امروز01 اردیبهشت 1403

نقد و بررسی برای خرید اسپیکر JBL FLIP 4 (جی بی ال فلیپ ۴)

خرید اسپیکر jbl flip 4
5/5 - (1 امتیاز)

اسپیکر جی بی ال ۴ یک انتخاب قابل حمل مناسب برای طبیعت گردی

چرا خرید اسپیکر JBL Flip 4 را به شما پیشنهاد می‌دهیم؟

این اسپیکر بلوتوث در نوع خود بسیار پر قدرت بوده و البته قیمت مناسبی هم دارد. جی بی ال فلیپ ۴ به راحتی اوج لذت صدا را برای شما فراهم می کند. در حالی که ممکن است ظاهر آن نسبت به حجم صدایی که تولید می‌کند جالب باشد، اما همواره یک انتخاب مناسب برای کاربران طرفدار این برند است.

نقاط قوت
  • طراحی جذاب و قوی
  • قیمت مناسب
  • کیفیت بالای صدای بیس
نقاط ضعف
  • کیفیت معمولی صداهای پخش شده با شدت صوت متوسط
  • ظاهر نه چندان مدرن

پیشینه برند JBL

تاریخچه برند jbl

از سال ۲۰۱۹ JBL (جی بی ال) توسط اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جدید خود بنام JBL Flip 4 به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد.

اسپیکر بلوتوث JBL Flip 4 دستگاهی با کیفیت بالا و قیمت مناسب است و برای افرادی که به دنبال اسپیکر قدرتمند و در عین حال ضد آب از برند معتبر و شناخته شده هستند بسیار مناسب است.

برخی از به روز رسانی‌های مینیمالیستی JBL به برخی از ویژگی‌های Flip 4 بر می‌گردد، و با این‌کار یک کیت صوتی ساده و عالی را ایجاد کرده است.

آیا خرید اسپیکر JBL Flip 4 انتخاب درستی است؟

قیمت اسپیکر jbl flip 4 نسبت به امکاناتی که دارد بسیار مقرون به صرفه است.. با این همه این محصول ارزان‌تر از مدل‌های گران‌قیمت و به شدت سنگینی مانند Bang یا Olufsen Beoplay A1 و یا UE Boom 2 است.

در مقایسه با قیمت رقبای تولید شده توسط سایر کمپانی‌ها، مدل Flip 4 را باید ارزان بدانیم چرا که با این هزینه بسیار پایین همه امکانات لازم برای یک اسپیکر همه چیز تمام را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

جی بی ال فلیپ ۴ ضدآب است:

اسپیکر Flip 4 استاندارد مقاومت IPX7 را داراست، که در برابر نفوذ آب حتی در هنگام غوطه‌ور شدن در آن مقاوم خواهد بود. تیزرهای تبلیغاتی منتشر شده از این اسپیکر در استخر توسط JBL نشان از اطمینان کامل سازنده آن به مقاومت در برابر نفوذ آب دارد.

پس بله جی بی ال فلیپ ۴ ضدآب است و این ویژگی آن را اسپیکر منحصر به‌فردی کرده است. این یعنی یک اسپیکر مناسب برای کوهنوردی و طبیعت گردی نیز به حساب می‌آید.

بررسی طراحی اسپیکر JBL Flip 4

طراحی اسپیکر بلوتوث جی بی ال فلیپ ۴

شاید در نگاه اول فکر کنید که Flip 4 JBL ظاهر مدرنی ندارد. اما وقتی صداها را از آن پخش کردید، متوجه توانایی زیاد آن خواهید شد. ضمن اینکه ظاهر استوانه‌ای شکلی که این دستگاه از آن بهره می‌برد سبب می‌شود تا در همه شرایط آب و هوایی و در همه مکان‌ها به کار بیاید.

FLIP 4 یک اسپیکر جمع و جور است

پوشش پارچه‌ای قرار گرفته در بیرون اجازه خواهد داد تا صداها به خوبی پخش شده و آلودگی‌ها وارد این اسپیکر نشوند. ضمن اینکه دو طرف سیلیکونی باعث خواهد شد تا به راحتی این دستگاه درون کوله پشتی قرار گیرد. شما می‌توانید آن را همیشه و همه جا بدون نگرانی از آسیب دیدن با خود ببرید.

دکمه‌های پخش یا توقف، کاهش یا افزایش صدا و همگام‌سازی فایل‌های صوتی که روی دستگاه جای‌گیری کرده‌اند، اندازه بزرگی دارند. پوشش پلاستیکی به کار رفته بر دکمه‌ها این اجازه را می‌دهد تا راحت‌تر لمس شوند.

در پشت، دکمه پاور قرار گرفته است و در زیر آن نشانگر ظرفیت باتری به چشم می‌خورد که متشکل از پنج چراغ LED است. این ویژگی باعث می‌شود که اگر شارژ آن کم شد متوجه شوید و آن را شارژر کنید.

دکمه دیگری هم در اینجا قرار داده شده که بیشتر برای همگام‌سازی چند اسپیکر به کار می‌رود. هرچند بعید است این دکمه بتواند کاربرد خاصی برای همه داشته باشد.

درب ضدآبی که بر روی پوشش پلاستیکی قرار گرفته سبب می‌شود تا پورت میکرو USB اتصال شارژر و جک هدفون (یا درگاه AUX) دیده نشود. تمام کننده این شیوه طراحی جذاب، یک بند پارچه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد این اسپیکر را به هر جایی که می‌خواهید آویزان کنید.

تنوع رنگی برای سلیقه‌های مختلف

در نهایت باید به تنوع این محصول در 6 رنگ مختلف از جمله: مشکی، سفید، آبی، قرمز، طوسی، و سبز آن اشاره کرد. تقریباً همه افراد با همه سلیقه‌ها می‌توانند آن اسپیکری که مدنظرشان است را خریداری نمایند.

البته شاید برخی‌ها از این تنوع رنگی استقبال کنند. ولی قطعاً بعضی از افراد با خود خواهند گفت که این اسپیکرها بیشتر به درد مهمانی‌های شاد می خورند و چندان در خانه کاربردی نیستند.

بررسی نحوه عملکرد اسپیکر JBL Flip 4

واقعیت آن است که انسان‌ها زمانی راضی می‌شوند که اسپیکر خود را به این‌طرف و آن‌طرف ببرند که علاوه بر اینکه شیوه طراحی جذابی دارد، صداها را هم به خوبی پخش کند.

خوش‌بختانه این اتفاق در مورد این محصول JBL صادق است. یعنی علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی دارد، در زمینه پخش صداها هم حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت.

البته امکان دارد کسانی که به ظاهر دارایی‌های خود اهمیت می‌دهند زیاد نسبت به شیوه طراحی این دستگاه حس خوبی نداشته باشند. اما اندازه و قیمت مقرون به صرفه‌ای که Flip 4 دارد و کیفیت صدایی که از آن شنیده می شود، بسیار راضی کننده است.

کیفیت صدا

در هر حال، صدای بیس پخش شده از این اسپیکر بسیار بالا بوده و در هنگام افزایش میزان صدا، شاهد اضافه شدن نویز نخواهیم بود.

چنان‌چه به صداها با ولوم متوسط گوش دهید، متوجه خواهید شد که کیفیت‌شان کمی افت کرده است. ولی با این وجود، آوازهای خوانده شده بی‌کیفیت نخواهند بود و البته نباید آنها را نیز بسیار شفاف بدانیم.

در آهنگ‌هایی که برای تولید آنها از ابزار موسیقی استفاده شده، صدای رشته‌های گیتار بیش از صدای طبل شنیده می‌شود.

صدایی که از اسپیکر پخش می‌شود نیز بسیار بلند نخواهد بود. بنابراین بهتر است در چنین مواقعی صدای آن را از طریق گوشی موبایل افزایش دهید تا صدای بم از دو طرف انتهایی دستگاه شنیده شود و نویزی به وجود نیاید.

در مجموع نمی‌توانیم صدای بیس پخش شده را با کیفیت صدای اجرا شده در میان سایر اسپیکرها برابر بدانیم. ولی به طور کلی برای پخش آهنگ در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، این وسیله می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

مقایسه JBL FLIP 4 با رقیب‌هایش

ضمناً، شاید نتوانیم این وسیله را در برابر برخی از رقبایش مانند: Bose soundlink mini 2 و یا Beats pill  قرار دهیم. اما با این حال این دستگاه می‌تواند با ظاهر جمع و جور، بدنه‌ای مستحکم و مقاومت در برابر آب، حریف قابل احترامی برای UE Boom 2 تلقی شود.

شما همچنین می‌توانید به طور هم زمان دو یا چندین اسپیکر دیگر را با این دستگاه، همگام‌سازی کنید و از آن به عنوان اسپیکر گوشی بهره ببرید. و یا اینکه می‌توانید از آن برای پاسخ دادن به تماس‌های صوتی خود استفاده کنید.

خوشبختانه FLip 4 با وجود باتری 3000 میلی‌آمپری از قدرت ماندگاری بالایی تا 12 ساعت برخوردار است. و این میزان دوام باتری، چند ساعت کمتر از مدل UE Boom 2 است. اما با توجه به شیوه استفاده از آن، این عدد مطمئناً دست‌خوش تغییراتی خواهد شد.

سخن آخر

به طور کلی باید Flip 4 را اسپیکر بلوتوثی با کیفیت بدانیم که از نظر امکانات واقعاً چیزی کم ندارد. بدنه مستحکم و جان‌سخت آن و قابلیت حمل آسان، این وسیله را به دستگاهی تبدیل کرده که در همه جا می‌توان از آن استفاده کرد و به آهنگ‌های مدنظر با کیفیت مناسبی گوش داد.

طراحی جمع و جور و ظاهر خوب این اسپیکر ممکن است خوبه به نظر برسد اما کیفیت معمولی صداهای پخش شده با شدت صوت متوسط در این دستگاه ممکن است با برخی اسپیکرهای رده بالایی که قابل حمل هستند، قابل مقایسه نباشد.

در کل جمع و جور بودن و کیفیت صدای خوب و ضد آب بودن آن می‌تواند تردید شما نسبت به خرید اسپیکر jbl flip 4 را از بین ببرد.

 

اسپیکر بلوتوث jbl flip 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر