امروز28 اسفند 1402

بهترین شیر خشک برای تپل شدن و کامل شدن رشد کودک

بهترین شیر خشک برای تپل شدن و کامل شدن رشد کودک
3.5/5 - (6 امتیاز)

اگرچه همیشه بر تغذیه نوزاد با شیر مادر تاکید می‌شود، اما همه مادران در این امر موفق نیستند. اگر در خرید بهترین شیر خشک برای تپل شدن کودک موفق باشید به خوبی می‌توانید نیازهای کودکتان را حتی با تغذیه دستی برطرف کنید. شاید اغراق آمیز به نظر برسد اما شیر خشک مرغوب می‌تواند با نیمی از ویتامین‌ها و ترکیبات مقوی در شیر مادر رقابت کند!

اگر تلاش شما برای استقبال نوزاد از شیر مادر بی نتیجه مانده نیازی نیست بابت رشد فرزندتان نگران باشید. با تشخیص بهترین فرمولاسیون شیر خشک، کودکتان را از ترکیبات کمکی دیگر بی‌نیاز کنید. فقط کافی است حوصله کنید و تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

نقد و بررسی بهترین شیر خشک برای تپل شدن کودک شما

با طعم وانیل

شیر خشک غنی شده نستله سری نان کید با طعم وانیل

مشخصات محصول:

  • وزن: 400 گرم
  • تنها شیرغنی شده با آهن مخصوص کودکان در حال رشد حاوی HMO و OPTIPRO
  • تقویت سیستم ایمنی کودک
  • مناسب برای کودکان بالای 3 سال
  • تکامل سیستم ایمنی و گوارش کودک
  • کمک به رشد و شکل گیری مغزکودک
  • کمک به رشد فیزیکی کودک
  • حاوی مواد مغذی از جمله Zinc, Vitamin C مفید برای برای رشد و تکامل ذهنی و جسمی کودک

به جرئت می‌توان گفت که برند نستله از بهترین نشان‌های تولید کننده شیر خشک کودک است. شیر غنی شده نستله یکی از انواع شیرهای کامل حاوی آهن برای تقویت رشد کودک است. این محصول گزینه تخصصی برای ادامه و تقویت کودکان در حال رشد است.

شیر غنی شده نستله سری نان کید حاوی آهن

مشخصات محصول:

  • وزن: 400 گرم
  • شیر غنی‌شده مخصوص کودکان در حال رشد
  • مناسب برای کودکان از 3 سالگی به بعد
  • حاوی آهن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • حفاظت از دندانهای شیری
  • کمک به رشد و تکامل ذهنی و بینایی
  • تامین انرژی لازم برای رشد

سری نان کید، شیر خشک مخصوص کودکان بالای سه سال است. اگر کودک شما از شیر مادر محروم مانده می‌توانید با شیر غنی شده سری نان کید نستله کمبودهای بدنی گذشته او را جبران کنید.

فواید تغذیه‌ای و مزایای باورنکردنی شیر خشک

فواید تغذیه‌ای و مزایای باورنکردنی شیر خشک

خواه ناخواه، برخی از مادران مجبور هستند فرزندشان را با شیر خشک تغذیه کنند. با وجود تبلیغات منفی که پیرامون شیر خشک وجود دارد، بگذارید خیلی بدبین نباشیم و ابتدا مزایای مصرف شیر خشک را برای مادرو فرزند با هم مرور کنیم:

  1. شیر خشک بر پایه شیر گاو یا پروتئین‌های گیاهی تولید می‌شود. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که 80 درصد نیازهای تغذیه‌ای کودک با شیر خشک برطرف می‌شود.
  2. ممکن است مادر بعد از زایمان یا شش ماه بعد از تغذیه مستقیم کودک از پستان‌ها تصمیم بگیرد از شیر خشک استفاده کند. در این صورت شیر خشک فرصت خوبی برای استراحت بازسازی بدنی مادر محسوب می‌شود.
  3. استفاده از شیرخشک برای کودکانی که حساسیت به قند شیر دارند، می‌تواند دقیق و کامل محاسبه شود. به زبان دیگر هر فردی در منزل می‌تواند مقادیر دقیقی از شیر خشک را تهیه و طبق برنامه در اختیار کودک قرار دهد. با این اوصاف تغذیه کودک منظم‌تر و طبق برنامه صورت می‌گیرد.

شیر خشک برای رشد کودک کفایت می‌کند؟

شیر خشک یکی از اقلام مهم سیسمونی نوزاد است؛ حتی اگر فرزندتان از شیر مادر تغذیه کند. اگرچه مصرف شیر مادر برای نوزاد تا سن 6 ماهگی ضروری به نظر می‌رسد اما به این معنا نیست که شیر خشک به کودک ضربه می‌زند.

این روزها که خیلی از مادران توانایی و وقت شیر دادن به فرزند را ندارند ممکن است خیلی به دنبال بهترین شیر خشک برای تپل شدن نوزاد باشند.

برندهای مختلف هم در این زمینه پیشرفت‌های شگرفی داشته‌اند و محصولات کاملی برای تغذیه دستی نوزاد عرضه کرده‌اند. پس بعد از یک ماهگی می‌توانید تغذیه دستی با شیر خشک را شروع و منبع غذایی جدید را با مشورت پزشک به نوزاد معرفی کنید.

ترکیبات و فرمولاسیون متنوع شیر خشک‌ها

اکثر نوزادان به شیر خشک واکنش گوارشی جدی نشان نمی‌دهند. اما فرمولاسیون شیر خشک ممکن است برای کودکتان آلرژی زا باشد.

شیر خشک بر پایه پروتئین گیاهی نظیر سویا یا شیر گاو تولید می‌شود. در اکثر مواقع این شیر خشک‌های گاوی هستند که باعث آلرژی می‌شوند. در این حالت ممکن است پزشک انواع دیگر شیر خشک را برای نوزاد شما تجویز کند:

  • شیر خشک هیدرولیز شده: شیر خشک‌های درمانی هیدرولیز شده پروتئین سبک‌تری دارند و هضم آن‌ها برای کودک راحت‌تر خواهد بود.
  • شیر خشک پروبیوتیک: سو هاضمه و نفخ مشکل متداولی در استفاده از شیر خشک است. پس همچنان که به دنبال بهترین شیر خشک برای تپل شدن نوزاد هستید، به ترکیبات پروبیوتیک و هضم مناسب آن دقت کنید.
  • شیر خشک غنی شده: این محصولات با برخی از ترکیبات معدنی و ویتامینه غنی می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت که فرمولاسیون کامل‌تری برای رشد نوزادانی که از شیر مادر بی بهره بوده‌اند دارند.

ماندگاری شیر خشک و نگهداری از آن

شیر خشک ماندگاری بالاتری از شیر طبیعی مادر یا شیر گاو دارد. اما این موضوع به این معنا نیست که بتوانید مدت طولانی آن را نگهداری کنید!

بهترین شیر خشک برای تپل شدن نوزاد را هم که خریداری کنید انقضای مشخصی دارد. به طور معمول از زمان باز کردن محصول تا مصرف، یک ماه فرصت دارید تا کودک را با آن محصول تغذیه کنید.

اگر شیر خشک را با آب ولرم ترکیب کرده‌اید مدت ماندگاری آن به دمای محیط بستگی دارد. شاید تا دو سه ساعت بتوان شیر خشک ترکیب شده با آب را در دمای متعادل محیط نگهداری کرد.

سخن آخر

هیچ چیز جای شیر مادر را نمی‌گیرد. اما اگر بهترین شیر خشک برای تپل شدن نوزاد را انتخاب کنید تا حد زیادی نیازهای تغذیه‌ای کودک برطرف می‌شود.

در خرید شیر خشک به پایه پروتئینی آن دقت کنید. با توجه به وضعیت گوارشی و رشد فرزندتان ممکن است لازم باشد از محصولات غنی شده، پروبیوتیک یا هیدرولیز شده استفاده کنید.

30 نظر

  1. ناشناس پاسخ

    سلام پسرشش ساله دارم خیلی لاغرچه شیرخشک واسش خوبه ممنون میشم جواب بدین

  2. حمید پاسخ

    سلام به تمامی مادران وپدران زحمت کش باآرزوی سلامتی روز افزون من درهمین لحظه به تمامی خانواده های عزیز وفرزند دوست صادقانه عرض میکنم که چنانچه همسرانتان توانائی دادن شیر خودرا به فرزندشان راندارند نیازی به اجبار نیست وفقط فقط فقط بهترین بهترین بهترین شیرخشکی که میتواند باعث رشد وچاقی سریع کودک شمابشود شیرخشک ببلاک میباشد ولی ناگفته نماند قبل از خرید سن کودک عزیز خود را به مسئولین داروخانه حتما حتما حتما اعلام نمائید وچنانچه بعداز تنها ۱۰روز تفاوتی درصورت ورشدکودک عزیزتان ملاحضه فرمودین تنها برای من حقیر ومادرم وهمسرم وپسر۳ساله ام امیرارسلان وبچه ای که درآینده انشاالله به جمع ما میپیوندت دعا کنید ممنونم از تمامی پدران ومادران دلسوز عزیز وگرامی

  3. نجمه هوشمند پاسخ

    برای درمان کم وزنی کودک نازنینتون می تونید در کارگاهی با همین موضوع در تاریخ 12 خرداد 1401 در تهران ، قلهک شرکت کنید.برای اطلاعات بیشتر با شماره های مطب تماس بگیرید:22003991 و 22003992

  4. ه پاسخ

    من شیر خشک نان 1میدم بچه ام 50روزش هست متاسفانه تا شیر خشک بهش میدم فوری اسهال میگیره باید چکار کنم شیر خشک خوب هست بهم معرفی کنی

  5. قدرت آله نادری پاسخ

    سلام من بچم هر شیر خوشکی یا هر شیری که بهش میدی میخوره و هیچ مشکلی نداره برای چکاب رفتیم پیش دکتر گفت اغلب بچها به ژنتیک پدر و مادر بستگی داره موقع درست کردن بچه باید نکاتی رعایت بشه تا بچه ای دلخواه داشته باشین

  6. پگاه پاسخ

    سلام
    میشه شیر خشک نان کید مخصوص کودکان در حال رشد رو برای کودک چهارساله به جای آب با شیر پاستوریزه قاطی کرد؟

  7. سارا پاسخ

    من یه دختر دارم ۱۰ سالشه خیلی ضعیف هست نمی دونم چکار کنم چی بهش بدم تا چاق بشه

  8. زهرا پاسخ

    باسلام خسته نباشید من پسرم 6سالشه خیلی ضعیف ولاغره چه شیر خشکی بدم تپل شده

  9. ناشناس پاسخ

    سلام دختر من ۱۴ سالشه خیلی لاغر چه شیر خشکی استفاده کنم تا وزن بگیره

    1. سارا پاسخ

      ببلاک برای تمامی سنین مناسب هست منم دخترم ۱۴ سالش بود بهش شیرخشک بلاک دادم چاق چاق شد

  10. مجتبی کاویانی پاسخ

    سلام ٢سال نیم پسرم ضعیفه شیرخشک چی برام خوبه راهنمایی کنید

  11. ناشناس پاسخ

    سلام .برای کودک هفت ساله خیلی لاغره چه شیر خشکی مناسبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
30 نظر