امروز31 فروردین 1403

بهترین حشره کش برقی خارجی و ایرانی موجود در بازار + خرید اینترنتی

بهترین حشره کش برقی
امتیاز دهیدpost

راهنمای خرید بهترین حشره کش برقی برای مصارف خانگی و اداری

تابستان است و روزهایی گرم و طولانی برای قدم زدن در خیابان‌ها و لذت بردن از اوقات فراغت؛ اما این فصل دوست داشتنی دردسرهای خود را دارد و با کوچ و هجوم حشرات مختلف همراه است. حشراتی که گرمای هوا را برای جستجو غذا مناسب می‌بینند و مخل آسایش ما می‌شوند.

روش‌های زیادی از گذشته تا به حال برای دفع حشرات موذی وجود داشته است. ساده‌ترین راه استفاده از ترکیبات و اسپری‌های شیمیایی است که علاوه بر آسیب بدنی و ریوی، به محیط زیست آسیب می‌زنند. از این رو امروزه از فرمول موثرتری نظیر انواع بهترین حشره کش برقی استفاده می‌شود که حشرات را بدون ترکیبات شیمیایی و از طریق امواج مخصوص دفع می‌کنند.

اساس کار حشره کش‌های برقی لامپ‌های فرابنفش هستند که با طول موج مشخص حشرات را جذب می‌کنند. برخی از دستگاه‌ها هم با تولید امواج فراصوت کار می‌کنند. در راهنمای خرید امروز به‌نظر سازوکار انواع حشره کش‌های برقی را از دیدگاه مصرف کنندگان نقد و بررسی می‌کنیم. برای سپری کردن روزهای گرم تابستانی مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

معرفی و بررسی انواع  بهترین حشره کش برقی

مدل پرفروش

حشره کش برقی ویداسی مدل WD-977A

مشخصات محصول

  • تکنولوژی ساخت: امواج الکترونیکی
  • منبع تغذیه: باتری قابل شارژ

برای از بین بردن انواع پشه، زنبور و حشرات پروازی در محیط منزل خرید حشره‌کش Weidasi WD-977A را پیشنهاد می‌کنیم. این حشره کش برقی به صورت راکتی طراحی شده و با تولید برق ولتاژ بالا حشرات به دام می‌اندازد.

در طراحی بدنه این دستگاه یک LED کم مصرف تعبیه شده که به ردیابی حشرات در طول شب کمک می‌کند. این راکت حشره کش با باتری قابل شارژ کار می‌کند.

دور کننده حشرات مدل P003

مشخصات محصول

  • تکنولوژی ساخت: امواج الکترومغناطیسی و التراسونیک
  • منبع تغذیه: برق شهری

دور کننده حشرات مدل P003 از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های برقی است که برای متراژ بالا استفاده می‌شود. این مدل همزمان با امواج التراسونیک و الکترومغناطیس کار می‌کند و به ترتیب مساحتی معادل 650 و 150 متر مربع را بر اساس تکنولوژی ساخت پوشش می‌دهد.

یکی از نقاط قوت این دستگاه اثرگذاری آن از طریق سیم کشی مخفی داخل دیوار است. بنابراین مشکل موانع و اختلال در امواج برای همیشه حل می‌شود.

حشره کش برقی صاعقه مدل SA220

مشخصات محصول

  • تکنولوژی ساخت: امواج الکترومغناطیس
  • منبع تغذیه: برق شهری

حشره کش برقی صاعقه مدل SA220 مشکلات و معایب روش‌های شیمیای دفع حشرات را ندارد. کافی است این دستگاه را به برق وصل کنید تا انرژی الکتریکی ذخیره شود. لامپ‌های فلورسنت به کار رفته در این دستگاه حشرات را جذب می‌کند و به محض برخورد تخلیه الکتریکی صورت می‌گیرد.

حشره کش راکتی ویداسی مدل WD-947

مشخصات محصول

  • تکنولوژی ساخت: امواج الکترومغناطیس
  • منبع تغذیه: باتری قابل شارژ

حشره‌کش راکتی Weidasi WD-947 با طراحی راکتی یکی از موثرترین دستگاه‌های خانگی برای جذب و دفع حشرات موذی است. شبکه‌های سیمی به کار رفته در این دستگاه ولتاژ بالای برق را در خود ذخیره می‌کنند، حشرات با لامپ فلورسنت جذب می‌شوند و سپس جرقه الکتریکی با تماس حشرات رخ می‌دهد.

این دستگاه مجهز به باتری لیتیومی قابل شارژ است و با شارژر USB کار می‌کند.

حشره کش برقی مدل زپ لایت

مشخصات محصول

  • تکنولوژی ساخت: امواج الکترومغناطیس، نورانی
  • منبع تغذیه: برق شهری

دستگاه‌های حشره کش برقی زیادی برای دفع مستقیم حشرات موذی وجود دارد. حشره کش برقی مدل زپ لایت از معدود دستگاه‌هایی است که علاوه بر تامین روشنایی به دور کردن حشرات کمک می‌کند.

طراحی حشره کش زپ لایت یک لامپ 10 وات کم مصرف است که زیر آن فضای کافی برای ذخیره انرژی برق وجود دارد. نور ملایم این لامپ به جذب حشرات کمک می‌کند و بلافاصله بعد از تماس، تخلیه الکتریکی رخ می‌دهد.

حشره کش برقی کیل پست مدل MT-040

مشخصات محصول

  • تکنولوژی ساخت: امواج الکترومغناطیس
  • منبع تغذیه: برق شهری

حشره کش برقی کیل پست مدل MT-040 از مدل‌های بزرگ سقفی یا رومیزی است که کاربرد صنعتی دارد. این دستگاه امواج UV در محیط نشر می‌دهد و به این شکل حشرات جذب می‌شوند. سپس به کمک شبکه های سیمی متصل به ولتاژ بالا حشرات دفع و از بین می‌روند.

دستگاه دور کننده حشرات مدل 12_GD

مشخصات محصول

  • تکنولوژی ساخت: امواج فراصوت
  • منبع تغذیه: برق شهری

فرکانس آزار دهنده امواجی که توسط دستگاه دور کننده حشرات مدل 12_GD منتشر می‌شوند به دفع حشرات کمک می‌کنند. روی بدنه این دستگاه یک کلید سه حالته قرار دارد که با استفاده از آن می‌توانید فرکانس امواج را به دلخواه تغییر دهید.

عملکرد حشره کش‌های برقی؛ ساده اما فراتر از تصور!

با توجه به مشکلات و ریسک فاکتورهای استفاده از حشره کش‌های شیمیایی، بالاخره نسل جدید حشره کش‌های برقی وارد بازار شدند. این حشره کش‌ها به وسیله برق و با تولید امواج الکتریکی یا فراصوت کار می‌کنند. بنابراین هیچ ماده مصرفی به جز برق برای دفع حشرات استفاده نمی‌شود.

بعد از اتصال دستگاه به برق، امواج الکتریکی در دستگاه ذخیره و به صورت انرژی تابشی در فضا نشر می‌شوند. بافت و ارگان‌های بدن حشرات موذی هم درست مثل بدن ما نسبت به حد خاصی از این امواج حساس هستند. بنابراین تاثیر این امواج در محیط باعث مرگ حشرات پروازی و زمینی می‌شود.

نوع دیگر این دستگاه‌ها با دستگاه فراصوت کار می‌کنند. یعنی امواجی درست مشابه با دستگاه سونوگرافی تولید می‌کنند که در فضا منتشر می‌شوند. این امواج در محدوده شنوایی انسان قرار ندارند و بنابراین برای ما محسوس نیستند. اما حشرات نسبت به این بازه صوتی حساسیت دارند و بنابراین امواج باعث ناتوانی و مرگ آن‌ها می‌شوند.

نگاهی بر طیف اثر انواع حشره کش برقی

فاکتورهای زیادی در عملکرد و اثرگذاری دستگاه‌های دفع حشرات دخالت دارند. مهم‌تر از هر چیز فاصله دستگاه با محیط مورد نظر شما است. اکثر دستگاه‌های موجود در بازار طبق ادعای تولید کننده فضایی به مساحت 50 تا 70 متر مربع را به خوبی پوشش می‌دهند. بنابراین به نظر می‌رسد با یک حشره کش برقی بتوانید کل آپارتمان هفتاد هشتاد متری را از حشرات موذی پاکسازی کنید. تجربه شما در این زمینه چیست؟

ابعاد و اعداد اسمی درج شده روی مشخصات محصولات ممکن است در عمل و زمانی که از دستگاه در منزل استفاده می‌کنید متفاوت باشند. به زبان ساده‌تر طیف اثرگذاری دستگاه دفع حشرات برقی بسته به موقعیت قرارگیری آن روی دیوار، بسته یا باز بودن فضا و وسایل موجود در محیط متفاوت خواهد بود:

وسایل منزل و ایجاد اختلال در امواج

هر وسیله‌ای که در محیط منزل، سالن و اتاق خواب‌ها قرار داشته باشد پتانسیل ایجاد اختلال در امواج فراصوت یا الکتریکی را خواهد داشت.

نحوه اتصال حشره کش برقی به پریز

بهتر است دستگاه حشره کش درست در معرض دید و به صورت مستقیم به پریز وصل شود. محل قرارگیری دستگاه باید خشک و به دور از رطوبت باشد.

باز بودن یا بسته بودن محیط

دستگاه باید در محلی که تمرکز حشرات موذی بیش‌تر است نصب شود. هر چقدر که محیط بازتر باشد و ارتباط بیش‌تری با فضای آزاد داشته باشد ممکن است اثرگذاری آن کاهش یابد.

کاربرد دستگاه حشره کش برقی

دستگاه‌های برقی برای انواع حشرات موذی که در خانه و ادارات ممکن است وجود داشته باشند به کار می‌روند. انواع حشرات پروازی، شپش، پشه، مگس و سوسک‌ها را می‌توانید با این دستگاه‌ها دفع کنید.

با وجود طیف اثر گسترده انواع حشره کش برقی ممکن است نتیجه مطلوب را بعد از نصب آن‌ها نگیرید. در این صورت بهتر است دستگاه را جابجا کنید و در موقعیت بهتری قرار دهید. مثلا برای سوسک آشپزخانه دستگاه را اطراف محیط مرطوب، سینک آشپزخانه، راه فاضلاب و شیارها قرار دهید.

آشنایی با انواع حشره کش برقی و نحوه استفاده از آن‌ها

دستگاه‌های دفع کننده حشرات موذی با طراحی متنوع ساخته می‌شوند و امواج الکترومغناطیس و فراصوت تولید می‌کنند. بر اساس طراحی دستگاه نحوه استفاده از آن هم متفاوت خواهد بود:

دوشاخه‌های اتصال مستقیم حشره کش

این دستگاه‌های حشره کش با اتصال مستقیم دو شاخه به پریز کار می‌کنند. این مدل ساده‌ترین و پرفروش‌ترین دستگاه دفع حشرات موذی است که در بازار می‌توانید خریداری کنید. مزیت اصلی مدل‌های دو شاخه امکان جابجایی آسان و نصب در فضاهای مختلف است.

لامپ‌های حشره کش

برخی از دستگاه‌های حشره کش در قالب یک لامپ طراحی می‌شوند و توام با تامین روشنایی محیط به دفع حشرات کمک می‌کنند.

حشره کش‌های راکتی

مدل‌های راکتی به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این دستگاه‌ها معمولا با یک باتری قابل شارژ کار می‌کنند و با عبور حشرات، صدای تخلیه الکتریکی شنیده می‌شود.

حشره کش‌های برقی سقفی یا رومیزی

مدل‌های سقفی و زمینی به صورت مستقیم با لامپ فرابنفش کار می‌کنند و مصارف گسترده‌تری دارند. از این دستگاه‌ها برای صنایع و ادارات استفاده می‌شود و متراژ گسترده‌ای را پوشش می‌دهند.

سخن آخر

حشرات موذی یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها در فصل تابستان است. انواع بهترین حشره کش برقی از روش‌های کم هزینه و مقرون به صرفه برای دفع دائمی حشرات بدون آسیب رساندن به محیط زیست هستند. حتی کسب وکارها و صنایع هم می‌توانند از حشره کش‌های برقی استفاده کنند.

مکانیسم عمل حشره کش‌های الکتریکی استفاده از امواج الکترومغناطیس یا فراصوت است. این امواج برای بدن مضر نیستند اما حشرات به حد خاصی از آن‌ها حساسیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر