امروز06 اردیبهشت 1403

11 مدل مانتو بلند جدید سال 1400 و راهنمای ست کردن آن

مدل مانتو بلند
4.1/5 - (7 امتیاز)

جدیدترین مدل مانتو بلند دخترانه و زنانه 1400

یکی از مهم‌ترین بخش‌های استایل هر بانوی ایرانی مانتو است که بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می‌کند. مانتو عاملی تاثیرگذار در پوشش خانم‌ها بوده و انتخاب آن نیز متاثر از چند فاکتور فرم بدنی، قد، استیل اندام و البته سلیقه شخصی شما است. با این حال خرید مانتو به عنوان بخش کلیدی پوشش با اما و اگرهای زیادی همراه بوده است.

مدل مانتو تاثیر زیادی بر درشت‌نمایی و در مقابل پنهان کردن معایب اندام دارد؛ به خصوص اگر قصد خرید مانتو بلند جدید داشته باشید و درست ندانید مدل مانتوهای بلند برای شما با این قد و این فرم بدن مناسب است یا نه. خوشبختانه این روزها تولیدکنندگان و طراحان تمام سلیقه‌ها را در دوخت مانتوها در نظر می‌گیرند؛ اما فکر می‌کنید کدام مانتو بلند بازار مناسب شما و ساختار ظاهری شما باشد؟

از دیدگاه تخصصی مکانی که قرار است در آن حضور داشته باشید، دمای روز و فرم بدن سه فاکتور اصلی در خرید مدل مانتو هستند. خریدی موفق حاصل در نظر گرفتن این چند فاکتور مختلف است که در ادامه به تفضیل مرور و بررسی می‌کنیم. همراه به‌نظر باشید.

معرفی و بررسی 11 مدل جدید و پرطرفدار مانتو بلند

پرفروش‌ترین

مانتو زنانه مدل بانو رنگ مشکی

مانتو زنانه مدل بانو از پارچه کرپ اسکاچی با قد بلند و کمربند طراحی شده است. این پارچه کم‌ترین چروک پذیری را نسبت به پارچه‌های دیگر دارد و به همین دلیل گزینه مناسبی برای موقعیت اداری، دانشگاه و روزمره خواهد بود. جلوی این مانتو با دکمه بسته می‌شود و بافت سبکی دارد.

مانتو زنانه ماترن کد 8343-99 رنگ مشکی

اگرچه سبکی پارچه از معیارهای خرید مانتو رسمی و مجلسی نیست اما مانتو زنانه ماترن علاوه بر طراحی زیبا، بافت سبک و نرمی دارد. مانتویی با دوخت باکیفیت که از پارچه سبک تا زیر زانو تولید شده و جلو باز است.

پارچه این مانتو رسمی از الیاف طبیعی و به صورت طرح دار تولید شده است.

مانتو زنانه مانتو ولیعصر مدل تبسم کد 52701

مانتو زنانه مانتو ولیعصر مدل تبسم از جنس ویسکوز با قد بلند تا زیر زانو طراحی شده است. این مدل بدون طرح و به صورت ساده طراحی شده و تنخور آن زیبایی انحنا بدن را به خوبی نشان می‌دهد. خرید این مانتو را برای بانوان با قد متوسط و بلند و جهت موقعیت‌های اداری، روزمره و اسپرت توصیه می‌کنیم.

مانتو بافت زنانه مدل 38

مانتو بافت بهترین گزینه برای فصول معتدل و سرد نظیر بهار و پاییز است. این مانتو از جنس الیاف نخی اکرلیک تولید شده و با کمربند بسته می‌شود. ترکیب رنگ زیبا این مانتو بافت را می‌توانید با مدل شال و روسری ست و از آن برای موقعیت‌های روزمره استفاده کنید.

مانتو زنانه کد lm 2593

اگر به دنبال یک محصول سبک برای موقعیت روزمره و اسپرت هستید این مانتو از جنس جودون پیشنهاد ما به شما بانوان شیک پوش است. این محصول با کمربند باز و بسته می‌شود و جنسی سبک و آزاد برای روزهای گرم سال دارد. طرح این مانتو ساده است و فرم آزاد و معمولی دارد.

مانتو زنانه مانتو ولیعصر مدل تابش کد 66035

جنس مانتو زنانه مانتو ولیعصر مدل تابش از پارچه کرپ بوده و فرم راسته و بسیار زیبایی برای بانوان قد بلند دارد. این مانتو با کمربند باز و بسته می‌شود و در طراحی آن از پارچه طرح دار زیبا استفاده شده است. فرم دوخت این مانتو مناسب موقعیت‌های رسمی و مجلسی است.

مانتو زنانه پارسی مدل کاشی حوض نقاشی

مانتو زنانه پارسی با طرح کاشی تولید شده و طراحی آن یادآور هنر کاشی کاری اصیل ایرانی است. جنس این محصول از پارچه کرپ نسبتا ضخیم است و اگر به دنبال مانتو بهاری، مجلسی و زیبا هستید این مدل خاص شما طراحی شده است.

مانتو و سارافون زنانه مدل h243

مانتو و سارافون زنانه مدل h243 یک تن پوش کامل و اصیل ایرانی است. این محصول ترکیبی از یک سارافون و رویه بار است که با کمربند بسته می‌شود. بنابراین از سارافون می‌توانید به صورت تکی و یا همراه با مانتو استفاده کنید. طراحی این محصول مناسب موقعیت‌های مجلسی و هر چهار فصل سال است.

مانتو زنانه مانتو ولیعصر مدل همتا کد 29631

استیل مانتو زنانه مانتو ولیعصر مدل همتا نیمه اسپرت است که می‌توانید به صورت روزمره و یا در محل کار از آن استفاده کنید. طراحی این مانتو کلاسیک است و با دکمه باز و بسته می‌شود.

مانتو زنانه کد 411ZR.L

مدل‌های تابستانی علاوه بر جنس خنک، باید استیل آزادتری به خصوص برای محل کار و استفاده روزمره داشته باشند. این محصول از پارچه پلی استر و ویسکوز طراحی شده و یک مانتو ساده، خنک و زیبا برای روزهای تابستانی سال است که با قزن باز و بسته می‌شود.

مانتو زنانه السانا مدل الینا کد 70216

مانتو زنانه السانا مدل الینا با جنس نسبتا ضخیم مناسب فصول سرد و معتدل پاییز و زمستان است. قد این مانتو بلند است و خرید آن را با توجه به استایل طراحی ظاهری برای بانوان بلند قد توصیه می‌کنیم. جنس پارچه از پلی استر، بدون طرح و تک رنگ است و مانتو با کمربند باز و بسته می‌شود.

انواع مانتو بلند؛ مدل محبوب بانوان مشکل پسند

مانتوهای بلند به ویژه برای موقعیت‌های رسمی و مجلسی از محبوبیت ویژه‌‌ای برخودار هستند. علت این موضوع به ساختار مانتو بلند مربوط می‌شود که می‌تواند نواقص بدن را تا حد زیادی پوشش دهد. این در حالی است که با مانتوهای قد متوسط و کوتاه لاغری یا چاقی بخش‌های پایین تنه یا بالاتنه بیش‌تر مشخص می‌شود.

انواع مانتوهای بلند بهترین گزینه برای بانوان درشت اندام و چاق هستند که می‌خواهند لاغرتر به نظر برسند. بر خلاف دیدگاه برخی از افراد مانتو بلند شما را کشیده‌تر و بلندتر جلوه می‌دهد؛ البته به شرط آن که در انتخاب بلندی قد آن هوشمندانه عمل کنید.

مانتوهای بلند نه فقط برای افراد چاق، بلکه برای افراد قد بلند و لاغر هم مناسب هستند. کسانی که قد بلندی دارند به واسطه مانتوهای کوتاه بلندقدتر به نظر می‌رسند. بنابراین با مانتویی که قد بلندتری داشته باشد به شرط انتخاب کفش مناسب می‌توان تعادل مطلوبی بین تمام بخش‌ها ایجاد کرد.

انتخاب مدل مانتو بلند بر اساس کاربرد

حتما برای شما هم پیش آمده که از دیدن مانتو اسپرت فردی دیگر در یک محفل رسمی تعجب کنید. یا این که در موقعیت‌های کاملا اسپرت نخواهید از مانتوهای رسمی و اداری استفاده کنید که دست و پاگیر هستند. تمام این موارد به کاربرد مانتوها مربوط می‌شود و اگر قرار باشد مدل مانتو بلند باشد این موضوع باید با دقت بیش‌تری بررسی شود.

انواع مانتو بلند مجلسی برای موقعیت‌های رسمی

چیزی که باعث می‌شود یک مانتو در تعریف مدل مجلسی قرار گیرد دوخت و جنس پارچه آن است. بنابراین هر مانتویی که ظاهر پرزرق و برق و زیادی چشمگیر داشته باشد لزوما رسمی و مناسب محافل خاص شما نیست.

مانتوهای رسمی معمولا دوخت و پارچه مستحکم‌تری نسبت به مدل‌های اسپرت دارند. ظاهر یک مانتو رسمی باید کاملا رسمی و اتوکشیده باشد و روی بدن فرم واقعی خود را حفظ کند. بنابراین یک مانتو ساده بدون هر نوع دوخت و سنگ تزئینی می‌تواند به عنوان مانتو مجلسی مورد استفاده قرار گیرد.

قد مانتو مجلسی یکی از فاکتورهای مهم در طراحی آن است. در سال‌های اخیر مدل‌های بلند بیش از پیش مورد استقبال بانوان ایرانی قرار گرفته‌اند که البته برای این انتخاب دلایل زیادی وجود دارد. مهم‌ترین مزیت مانتوهای بلند پوشاندن نواقص بدن و نمایش تمام انحنای اندام است که باعث می‌شود از پوشیدن مانتو احساس بهتری داشته باشید.

انواع مانتو بلند اداری برای بانوان شاغل

برندهای بزرگ، شرکت‌ها، بانک‌ها و بسیاری از مشاغل دیگر از مانتو فرم اداری و رسمی برای کارکنان استفاده می‌کنند. اما اگر فرم رسمی و خاصی ندارید احتمالا مدل مانتو بلند اداری را به مدل‌های دیگر ترجیح دهید.

ویژگی اصلی مانتوهای اداری قد بلندتر، آزادی نسبی و امکان آزادی عمل بیش‌تر برای بانوان است. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید مانتو اداری بلند قد شما است. بانوانی با قد متوسط و بلند یا فرم بدنی پهن و چاق‌ می‌توانند از مدل‌های اداری برای یکدست نشان دادن اندام خود استفاده کنند.

خرید مانتوهای بلند و اسپرت مناسب فصل

مانتو اسپرت پرکاربردترین مانتویی است که با توجه به تغییرات مد بیش‌تر در مدل باز، بلند و آزاد طراحی می‌شود. مانتوهای اسپرت برای محیط آکادمیک، ورزشی، روزمره و ... مناسب هستند. برخی از مانتوهای بلند نیمه اسپرت هستند و با خرید آن‌ها همزمان با یک تیر دو نشان زده‌اید!

فصل یکی از فاکتورهای اصلی و مهم در انتخاب مانتوهای اسپرت است. بر این اساس لازم است راهنمای زیر را در انتخاب قد مانتو جنس آن مطابق با دمای فصل در نظر بگیرید:

خرید مانتو بلند بهاره و تابستانه

مانتوهای بهاره نه فقط برای این فصل بلکه برای روزهای پاییزی هم گزینه مناسبی هستند. مدل‌های تابستانه و بهاره معمولا از جنس ابریشم، کرپ و نخ تولید می‌شوند تا تبادل هوایی بیش‌تری از سطح زیرین صورت گیرد. از طرف دیگر برخی از مدل‌های اسپرت که از جنس ابریشم و نخ تولید می‌شوند چارچوب رسمی هم دارند و بنابراین به اندازه کافی برای حضور در موقعیت رسمی آراسته هستند.

خرید مانتوهای پاییزه و زمستانه اسپرت

فصل پاییز فقط شروع تحصیل است و خرید مانتو این فصل باید کاربری مشترک و چندمنظوره داشته باشد. به زبان ساده‌تر باید در خریدتان فاکتورهای مختلفی مثل جنس ضخیم‌تر نسبت به مدل‌های بهاره و طراحی کلی مانتو را در نظر داشته باشید.

نخ، فوتر و پشم از پارچه‌های ایده آل و پرکاربرد زیباترین فصل سال هستند که علاوه بر ضخامت کافی قیمت مناسبی نیز دارند. بلندی مانتوهای پاییزه و زمستانه را با توجه به کاربردی که دارند انتخاب کنید. از آن جایی که ممکن است در فصول سردتر از چند لایه لباس همزمان استفاده کنید توصیه می‌کنیم از مانتوهای بلند پاییزی یا زمستانی و فری سایز استفاده کنید.

سخن آخر

بلندی مانتو یکی از فاکتورهای مهمی است که بانوان با در نظر گرفتن قد و استیل بدنی به آن توجه می‌کنند.در این بین انواع مانتو بلند در مدل‌های جدید بیش از پیش مورد توجه بانوان ایرانی قرار گرفته‌اند. مانتوهای بلند به شرط آن که قد متوسط تا بلندی داشته باشید علاوه بر پوشش نواقص بدن انحنا و زیبایی اندام را آشکار می‌کنند.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر