امروز06 اردیبهشت 1403

به دنبال خرید پستانک برای نوزاد هستید؟ این مطلب را از دست ندهید

خرید-سرویس-چوب-نوزاد
5/5 - (1 امتیاز)

شاید استفاده از پستانک برای نوزاد وقتی که می‌تواند در آغوش گرم پدر و مادر آرام شود منطقی نباشد. اما اگر چالش‌های پدر یا مادر بودن را تجربه کرده باشید به خوبی می‌دانید که خیلی از اوقات دلیل بی قراری کودک مشخص نمی‌شود. در این شرایط گریه‌های نوزاد پدر و مادر را بدتر مضطرب می‌کند و تجربه نشان داده هیچ چیز مثل پستانک او را آرام نمی‌کند.

البته که پذیرش پستانک توسط نوزاد کاملا نسبی است و شاید همه کودکان به پستانک وابسته نباشند. اما زمانی که نوزاش‌ کردن، آغوش شما و تلاش‌هایتان برای آرام کردن او جواب نمی‌دهد، احتمالا استفاده از پستانک جوابگو باشد.

پیرامون مکیدن پستانک توسط نوزاد همیشه نظرات ضد و نقیضی وجود داشته است. اگر بالاخره تصمیمتان برای خرید پستانک نهایی شده، لازم است از محصولی استفاده کنید که کم‌ترین اثرات مضر جانبی را روی فرزندتان داشته باشد. شما در این مسیر تنها نیستید. این مقاله کمک می‌کند تا محصولی استاندارد را برای آرام کردن کودکتان انتخاب کنید.

پستانک ارتودنسی سامی مدل L 918

نقاط قوت
  • این محصول با قاب محافظ ارائه می‌شود و حلقه دستگیره آن ایمن است.

طراحی خاص این پستانک مانع تغییر فرم دهان کودک می‌شود. نوک پستانک از سیلیکون خالص ساخته شده و باعث حساسیت در ناحیه دهانی کودکتان نمی‌شود.

پستانک ارتودنسی مگنیور مدل لب

نقاط قوت
  • روی بدنه منافذی برای عبور هوا تعبیه شده و این جریان هوا از رشد میکروب‌های بی هوازی جلوگیری می‌کند. ضمنا محصول با محافظ ارائه می‌شود.

پستانک مگنیور با ساختار متفاوت و مدل ارتودنسی طراحی شده است. این ساختار در فرم دهان و فک کودک تغییر ایجاد نمی‌کند. بدنه پلاستیکی و سری پستانک از سیلیکون تولید شده است.

پستانک ارتودنسی وی کر مدل P113

نقاط ضعف
  • این محصول پوشش محافظ و زنجیر ندارد.

یکی دیگر از پستانک‌های ارتودنسی برند وی کر، مدل P113 است. این محصول با سری سیلیکونی تولید شده و ابعاد آن برای نوزادان تا شش ماهگی مناسب است.

پستانک ارتودنسی بی بی لند مدل 483

نقاط قوت
  • این محصول با محافظ (درپوش) ارائه می‌شود

مدل 483 برند بی بی لند برای نوزادان 6 تا 18 ماهه مناسب است. سطح شیبدار نوک این پستانک با فرم زبان و فک کودک سازگاری دارد و بنابراین باعث تغییر شکل نمی‌شود. پستانک بی بی لند بدون BPA و  مواد مضر دیگر برای سلامتی نوزاد تولید می‌شود.

پستانک ارتودنسی وی مدل 834

نقاط ضعف
  • این محصول پوشش محافظ و زنجیر ندارد.

یکی از نمونه‌های پرفروش برند وی، مدل 834 است که با منافذ هوا برای حفظ بهداشت محیط دهان تولید می‌شود.

پستانک ارتودنسی کیتو کد 2

نقاط قوت
  • این محصول با محافظ (درپوش) ارائه می‌شود.

برای نوزادان بالای 4 ماه، پستانک ارتودنسی کیتو که از بهترین مواد اولیه تولید شده مناسب است.

نقاط قوت
  • این محصول با محافظ یا درپوش سطح پستانک ارائه می‌شود.

مدل 388 پستانک بیبی لند محصولی تخصصی برای نوزادان 6 تا 18 ماه است. روی بدنه این محصول منافذ ریزی برای عبور جریان هوا تعبیه شده است.

نقاط ضعف
  • این محصول درپوش و زنجیر ندارد.

پستانک کیتو در ابعاد مختلف و برای سنین نوزادی تا 18 ماه قابل استفاده است. این محصول از سیلیکون 100 درصد تولید شده و فاقد مواد مضر نظیر BPA است.

پستانک ارتودنسی مایا مدل 001

نقاط ضعف
  • پستانک ارتودنسی مایا درپوش و زنجیر ندارد.

تا قبل از 18 ماهگی، پستانک ارتودنسی مایا با سری سیلیکونی انتخاب خوبی برای آرام کردن نوزاد است. این محصول سبک بوده و قابلیت شستشو و استریل کردن را دارد.

پستانک ارتودنسی نوبی مدل ID5740

نقاط ضعف
  • این محصول درپوش و زنجیر ندارد.

پستانک برند نوبی از 6 ماهگی تا 18 ماهگی قابل استفاده است. مدل ارتودنسی سری پستانک به حفظ فرم فک و لثه نوزاد در طولانی مدت کمک می‌کند. روی بدنه محصول برای عبور هوا منافذی تعبیه شده و در ساخت آن از مواد مضر استفاده نشده است.

راهنمای  خرید پستانک برای نوزاد

پستانک ساختار پیچیده‌ای ندارد و یکی از اقلام ضروری (بسته به دیدگاه والدین) در سیسمونی نوزاد است. سر این وسیله کاربردی با الهام از نوک پستان مادر طراحی شده و می‌تواند فضای مکیدن سینه مادر را برای کودک شبیه سازی کند. این مکیدن به صورت غریزی کودک بی تاب و قرار را آرام می‌کند و مشاهده این صحنه برای پدر و مادر امیدبخش است.

اما نوزاد بلافاصله بعد از تولد به پستانک تمایل نشان نمی‌دهد. کمی طول می‌کشد تا نوزاد با سینه مادر آشنا شود و این مکیدن روی آرامش او اثر بگذارد. چند علامت رفتاری متداول می‌توانند نشانه‌های پذیرش پستانک برای نوزاد باشند:

  1. نوزاد شما بعد از شیر خوردن یا مصرف قند داغ، دست و شیشه شیر یا آب میوه خوری را می مکد.
  2. نوزاد شما هنگام مکیدن سینه مادر، تمایل زیادی به مکیدن اطراف سینه بدون خوردن شیر دارد. این موضوع ممکن است برای مادر آزاردهنده باشد.
  3. نوزادتان اطراف وسایل بازی و هر آن چه که به دست می‌گیرد را می‌مکد.

استفاده از پستانک برای نوزاد: خوب، بد، زشت!

از گذشته تا کنون خیلی از والدین و پزشکان با استفاده از پستانک برای نوزاد مخالفت کرده‌اند. اما امروزه نسل جدیدی از پستانک‌های معرفی شده و مدعی‌اند ساختار این محصولات تاثیر منفی روی فرم صورت او ندارد. به علاوه پستانک‌ها خواص آنتی باکتریال هم دارند و اگر با نظارت والدین مصرف شوند عامل تجمع میکروارگانیسم‌ها و انتقال بیماری نیستند.

اما به جز جنبه‌های منفی استفاده از پستانک برای نوزاد که همه ما از آن‌ها آگاه هستیم، پستانک مزایایی هم دارد. پزشکان توصیه می‌کنند معرفی زودهنگام پستانک در صورتی انجام شود که مادر قصد دارد نوزاد را با شیر خشک تغذیه کند.

برخی دیگر از متخصصان هم توصیه می‌کنند تا زمان وزن گیری کامل کودک از پستانک استفاده نشود. وزن گیری معمولا از سن ده روزگی شروع شده و به مرور تکمیل می‌شود.

هر زمان که پستانک را معرفی کنید می‌توانید با استفاده از آن نوزادتان را شرطی کنید. مثلا با کاربرد هوشمندانه پستانک به کودک یاد دهید که نیازها و مشکلاتش را مثل گرسنگی، دل درد، خستگی و ... به پستانک نشان دهد.

صد تا صد معرفی پستانک به نوزاد

ممکن است به این فکر کنید که چه زمانی و چطور باید پستانک را به فرزندتان معرفی کنید. این فرآیند ساده است؛ فقط باید به چند نکته توجه کنید:

معرفی پستانک را با لمس گونه‌ها شروع کنید

شاید عجیب به نظر برسد اما اولین بار و برای تست تمایل نوزاد بهتر است پستانک را روی گونه او قرار دهید. اگر نوزادتان مشتاق مکیدن باشد به آن چه که روی گونه‌هایش قرار دارد واکنش نشان می‌دهد. واکنش کودکتان ممکن است تکان دادن سر و تلاش برای به دست آوردن پستانک باشد. شاید هم سعی کند با حرکات لب این موضوع را به شما نشان دهد.

مشکل این روش این است که همه نوزادان عکس العمل سریع و یکسان به این ترفند از خود نشان نمی‌دهند.

زمان معرفی پستانک برای نوزاد مهم است

یکی از دلایلی که باعث شده استفاده از پستانک با نقد منفی همراه باشد، باز ماندن کودک از تغذیه مناسب است. به زبان دیگر ممکن است کودک با نوسان‌های حرکتی یا مکیدن پستانک سرگرم شود و به خوبی تغذیه نکند. بنابراین توصیه می‌شود پستانک بعد از وعده‌های غذایی و به صورت محدود در اختیار کودک قرار گیرد.

حالات رفتاری کودک را در نظر داشته باشید

بهتر است برای معرفی پستانک برای نوزاد، این کار را زمانی انجام دهید که در حالت آرام و طبیعی قرار دارد. اگرچه باید سعی کرد کودک با درخواست پستانک نیازهایش را به ما نشان دهد اما این کار گاهی به ضرر نوزاد تمام می‌شود.

اگر این روال ادامه پیدا کند ممکن است کودکتان در هر شرایطی تقاضای پستانک داشته باشد و بهانه گیر شود. به علاوه با این روند وابستگی او را به پستانک افزایش داده‌اید.

سخن آخر:

برای خرید پستانک برای نوزاد عجله نکنید. ابتدا پذیرش او را با توجه به تمایلش به مکیدن سطوح را در نظر بگیرید. سپس سایز مناسب پستانک را در موقعیت مناسب، بعد از غذا و به صورت آموزشی معرفی کنید.

اگر در زمینه خرید محصول مناسب و نحوه معرفی پستانک به نوزادان تجربه‌ دارید، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر