امروز29 فروردین 1403

راهنمای خرید دستگاه قهوه‌ ساز

قیمت دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک
5/5 - (5 امتیاز)

چگونه دستگاه قهوه‌ ساز خوب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک قهوه‌ ساز خوب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای لذت بردن از یک قهوه خوب خانگی، چه چیزی بهتر از داشتن دستگاه قهوه‌ ساز می‌تواند باشد؟ که البته انواع مختلفی مثل قهوه‌ ساز، اسپرسوساز و ... نیز دارد. با این حال، پیدا کردن یک مدل مناسب می‌تواند برای شما دشوار باشد. به همین منظور در این راهنمای خرید ما معیارهای مختلفی را برای انتخاب یک قهوه‌ ساز خوب قبل از خرید، مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

best-caffe-maker

مقدار قهوه قابل تولید برای مصرف یک بار

انواع قهوه قابل سرو در خانه بر انتخاب مدل دستگاه قهوه‌ ساز تأثیر‌گذار است. همه دستگاه‌های قهوه‌ ساز به یک اندازه قهوه برای مصرف یک بار تولید نمی‌کنند. در واقع، بعضی‌ها فقط می‌توانند هر بار یک فنجان تولید کنند. در حالی که بعضی قهوه‌ ساز‌ها می‌توانند هر بار تقریباً یک لیتر قهوه تولیدکنند.

دستگاه‌های قهوه فیلتر‌دار دستگاه‌هایی هستند که بیشترین جریان نوشیدنی‌های کافئین‌دار را دارند. این نوع دستگاه‌ها معمولاً مجهز به مخزن آب با ظرفیت زیاد و یک پارچ مخصوص قهوه هستند. پس با این دستگاه هرچقدر قهوه بخواهید، می‌توانید بنوشید و نگران زود تمام شدن آن نباشد. این دستگاه‌ها برای یک خانواده بزرگ و خانواده‌هایی که اغلب مهمان دارند، مناسب هستند.

بسیاری از دستگاه‌های قهوه‌ ساز فقط می توانند برای یک بار استفاده  یک یا دو فنجان قهوه تولید کنند. اما به شما این امکان را می‌دهند تا همیشه از قهوه تازه لذت ببرید. دستگاه های قهوه با چرخ نیز به مقدار کمی قهوه ولید می‌کنند. اما برای حل این مشکل برخی از تولیدکنندگان این دستگاه‌ها در بعضی از مدل‌ها مخزن بزرگ و مخزن آب با ظرفیت بالا تعبیه کرده‌اند.

در هر صورت، شما باید قبل از انتخاب مدل، اندازه مخزن آب و ظرفیت ظرف را در نظر بگیرید. هرچه ظرفیت بالاتر باشد، قهوه بیشتری نیز می‌توانید درست کنید.

چقدر طول خواهد کشید تا قهوه آماده شود؟

زمان آماده‌سازی قهوه

این سؤال برای دوستداران قهوه، که عادت دارند صبح قبل از رفتن به محل کار یا قبل از مطالعه، قهوه بنوشند، مهم خواهد بود. برای این دسته از افراد، مهم است که قهوه‌ آنها زود آماده شود تا دیر به سر کار نرسند. 

سرعت دستگاه به نحوه عملکرد آن بستگی دارد. مدل‌هایی که از کپسول یا غلاف استفاده می‌کنند برای این افراد مناسب هستند. در واقع، این دستگاه‌ها می‌توانند در کمتر از یک دقیقه قهوه را آماده کنند. دستگاه های قهوه فیلتر‌دار و چرخ‌کننده کمترین سرعت را دارند، اما قهوه های عالی ارائه می‌دهند.

قدرت الکتریکی قهوه‌ ساز نیز بر سرعت آماده‌سازی قهوه تأثیر می گذارد. هرچه دستگاه وات بیشتری را نشان دهد، سریعتر گرم شده و قهوه آماده تحویل خواهد داد. با این حال، هر چقدر دستگاه قوی‌تر باشد طبعاً برق بیشتری مصرف خواهد کرد و هزینه برق را بالا خواهد برد. بنابراین اگر زیاد از قهوه‌ ساز استفاده می‌کنید، هزینه اضافی که در پی خرید این نوع دستگاه حاصل می شود، را در نظر بگیرید.

آیا می‌توان با دستگاه قهوه‌ ساز انواع دیگر نوشیدنی را درست کرد؟

بیشتر مدل‌های قهوه‌ ساز قابلیت درست کردن اسپرسو‌ را نیز دارند. اما تعداد کمی از این دستگاه‌ها قابلیت تهی کاپوچینو و کافه لاته را دارند. اگر این نوع نوشیدنی‌ها را دوست دارید، باید دستگاه مناسبی را انتخاب کنید. دستگاه‌هایی که این نوع نوشیدنی را هم ارائه می‌دهند، دارای یک شیلنگ برای هدایت محتوای کارتن شیر به مخزن تهیه قهوه هستند. به همین ترتیب، آنها گاهی اوقات مجهز به قسمتی برای تولید کف شیر نیز هستند.

همچنین دستگاه‌های قهوه‌ سازی هم در بازار وجود دارند، که می‌توانند چای را سرو کنند. این دستگاه‌ها اغلب مدل‌های فیلتردار هستند. این مدل‌ها برای خانواده‌های مشترک بین قهوه و چای ایده‌آل هستند.

راحتی استفاده

مشخص است که شما یک قهوه‌ ساز با کاربرد آسان را ترجیح می‌دهید. مدلهای جدید این دستگاههای قهوه‌ ساز تقریباً این این مشخصه را دارند. در واقع، تقریباً همه آنها یک صفحه کنترل الکترونیکی دارند که به شما برای تهیه قهوه بدون دردسر کمک می‌کند.

در حال حاضر، می‌توان گفت که دستگاه‌های با غلاف های قهوه یا کپسول پرکاربردترین قهوه‌ ساز‌ها هستند. برای تهیه قهوه خود لازم نیست تنظیمات زیادی انجام دهید. قهوه‌ ساز‌های مجهز به چرخ به همان اندازه راحت هستند، زیرا فقط قهوه مورد نیاز شما را خرد می کنند. استفاده از دستگاه‌های تولید قهوه فیلتر‌دار به نسبت بقیه مدل‌ها سخت‌تر است.

نحوه نگهداری از قهوه‌ ساز

نحوه نگهداری از قهوه‌ساز

باید بدانید که یک دستگاه قهوه‌ ساز مانند همه وسایل‌های الکتریکی دیگر می‌تواند خراب شود. بنابراین حفظ و نگهداری قهو‌ه‌ ساز برای طولانی کردن عمر آن بسیار مهم است. لازم است در هر استفاده برخی از قسمت‌های دستگاه را تمیز کرده و باقی‌مانده‌های قهوه که در صورت ماندن در دستگاه می‌تواند به دستگاه آسیب برساند را دور بریزید.

امروزه مدل‌هایی وجود دارند که برخی از ویژگی‌ها را برای آسان‌تر کردن کار شما دارند. برخی از دستگاه‌های قهوه از عملکرد خود تمیز کردن برخوردار هستند. به طور کلی، برخی از این دستگاه‌ها به یک ظرف قهوه مجهز هستند.

ویژگی‌هایی مفید اضافی

دستگاه قهوه‌ ساز خوب می‌تواند دارای یکسری ویژگی‌های مفید باشد. بسیار مهم است که هنگام پر کردن ظرف به طور خودکار متوقف شود. یعنی وقتی یک فنجان می‌خواهید قهوه بریزید، قهوه سرریز نشود. علاوه بر این، باید که مدل دارای سیستم "ترموبلاک" باشد تا بتواند سریع گرم شود.

همچنین به دستگاه‌هایی که دارای چندین گواهینامه و ایزو هستند، بیشتر می‌توان اعتماد کرد. این قهوه‌ ساز‌ها معمولاً از کیفیت خوبی برخوردار هستند و همچنین اغلب اقتصادی و مقرون به صرفه هستند. علاوه بر این، برخی از ویژگی‌های آنها در همسو با حفظ محیط زیست تولید شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر