امروز10 فروردین 1403

بررسی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S10

گوشی سامسونگ گلکسی s10
5/5 - (1 امتیاز)

کمپانی سامسونگ در دهمین سالگرد خود، نسخه‌ی جدید گلکسی S10 را معرفی و عرضه کرد. ورود سری جدید تلفن‌های هوشمند Galaxy در دنیای اندروید، تحولی بزرگ به حساب می‌آید. گوشی سامسونگ گلکسی S10 تنها یکی از 3 نسخه‌ی رونمایی شده از گروه گلکسی و پرچمدار سامسونگ است.

سامسونگ به دلیل فشار رقابت‌های موجود در بازار در جهت تولید گوشی هوشمند، سعی کرده است که خود را حفظ و باقی نگه دارد، و برای آن دسته از افرادی که علاقه‌ایی به آیفون ندارند، سامسونگ انتخاب مناسبی به حساب می‌آید.

سامسونگ گلکسی S10

مشخصات فنی

  • صفحه نمایش: ۱.۶ اینچی ، ۳۰۴۰*۱۴۴۰ AMOLED، دوربین HDR10+
  • پردازنده: Exynos 9820 octa
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
  • کیفیت دوربین: دوربین سه گانه ۱۲ مگاپیکسل‌ ‌، ۱۲ مگاپیکسل، ۱۶ مگاپیکسل
  • ظرفیت باتری: ۳۴۰۰ میلی آمپر در ساعت
  • ابعاد / وزن: ۷۰.۴*۱۴۹.۹ * ۷.۸ میلی متر/ ۱۵۷ گرم
  • سیستم عامل : Android OS V 9.0 pie
نقاط قوت
  • نمایشگر زیبا با عملکرد عالی
  • دوربین ۳ لنز همه‌کاره
  • عملکرد شکاف قطره‌ایی
نقاط ضعف
  • عملکرد متوسط اسکنر اثر انگشت
  • عمر باتری کم
  • گران بودن آن، S10e را به گزینه‌ایی وسوسه انگیز تبدیل کرده است.

طراحی و قابلیت‌ های سامسونگ گلکسی S10

طراحی سامسونگ گلکسی S10

طراحی سامسونگ گلکسی S10

سامسونگ در حال حاضر چهار سال است که با فرمول طراحی و ساخت تلفن‌های گلکسی، سیستم تلفن‌های خود را بهبود می‌بخشد، اما همان طراحی اولیه را دست نخورده حفظ می‌کند. فریم آلومینیومی به کار رفته در اطراف دو صفحه‌ی شیشه‌ایی، به نظر بسیار خوش سبک و جذاب می‌رسد.

این مدل گوشی نسبت به نسخه‌ی S9 کمی بزرگ و عریض‌تر طراحی شده است که چندان متوجه این تفاوت نمی شوید. صفحه نمایش 6.1 اینچی این گوشی دارای لبه‌های خمیده و زیبایی است که باعث می‌شود تا به راحتی در دستتان جا شود.

صفحه ی نمایشی این گوشی به اندازه‌ایی بزرگ است که متوجه تغییر حفره‌ی دوربین جلو به روی بدنه‌ی آن نمی‌شوید، تنها یک دوربین سلفی در سمت راست این گوشی وجود دارد که به اندازه‌ی شکاف قطره ایی است، اما پس از گذراندن کمی وقت با این گوشی، به سرعت محل تغییر یافته‌ی آن را فراموش می کنید.

در پنل پشتی این گوشی 3 لنز دوربین با چینش افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند. آنچه که ممکن است آن را پیدا نکنید، حسگر اثر انگشت است که سامسونگ آن را در زیر صفحه‌ی نمایش پنهان کرده است.

این گوشی از تکنولوژی اولتراسونیک استفاده می‌کند. وجود حسگر اولتراسونیک در این گوشی مزیت‌های بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین آنها سرعت بالای عملکرد سنسور است. سرعت و دقت این سنسور بسیار خوب است و در کسری از ثانیه می‌تواند اثر انگشت کاربر را شناسایی و قفل صفحه را باز کند.

به روی قابلیت‌های این گوشی بیشتر تمرکز کنید زیرا ممکن است بسیاری از آنها را مانند Micro SD Card برای اضافه کردن فضای ذخیره و به کارگیری جک هدفون 3.5 میلی متری را از دست بدهید. دیگر پرچمداران این عرصه، در پی دنبال کردن، دانگل آیفون که همزمان برای جک هدفون و کابل شارژ استفاده می‌شود، هستند.

اگر به هر دلیلی مایل به استفاده از دستیار صوتی سامسونگ نیستید، می‌توانید به راحتی دکمه‌ی بیکسبی را روی دستیار صوتی دیگر و یا هر برنامه‌ی دلخواهی که مد نظر شما است تنظیم کنید.

نمایشگر و اسپیکر گوشی سامسونگ گلکسی S10

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی S10

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی S10

یکی از نقاط قوت سری محصولات گلکسی، طراحی صفحه نمایش آنها است. فناوری Super AMOLED به معنای تصاویر زنده و شفافیت خیره کننده در کنار پشتیبانی از نمایش ویدئوهای HDR قرار گرفته است. تراز سفیدی مناسب، نور کافی برای دیدن محتویات زیر نور‌های شدید، تراکم بیکسبی بالا از مشخصات نمایشگر S10 است.

دوربین اصلی S10 دارای گزینه‌های انتخابی ( نچرال) و (واضح و روشن) برای انتخاب افکت‌های رنگی و کیفیت تصویر، پلتفرم اشتراک گذاری و یا محیط پخش متغیر است.

درخشندگی در سطح صفحه‌ی نمایشگر افزایش پیدا کرده است، که این موضوع باعث می‌شود تا حتی در تابش مستقیم نور خورشید، مشکلی برای دیدن صفحه‌ نمایش وجود نداشته باشد.

استفاده از بلندگوهای استریویی که توسط کمپانی AKG طراحی شده است بهترین کیفیت و بهترین حجم صدای ممکن را به گوش کاربر می‌رساند. این بلندگوها بازده فوق‌العاده‌ایی دارند و امکان Dobly atoms نیز به این گوشی اضافه شده است تا هیچ نگرانی در خصوص خروجی صدا از گوشی به وجود نیاید.

دوربین سامسونگ S10

دوربین سامسونگ S10

دوربین سامسونگ S10

بزرگترین جهش پیشرفت S10 نسبت به سال‌های گذشته در دوربین طراحی شده‌ی این گوشی دیده می‌شود. چیدمان دوربین‌ها در قاب پشتی کاملاً جدید است. 3 لنز در پنب پشتی گلکسی S10 دیده می‌شود که با چینش افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

لنز اصلی سنسور 12 مگاپیکسلی دارد که اندازه‌ی دهانه‌ی دیافراگم آن متغیر است. لنز دوم زاویه دید بسیار دارد و از سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در نهایت لنز سوم یک لنز تله فوتو است که برای زوم 2 برابری به کار می‌رود و سنسور 12 مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شده است.

دوربین‌های اصلی و بزرگنمایی، هر دو دارای سنسور لرزشگیر تصویر هستند که باعث می‌شود دوربین با زاویه دید گسترده‌تر و طبیعی‌، تصویر برداری کند و پس از جذب نور محیط اطراف، عملکرد بهتری را در شرایط نوری ضعیف از خود نشان دهد.

تغییر دادن حالت دوربین‌ها، یکپارچه است، که شما می توانید از آنها به عنوان یک پکیج کامل مملو از لنز استفاده کنید. تعداد پیکس‌ها در دوربین شاید تغییری نکرده باشد اما نرم‌افزار و الگوریتم‌های پردازش تصاویر سامسونگ، اخیراً چند ترفند جدیدی را پیش گرفتند.

با استفاده از قابلیت HDR خودکار، هر تصویر با میزان جذب نور متفاوتی گرفته می‌شود که جزئیات بخش‌های روشن و تاریک در آن بیشتر است.

شما برای درگک بروزرسانی‌های صورت گرفته باید گوشی S10 را با S9 مقایسه کنید. تصاویر ثبت شده با دوربین S10 بسیار عالی به نظر می‌رسند و جزئیات بیشتر، رنگهای دقیق‌تر را در معرض دید قرار می‌دهد. گاهی اوقات جزئیات کوچک در تصویر ممکن است از دید پنهان شود اما برای دیدن آنها می‌توانید با بزرگنمایی تصویر آنها را مشاهده کنید.

دوربین S10 همچنان می تواند تصاویر مناسب و با وضوحی را ثبت و ظبط کند اما حالت Night mode تشخیص صفحه‌ی آن نمی‌تواند با گوشی‌های Huawei Mate 20 ،Google Pixel و یا حتی P30 pro رقابت کند. در نهایت انتخاب شما مهم است که از آن چگونه استفاده کنید.

عملکرد گلکسی S10

عملکرد گلکسی S10

عملکرد گلکسی S10

شما بسته به اینکه در کدام کشور زندگی می‌کنید می‌توانید از جدیدترین چیپست‌های اسنپدراگون و یا Exynos استفاده کنید.

گلکسی S10 به جای استفاده از چیپست‌های سریع کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 از پردازنده‌ی Exynos 9820 octa استفاده می کند.

این چیپست Exynos توانسته است بهترین امتیاز را در بین تمام دستگاه‌های موجود در دنیای اندروید به دست بیاورد، البته کمی از آیفون XS و Mate 20 pro کم تر است، اما لازم است توجه داشته باشید که گوشی S10 به طرز عجیبی همچنان عملکرد سریعی دارند، بدون آنکه تاخیر و یا مکثی در روند باز کردن برنامه‌ایی ایجاد شود.

این دستگاه تنها در نسخه‌ی 8 گیگابایتی روانه‌ی بازار شده است و عملکرد قوی را از خود نشان داده است. بازی کردن با گرافیک‌های بالا بدون کوچکترین کندی، باعث شده است تا S10 در رتبه‌ی بالای و یا هم‌تراز با Mate20 pro قرار بگیرد که برای اجرا کردن سنگین ترین نرم‌افزارها و بازی‌های به کافی به نظر می رسد.

عمر باتری

عمر باتری سامسونگ s10

عمر باتری سامسونگ s10

در این قسمت گوشی S10 فاقد عملکرد قوی است. این باتری شاید به نسبت بسیاری از باتری‌های به کار رفته در گوشی‌های دیگر ظرفیت لازم را نداشته باشد و از قدرت ماندگاری کمتری استفاده کند اما با همین حال قابلیت‌های مفیدی دارد.

با وجود تراشه‌ی Exynos به کار رفته در این گوشی بدون آنکه وارد حالت صرفه جویی در مصرف انرژی باتری شود، شانس استفاده یک روزه از آن را خواهید داشت.

تماشای کلیپ و یا بازی کردن با گوشی‌ها، بزرگ‌ترین مصرف کننده‌های باتری هستند به طوری که با تماشای 1 ساعت از آنها حدود 20 درصد از شارژ شما کم می شود. این موضوع در رابطه با بازی‌های 3D هم صدق می‌کند به طوری که نیمی از ظرفیت شما را کاهش می دهد.

اگر قصد شارژ کردن گوشی برای انجام دادن کارهای روزانه مانند شنیدن موزین، رفتن به شبکه‌های اجتماعی و یا چک کردن ایمیل را دارید می‌توانید با استفاده از شارژ همراه USB_C سامسونگ آن را به مدت 1/30 شارژ کنید. اگرچه شارژ از طریق کابل USB_C برای شما راحت نیست، اما می‌توانید آن را به روی گجت‌های شارژ بی‌سیم قرار دهید و از طریق استاندارد Qi یا شارژ القایی توسط یک سطح الکترومغناطیسی، گوشی خود را شارژ کنید.

سیستم عامل و نرم‌افزار

سیستم عامل و نرم فزار سامسونگ s10

سیستم عامل و نرم فزار سامسونگ s10

سامسونگ با استفاده از نسخه‌ی جدید اندروید و به کارگیری آن در S10 از تمام مزیت‌های آن استفاده و رابط کاربری خود را کاملاً بازسازی کرده است. رابط کاربری جدید،‌ بسیار ساده‌تر و بهتر از نسخه‌های قبل است که شامل برنامه‌های بهینه سازی شده برای دسترسی آسان است. قابلیت تعامل با گوشی از طریق حرکت‌های جسجری در نظر گرفته شده است که به لطف آنها می‌توانید کلیدهای ناوبری را حذف کنید.

نوار اعلانها و منوی تنظیمات دچار تغییرات بصری بزرگی شده است، بنابراین هنگامی که شما به دنبال تنظیمات دقیق مورد نظر هستید، می‌توانید از منوی تنظیمات که دسترسی به تمام نقاط گوشی را آسان کرده است، آنها را انجام دهید. در ضمن قابلیت Night mode نیز با تیره کردن محیط رابط کاربری، از فشار آوردن بر چشمان کاربران می کاهد.

Android Pie به عنوان هوش مصنوعی دیجیتال باعث می‌شود گوشی شما هوشمندتر و تعامل با آن ساده‌تر شود. این قابلیت موجود در گوشی می‌تواند حرکت بعدی شما را در هنگام استفاده از گوشی حدس بزند.

این نرم‌افزار عادت‌های شما را متوجه می‌شود و سپس تنظیمات تلفن هوشمندتان را مطابق با آنها تنظیم می‌کند و نیازی به تایپ مجدد آن نیست. شما حتی می‌توانید برای هریک از کارهایی که به صورت روزانه و مکرر انجام می‌دهید، با استفاده از این قابلیت، زمانبندی کنید.

لانچر صفحه نمایش با کشیدن آن به سمت بالا ظاهر می‌شود، که در صورت لزوم می‌توانید برنامه‌هایی را حذف و برنامه‌هایی را اضافه کنید.

بررسی قیمت سامسونگ گلکسی S10

آیا S10 قدرتمند‌ترین تلفن هوشمند موجود است؟ آیا بهترین صفحه نمایش را به خود اختصاص داده است؟ آیا می تواند طولانی مدت شارژ را نگه دارد؟

انکار پاسخ این سؤالات کمی مشکل است. تصویر برداری با گوشی‌های هواوی p30 پرو ، Pixel ، و یا حتی Huawie mate 20 pro به خصوص در نور کم، بسیار عالی عمل می‌کند اما باید گفت که S10 نیز چندان دست کمی از آنها ندارد.

قیمت‌ تلفن هوشمند در طی چند سال اخیر رو به افزایش بوده است. قیمت گلکسی s10 تقریبا مشابه همتای خود p30 پرو است. و خوب این قیمت با توجه امکاناتی که ارایه می‌دهد و با مقایسه با هواوی رقم معقولی است.

با این وجود سامسونگ S10 پلاس با داشتن صفحه‌ی نمایشگر بزرگتر و ماندگاری بیشتر باتری تنها با کمی قیمت بالاتر و یا S10e تنها با دارا بودن چند امتیاز جزئی بهتر، بسیار مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسند. ما با این همه تعاریف دوربین‌های سلفی هردوی آنها قابلیت بزرگنمایی ندارد اما مدل S10 تمام آن چیزی که نیاز دارید را در خود جا داده است.

گوشی سامسونگ Galaxy S10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر