امروز08 فروردین 1403

10 مدل از بهترین میز اتو – تاشو، توکار دیواری، کابینتی، کمددار و فانتزی

بهترین میز اتو
5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای خرید بهترین میز اتو برای اتو کشی آسان و بی دردسر

خیلی از ما علاقه‌ای به اتوکشی نداریم و گاهی اوقات به خاطر دردسرهای اتوکشی و پیدا کردن سطح مناسب برای این کار از خیر آن می‌گذریم. البته که اتوکشی مناسب بیش از این که به میز اتو بستگی داشته باشد به مدل اتو بخار بستگی دارد که انتخاب می‌کنید؛ اما نباید از تاثیر میز اتو استاندارد در سهولت اتوکشی غافل باشیم.

میزهای اتو در ابعاد مختلف و از مواد اولیه متنوعی تولید می‌شوند. شاید بعد از انتخاب اتو بخار خرید یک میز برای اتو کشی راحت کار ساده‌ای به نظر برسد. اما تجربه ثابت کرده خیلی از افراد تازه بعد از خرید میز اتو متوجه کوچک بودن سطح، سنگینی میز و عدم قابلیت جمع شدن و تاشو بودن آن می‌شوند و طبیعی است که از خرید خود پشیمان باشند.

معمولا تجربه سایر مصرف کنندگان همچون چراغی مسیر خرید کالا مناسب را روشن می‌کند. در راهنمای امروز به‌نظر قصد داریم با تکیه بر تجربیات کاربران و البته از دیدگاه ارگونومی و استاندارد فاکتورهای موثر در خرید بهترین میز اتو را بررسی کنیم.

مدل پرطرفدار

مشخصات محصول

  • میز اتو تاشو کابینتی
  • وزن 8 کیلوگرم
  • جنس MDF رنگ شده قابل شستشو

میز اتو شایگان طرح s6 با ابعاد پایه 78×90 سانتی‌متر طراحی شده که هنگام باز شدن میز اتو 60 سانتی متر به طول اضافه می‌شود. این محصول از MDF رنگ شده ايراني تولید شده و روکش آن قابل شستشو است.

در کنار میز یک سطح جدا برای استراحت اتو نیز در نظر گرفته شده است.

مشخصات محصول

  • میز اتو و جای چرخ خیاطی با سبد اتو و باکس
  • وزن 16 کیلوگرم
  • جنس از چوب پوشیده شده با ورق ملامینه ضد خش و رطوبت

میز اتو مدل m_03 یک کابینت جادار با وزن 16 کیلوگرم بوده که روی آن یک میز اتو کوچک از نوع نشسته سوار شده است. این میز اتو ابعاد کوچکی دارد و تاشو نیست. بخش زیادی از این محصول به فضای جانبی نظیر سبد و جای چرخ خیاطی اختصاص داده شده تا در مجموع فضای کم‌تری برای این کالاها در منزل اشغال شود.

میز اتو ایستاده نیولایف مدل Solid-345

مشخصات محصول

  • میز اتو تاشو با قابلیت باز و بسته کردن آسان
  • وزن 3300 گرم
  • ابعاد 112x35x5 سانتی متر

میز اتو ایستاده نیولایف مدل Solid-345 با پایه ضد لغزش و حداکثر ارتفاع 70 سانتی متر طراحی شده است. این محصول قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و یک میز جداگانه برای استراحت اتو در کنار آن طراحی شده است. به طور کلی این محصول سبک و کم جا بوده و روکش آن با رنگ و طرح‌های مختلف عرضه می‌شود.

میز اتو مدل laiko طرح یاس کد 002

مشخصات محصول

  • میز اتو تاشو سبک
  • وزن 900 گرم
  • قابلیت تنظیم ارتفاع شش حالته

میز اتو مدل laiko طرح یاس با وزن کم و قابلیت تغییر ارتفاع شش حالته از مدل‌های پرطرفدار بازار است. اگر به دنبال میز اتویی هستید که تمام بخش‌های زیر اتویی، بند رخت و تنظیم ارتفاع را داشته باشد این مدل انتخاب ما به شما است.

میز اتو هاوس هولد مدل HHE144222

مشخصات محصول

  • میز اتو مناسب برای آویز روی در اتاق‌ها
  • وزن 3401 گرم
  • ابعاد سطح میز 35 × 106 سانتی‌متر

میز اتو هاوس هولد مدل HHE144222 دارای بدنه‌ای از جنس استیل و مقاوم است که به صرفه جویی در فضای منزل کمک می‌کند. این محصول بر خلاف مدل‌های پلاستیکی از جنس استیل مقاوم طراحی شده و ماندگاری بالایی دارد. قبل از نصب بهتر است از ارتفاع قرارگیری محصول مطمئن شوید.

میز اتودیواری میکا مدل401

مشخصات محصول

  • میز اتو دیواری دارای درب کشویی تمام آینه
  • وزن 15000 گرم
  • ابعاد سطح میز 8 × 40 سانتی‌متر

میز اتو دیواری میکا از خلاقانه‌ترین طرح‌های بازار است که با خرید آن همزمان با یک تیر دو نشان زده‌اید. اول این که این محصول حالت پنچره‌ای یا کشویی دارد و با باز کردن کشو میز اتو ظاهر شده و می‌توانید آن را باز کنید. نکته دوم طراحی بیرونی کشو بوده که تمام آینه است.

مشخصات محصول

  • میز اتو نشسته
  • وزن 4600 گرم
  • ابعاد سطح میز 103x36x22 سانتی‌متر

این محصول یک میز اتو نشسته با پایه‌های محکم و پارچه نسوز است. بدنه آلومینیومی این میز اتو بسیار سبک است و وزن کمی دارد. این محصول علاوه بر میز اتو دارای میز آستین برای قرارگیری آستین‌ها هنگام اتوکشی سایر نقاط لباس است.

میز اتو ام جی اس مدلA090

مشخصات محصول

  • میز اتو تاشو
  • وزن 3500 گرم
  • ابعاد سطح میز 10x15x90 سانتی‌متر

میز اتو ام جی اس مدل A090 با روکش نسوز و ابر چند لایه مرغوب تولید شده و وزن کمی دارد. ارتفاع این محصول قابل تنظیم است.

میز اتو ایکیا مدل 002.637.27 - DANKA

مشخصات محصول

  • میز اتو تاشو
  • وزن 5600 گرم
  • ابعاد سطح میز 37×120 سانتی‌متر

میز اتو ایکیا مدل 002.637.27 - DANKA با قابلیت تاشو و قابلیت تنظیم ارتفاع تولید شده است. اگر به دنبال میز اتویی با ارتفاع بلندتر هستید، این محصول را می‌توانید روی حداقل 65 سانتی متر و حداکثر 95 سانتی متر ارتفاع تنظیم کنید.

میز اتو مدل پروانه کد m50

مشخصات محصول

  • میز اتو کابینتی کوچک
  • وزن 16000 گرم
  • ابعاد سطح میز 37×120 سانتی‌متر

میز اتو مدل پروانه در واقع یک کابینت یا دراور برای قرار دادن لباس و وسایل مورد نیاز بوده که سطح رویی آن برای اتوکشی طراحی شده است. ابعاد این میز اتو 40x35x83 سانتی‌متر است و قابلیت تاشو از اطراف دارد.

آشنایی با انواع میز اتو در بازار

میزهای اتو بازار در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. مدل‌های متداولی که در بازار می‌بینیم در چهار نوع کابینتی، تاشو، نشسته، دیواری یا پشت دری هستند.

میز اتو تاشو با قابلیت‌های تنظیمی نامحدود

از گذشته تا کنون میزهای اتو تاشو  متداول بودند که قابلیت جابجایی دارند. این میزها را می‌توانید هر زمان که بخواهید باز کنید، در اتاق دیگری قرار دهید و خلاصه هر جایی که مایل باشید قرار دهید.

مدل‌های تاشو با این قابلیت‌ معمولا ارزان قیمت هستند و می‌توانید تنظیمات مختلف آن را مثل ارتفاع تغییر دهید. پرفروش‌ترین مدل‌های بازار از نوع تاشو هستند.

انواع میز اتو دیواری یا پشت دری

اما دسته دوم میزهای اتو به صورت دیواری تولید می‌شوند. این میزها به هر جای مسطح عمودی مثل دراور یا دیوار وصل شده و بدین ترتیب فضای خیلی کم‌تری را اشغال می‌کنند. بنابراین در فضای آپارتمانی محدود بیش‌تر مصرف کنندگان از این مدل‌ها استفاده می‌کنند.

میزهای دیواری معمولا نسبت به مدل‌های تاشو گران قیمت‌تر هستند. موضوع بعدی نصب آن‌ها است که باید به صورت ثابت روی یک ناحیه قرار بگیرند. بنابراین هر زمان که به اتوکشی نیاز دارید باید در همان محدوده که میز نصب شده این کار را انجام دهید.

فاکتور بعدی درباره مدل‌های دیواری تنظیمات ثابت آن‌ها است. مدل‌های دیواری معمولا از یک ارتفاع مشخص نصب می‌شوند و قابلیت تنظیم بلندی ندارند. بنابراین اگر قرار است بیش از یک نفر در منزل از میز اتو استفاده کند که قد کوتاه‌تر یا بلندتری دارد بهتر است میز اتو تاشو را امتحان کنید.

میزهای اتو کابینتی برای استفاده بهینه از فضا

طراحی و تولید میز اتو دیواری گام موثری در استفاده بهتر از فضای منزل بود؛ اما طراحان به این محصول هم راضی نشدند و مدل‌های جدید کابینتی را روانه بازار کردند. در واقع آن میزان فضایی که با میز اتو قرار است اشغال شود توسط یک دراور یا کابینت به صورت ثابت اشغال می‌شود.

با میز اتو کابینتی دردسر جا به جایی دائمی میز اتو را ندارید. ضمن این که از فضای زیرین میز می‌توانید برای قرار دادن تجهیزات و وسایل مرتبط با اتو کشی و دوخت استفاده کنید. مشابه با مدل‌های دیواری تنها نقطه ضعف این محصولات عدم امکان جا به جایی و ارتفاع ثابت است. ضمن این که مدل‌های کابینت دار گران قیمت‌ترین میزهای اتو بازار هستند.

میز اتو نشسته برای فضاهای خیلی کوچک

مدل دیگری که طرفداران خاص خود را دارد میز اتو نشسته است. میز اتو نشسته امکانات مشابه مدل تاشو را دارد؛ اما ارتفاع آن قابل تنظیم نیست و تقریبا تخت روی زمین قرار می‌گیرد. از آن جایی که در این مدل خبری از پایه‌های بلند نیست وزن این میزها در مجموع بسیار سبک‌تر است. طوری که حتی می‌توانید از آن‌ها در طول سفر استفاده کنید.

ابعاد میز اتو نشسته نزدیک به میز آشپزخانه دونفره است. اگر سطح خالی نظیر کانتر آشپزخانه یا میز بلااستفاده دارید می‌توانید با خرید میز اتو نشسته از این فضا به طور بهینه استفاده کنید. مدل‌های نشسته قیمت اقتصادی‌تری نسبت به تمام مدل‌های معرفی شده دارند؛ اما باید فضای مسطح خالی برای قرار دادن آن‌ها و جهت اتوکشی آسان داشته باشید.

ارتفاع استاندارد میز اتو چقدر باشد؟

از نظر ارگونومی، بالاترین نقطه از سطح میز اتو باید با ناحیه لگن و پایین کمر هم تراز باشد. اگر از مدل‌های نشسته استفاده می‌کنید باید این استاندارد را با انتخاب سطح مناسبی مثل میز فراهم کنید.

میز اتو سبک باشد یا سنگین؟

میز اتو از آن دسته کالاهایی است که انتخاب سبکی و سنگینی آن به خود شما بستگی دارد. مدل‌های سبک‌تر قابلیت حمل و نقل ساده‌تری دارند؛ اما هر چقدر که سبک‌تر باشند استحکام و ثبات کم‌تری دارند. در عوض مدل‌های سنگین‌تر روی زمین به خوبی ثابت می‌شوند.

سایر تجهیزات و امکانات میزهای اتو

میزهای اتو علاوه بر سطح صافی که برای اتوکشی در اختیار شما قرار می‌دهند با امکانات جانبی دیگری تولید می‌شوند:

جایگاه استراحت اتو

زمانی که از اتو استفاده نمی‌کنید می‌توانید آن را روی سطح فلزی میز قرار دهید. اما باید توجه داشته باشید که این سطح به ویژه برای اتوهای بخار به اندازه کافی و عمیق باشد.

میز قرارگیری آستین لباس

در برخی از مدل‌ها سطح کوچک‌تری در لبه سطح بزرگ برای قرار دادن آستین‌ها پیش بینی شده است.

بند رخت قرار گیری لباس‌ها

مدل‌های محدودی از میز اتوهای تاشو بند رخت برای قرار دادن لباس دارند. در صورتی که از این مدل‌ها خریداری می‌کنید به وزن میز اتو دقت داشته باشید. چون در صورت قرارگیری لباس روی بند رخت و سبک بودن میز ممکن است تعادل به هم بخورد.

سخن آخر

انواع بهترین میز اتو در بازار در چهار مدل تاشو، نشسته، دیواری یا کابینتی تولید می‌شوند. ارزان‌ترین و سبک‌ترین مدل‌های بازار میزهای نشسته هستند که ابعاد کوچک و ارتفاع کمی دارند. با این حال مدل‌های کلاسیک تاشو نسبت به مدل‌های دیگر پرفروش‌تر هستند.

اگر به دنبال خرید یک دراور یا باکس هستید، با مدل‌های کابینتی می‌توانید از حداقل فضا بیش‌ترین استفاده را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر