امروز31 فروردین 1403

لذت آشپزی بدون اجاق گاز با خرید تابه برقی + معرفی 3 مدل محبوب

خرید تابه برقی
5/5 - (1 امتیاز)

سوخاری کردن محبوب‌ترین شیوه طبخ مواد غذایی است و کم‌تر کسی وجود دارد که با این سبک از آشپزی میانه خوبی نداشته باشد. اگرچه دسترسی به حرارت اجاق گاز برای شروع سوخاری کردن انواع مواد غذایی لازم است اما در نبود اجاق گاز راه‌های ساده و در دسترس دیگری هم برای سرخ کردن انواع و اقسام سبزیجات و مواد پروتئینی وجود دارد.

انواع تابه برقی از وسایل پرطرفدار آشپزخانه هستند که حتی در صورت عدم دسترسی به اجاق گاز لذت یک وعده سوخاری و حتی غیر سوخاری خوشمزه را محقق می‌کنند. تابه‌های برقی نه تنها از نظر طعم و عطر غذا تفاوتی با مدل‌های معمولی ندارند بلکه از نظر ایمنی غذایی و سلامتی هم مورد تایید قرار گرفته‌اند.

برای موقعیت‌های مختلف نظیر سفر، کمپ و حتی در خانه استفاده از تابه‌هایی که با انرژی یکنواخت الکتریکی کار می‌کنند راهکار بی دردسر و ساده‌ای است. بعد از مطالعه راهنمای امروز به‌نظر متوجه می‌شوید که خرید تابه برقی از لحاظ کیفیت نهایی پخت، سلامت غذایی و شستشو نسبت به مدل‌های معمولی برتری دارد.

مدل پر فروش

تابه برقی پرینسس کد 162467

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از فلز
  • ابعاد تابه 35x25x10 سانتی‌متر
  • مناسب برای پخت انواع غذاهای سرخ کردنی، گوشت، ماهی، خورش، ماکارونی
  • دارای قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی

تابه برقی پرینسس با بدنه فلزی و پوشش نچسب طراحی شده است. این محصول به پیچ تنظیم دمایی مجهز شده که قابلیت تنظیم حرارت تابه را بین 115 تا 215 درجه سانتیگراد فراهم می‌آورد.

یکی از نقاط قوت این محصول پایه‌های ضد لغزشی است که محفظه پخت روی آن قرار می‌گیرد. طوری که تابه ارتفاع مشخصی از زمین می‌گیرد.

این محصول قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را نیز دارد و توان آن 1700 وات است.

محصول ترکیه

تابه برقی کرکماز مدل Pizzamatic A306

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از گرانیت و دارای درب شیشه ای مقاوم به حرارت
  • ابعاد تابه 47x40x11 سانتی‌متر
  • مناسب برای انواع پخت و پز
  • دارای قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی

تابه برقی کرکماز مدل Pizzamatic A306 محصولی چند کاره است که می‌توانید از آن به عنوان تابه، فر و تنور برای پخت نان استفاده کنید. این محصول با بدنه گرانیتی و پایه ضد لرزش سیلیکونی طراحی شده است. ضمن این که می‌توانید تابه را با خیال راحت در ماشین ظرفشویی شستشو دهید.

تابه برقی مورفی ریچاردز مدل 48898

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از استیل ضد زنگ و دارای درب شیشه ایی برای مشاهده کامل غذا در حین پخت
  • ظرفیت 3.5 لیتر
  • مناسب برای انواع پخت و پز
  • دارای قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی

تابه برقی مورفی ریچاردز مدل 48898 محصولی چندکاره برای سرخ کردن و پخت و پز است. موتور توانمند 1500 واتی این دستگاه قادر است دمای آن را در مدت زمان کوتاهی بالا ببرد. قابلیت تنظیم دمای این دستگاه از 90 تا 190 درجه‌ی سانتیگراد است و می‌توانید آن را ماشین ظرفشویی هم شستشو دهید.

تابه برقی تا چه اندازه ارزش خرید دارد؟

با وجود انواع تابه معمولی و سرویس قابلمه استیل در بازار که می‌توانند جایگزین تابه باشند شاید کسی به خرید تابه برقی فکر نکند. اما بر حسب شرایط شما، متراژ آشپزخانه و طراحی داخلی منزل و محل کار شما هم ممکن است به خرید تابه برقی نیاز پیدا کنید:

خرید تابه برقی برای آشپزخانه‌های کوچک

این روزها که محدودیت فضای منزل یکی از مشکلات عمده در خرید وسایل برقی به شمار می‌رود تابه برقی غنیمت است! قطعا محدودیت فضا باعث می‌شود اجاق گاز منزلتان کوچک‌تر از همیشه باشد و خیلی از اوقات اجاق گازی برای محل کار شما پیش بینی نشده باشد. در این حالت خرید یک تابه برقی کافی است تا بتوانید حتی در نبود اجاق گاز یا زمانی که شعله‌های گاز کافی نیست پخت و پز را ادامه دهید.

تابه برقی بر خلاف مدل‌های دیگر تابه یک حرارت یکنواخت و ملایم را برای گرم نگهداری مواد غذایی ایجاد می‌کند. این موضوع کمک می‌کند تا حتی در طول سفر و زمانی که قصد دارید غذا را برای مدتی گرم نگهداری کنید از این وسیله به راحتی کمک بگیرید.

استفاده از اجاق گاز حرارت بالایی تولید می‌کند و به واسطه این حرارت پخش بوی بیش‌تری در فضا داریم. اما با استفاده از تابه برقی می‌توانید حتی در فصول گرم بدون گرم شدن هوای اطراف آشپزی کنید.

هتل‌ها و فضاهای اقامتی می‌توانند به جای استفاده از اجاق گاز از انواع بهترین تابه برقی استفاده کنند. تابه برقی فقط برای سوخاری کردن نیست و کاربردهای متعددی می‌تواند داشته باشد.

آشنایی با ساز و کار انواع تابه برقی برای پخت و پز

مکانیسم عمل تابه‌های برقی ساده است. محفظه قرارگیری مواد غذایی در این تابه‌ها دایره‌ای یا مربعی شکل است و درب آن‌ها معمولا از شیشه نشکن تولید می‌شود.

عملکرد تابه‌های برقی از نظر تعیین دما مثل فر یا مایکروویو است. به این شکل که می‌توانید بازه حرارتی را با پیچ روی تابه تنظیم کنید. این بازه دمایی معمولا از 175 تا 400 درجه فارنهایت متغیر است و با توجه به این بازه دمایی بدنه محصول طراحی می‌شود. آلومینیوم بیش‌ترین کاربرد را در تولید تابه‌های برقی دارد؛ هر چند که استیل ضد زنگ از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

برای استفاده ساده‌تر از تابه برقی در برخی از مدل‌ها یک محفظه کوچک تعبیه شده تا سیم داخل آن جمع شده و بدون مزاحمت جاساز شود.

تابه برقی چه جنسی بخریم؟

مهم‌ترین نگرانی پیش از خرید انواع لوازم و تجهیزات آشپزخانه نوع بدنه آن‌ها است. به ویژه برای خرید تابه برقی که بودجه بیش‌تری لازم دارید و بنابراین باید به ماندگاری بیش‌تر کالا توجه داشته باشید.

انواع تابه‌های برقی با بدنه آلومینیومی بدون روکش

آلومینیوم در عین مقاومت بالایی که نسبت به درجه حرارت تولید شده دارد بسیار سبک است. ضمن این که این فلز به سرعت داغ می‌شود و در برابر ترکیبات اسیدی مثل آب لیمو و برخی از مرکبات مقاوم هستند.

انواع تابه برقی با بدنه استیل ضد زنگ

استیل ضد زنگ بهترین و محبوب‌ترین ماده اولیه‌ای است که برای تولید تابه برقی استفاده می‌شود. البته خود استیل ضد زنگ در برابر حرارت مقاوم نیست و تابه‌های برقی معمولا چند لایه هستند تا بتوانند مقاومت کافی در برابر حرارت داشته باشند.

ما استیل ضد زنگ را با توجه به مقاومت بالا، عدم واکنش با ترکیبات اسیدی، ضد خط و خش بودن و قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی توصیه می‌کنیم. با این حال قیمت تابه‌های استیل از مدل‌های آلومینیومی بالاتر است.

انواع تابه‌های برقی با روکش سرامیکی

خیلی از تابه‌های برقی فلزی که با عنوان تابه نچسب در بازار عرضه می‌شوند روکش سرامیکی دارند. روکش این تابه‌ها باعث مقاومت بالای آن‌ها در برابر چسبیدن مواد غذایی می‌شود. ضمن این که شستشو مدل‌های فلزی ساده‌تر بوده و وزن سبک‌تری هم دارند.

با این که تابه‌های فلزی سبک وزن هستند و استفاده از ان‌ها متداول است ممکن است کیفیت ساخت بالایی نظیر مدل‌های استیل نداشته باشند. ضمن این که قابلیت قرارگیری در فر ندارند و حتی با وجود ادعای سازنده مبنی بر شستشو در ماشین لباسشویی توصیه می‌کنیم آن‌ها را دستی پاک کنید.

 فاکتورهایی که در خرید تابه برقی باید بدانید

خرید تابه برقی پیچیدگی‌ خاصی ندارد. اما با توجه به این که تنوع موجود در میان مدل‌های الکتریکی به اندازه مدل‌های معمولی نیست شاید انتخاب حساس‌تر باشد.

در هنگام خرید به بدنه دستگاه دقت کنید. بدنه بهترین مدل‌های بازار از استیل ضد زنگ تولید می‌شود. با این حال مدل‌های استیل گران‌تر هستند و تابه‌های برقی فلزی آلومینیومی طرفداران بیش‌تری دارند.

فاکتور بعدی در هنگام خرید قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی است. مدل‌های استیل را قطعا می‌توانید در ماشین ظرفشویی قرار دهید. اما برای سایر مدل‌ها باید به بدنه دقت کنید. به جز شستشو در ماشین ظرفشویی توان دستگاه هم مهم است. اکثر مدل‌های بازار با توان 1500 تا 1700 وات تولید می‌شوند.

سخن آخر

اگر فضای محدودی برای پخت و پز دارید یا در محل کارتان به اجاق گاز دسترسی ندارید خرید تابه برقی جایگزین مناسب انواع اجاق گاز است. تابه برقی الکتریسیته را به حرارت ملایم و یکنواختی تبدیل می‌کند که برای پخت یا گرم نگهداری مواد غذایی مناسب خواهد بود.

بهترین مدل‌های تابه برقی از جنس استیل ضد زنگ تولید می‌شوند. اگر به دنبال مدل‌های ارزان‌تر با قابلیت شستشو دستی آسان هستید تابه‌های برقی فلزی و آلومینیومی در اولویت دوم قرار دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر