امروز05 اردیبهشت 1403

چگونه با مانتو بافتنی زنانه زیباتر از همیشه به نظر برسیم

مانتو-بافتنی
5/5 - (3 امتیاز)

بسیار خوب، راجع به مانتو بافتنی چه می‌دانید؟ بلوز های بافتنی بلندی که دکمه‌های زیادی دارند و به احتمال زیاد، آن‌ها را پرزی و زوار در رفته تصور می‌کنید! اگر تصور شما چنین است، به احتمال زیاد از مانتو بافت متنفر خواهید بود.

ولی شاید تعجب کنید که مردم در سراسر دنیا، از مانتوی بافتنی در فصل پاییز و زمستان استفاده می‌کنند. به جرات می‌توان گفت که یکی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین استایل‌های زمستانی است! ولی خوب با آن تصوری که شما در نظر دارید، آن را نمی‌پوشند.

جهت انتخاب و ست کردن یک مانتو بافت خوب، روش‌های مختلفی وجود دارد. مانتو بافت صرفا و اجبارا نباید شامل دکمه باشد و شما را شبیه پیرزن‌ها کند. مانتوها می‌توانند پولیور های بسیار بلند و ماکسی باشند و زیباترین ظاهر و استایل را از آن شما کنند.

فقط باید هنگام خرید، آگاهانه اقدام کنید. ما قرار است در ادامه شما را با انواع این مانتوها آشنا کنیم و سپس تکنیک‌هایی جهت خرید آن، معرفی نماییم. پس با ما همراه باشید.

مانتو بافت ثمین مدل Atys کرم

پانچو بافت زنانه هالی سه رنگ

مانتو بافت زنانه مدل چهرخانه درشت

مانتو بافت زنانه ضخیم

مانتو بافت زنانه مدل راه راه

مانتو بافت زنانه دیوایدد دکمه دار یقه باز

مانتو بافت زنانه اسمارا

رویه بافت زنانه جلوباز

مانتو بافت زنانه پاتن جامه طرحدار

رویه بافت زنانه مدل faraso رنگ طوسی تیره

پانچو بافت زنانه هالی مدل جلو بسته

تکنیک‌هایی جهت خرید مانتو بافت

بافتنی‌ها را می‌توان لباس‌های همه کاره نامید. لباس‌هایی که در فصل پاییز، زمستان و بهار می‌توانند مفید واقع شوند. صرفا مخصوص روز یا شب نیستند و صرفا هم مخصوص بیرون از خانه نیستند.

شما از بافتنی‌ها می‌توانید همه جا استفاده کنید. فقط باید برای خرید آن دقت داشته باشید. مدل مانتو بافت، یا به عبارتی، پلیورهای بلند صرفا به رنگ یا طرح محدود نمی‌شوند. مدل‌های مختلفی دارند و در جنس‌ها و قیمت‌های مختلفی نیز عرضه می‌شوند.

شما حتی باید بر اساس شکل اندام خود، بهترین نوع آن را تهیه کنید. ما در ادامه این راهنمایی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا به کمک آن‌ها، بهترین مانتو پاییزی بافت را برای پاییز و البته زمستان امسال تهیه کنید.

خرید مانتو بافت بر اساس شکل اندام

مردم معمولا در مورد بافتنی‌ها زیاد اشتباه می‌کنند. مثلا تصور می‌کنند که پلیورها و مانتوهای بافتنی برای لاغرها بافته شده و اگر چاق باشند، نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. ولی این تصور کاملا اشتباه است. هرکسی با هر هیکل و اندامی می‌تواند تونیک یا لباس بافتنی بپوشد.

فقط باید هنگام خرید، به برخی نکات دقت کند. مثلا لباسی بخرد که قسمت‌های بزرگ را کوچک‌تر و قسمت‌های کوچک‌تر را بهتر و برجسته‌تر نشان دهد.

مانتو بافت برای چاق‌ترها

برای اینکه قد بلند‌تر و لاغرتر نشان داده شوید، از مانتوها یا پیراهن‌های بافتنی استفاده کنید که یقه هفت هستند. این یقه‌ها شما را به طور معجزه‌ آسایی قد بلند و لاغر نشان می‌دهند.

اگر اضافه وزن دارید، پلیورها و مانتوهای پشمی نپوشید! وگرنه شبیه یک توپ پشمی و قلقلی می‌شوید. سعی کنید از مواردی استفاده کنید که از نخ نرم جهت بافتن آن‌ها استفاده شده و روی آن، طرح‌های توپ توپی یا خط‌های افقی وجود ندارد.

در حقیقت، اگر اضافه وزن دارید بهتر است از خیر خرید مانتوهای بافت یا پلیورهای طرح‌دار بگذرید و یک مانتو یا پیراهن یک دست بخرید.

همچنین باید از بافت‌های اورسایز یا خیلی گشاد استفاده کنید. این بافتنی‌ها در صنعت مد بسیار محبوب هستند و همزمان می‌توانند عیب‌های هیکل شما را پوشش دهند. علاوه بر این می‌توانید از گردنبندهای بلند استفاده کنید تا شما را لاغرتر نشان دهد.

مانتو بافت برای لاغرها

از طرف دیگر، زنان ریزه اندام باید از خیر پوشیدن بافت‌های سایز بزرگی که در آن گم می‌شوند، دوری کنند. اگرچه پوشیدن این بافت‌ها احساس خیلی خوبی ایجاد می‌کند، ولی اگر خیلی لاغر باشید، واقعا در بدن شما نمایی نخواهد داشت.

خرید مانتو بافت بر اساس قد

اگر قد کوتاه هستید، از بافت‌هایی استفاده کنید که روی آن خطوط عمودی و راه‌راه به چشم می‌خورد. اما اگر در مورد قد خود شک دارید، مانتویی بخرید که تا زانو یا کمی بالای زانو امتداد داشته باشد. این طول می‌تواند هر قدی را به طور متناسب نشان دهد.

استفاده از کمربند در مانتو بافت‌های جلو بسته

مانتو بافت‌های جلو بسته یا همان پیراهن‌های بلند بافت، محبوبیت جهانی دارند و به راحتی با هرچیزی ست می‌شوند. اگر لاغر هستید یا می‌خواهید هیکل ساعت شنی داشته باشید، بهتر است از کمربند استفاده کنید. رنگ کمربند را متناسب با رنگ بافت و استایل خود انتخاب کنید. برای مثال، کمربند خردلی چرم با بافت سبز تیره به خوبی ست می‌شود.

مانتو بافت و بوت

مطمئنا وقتی از پیراهن یا مانتو بافت بلند استفاده می‌کنید، هیچ‌چیز نمی‌تواند مثل بوت یا نیم‌بوت جذابیت شما را چند برابر کند. اگر از بوت‌های بلند استفاده می‌کنید، از زیر آن جوراب شلواری‌های پشمی بپوشید. شما به این ترتیب بسیار باریک‌تر نشان داده خواهید شد.

اگر احساس می‌کنید که خیلی لاغر هستید، پس سعی کنید که نیم بوت بپوشید و از مانتو بافت یا پیراهن نسبتا کوتاه استفاده کنید. اگر زیادی بلند باشد و همزمان بوت بلند هم بپوشید و ریزنقش باشید،‌ ظاهر جذابی پیدا نخواهید کرد.

مانتو بافت یقه قایقی

اگر احساس می‌کنید که پایین‌تنه نسبت به بالاتنه باریک‌تر است، از یک مانتو بافت بلند استفاده کنید که یقه‌ی قایقی داشته باشد. این بافت یک هارمونی زیبا به اندام شما می‌بخشد و هیکل شما را شبیه به ساعت شنی می‌کند.

کفش هایی که می‌توان با مانتو یا پیراهن بافت پوشید

هنگام پوشیدن پیراهن بافت یا مانتو بافت باید به سه نکته‌ی کلیدی دقت کنید. شکل یقه، جنس بافت و کفش‌هایی که با آن ست می‌کنید.

با اینکه جنس بافت و شکل یقه اهمیت خیلی زیادی دارند، ولی کفش‌ها هم در تکمیل استایل شما، نقش مهمی خواهند داشت. اگر کفش‌ها به درستی انتخاب شود، ظاهر شما به طور کلی اعتماد به نفس بالایی پیدا خواهد کرد.

معمولا توصیه می‌شود به همراه بافت از بوت‌های پاشنه دار استفاده کنید. خصوصا اگر قد کوتاه هستید و اضافه وزن دارید. با نکاتی که گفته شد (بافت یقه هفت و سبک) و کفش پاشنه دار می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

اگرچه به همراه بافت می‌توانید از کفش کتانی یا اسنیکرز هم استفاده کنید، ولی توصیه می‌کنیم از کفش‌هایی استفاده کنید که پاشنه‌های بلندی دارند. چون کفش‌های تخت گزینه‌ی زیاد جالبی برای فصل زمستان نیستند. اما اگر به پوشیدن کفش تخت علاقه دارید، مانتو بافت را باید کوتاه‌تر انتخاب کنید.

مانتو بافت برای روز و شب

معمولا نیازی نیست که برای شب یا روز، بافتنی متفاوتی انتخاب کنید. به طور کلی با تغییر شال، کفش و جواهرات می‌توانید مانتو بافت روزانه را برای یک میهمانی شبانه آماده کنید. اما به طور کلی، اگر شب‌ها بیشتر بیرون می‌روید، بهتر است از بوت استفاده کنید و کفش کتانی را برای صبح‌ها بگذارید.

علاوه بر این، اگر در کشور گرمسیر زندگی می‌کنید که زمستان‌هایی گرم و تابستانی (!) دارد، مثل کشور عزیز خودمان، می‌توانید از صندل هم در کنار بافت استفاده کنید. ولی به هر حال اگر می‌خواهید استایل زمستانی داشته باشید، باید قید کفش کالج و صندل را بزنید.

مانتو بافت و اکسسوری‌ها

لباس‌های بافتنی، ژاکت‌ها،‌ پلیورها و مانتوهای بافت دقیقا برای این ساخته شده‌اند که آن‌ها را با اکسسوری‌های خاصی ست کنید. از گردنبند و جواهرات گرفته تا کمربند، کیف و کفش ست و ... .

شال گردن

یکی از زیباترین اکسسوری‌هایی که مردم آن را دست کم می‌گیرند، شالگردن است. شال گردنی که هم شما را در فصل سرما گرم نگه می‌دارد، هم استایل شما را کامل می‌کند.

توصیه می‌کنیم که از بافت‌های بلند و رنگ روشن استفاده کرده و سپس به همراه آن شال ‌گردن‌های تیره استفاده کنید. مثلا مانتو بافت کرم با شال گردن زرشکی واقعا خوب از آب درمی‌آید.

جوراب شلواری ضخیم

یکی از بهترین لباس‌هایی که می‌توان با بافت‌های بلند ست کرد، جوراب شلواری‌های ضخیم است. جوراب شلواری ظاهری کلاسیک و جذاب را با پیراهن بافت ایجاد کرده و به کمک نیم‌بوت‌های مخصوص فصل سرما، جذابیتی خیره‌کننده ایجاد می‌کند.

شلوار کشی و استرچ

شلوار استرچ نیز کاملاً خوب به نظر می‌رسند (اگرچه پیشنهاد می‌کنیم از شلوار جین و شلوار رنگی پرهیز کنید، زیرا در هنگام ست شدن با مانتو یا پیراهن بافت، غالباً ظاهری کاملاً نامتنافض و مزخرف ایجاد می‌کنند.

مانتو-بافت-کرم-رنگ

مانتو-بافت-کرم-رنگ

مانتو بافت یقه انگلیسی

مانتو بافت یقه انگلیسی

مانتو بافت ظریف

مانتو بافت ظریف

مانتو بافت صورتی

مانتو بافت صورتی

مانتو بافت شیک

مانتو بافت شیک

مانتو بافت دو رنگ

مانتو بافت دو رنگ

مانتو بافت با کمربند

مانتو بافت با کمربند

نکات کلی در ست کردن مانتو بافت

اگر واقعا به پوشیدن مانتو بافت و پیراهن‌های بافت علاقه دارید، باید نحوه‌ی ست کردن آن را بدانید و در عین حال، لباسی انتخاب کنید که شما را گرم نگه دارد و فقط برای خوشگلی نباشد. به طور کلی باید سه نکته‌ی اصلی را هنگام استفاده از این لباس‌ها به یاد داشته باشید.

لباس‌های ضخیم‌تر و پشمی برای زمستان مناسب هستند و بافت‌های نازک‌تر و پنبه‌ای، به درد فصل بهار و پاییز می‌خورند. شما قرار نیست سرما بخورید. اگرچه ایران در زمستان آنقدرها هم سرد نیست.

اگر قصد دارید مانتو بافت یا پیراهن بلندی بپوشید، سعی کنید از مدل‌هایی استفاده کنید که یقه‌ها یا دوخت‌های خاصی داشته باشد. مثلا از گوشه‌ها کمی بریدگی داشته باشد و یقه‌ی آن قایقی باشد. طرح برجسته باشد یا از نخ‌های خاصی در بافت آن استفاده شده و بدرخشد. به این ترتیب، ظاهر شما کسل کننده و دمده نخواهد شد.

سعی کنید از لباس‌هایی در زیر و روی بافت بلند خود استفاده کنید که ظاهر و استایل شما را زیباتر از همیشه نشان دهد. مثلا پوشیدن یک پیراهن یقه‌دار گلگلی از زیر بافت بلند، واقعا خوب به نظر می‌رسد. از روی بافت نیز می‌توان پالتوهای فوتر زیبایی پوشید.

اگر مانتو بافت دکمه دار می‌پوشید، می‌توانید آن را با شال گردن ست کنید. به هر حال باید به لایه‌های مختلف استایل خود دقت کافی داشته باشید تا واقعا استایل شما تکمیل گردد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با تکنیک‌های مختلف مانتو بافت پوشیدن آشنا کنیم و اگر تصور میکنید مانتو بافت همان مانتوهای دکمه دار زشتی است که گاها به چشمتان می‌خورد، آن را در ذهن شما اصلاح کنیم.

پس امیدواریم که به کمک راهنمایی‌ها و مدل‌های پیشنهادی این مقاله، ایده‌های بهتری برای پاییز و زمستان امسال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر