امروز30 فروردین 1403

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، کتابی برای تغییر سبک زندگی + خرید آنلاین

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید
امتیاز دهیدpost

هر کتابی که درباره موفقیت و راه پولدار شدن باشد معمولا محبوب می‌شود. اما کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید یک پدیده متفاوت است که با وجود گذشت نزدیک به یک قرن از انتشارش همچنان پرفروش است. فکر می‌کنید چه چیزی باعث می‌شود یک کتاب آن قدر موفق باشد که رنگ ویترین کتابفروشی‌ها را به خود نبیند و به سرعت به فروش برسد؟

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید (Think and Grow Rich) یکی از مشهورترین کتاب‌های انگیزشی در زمینه موفقیت است که توسط ناپلئون هیل در سال 1937 نگارش شده است. این کتاب نه یک زندگی نامه، نه یک روایت شخصی بلکه یک تحلیل مدرن از سبک زندگی انسان‌های موفق زمانه خویش است.

خیلی از ما آرزو ثروت و استقلال مالی داریم که شاید در اوضاع کنونی و بحران‌های اقتصادی حاکم در دنیا خیلی رویایی به نظر برسد. اما بعد از مطالعه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید متوجه می‌شوید که کسب موفقیت با وجود مسیر پر پیچ و خمی که دارد بعید نیست. فقط کافی است قوانین موفق شدن در دنیا را بدانید.

خرید آنلاین کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

این کتاب شامل 15 فصل و مشتمل بر مهارت‌های کسب موفقیت در زندگی است. ایده اولیه این اثر توسط اندرو کارنگی، موسس و صاحب غول فولاد امریکا و دومین نفر در لیست ثروتمندترین افراد تاریخ به ناپلئون هیل الهام شد.

ناپلئون هیل

ناپلئون هیل

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از جامع‌ترین کتاب‌هایی بوده که در قرن بیستم به معرفی روش‌های موفقیت در زندگی و کسب و کار پرداخته است.

ناپلئون هیل چه می‌خواهد به ما بگوید؟

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید یکی از پرفروش ترین کتاب در سراسر جهان است. در این اثر سبک زندگی بیش از ۵۰۰ نفر از موفق ترین انسان‌های موفق شامل ثروتمندترین افراد، برترین سیاستمداران، مخترعان مشهور، نویسندگان و رهبران کسب و کار بررسی می‌شود. در مقدمه این کتاب، نویسنده مدعی می‌شود که تمام قوانینی که در کتاب می‌خوانیم حاصل 25 سال تحلیل و تجربه شخصی او هستند. جالب نیست؟

شاید از عنوان کتاب حدس بزنید که این اثر در مورد موفق شدن در تجارت یا پول‌دار شدن باشد. چیزی شبیه به راه و رسم تجارت که در یک نسخه شیک و آماده قرار است تقدیمتان شود. با این حال بار آموزشی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید خیلی فراتر است!

هیل در کتاب خود که محصول سال‌ها تحقیق و بررسی موشکافانه افراد است 13 گام اساسی برای موفقیت به ما معرفی می‌کند:

  1. اشتیاق
  2. ایمان
  3. توصیه دیگران
  4. تخصص فردی
  5. شبیه سازی
  6. برنامه ریزی منسجم
  7. تصمیم گیری
  8. اصرار و مداومت
  9. قدرت ذهن برتر
  10. امیال جنسی
  11. ضمیر ناخودآگاه
  12. ذهن
  13. حس ششم پنهان

با وجود این 13 گام شاید فکر کنید قرار است با کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید تمام ثروت دنیا را به سمت خود جذب کنید. اما اشتباه نکنید! اگر قرار باشد مسیر کلاسیک و اصولی موفقیت را پیش بروید باید از همین قوانین تبعیت کنید.

مروری بر سبک نوشتاری کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید ناپلئون هیل کتابی راهنما و جامع است که چگونگی دستیابی به هدف را توضیح می‌دھد. این اثر در واقع یک خودیار است که اثبات می‌کند توانگری تنها با معیار پول قابل اندازه گیری نیست. در واقع چیزی که سبک نوشتاری این کتاب را متمایز می‌کند رویکرد نویسنده نسبت به ثروت است.

هیل در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید فلسفه متفاوتی معرفی می‌کند. فلسفه‌ای که نه تنها از فشارھای روانی و بار مشکلات زندگی شما می‌کاھد، بلکه ذهنتان را برای کسب نعمت‌ پول و ثروت آماده می‌کند. روش بیان این فلسفه نیز توسط هیل روشن است. او ابتدا یک سری فلسفه را در قالب تئوری مطرح می‌کند. سپس برای اثبات هر یک از زندگی بزرگان و افراد موفق مثال می‌آورد.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید برای چه کسانی است؟

هنگامی که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید به چاپ رسید آن را به عنوان اثر الهام بخش زمانه خود انتخاب کردند. بیش از پانزده میلیون نسخه از این کتاب تا به حال در سراسر دنیا به فروش رفته که این رقم بی نظیر است.

بعد از چاپ کتاب دیری نپایید تا شاهکار هیل به عنوان راه نجات از فقر در دوران رکود اقتصادی مورد توجه قرار گرفت. چرا که زمان انتشار این کتاب با رکود اقتصادی اروپا همزمان بود و کتاب‌های انگیزشی بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گرفتند. اما آیا این کتاب فقط برای دوران رکود، تحریم و فشار اقتصادی به درد می‌خورد؟

اولین چیزی که هنگام انتخاب یک کتاب به ذهن ما می‌رسد، بررسی مخاطب اثر است. این که اصلا ما به آن اثر تعلق داریم و قرار است با ما گفتگو شود یا نه در این تصمیم گیری موثر است.

با دیدن عنوان این کتاب ممکن است تصور کنید قرار است یک تاجر راه‌های پولدارتر شدن را بیاموزد یا کسی که دوست دارد پولدار شود آن را بخواند. اما تمام این تصورات بعد از پی بردن به فحوای مطالب کتاب رد می‌شوند. کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید محرکی برای حرکت به سمت تمام اهدافی است که دنبال می‌کنید.

در شرایط فعلی اقتصاد کشورمان نیاز است تا مردم طرز تفکرشان را نسبت سرمایه‌گذازی تغییر بدهند. امروزه مردم ایران بیش‌تر از هر زمانی به بازار بورس روی آورده‌اند. برای موفق شدن در این بازار جدا از کتاب معرفی شده نیاز است به دنبال نیز بود تا رسیدن به موفقیت با یک برنامه درست طراحی شود.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، راهنمای تغییر سبک زندگی

با مرور گزاره‌های آموزنده این کتاب به نظر می‌رسد قرار است مخاطب با این اثر تغییر و رشد کند. تغییر در سبک زندگی مهم‌ترین نتیجه مطالعه و مرور این کتاب است.

در بخشی از این کتاب نویسنده ساختار شکنی زیبایی درباره اصطلاح شانس و باور عوام پیرامون شانس دارد:

تنها شانس و اقبالی که هر کسی به آن تکیه می‌کند شانسی است که خودش می‌سازد. شانس به واسطه اصرار و پشتکار حاصل می‌شود. سرآغاز شانس هم یک هدف واحد و روشن است.

در بخش دیگری از کتاب نویسنده به اهمیت رویا پردازی و رویا پروری در ذهن برای رسیدن به موفقیت می‌پردازد. هیل معتقد است اولین گام برای کسب موفقیت خواستن و آرزو کردن آن است:

خواستن و میل زیاد برای انجام یک کار همان خط شروعی است که باید یک رویا پردازی از آن شروع شود. یک رویا از بی‌‌تفاوتی، تنبلی یا عدم بلند پروازی فرد ناشی نمی‌شود. پس توقع ما در زندگی هر چه قدر باشد همان را به دست می‌آوریم.

از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید چه می‌آموزیم؟

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید نه یک داستان یا تحلیل شخصی، بلکه اثری است که انسان را به نقد و تحلیل وا می‌دارد. اگر با خودتان فکر می‌کنید چرا باید این کتاب را یک بار در زندگی بخوانید، جواب این سوال را در ادامه جستجو کنید:

اراده و پشتکار رمز موفقیت در زندگی

فکر می‌کنید تا چه حد هدف خود را می‌خواهید و چه قدر برای رسیدن به آن اشتیاق دارید؟ پاسخ به این سوال بسیار مهم است؛ زیرا شما به چیزی می‌رسید که واقعا آن را بخواهید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. خواستن سرآغاز پشتکار و شکل گیری اراده فرد برای به کار بردن تمام توان در جهت موفقیت است.

در بخشی از کتاب هیل به اشتیاق سوزان درون هر فرد اشاره می‌کند که به تحقق اهداف کمک می‌کند. هیل معتقد است یک اشتیاق یا خواستن باعث شکل گیری مداومت در انجام یک کار می‌شود. این اراده به یک ابزار مهم‌تر یعنی برنامه ریزی نیاز دارد.

در بخشی از این کتاب هیل درباره خواستن و اراده کردن می‌نویسد:

هر کسی که پیروزی را می‌خواهد باید پل‌های تجربیات گذشته خود را از بین ببرد و هیچ راه عقب نشینی برای خود باقی نگذارد. با این ترفند ذهن شما برای اشتیاقی سوزان آماده می‌شود و این شرط لازم موفقیت است. اراده فرد فقط باعث ثروتمند شدن نمی‌شود؛ مشتاق ثروت بودن، با ذهنیتی وسواس گونه و برنامه ریزی برای آن شما را به سمت موفقیت هدایت می‌کند.

زنجیره هوش نامحدود در رسیدن به موفقیت

هیل در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید خودش را به یک منبع نامحدود و متعالی متصل می‌داند. این منبع ذات پروردگار است که نهایت علم، هوش و ثروت در آن گنجانده شده است. بنابراین هیچ کسی هوش محدود و توانمندی ناکافی ندارد. چون همه ما می‌توانیم با اتصال به خداوند به تمام دانش موجود در جهان دست یابیم.

ایمان به مسیری که در آن قرار دارید

اولین چیزی که باعث شکست و برگشتن از مسیر زندگی می‌شود عدم ایمان و باور به کاری است که انجام می‌دهید. از این رو هیل ایمان را یکی از ارکان موفقیت می‌شمارد و معتقد است همه ما نتیجه افکارمان هستیم. بنابراین هر چه قدر ذهن برای رسیدن به یک هدف بیش‌تر متقاعد شده باشد ناکامی‌ها کم‌تر می‌شوند.

سخن آخر:

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید نه یک زندگی نامه یا نقد، بلکه کتابی خود یار برای کشف مسیر موفقیت در زندگی است. در این کتاب راه‌های رسیدن به ثروت مادی و معنوی مطابق با تجربه و سبک زندگی بزرگان علم و ثروت دنیا معرفی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر