امروز07 اردیبهشت 1403

تجهیزات پخت و پز: راهنمای خرید بهترین سرویس تابه

بهترین سرویس تابه
5/5 - (2 امتیاز)

خیلی از تجهیزات آشپزخانه نظیر سرویس چاقو ضروری و حذف ناشدنی هستند؛ اما کم‌تر کسی به اهمیت داشتن بهترین سرویس تابه به عنوان یکی از اجزای اصلی سرویس پخت و پز آشپزخانه توجه می‌کند. وسیله‌ای که گاهی هیچ جایگزینی برای آن پیدا نمی‌کنیم و کارکرد آن را هیچ یک از اجزای سرویس قابلمه آشپزخانه ندارد.

خرید انواع سرویس تابه و انتخاب آن نسبت به انتخاب بخش‌های دیگر سرویس پخت و پز از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. این موضوع شاید به دلیل تماس مستقیم و دائمی تابه با حرارت شعله باشد که نسبت به قابلمه‌های دیگر بیش‌تر است. بنابراین جنس بدنه تابه و دسته آن باید ماندگاری کافی و مقاومت بالا برای تبادل حرارتی داشته باشد.

نمی‌دانیم از چه جنس تابه برای سرخ کردن و پخت و پز در آشپزخانه استفاده می‌کنید؛ اما هر آشپزخانه‌ای به چند سایز تابه در ابعاد متنوع و برای اهداف مختلف نیاز دارد. پس قبل از این که سرویس تابه پخت و پز را نو کنید شمار را به مرور راهنمای خرید امروز به‌نظر و آشنایی با بهترین برندهای تولید کننده تابه دعوت می‌کنیم.

معرفی و بررسی بهترین سرویس تابه آشپزخانه در بازار

پیشنهاد کاربران

ست 3 پارچه ماهیتابه پارس مدل 3P

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 3 پارچه
  • جنس روکش تابه: گرانیت
  • فاقد درب

سرویس تابه پارس شامل سه ماهیتابه در سایزهای 28 و 22 و 18 است. این تابه‌ها از جنس گرانیت و با پوشش داخلی گرانیت تولید می‌شوند و نچسب هستند. گرانیت از نظر سلامتی غذا ایمن است اما ماندگاری محدودی دارد.

این محصول با وزن سبک و بدون درب تولید شده و قیمت مناسبی دارد.

سرویس تابه 3 پارچه ام جی اس مدل MR38

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 3 پارچه
  • جنس روکش تابه: گرانیت
  • دارای درب پیرکس مقاوم

سرویس ام جی اس شامل سه فرتابه است که علاوه بر روی شعله مستقیم قابلیت قرارگیری در فر را دارند. بدنه اصلی این تابه‌ها از جنس چدن تولید شده‌اند که سطح داخلی آن‌ها با گرانیت پوشیده شده است.

سطح این دو فرتابه کاملا مقاوم و ضد خش است و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی دارند. درب این قابلمه‌ها نیز نشکن و از جنس پیرکس مقاوم نسبت به حرارت تولید شده است.

تابه پرانی مدل 1008 مجموعه 3 عددی

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 3 پارچه
  • جنس روکش تابه: گرانیت
  • فاقد درب

مجموعه تابه‌های گرانیتی پرانی شامل تابه بزرگ 28، تابه متوسط 24 و تابه کوچک 20 در رنگ‌های مختلف است. دسته‌های این تابه‌ها عایق مناسبی هستند و جابجایی با آن‌ها راحت است. پخت و پز در ظروف گرانیتی به روغن زیادی نیاز ندارد.

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 3 پارچه
  • جنس روکش تابه: گرانیت
  • فاقد درب

اگر به فکر خرید ست تابه کوچک و با قیمت اقتصادی هستید ست تابه 3 عددی کوشا گزینه خوبی برای پخت و پز سالم است. این مجموعه در سه سایز با قطر 16، 18 و 20 سانتی متر طراحی شده است. ابعاد تابه‌های این مجموعه برای تهیه سس مناسب است.

ست تابه 2 پارچه زرساب کد 001

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 2 پارچه
  • جنس روکش تابه: گرانیت
  • فاقد درب

تابه‌های گرانیتی مناسب پخت و پز با کم‌ترین میزان روغن هستند و عمر نسبتا بالایی دارند. ست تابه 2 پارچه زرساب شامل دو تابه سایز 22 و 26 سانتی متری است که برای پخت و پز و سرخ کردن مواد غذایی مناسب هستند.

سرویس ۳ پارچه تابه مرسانا مدل M2600

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 3 پارچه
  • جنس روکش تابه: گرانیت
  • فاقد درب

تابه مُرسانا مدل M2600 با بدنه آلومینیومی و روکش گرانیتی طراحی شده است. این ست شامل سه سایز پرکاربرد تابه‌های آشپزخانه یعنی سایز 18، 22 و 28 است. تابه‌های گرانیتی را می‌توانید با خیال راحت در ماشین ظرفشویی قرار و در صورت نیاز با اسفنج نرم شستشو دهید.

سرویس تابه 3 پارچه مدل SML100021

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 3 پارچه
  • جنس روکش تابه: گرانیت
  • فاقد درب

طراحی ارگونومیک این سرویس تابه سه پارچه و قیمت مناسب آن باعث شده تا از ارزش خرید بالایی نسبت به سایر محصولات برخوردار باشد. این مجموعه شامل تابه سایز 18 سانتی متری، تابه سایز 22 سانتی متر و تابه 28 سانتی متری است.

با جنس بهترین سرویس‌های تابه آشنا شوید!

اولین چیزی که هنگام خرید توجه هر خریداری را به خود جلب می‌کند جنس بدنه تابه و کیفیت آن است. تابه‌ها معمولا کارکرد مناسبی در ابتدا دارند؛ اما خیلی از آن‌ها بعد از مدتی تغییر شکل می‌دهند، سیاه و دچار چسبندگی می‌شوند. بنابراین برای انتخاب تابه مناسب باید هوشمندانه عمل کنیم.

تابه‌های سرامیکی؛ مقاوم، ایمن و سلامت

تابه‌های سرامیکی یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین ماهیتابه‌ها از نظر زیبایی ظاهری و البته کاربرد هستند. سرامیک عمر بالایی ندارد اما عملکرد آن در همین دوره کوتاه برای پخت و پز روی شعله ملایم رضایت بخش است.

یکی از مشکلات استفاده از تابه‌های سرامیکی آسیب پذیر بودن لایه داخلی به کار رفته در محصول است. بنابراین لازم است از ملزومات چوبی و پلاستیکی برای میکس کردن مواد غذایی داخل تابه استفاده کنید. از طرفی در شستشو تابه‌های سرامیکی باید دقت بیش‌تری به خرج دهید تا محصول ماندگاری بالاتری داشته باشد.

تابه‌های چدن؛ مستحکم، زیبا و ماندگار

چدن از نظر ظاهری زیبا، لوکس و البته ضخیم است. اگر به دنبال کیفیت و ایمنی هستید و به ماندگاری محصول اهمیت می‌دهید سرویس تابه چدنی تا سال‌های سال همراه شما خواهد بود. اگرچه تابه‌های چدنی همه چیز تمام هستند اما وزن بدنه آن‌ها بالاتر است. بنابراین ممکن است جابجایی آن کمی دشوار باشد.

طراحی تابه‌های چدنی متنوع است. برخی از مدل‌های تابه گریل و رژیمی از جنس چدن تولید می‌شوند که بدون نیاز به روغن برای تفت دادن استفاده می‌شوند.

تابه‌های گرانیتی؛ نچسب و ارزان قیمت

این روزها که مصرف کنندگان بیش از گذشته به خرید محصولات ایمن و سلامت اهمیت می‌دهند تابه‌های گرانیتی نیز بیش‌تر محبوب شده‌اند. از نظر ساختاری روکش گرانیت برای سلامتی کاملا ایمن و استاندارد است. گرانیت کاملا نچسب است و از طرفی وزن سبکی دارد. ضمن این که قیمت آن نسبت به مدل‌های دیگر مقرون به صرفه‌تر است.

تابه‌های گرانیتی بر اساس تعداد لایه‌های به کار رفته در بدنه قیمت‌گذاری می‌شوند. به هر حال مدل‌های گرانیتی بعد از مدتی روکش نچسب خود را از دست می‌دهند و بلااستفاده می‌شوند.

انواع سرویس تابه بر اساس کاربرد

طبقه بندی استاندارد و قراردادی برای تابه‌ها همچون سرویس‌های پذیرایی وجود ندارد. سرویس‌ها معمولا سه پارچه هستند و از نظر طراحی ظاهری تفاوت اندکی با هم دارند. در سرویس‌های سه پارچه معمولا تابه‌های سایز 18، سایز 22 و 28 می‌بینیم که پرکاربردتر هستند.

بر اساس کاربردی که از این وسیله پرکاربرد انتظار داریم تابه‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند:

تابه‌های رژیمی بدون نیاز به روغن

مدل‌های رژیمی در واقع دو تابه با قابلیت جداسازی هستند که غذاها را بخارپز می‌کنند. البته بد نیست قبل از هر بار استفاده سطح تابه را برای افزایش عمر و ماندگاری محصول چرب کنید. تابه‌های رژیمی نه به صورت سرویس بلکه به صورت تکی به فروش می‌رسند.

به تابه‌های رژیمی Griddle هم می‌گویند. برخی از مدل‌های رژیمی به صورت برقی کار می‌کنند و برخی یک طرفه هستند.

انواع تابه نیمرو در ابعاد کوچک

کوچک‌ترین سایز سرویس‌های تابه را به عنوان تابه نیمرو معرفی می‌کنند. البته خیلی از آشپزها از تابه کوچک‌تر برای طبخ سس نیز استفاده می‌کنند.

انواع تابه Roaster برای طبخ استیک

تابه‌های روستر برای طبخ غذاهایی با بافت پهن و وسیع نظیر رولت و استیک به کار می‌روند. این تابه‌ها معمولا عریض و بزرگ هستند و شاید در برخی از سرویس‌های تابه یکی از این مدل‌ها را برای پخت و پز آسان غذاهای رولتی ببینید.

تابه کرپ یا پنکیک

در سرویس‌های تابه سه پارچه ابعاد و طراحی مدل‌ها ثابت و مشخص است؛ اما در برخی از سرویس‌ها تابه‌های متنوعی نظیر تابه پنکیک می‌بینید که کاملا مسطح هستند و دیوار دور آن‌ها کوتاه‌تر است. از این تابه‌ها برای پخت نان و طبخ سریع غذاها در دل طبیعت نیز استفاده می‌شود.

ابعاد پرکاربردترین سرویس تابه آشپزخانه چقدر است؟

سرویس‌های تابه معمولا به صورت سه پارچه و شامل پرکاربردترین ابعاد پخت و پز یعنی 18، 22 و 26 سانتی متر هستند.

بهترین جنس ماهیتابه برای پخت و پز کدام است؟

انواع سرویس تابه از جنس گرانیت، چدن، سرامیکی و مس طراحی می‌شوند. مدل‌های گرانیتی قیمت مناسبی دارند، وزن آن‌ها سبک است و در عین حال برای پخت و پز در آن‌ها به روغن زیادی نیاز ندارید.

سخن آخر

ماهیتابه یکی از پرکاربردترین ظروف پخت و پز است و شاید بد نباشد یکی از  بهترین انواع سرویس تابه را به تجهیزات آشپزخانه اضافه کنید. تابه‌ها بر اساس کاربرد طراحی متنوعی دارند. برخی از تابه‌ها رژیمی هستند و برخی به عنوان فرتابه علاوه بر قرارگیری روی شعله قابلیت تحمل دمای فر را دارند. در خرید تابه به جنس بدنه و روکش ظروف، جنس دسته و نحوه شستشو آن دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر