردی پرمشغله و صاحب یک کسب و کار نوپا و خودجوش است. این فرد پرمشغله قطعا با مطالعه کتاب‌های انگیزشی روز دنیا اعتماد به نفس مضاعفی می‌گیرد و از کتاب‌های روانشناسی موفقیت استقبال می‌کند.

ممکن است همسرتان با مشکل مدیریت زمان مواجه باشد. در این حالت کتاب‌های مهارت زندگی را می‌توانید خریداری کنید که احتمالا اصول و تکنیک‌های مدیریتی آن به درد بخور باشد. مثال ساده‌تر می‌تواند به روابط زناشویی شما مرتبط باشد. این روزها برای هر چالشی که در زندگی مشترک با آن روبرو می‌شوید نسخه از پیش آماده شده‌ای در کتابفروشی‌‌ها وجود دارد!

فیلم یا موسیقی مورد علاقه همسرتان چیست؟

حتی اگر همسرتان اهل کتابخوانی نیست و صرفا به مطالعه کتاب‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول است باز هم می‌توانید زمینه مورد علاقه او را تشخیص دهید. فقط کافی است از میان تفریحات مورد علاقه او به ویژه نوع فیلمی که می‌بیند یا موزیکی که گوش می‌دهد به نتیجه قطعی برسید.

البته نتیجه گیری از روی فیلم یا موسیقی برای انتخاب کتاب به عنوان هدیه شاید آسان نباشد. اما به هر حال می‌توانید با درک بهتر از علاقمندی همسرتان به سمت ژانر زندگی‌نامه بروید و کتاب‌های بر اساس واقعیت یا فیلمنامه را خریداری کنید.

سری کتاب‌های مورد علاقه همسرتان چیست؟

یکی دیگر از راهنماهای کاربردی و در دسترس سری کتاب‌هایی است که همسرتان در گذشته خوانده است. در این حالت ممکن است یکی دو جلد از سری یک کتاب در کتابخانه موجود باشد. یا این که بتوانید سری مشابه با کتب محبوب همسرتان را پیدا کنید.

کامل کردن سری کتاب‌های موجود در کتابخانه همسرتان بهترین گزینه برای هدیه در مناسبت‌های مختلف است.

عقاید سیاسی و مذهبی راهنمای خوبی هستند!

اگر در خرید کتاب مناسب برای هدیه به همسر هنوز هم به نتیجه نرسیده‌اید ناامید نشوید. برخی توصیه می‌کنند که با پرسش از طرف مقابل سلیقه او را به صورت مستقیم جویا شوید؛ اما احتمالا خودتان با شناخت نسبی نسبت به عقاید سیاسی و مذهبی همسرتان بتوانید دست به کار شوید و او را غافلگیر کنید!

انواع کتاب تاریخی، سیاسی، مذهبی و زندگی نامه‌ها تا حد زیادی با سلیقه و طرز فکر افراد پیوند دارند. بنابراین با دنبال کردن خط فکری همسرتان می‌توانید کتاب‌های مختلفی در ژانرهای متنوع به او هدیه دهید.

همسرتان به ورزش علاقه دارد؟

همه ما ورزش را دوست داریم؛ حتی اگر ورزشکار نباشیم! بنابراین اگر همسرتان اهل ورزش کردن نیست حداقل با شناخت کافی نسبت به رشته ورزشی مورد علاقه او می‌توانید کتاب مناسبی به عنوان هدیه خریداری کنید.

کتاب‌های ورزشی صرفا قوانین و تکنیک‌های یک رشته ورزشی نیستند. برخی از کتاب زندگی نامه افراد ورزشکار هستند و یا با نگاهی روانشناختی نسبت به رشته ورزش خاص نگارش شده‌اند.

سخن آخر

هدیه دادن سلاح دوستی و محبت و ابزاری برای برقراری صمیمیت میان افراد است. به ویژه اگر عادت خرید بهترین کتاب برای هدیه به همسر را در خانواده نهادینه کنیم.

راهکارهای زیادی برای کشف سلایق کتابخوانی همسران وجود دارد. ورزش مورد علاقه، شغل و رشته تحصیلی و حتی سبک فیلم و سریال مورد پسند همسر هم می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید کتاب باشد. شما از چه ترفندهایی استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر