امروز28 فروردین 1403

راهنمای خرید شال و روسری دخترانه برای این که استایل منحصر به فردی داشته باشید

شال و روسری دخترانه
5/5 - (1 امتیاز)

شال، این کلمه سه حرفی یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در ظاهر هر بانوی شیک پوش ایرانی است. انواع شال و روسری دخترانه به عنوان عنصر تکمیلی پوشش به دلیل این که روی سر قرار می‌گیرند زودتر از هر بخش دیگری از استایل شما جلب توجه می‌کنند. پس اگر به ظاهرتان اهمیت می‌دهید شال و روسری هم آیتم‌هایی هستند که حتما دیدگاه وسواسانه‌ای برای خرید آن‌ها دنبال می‌کنید!

کافی است وارد یک فروشگاه عرضه شال و روسری شوید تا طیف وسیع بافت و رنگ روسری‌ها شما را مجذوب خود کنند. طرح‌ها و رنگ‌هایی که می‌توانند چهره شما را زیباتر از آن چه که هست نشان دهند و تاثیر زیادی روی ظاهر شما داشته باشند.

فرقی نمی‌کند چه مدل شال و روسری را می‌پسندید و طرفدار کدام تیپ هستید. راهنمای خرید امروز به نظر اطلاعات کاملی برای خرید بهترین شال و روسری برای داشتن استایلی منحصر به فرد در اختیارتان قرار می‌دهد.

روسری دخترانه مدل تلماه

راهنمای ست روسری دخترانه مدل تلماه کد

مدل‌های حریر را به سادگی می‌توان با انواع لباس و مانتوهای نخی ست کرد. طرح فانتزی این محصول را بهتر است با مانتوهای ساده و دارای طیف رنگی نزدیک به محصول ( رنگ‌های گرم مثل کرم و شیری) ست کنید.

مدل محبوب

روسری دخترانه نسیما طرح جغد

راهنمای ست روسری دخترانه نسیما

این روسری از جنس نخ تولید شده و ظاهر شلوغی با پس زمینه تیره دارد. برای ست کردن آن از لباس‌های رنگ روشن و ساده‌ای استفاده کنید که در صورت امکان جنس نخی داشته باشند.

روسری دخترانه مگنولیا طرح گل

راهنمای ست روسری دخترانه مگنولیا

بهترین گزینه برای ست کردن این روسری ابریشمی استفاده از مانتوهایی با زمینه سفید و بدون طرح است.

روسری دخترانه مدل لیزری

راهنمای ست روسری دخترانه مدل لیزری

این روسری از ساتن تولید شده و ظاهر براقی دارد. چه بهتر که با مانتو یا لباس طرح خلوتی که ترجیحا ظاهر براقی نداشته باشند ست شود.

روسری دخترانه مدل تتیس

روسری دخترانه نسیما طرح گربه

روسری دخترانه مدل تتیس طرح ابروباد

شال دخترانه چند رنگ

روسری دخترانه مدل تتیس با نوشته انگلیسی

روسری دخترانه طرح کیتی

شال دخترانه مدل بته‌جقه

روسری دخترانه مدل تتیس طرح ستاره

روسری دخترانه مدل لیزری جند رنگ

روسری دخترانه مدل آدم برفی

روسری دخترانه مدل پاریس

شال دخترانه نسیما مدل دختر

روسری دخترانه مدل تتیس مدل آدمک

روسری دخترانه مدل تتیس مدل قلب

شال دخترانه مدل چروک

راهنمای ست شال دخترانه ساتن

این شال از جنس ساتن تولید شده و با توجه به طراحی ساده، می‌توانید آن را با تمام مانتو یا لباس‌های طرح دار ست کنید. پیشنهاد ما بلوز، شومیز یا مانتوهای رنگ روشنی است که بتوانند تضاد رنگی را به خوبی نشان دهند.

کدام جنس شال و روسری برای کدام موقعیت؟

متریال یا همان ماده اولیه که در تولید شال و روسری دخترانه استفاده می‌شود در شکل گیری بافت و وزن روسری روی سر نقش دارند. این که روسری روی سر شما چه ظاهری دارد تا حد زیادی به پارچه استفاده شده در تولید آن مربوط می‌شود. ضمن این که یک روسری باید بتواند در عین تامین زیبایی راحتی کافی برای مصرف کننده داشته باشد.

پیش از این که دنیای طرح و نقش شال و روسری دخترانه شما را غرق به خود کند لازم است با جنس‌های رایج آن‌ها آشنا شوید. متریال به کار برده شده در اغلب موارد روی برچسب روسری درج می‌شود. هر چند که ممکن است اگر برند سرشناسی محصول را تولید نکرده باشد برچسب آن کمک زیادی به شناخت جنس پارچه و نحوه شستشو آن نکند:

انواع شال و روسری ابریشمی برای موقعیت رسمی

وقتی که صحبت از موقعیت‌های رسمی و نیمه رسمی به میان می‌آید، انواع شال و روسری دخترانه ابریشمی پای ثابت قضیه هستند. شال و روسری‌هایی که از ابریشم تولید می‌شوند معمولا طرح و لمس لطیف‌تری نسبت به سایر محصولات دارند. از طرف دیگر ذات ابریشم باعث می‌شود این نوع شال و روسری دخترانه براق‌تر باشد و نقش چشمگیری در ظاهر ایفا کند.

انواع و اقسام ابریشم در تولید شال و روسری دخترانه استفاده می‌شوند. ابریشم به خودی خود سنگین و لیز است و شاید کنترل آن دشوار باشد. با این حال اکثر تولیدکنندگان روسری‌های ابریشمی را با درصد کمی از مواد دیگر تولید می‌کنند تا وزن سبک‌تری داشته باشند.

برای مشکل لیز بودن شال و روسری دخترانه ابریشمی، معمولا سطح داخلی روسری را با یک لایه کتان پلی استری می‌پوشانند. این موضوع باعث می‌شود تا بافت محصول در مجموع سبک‌تر شود.

انواع شال و روسری کتانی برای موقعیت‌های متنوع

انواع مدل‌های کتان بهترین گزینه‌های چهار فصل هستند که قابلیت تنفس خوبی دارند. این پارچه‌ها به خوبی شستشو داده می‌شوند و از طرف دیگر برای پوست حساسیت زا نیستند. بنابراین می‌توانید مدل‌های کتانی را با لباس پاییزی زنانه، لباس‌های زمستانی، بهاره و مخصوصا تابستانه ست کنید و از بافت سبک و نرم آن لذت ببرید.

انواع شال و روسری پلی استری برای بانوان شاغل

شال و روسری دخترانه پلی استری انتخاب اول بانوان شاغل و کسانی است که فرصت کافی برای اتوکشی و رسیدگی به چروک‌ها را ندارند. پلی استر پارچه بسیار مرغوب، سبک و ضد چروک بوده که ماندگاری آن با وجود شستشو مکرر از کتان و ابریشم بالاتر است.

مدل‌هایی که از جنس پلی استر تولید می‌شوند لزوما قیمت پایین‌تری ندارند. چه بهتر که انواع شال و روسری دخترانه را استفاده کنید که ترکیبی از نخ و پلی استر باشند.

انواع شال و روسری اکریلیک برای موقعیت‌های نیمه رسمی

انواع شال و روسری دخترانه آکریلیک به اندازه سایر پارچه‌ها محبوب نیستند. اکریلیک پارچه خیلی نرمی نیست و تبادل هوایی خوبی هم با محیط ندارد. معمولا از اکریلیک در طراحی شال و روسری دخترانه زمستانی و گرم‌تر استفاده می‌شود. اگر پوست حساسی دارید ممکن است آکریلیک به عنوان الیاف صناعی آلرژیک باشد.

راهنمای انتخاب شال و روسری مناسب فصل

شال و روسری یک اکسسوری در ظاهر بانوان ایرانی نیستند. این آیتم‌ها اکنون به عنوان یکی از بخش‌های اصلی استایل شناخته می‌شود که گاهی ممکن است انتخاب مانتو و شلوار هم تابع آن باشد.

فصل مهم‌ترین فاکتور در انتخاب و خرید شال و روسری دخترانه است و هر شال و روسری بر اساس جنسی که دارد برای فصل‌های مختلف پیشنهاد می‌شود:

شال و روسری مناسب هوای بارانی و فصول سرد

برای فصل‌های سرد دو گزینه پیش روی شما قرار دارد: پارچه‌های نخی ضخیم‌تر و شال‌های کشمیری که بافت سنگین‌تری دارند. می‌توانید از مدل‌های پشمی هم به عنوان شال استفاده و به این ترتیب روزهای زمستان را گرم‌تر از همیشه سپری کنید.

شال و روسری برای فصول گرم سال

استفاده از شال و روسری دخترانه در فصل‌های گرم چالش برانگیز است و اگر انتخاب صحیحی نداشته باشید همه چیز پیچیده‌تر می‌شود. برای فصل‌های گرم سال مدل‌های نخی و حریر سبک گزینه‌های پیشنهادی به نظر به بانوان شیک پوش و مشکل پسند هستند. شاید بافت این روسری‌ها ساده باشد اما با انتخاب طرح و رنگ‌های شاد می‌توانید بهترین استایل ممکن را داشته باشید.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ شال و روسری

اگر قرار باشد به شال و روسری دخترانه به عنوان اکسسوری نگاه کنیم انتخاب رنگ کار دشواری نیست. اما وقتی که بخواهیم روسری را برای یک موقعیت رسمی و حتی نیمه رسمی ست کنیم همه چیز در ظاهر ما می‌تواند تعیین کننده باشد.

انتخاب رنگ شال و روسری متناسب با رنگ چهره

خیلی از افراد رنگ چهره را بهترین راهنما برای خرید شال و روسری دخترانه تلقی می‌کنند. البته این موضوع تا حد زیادی درست است و روسری در اکثر مواقع جلوه واقعی خود را روی سر نشان می‌دهد. به هر حال در نظر گرفتن تن رنگ پوست صورت یا به طور کلی رنگ چهره برای انتخاب شال یا روسری مناسب ضروری است.

هر بانویی باید اطلاعات کافی نسبت به تن رنگ پوست خود داشته باشد. رنگ پوست به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شود و پوست‌های گرم معمولا در حضور رنگ گرم جلوه بهتری دارند. بنابراین اگر پوست گرمی دارید رنگ‌های زیتونی، کرم، پرتقالی و رنگ‌های روشن و ملایم برای پوست شما مناسب‌تر خواهند بود.

پوست‌های رنگ پریده و پوست‌هایی که تناژ آن‌ها سرد است به رنگ‌های آبی، سبز، طوسی، زرشکی و ... بهتر جواب می‌دهند.

انتخاب شال و روسری بر اساس کمد لباستان!

راهنمای دوم ما برای خرید شال و روسری دخترانه، مدل‌های موجود در کمد لباس و بررسی طیف رنگی غالب است. به عنوان مثال اگر رنگ‌های لباس کمدتان چشمگیر، پررنگ و به اصطلاح جیغ هستند باید این طیف را با روسری‌هایی را رنگ ملایم و آرامش بخش ست کنید. به زبان دیگر روسری باید خلاهای موجود در کمد لباستان را برای ایجاد استایل بی نقص پوشش دهد.

سخن آخر

جنس الیاف شال و روسری دخترانه در نحوه استفاده از آن در موقعیت‌های مختلف و فصول سال تعیین کننده خواهد بود. مدل‌های ساتن و ابریشم برای موقعیت‌های رسمی مناسب‌تر هستند. در مقابل شال‌های نخی و پلی استر برای استفاده روزمره و موقعیت‌های نیمه رسمی کاربرد بیش‌تری دارند.

هنگام خرید هر رنگ شال و روسری حتما طرح موجود را با تناژ پوستتان مقایسه کنید. اگر پوست گرمی دارید از رنگ‌های کرم، زرد، شیری، زیتونی و … استفاده کنید. در غیر این صورت رنگ پریدگی پوستتان را با رنگ‌های قوی‌تر مثل آبی، سبز یا زرشکی جبران کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر