امروز08 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید بهترین ماشین خشک کن لباس

بهترین ماشین خشک کن لباس
5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است اتاق رختشویی شما مکانی برای نوآوری به نظر نرسد، اما فناوری ماشین خشک کن لباس راه طولانی را طی کرده تا به مدلی که امروزه در بازار وجود دارد برسد. تجهیزات لباسشویی مدرن دارای ویژگی‌هایی مانند حسگر‌های ویژه هستند که به افراد برای شستشوی راحت‌تر کمک می‌کنند. بسیاری از مدل‌خای جدید حتی می‌توانند به WiFi وصل شوند و امکن کنترل از راه دور را برای کاربر فراهم می‌کند. در این مقاله از سایت به‌نظر به بررسی بهترین ماشین خشک کن لباس می‌پردازیم و چند مدل از این محصول را به شما معرفی می‌کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

معرفی 2 مدل از بهترین ماشین خشک کن لباس

پیشنهاد به‌نظر

خشک کن لباس بومن مدل WT5011

مشخصات محصول

  • توان: 2.82 کیلو وات
  • ظرفیت: 5 لیتر
  • طول سیم: 150 سانتی متر
  • سایر ویژگی‌ها: جنس رویه فایبر گلاس است

خشک کن لباس بومن مدل WT5011 مانند یک ماشین لباسشویی است با این تفاوت که فقط وظیفه خشک کردن لباس را بر عهده دارد. مخزن 5 لیتری این ماشین خشک کن به شما امکان خشک کردن مقدار زیادی لباس را می‌دهد. همچنین سرعت کم چرخش دستگاه از چروک شدن لباس‌ها پس از خشک شدن جلوگیری می‌کند. این محصول ساخت کشور آلمان است.

نقاط قوت
  • داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش
  • حجم زیاد
  • جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها

خشک کن لباس بومن مدل WT6011

مشخصات محصول

  • توان: 3.84 کیلو وات
  • ظرفیت: 6 لیتر
  • طول سیم: 150 سانتی متر

ماشین خشک کن بومن کار خشکشویی را به طور کامل انجام می‌دهد و لباس‌های بدون چروک را به شما تحویل می‌دهد. دارای یک سینی بزرگ پرزگیر است که پرزهای لباس را جدا می‌کند. بهتر است بیشتر از ظرفیت مخزن در آن لباس نریزید تا نتیجه بهتری را دریافت کنید. همچنین لباس‌های مشابه را برای خشک کردن درون آن قرار دهید و برنامه مخصوص آن را تنظیم کنید. این محصول ساخت کشور آلمان است.

نقاط قوت
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  • بدون چروک لباس‌ها را خشک می‌کند

ماشین خشک کن لباس چیست؟

خشک کن یکی از اجزای ضروری مراقبت از لباس‌های خانگی است. در مقایسه با خشک کردن لباس در هوای آزاد، استفاده از این دستگاه زمان و انرژی مورد نیاز برای یکبار خشک کردن لباس را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. از طریق گردش هوای گرم داخل مخزن، رطوبت را از لباس، حوله و ملحفه می‌گیرد و در مدت زمان کوتاهی آن را برای استفاده آماده می‌کند. همچنین پرزهای اضافی روی لباس را جدا می‌کند. پس از خشک کردن لباس با ماشین خشک کن دیگر نیازی به اتو کشی لباس‌ها نیست. ماشین‌های خشک کن در دو مدل برقی و گازی در بازار موجود است. انتخاب خشک کن برقی یا گازی به نوع منبع انرژی خانه شما بستگی دارد.

هنگام خرید خشک کن در نظر گرفتن عواملی مانند بودجه، ظرفیت و سایر ویژگی‌های مفید نیز ضروری است. مدل‌های جدید ماشین خشک کن لباس مجهز به WiFi هستند که توانایی کنترل از راه دور را دارند و به شما هشدار می‌دهند که زمان انجام کار به پایان رسیده‌ است. وجود این قابلیت باعث چروک نشدن لباس‌ها پس از خشک شدن است.

اجزای اصلی ماشین خشک کن لباس

ماشین خشک کن از اجزایی مانند موتور، تایمر، المنت و ترموستات تشکیل شده است که هر کدام وظیفه مشخصی دارند که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

موتور

این قطعه عامل اصلی چرخش فن و به کار افتادن دستگاه است. فن باعث حرکت هوای گرم به داخل مخزن خشک کن است.

تایمر

وجود تایمر برای کنترل زمان عملکرد دستگاه مهم است و حساسیت بالایی دارد. تایمرها می‌توانند الکتریکی، مکانیکی و عادی باشند. با پایان یافتن کار تایمر ماشین خشک کن، کار خشک کردن لباس نیز پایان می‌یابد.

المنت

وظیفه این قطعه گرم کردن هوا است که از طریق فن به داخل مخزن راه پیدا می‌کند.

ترموستات

هوای گرم داخل مخزن و لوله‌ها همواره باید مورد بررسی قرار گیرد تا آسیبی به دستگاه وارد نشود. این کنترل از طریق ترموستات موجود در ماشین خشک کن انجام می‌گیرد. اگر دمای هوای گرم داخل مخزن زیاد شود ترموستات جریان هوای گرم را قطع می‌کند.

راهنمای خرید بهترین ماشین خشک کن لباس

برای خرید بهترین ماشین خشک کن لباس بهتر است به فاکتورهای زیر توجه کنید.

منبع انرژی

هنگام خرید ماشین خشک کن، بزرگترین تصمیمی که باید بگیرید این است که مدل برقی یا گازی را انتخاب کنید. خشک کن‌های گازی معمولا دارای قیمت بالاتری هستند. اما به طور قابل توجهی از نظر مصرف انرژی کارآمدتر هستند. با این حال اگر در محل قرارگیری خشک کن دسترسی به لوله گاز ندارید می‌توانید از مدل برقی آن استفاده کنید. نصب خشک کن برقی به راحتی و با اتصال آن به پریز برق صورت می‌گیرد.

اندازه

ابعاد خشک کن لباس و مشخصات طراحی قسمت لباسشویی شما بر جایی که آن را قرار می‌دهید تأثیر می گذارد. عرض، عمق و ارتفاع محلی را که می‌خواهید خشک‌کن را نصب کنید، به‌علاوه دریچه‌های موجود در مسیر لباس‌شویی خود اندازه‌گیری کنید. از آنجایی که اکثر خشک کن ها دارای دهانه جلویی هستند، ارتفاع معمولاً یک نگرانی عمده نیست، اما اگر قفسه های کم یا کابینت هایی دارید که ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشند، حتماً فضای موجود را اندازه بگیرید. اگر نتوانستید ماین خشک کن را در محل مورد نظر قرار دهید، می‌توانید از مدل های کوچک‌تر و قابل حمل آن استفاده کنید.

ظرفیت

اکثر خشک کن های لباس دارای ظرفیت 7 تا 8 فوت مکعب هستند که با اندازه اکثر ماشین های لباسشویی خانگی جفت می شود (ظرفیت 4.5 تا 5.5 فوت مکعب معمول است). مهم است که خشک‌کنی را انتخاب نکنید که برای ماشین لباسشویی شما خیلی کوچک است، زیرا این کار باعث طولانی‌تر شدن زمان خشک کردن یا چرخه‌های تکراری برای بارهای زیاد می‌شود.

اگر برای نیازهای لباسشویی خانواده خود به یک ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا متکی هستید، قطعاً باید یک خشک کن بزرگ را در نظر بگیرید.

سیستم تهویه

بیشتر خشک‌کن‌های لباس دارای تهویه هستند، به این معنی که هوای گرم و مرطوب را به بیرون خانه شما منتقل می‌کنند. شما باید خشک کن خود را نزدیک دریچه اگزوز قرار دهید، به همین دلیل است که گزینه های تهویه را به عنوان مشخصات کلیدی برای هر مدل خشک کن است. اکثر آنها دارای هواکش سه طرفه یا چهار طرفه هستند که شامل دریچه هایی در پایین، عقب و یک یا هر دو طرف دستگاه است. اگر خارج کردن هوای خشک کن لباس غیرممکن است، باید یک مدل بدون هواکش بخرید. این نوع خشک کن گرمای چرخه خشک کردن را متراکم می کند و رطوبت را از طریق شیلنگ تخلیه می فرستد و گرما را به گردش در درام خشک کن باز می گرداند. متوجه خواهید شد که یک مدل بدون تهویه معمولاً برای خشک کردن تعداد زیادی از لباس‌ها زمان بیشتری نیاز دارد، اما اگر چیدمان لباس‌شویی شما اجازه تهویه معمولی را نمی‌دهد، راه‌حلی عالی است.

سایر ویژگی‌های ماشین خشک کن

برخی از خشک کن ها ویژگی‌های منحصر بفردی را ارائه می‌دهند که کارایی دستگاه را افزایش می‌دهد یا آن را کاربر پسندتر می کند. برخی از محبوب ترین گزینه ها سنسور خشک کن، چرخه بخار و ویژگی های هوشمند هستند.

سنسور خشک کن

سطح رطوبت باقیمانده در بار را تشخیص می دهد. می تواند به از بین بردن لکه های مرطوب در پارچه های ضخیم یا جیب های جین کمک کند. همچنین با پایان دادن به چرخه پس از خشک شدن لباس، آسیب به الیاف لباس را به حداقل می رساند.

چرخه بخار

در خشک کن بیش از یک هدف را انجام می دهد. بخار می تواند چین و چروک ها را از بین ببرد و به شما کمک کند تا زمان و انرژی زیادی را ذخیره کنید. همچنین می‌تواند باکتری‌ها و دیگر ارگانیسم‌ها را از بین ببرد، که اگر با بچه‌های کوچک زندگی کنید عالی است. این ویژگی معمولاً در خشک‌کن‌های میان‌رده تا سطح بالا یافت می‌شود، اما اگر می‌خواهید باکتری‌ها را از بین ببرید، ارزش هزینه‌های اضافی را دارد. اغلب، خشک‌کننده‌های دارای چرخه بخار هستند که می‌تواند به سرعت چین و چروک‌ها را از بین ببرد و لباس‌ها را برای پوشیدن آماده کند.

ویژگی‌های هوشمند

این ویژگی در خشک کن‌های مجهز به Wi-Fi در دسترس هستند. در حالی که ویژگی‌ها بسته به سازنده و مدل خشک‌کن متفاوت است، می‌توانید انتظار داشته باشید که بتوانید از یک برنامه برای بررسی زمان باقی‌مانده چرخه خشک‌کن استفاده کنید یا وقتی چرخه تمام شد، هشدار دریافت کنید. برای بسیاری از خشک کن های برقی، می توانید از راه دور خشک کن را روشن یا متوقف کنید.

سخن آخر

استفاده از ماشین خشک کن در انرژی و زمان صرفه جویی می‌کند پس با رعایت نکاتی که در بالا گفته شد و با توجه به بودجه و فضای خود می‌توانید اقدام به خرید فرمایید. در این مطلب از به‌نظر نکات مهم برای انتخاب بهترین ماشین خشک کن را بررسی و بهترین محصولات موجود در بازار را معرفی کردیم. امیدواریم با مطالعه نکات فوق بتوانید بهترین محصول را برای خود خریداری کنید.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
2 نظر