امروز01 اردیبهشت 1403

پیشنهاد خرید انواع بهترین تابه دو طرفه بازار برای آشپزی سریع و آسان

بهترین تابه دو طرفه بازار
5/5 - (1 امتیاز)

این روزها هر وسیله مرتبط با پخت و پز که شعار آشپزی سریع یا بدون روغن را یدک بکشد به سرعت طرفداران زیادی پیدا می‌کند. فقط کافی جستجو مختصری در فضای وب داشته باشید تا با اسم انواع بهترین تابه دو طرفه بازار به عنوان یکی ملزومات آشپزی رژیمی آشپزخانه آشنا شوید.

نمی‌دانیم چقدر به آشپزی رژیمی و پخت مواد غذایی بدون روغن یا با حداقل روغن اهمیت می‌دهید؛ تابه‌های دو طرفه نه تنها به پخت و پز سالم‌تر کمک می‌کنند بلکه سرعت طبخ مواد غذایی را نسبت به تابه‌های معمولی افزایش می‌دهند. اگر از این نوع تابه در آشپزخانه استفاده کرده باشید احتمالا همین تسریع روند پخت و پز را به واسطه جابجایی آسان‌تر مواد غذایی تجربه کرده‌اید.

تابه‌های دو طرفه هم برای پخت ساده، هم گریل و هم سوخاری کردن مواد غذایی کارآمد هستند. هر آشپزخانه‌ای به یکی از انواع تابه‌های دو طرفه نیاز دارد؛ فقط کافی است قبل از خرید با انواع این تابه‌ها و دستور استفاده ایمن و موثر از آن‌ها در آشپزی آشنا شوید. با به‌نظر همراه باشید.

معرفی و بررسی انواع تابه‌های دو طرفه در بازار

مدل پر فروش

مشخصات محصول

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس روکش: گرانیت
  • قابلیت استفاده در مایکروویو و فر: ندارد

برای طبخ بدون روغن و رژیمی غذاها از تابه دو طرفه مدل Animos استفاده کنید. محصولی که با بدنه چدن و روکش گرانیتی مشکی تولید شده و با وجود دو دسته باکالیتی مدیریت و پخت و پز با آن راحت‌تر خواهد بود.

دو درب این تابه را می‌توانید از طریق جدا کردن واشر اتصالی جدا و به صورت مجزا نیز از آن‌ها استفاده کنید.

تابه دوطرفه ام جی اس مدل GRANITY سایز 32

مشخصات محصول

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس روکش: گرانیت
  • قابلیت استفاده در مایکروویو و فر: ندارد

تابه ام جی اس در سایز 32 و برای خانواده‌های کم جمعیت با بدنه چدنی طراحی شده است. با توجه به اتصال وکیوم دو درب تابه می‌توانید انواع مواد غذایی را بدون روغن و تحت فشار بخار آب طبخ کنید. از این تابه می‌توانید به عنوان تابه گریل و برای گریل واقعی سبزیجات و مواد پروتئینی نیز استفاده کنید.

تابه دوطرفه لایف اسمایل مدل FLK2_32 سایز 32

مشخصات محصول

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس روکش: گرانیت
  • قابلیت استفاده در مایکروویو و فر: دارد

طراحی، ضخامت و ابعاد تابه دو طرفه لایف اسمایل این مدل را از نمونه‌های مشابه خارجی در بازار متمایز می‌کند. بدنه چدنی این محصول با رویه گرانیتی پوشیده شده و طراحی آن امکان طبخ رژیمی غذاها را فراهم کرده است. همراه با این محصول یک واشر یدک نیز دریافت می‌کنید.

تابه دوطرفه فوما مدل FU-1029 سایز 40

مشخصات محصول

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس روکش: گرانیت
  • قابلیت استفاده در مایکروویو و فر: دارد

با وجود کاهش فعالیت بدنی و افزایش مشغله کاری لازم است از همین امروز در رژیم غذایی خود تغییرات اساسی ایجاد کنید. تابه دوطرفه فوما مدل FU-1029 از ظروف پیشرفته چدنی، مقاوم نسبت به گرما و حرارت است.

تابه فوما در سایز 40 تولید شده و ابعاد آن برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب خواهد بود؛ اما وزن آن با توجه به بدنه چدنی سنگین‌تر است. کیفیت و طعم واقعی غذاها با این تابه حتی بدون استفاده از روغن به طور کامل حفظ می‌شود.

تابه دوطرفه دسینی مدل MARVELLA سایز 32

مشخصات محصول

  • جنس بدنه: آلومینیوم
  • جنس روکش: گرانیت
  • قابلیت استفاده در مایکروویو و فر: ندارد

نحوه باز و بسته شدن درب تابه دوطرفه دسینی باعث می‌شود تا غذاها با آب میان بافتی خود و بدون نیاز به روغن طبخ شوند. روکش این محصول از گرانیت نچسب و کاملا بهداشتی است و واشر ضامن به باز کردن دو طرف تابه و استفاده جداگانه از هر یک کمک می‌کند.

تابه دوطرفه جی فی نی مدل WG32 سایز 32

مشخصات محصول

  • جنس بدنه: آلومینیوم
  • جنس روکش: نانو گرانیت
  • قابلیت استفاده در مایکروویو و فر: ندارد

طراحی ارگونومیک دسته‌ها و رنگبندی جذاب تابه دوطرفه جی فی نی مدل WG32 این محصول را نسبت به نمونه‌های دیگر بازار متمایز کرده است. بین دو درب این تابه یک واشر قابل تعویض قرار گرفته و روکش نانو گرانیت آن از آسیب به بدنه چدنی تابه جلوگیری می‌کند. این تابه در سایز 32 تولید شده و ابعاد کوچکی دارد.

تابه دو طرفه کاندید کد 01 سایز 28

مشخصات محصول

  • جنس بدنه: آلومینیوم
  • جنس روکش: گرانیت
  • قابلیت استفاده در مایکروویو و فر: دارد
نقاط قوت
  • همراه با درپوش شیشه‌ای مجزا

استفاده از تابه دو طرفه علاوه بر مزایای بهداشتی و جنبه سلامتی برای پخت و پز مواد غذایی به ویژه استیک و برگر ساده‌تر است. تابه دو طرفه کاندید حدود دو کیلوگرم وزن دارد و بدنه آلومینیومی آن برای طبخ انواع نان، گریل مواد غذایی و پخت و پز بدون روغن مناسب خواهد بود.

یکی از تفاوت‌های این محصول با سایر مدل‌های بازار درپوش شیشه‌ای مجزا همراه با آن است. هنگام جدا کردن دو طرف تابه می‌توانید از این درب استفاده کنید.

تابه دو طرفه فورته مدل AG30 سایز 30

مشخصات محصول

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس روکش: گرانیت
  • قابلیت استفاده در مایکروویو و فر: دارد

سختی بدنه تابه دو طرفه فورته مدل AG30 بیش از ده برابر ظروف تفلون موجود در بازار است. این محصول با تکنولوژی دایکاست، رویه گرانیتی و بدنه چدن تولید شده و قادر است دمای 350 درجه را تحمل کند. از این تابه می‌توانید در محیط مایکروویو و فر نیز استفاده کنید.

تابه رژیمی تکنو مدل T1 سایز 33

مشخصات محصول

  • جنس بدنه: آلومینیوم
  • جنس روکش: گرانیت
  • قابلیت استفاده در مایکروویو و فر: دارد

امروزه تابه‌های رژیمی با قابلیت طبخ ساده و سریع‌تر غذاها جایگزین انواع تابه‌های معمولی شده‌اند. تابه رژیمی تکنو مدل T1 در سایز 33 با روکش گرانیت سبز و کیفیت بالا تولید شده است. دو طرف این تابه را می‌توانید به سادگی از هم جدا و داخل مایکروویو و فر قرار دهید.

تابه دوطرفه ویستا کد105 سایز36

مشخصات محصول

  • جنس بدنه: چدن
  • جنس روکش: گرانیت
  • قابلیت استفاده در مایکروویو و فر: دارد

تابه دوطرفه ویستا ساخت ایران است که با بدنه چدنی 3 میلی‌متری تولید می‌شود. سایز این تابه متوسط است و می‌توانید انواع مواد غذایی را با آن بخارپز یا گریل کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش طول عمر تابه سطح آن را با مقدار کمی روغن قبل از هر بار پخت و پز چرب کنید.

تابه دو طرفه کیپ مدل Chefel سایز 30

مشخصات محصول

  • جنس بدنه: سرامیک
  • جنس روکش: تلفون، سرامیک
  • قابلیت استفاده در مایکروویو و فر: ندارد

سطح و روکش تابه دو طرفه کیپ با سرامیک ضد خط و خش پوشیده شده است. بدنه این تابه سه لایه‌ای بوده که به بخارپز شدن مواد غذایی و پخت سریع و ایمن آن کمک می‌کند.

برای باز و بسته کردن ساده‌تر این تابه در دو طرف دسته‌های نسوز از آهنربا استفاده شده و دسته‌ها نسبت به حرارت مستقیم کاملا عایق هستند.

تابه دو طرفه؛ ابزاری همه کاره برای پخت و پز آسان

تابه‌های دو طرفه که به عنوان تابه رژیمی هم در بازار شناخته می‌شوند نسل جدید ملزومات پخت و پز هستند که سبک جدیدی را برای طبخ غذاها معرفی کرده‌اند. بیش از بدنه که می‌تواند از جنس چدن، گرانیت یا سرامیک باشد این طراحی خاص این تابه‌ها است که نیاز به استفاده از روغن را در پخت انواع مواد غذایی به حداقل می‌رساند.

از نظر تجربی دلایل زیادی برای انتخاب و خرید این تابه‌ها وجود دارد. طراحی خاص این تابه‌ها باعث احتباس هوا در محیطی بسته می‌شود و همین موضوع سبب می‌شود تا مواد غذایی بیش از روغن، تحت تاثیر بخار آب به خوبی مغز پخت شوند. از طرفی می‌توانید مقدار اندکی روغن هم اضافه کنید تا همزمان با پخت عمیق بتوانید از ظاهر طلایی و شبه سوخاری غذا نیز لذت ببرید!

تابه دو طرفه و کاربردهای متنوع آن در آشپزخانه

قبل از این که بخواهیم کاربرد تابه را در آشپزخانه بررسی کنیم شاید بد نباشد با ویژگی‌های این محصول که پخت و پز را ساده می‌کند آشنا شویم:

امکان جابجایی آسان مواد غذایی با تابه دو طرفه

تابه دو طرفه یعنی درب محصول هم بخشی از تابه است و بنابراین برای زیر و رو کردن مواد غذایی تنها کافی است تابه را برگردانید. ترکیبات غذایی به خودی خود پشت و رو می‌شوند و بنابراین برای سوخاری، تفت دادن یا گریل کردن مشکلات کم‌تری دارید. همین موضوع روند آشپزی را به ویژه برای افراد شاغل تسریع می‌کند.

ایمنی بیش‌تر حین طبخ غذا با تابه دو طرفه

همه ما تجربه استفاده از تابه‌های معمولی، پاشیدن روغن به خارج و خلاصه سوختگی ناشی از روغن را داریم. اما به نظر می‌رسد با طراحی ویژه این تابه‌ها ایمنی کافی برای پخت و پز تامین شود و این مشکلات به حداقل برسد.

در ارتباط با کاربرد تابه‌های دو طرفه فقط کافی است برای پخت مواد غذایی اراده کنید. هر نوع سبزیجات، مواد پروتئینی و حتی برنج را می‌توانید در تابه‌های دو طرفه طبخ کنید. این تابه‌ها یک واشر پلاستیکی قوی دارند که علاوه بر جلوگیری از درز بخار آب از خروج ترشحات، شیرابه و روغن نیز جلوگیری می‌کنند.

با توجه به این که تابه‌های دو طرفه امکان پخت مواد غذایی بدون روغن را فراهم می‌کنند پس در عمل با وجود آن‌ها مواد غذایی گریل می‌شوند. در کنار گریل هم می‌توانید با استفاده از روغن شرایط معمول سوخاری کردن مواد غذایی را ایجاد کنید.

تابه دو طرفه ارزش خرید دارد؟

با وجود تمام مزایایی که به دنبال طبخ غذاها در تابه دو طرفه ذکر می‌شود چالش‌هایی در ارتباط با استفاده از آن‌ها وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • تابه‌های دو طرفه به سادگی پشت و رو می‌شوند و بنابراین طبخ غذا با آن‌ها سریع‌تر است؛ اما اکثر این تابه‌ها به واسطه طراحی ویژه‌ای که دارند سنگین وزن هستند و ممکن است جابجایی آن‌ها برای همه ساده نباشد.
  • در صورتی که از روغن برای طبخ غذا استفاده نکنید احتمال دارد غذا با افزایش اندک شعله به سرعت بسوزد. بنابراین لازم است در استفاده از تابه دو طرفه دقت کافی داشته باشید یا این که روش بخار پز کردن یا آب پز کردن را انتخاب کنید.
  • درست است که ادعا می‌شود با تابه دو طرفه می‌توانیم سیب زمینی‌های سرخ کرده بدون یک قطره روغن تهیه کنیم؛ اما در عمل طعم و مزه سوخاری ندارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای نزدیک شدن طعم ماده غذایی مورد نظرتان به طعم سوخاری ابتدا سطح تابه را با اندکی روغن به خوبی بپوشانید.
  • شستشو با آب داغ یا خراشیدن سطح داخلی تابه دو طرفه باعث از بین رفتن سطح چدن، تفلون یا گرانیت داخلی می‌شود. در این حالت مواد غذایی به دنبال طبخ بدون روغن در تابه به سرعت می‌سوزند. بنابراین لازم است دقت بیش‌تری در نگهداری از این تابه‌ها داشته باشید.

سخن آخر

نسل جدید بهترین تابه دو طرفه بازار از جنس چدن با روکش سرامیک یا گرانیت تولید می‌شود و طول عمر بیش‌تری نسبت به مدل‌های معمول دارند. تابه‌های دو طرفه را با عنوان تابه رژیمی هم می‌شناسند؛ چون بدون استفاده از روغن امکان پخت و پز تحت فشار بخار آب یا گریل کامل مواد غذایی را فراهم می‌کنند.

برخی از تابه‌های رژیمی را می‌توانید در مایکروویو و فر هم قرار دهید. بعضی از مدل‌های بازار علاوه بر قابلیت جدا شدن دو طرف تابه درپوش شیشه‌ای مجزا دارند. معیارهای شما برای انتخاب بهترین تابه دو طرفه و رژیمی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر